nepiepildāmas alkas pēc atstarošanās rīta miglā
 
Marts Pujāts

Caur Sapņojumu1
Caur Dusmām kuras neesot2
Caur Sapni kurā asras līstot3
     kur pirmo reizi klusēšana4 atzīta par zeltu
Caur Pastaigu5
un Kiarīnas6 ritmizētiem7 glāstiem
nāk meistars Raro8
kritiķis9 un ne tas gaisīgākais

Tad lūk šim kungam kurš visu mūžu dzīvoja ap pašizdomāto doktoru Raro
pašizdomāto Pastaigu
un vēl pāris citiem sevis variantiem
bij sieva ar gaišiem matiem10

Un šī sieva bij draudzene kādam citam kungam11
      kam pašizdomātais ceciliānisms12 bij pieņemamākais no visiem sevis variantiem

Tad lūk šo sievieti ar gaišiem matiem
es gribu sev
______________________
1 “Sapņojums” — vācu komponista Roberta Šūmaņa (Schumann; 1810—1856) klavieru skaņdarbs no cikla “Albuma lapas” (1840).
2 “Man dusmu nav” — R. Šūmaņa dziesma no vokālā cikla “Dzejnieka mīla” (1840).
3 “Man sapnī asras lija” — dziesma no tā paša cikla.
4 Dziesmā “Man sapnī asras lija” pirmoreiz mūzikas vēsturē pauze tiek lietota kulminācijas sasniegšanai.
5 “Pastaiga” — R. Šūmaņa skaņdarbs klavierēm no cikla “Karnevāls” (1835).
6 “Kiarīna” — skaņdarbs no tā paša cikla.
7 Skaņdarbs ir pietiekami ritmizēts.
8 “Meistars Raro” — skaņdarbs no cikla “Karnevāls”.
9 Ar pseidonīmu Meistars Raro R.Šūmanis parakstīja savas filozofiski ievirzītās recenzijas (romantiski apcerīgās recenzijas viņš parakstīja ar pseidonīmu Eizēbijs, negatīvās — ar pseidonīmu Florestāns).
10 Klāra Šūmane-Vīka (Schumann-Wieck; 1819—1896), vācu komponiste un pianiste.
11 Johanness Brāmss (Brahms; 1833—1897), vācu komponists.
12 Atgriešanās pie Romas polifonās mūzikas ievērojamākā pārstāvja Palestrīnas mūzikas tradīcijām.
Comments 
02:01 pm
:D
02:05 pm
paldies, nē
02:05 pm
nē, nu kā joks jau labs
02:20 pm
eksperiments, jā. bet pēdējās divas rindiņas tomēr to pārvērš arī par dzejoli.
02:24 pm
Jā. Mierīgi varēja iztikt ar šīm divēm pēdējām rindām. Labas rindas.
02:25 pm
man arī šķiet, ka tās pēdējās divas rindas attaisno pārējo
02:37 pm
zālīte bija laba, cik sapratu
This page was loaded May 6th 2024, 4:41 pm GMT.