Marts Pujāts
Caur Sapņojumu1 Caur Dusmām kuras neesot2 Caur Sapni kurā asras līstot3      kur pirmo reizi klusēšana4 atzīta par zeltu Caur Pastaigu5 un Kiarīnas6 ritmizētiem7 glāstiem nāk meistars Raro8 kritiķis9 un ne tas gaisīgākais Tad lūk šim kungam kurš visu mūžu dzīvoja ap pašizdomāto doktoru Raro pašizdomāto Pastaigu un vēl pāris citiem sevis variantiem bij sieva ar gaišiem matiem10 Un šī sieva bij draudzene kādam citam kungam11       kam pašizdomātais ceciliānisms12 bij pieņemamākais no visiem sevis variantiem Tad lūk šo sievieti ar gaišiem matiem es gribu sev ______________________ 1 “Sapņojums” — vācu komponista Roberta Šūmaņa (Schumann; 1810—1856) klavieru skaņdarbs no cikla “Albuma lapas” (1840). 2 “Man dusmu nav” — R. Šūmaņa dziesma no vokālā cikla “Dzejnieka mīla” (1840). 3 “Man sapnī asras lija” — dziesma no tā paša cikla. 4 Dziesmā “Man sapnī asras lija” pirmoreiz mūzikas vēsturē pauze tiek lietota kulminācijas sasniegšanai. 5 “Pastaiga” — R. Šūmaņa skaņdarbs klavierēm no cikla “Karnevāls” (1835). 6 “Kiarīna” — skaņdarbs no tā paša cikla. 7 Skaņdarbs ir pietiekami ritmizēts. 8 “Meistars Raro” — skaņdarbs no cikla “Karnevāls”. 9 Ar pseidonīmu Meistars Raro R.Šūmanis parakstīja savas filozofiski ievirzītās recenzijas (romantiski apcerīgās recenzijas viņš parakstīja ar pseidonīmu Eizēbijs, negatīvās — ar pseidonīmu Florestāns). 10 Klāra Šūmane-Vīka (Schumann-Wieck; 1819—1896), vācu komponiste un pianiste. 11 Johanness Brāmss (Brahms; 1833—1897), vācu komponists. 12 Atgriešanās pie Romas polifonās mūzikas ievērojamākā pārstāvja Palestrīnas mūzikas tradīcijām. | |