Sātana advokāta piezīmes
skepse un infantilitāte
vissirslikti, vissirslikti 
18.-Aug-2022 01:48 pm
- Mans vectēvs savu patstāvīgo dzīvi uzsāka pēc 1PK - karā sakropļota kāja, taču dabūja 14 ha zemes. Desmit gadus zemnīcā dzīvoja, līdz mājelīti uzslēja (kredītu līdz 1940. gadam maksāja). Viena sieva pārstrādājusies nomira, nākamajā dienā jaunu ņēma, jo govis kūtī mauro neslauktas. No 8 bērniem 6 sasniedza pilngadību.
- Mans tēvs visu mūžu sitās pa nemīlamiem darbiem (2 augstākās izglītības: krāsotājs REZ), atsakoties no visa, kas pašam svarīgs, jo 4 puikas kā jāpabaro. Jūru pirmo reizi mūžā ieraudzīja 20 gadu vecumā. 15 gadus stāvēja rindā pēc dzīvokļa, tā arī rindu nesagaidīja. Visa dzīve komunālajos dzīvokļos (skat. Lingas "Komunālais blūzs"). Pievērsties sava mūža hobijam - volejbolam, - iegādāties auto un tikt pie sava dzīvokļa spēja vien jau pensijas gados neatkarīgā Latvijā.
- Es strādāju darbu, kas reizē arī hobijs, dzīvoju viens trīsistabu dzīvoklī, taisu klaunādi internetā un esmu laimīgs. Man šajos laikos ir bijusi ļoti interesanta dzīve. Ja ko neesmu īstenojis, tad tikai paša vainas dēļ.
- Mani puikas savos 20+ gados jau apceļojuši puspasaules, katram savs karjeras virziens, un grūtāk ir nevis darīt kaut ko, bet izvēlēties starp visām interesantajām iespējām.

Rezumējums: ar katru paaudzi dzīvojam aizvien labāk, labāk un labāk. Nekad vēl dievzemītē ļaudis nav dzīvojuši tik pārticīgi un tādā komfortā, kā tagad.
Comments 
18.-Aug-2022 02:00 pm
... un ar tādu vienladzību par nemateriālajām vērtībām.
18.-Aug-2022 05:23 pm
ko tu ar šito domā?
18.-Aug-2022 07:02 pm
Pieskaiti pie betona tauriņu, izdali ar ozola bluķi, palaid iznākumu Daugavā un gaidi atbildi no vēja. Ja ne uzreiz, tad agrāk, vai vēlāk.
18.-Aug-2022 07:08 pm
Viens te iedomājas sevi par koānu meistaru :D Sēdies divi.
18.-Aug-2022 07:10 pm
Kas ir koāna?
18.-Aug-2022 07:33 pm
Šis apraksts nav pērrevīvjots žurnālā "Dziednieks", tāpēc neder un šādu bezjēdzīgu materiālu uzrādīšana norāda uz uzrādītāja zemo līmeni, gan iq, gan izglītības ar tam pakārtotu secinājumu par uzrādītāja bomžveidīgo sociālo statusu.

Un protams visādu bomžu dotus linkus es nemaz nelasu :).
18.-Aug-2022 02:25 pm
Ukrainā šobrīd droši vien ir sliktāk, bet kopumā tā ir – vairumā valstu dzīve tikai iet uz augšu.

Kad kritizē rietumu sistēmu, to nedrīkst pārprast, ka tiek teikts, ka rietumu sistēma ir sūds. Nē, šīs kritikas mērķis ir tikai padarīt to vēl labāku.
18.-Aug-2022 06:27 pm
Mūsdienu rietumu sistēmā būtu absurds, ja cilvēkam valsts dotu zemi; ja invalīds spētu uzcelt māju un izmaksāt kredītu. Tāpat tikai ar rindā stāvēšanu dabūt dzīvokli.
Ir jābūt vai nu mantiniekam vai lielu ienākumu saņēmējam, lai varētu atļauties savu privāto mājokli un fizisko neaizskaramību (netikt pakļautam piespiedu vakcinācijai).
19.-Aug-2022 06:46 am
Ja cilvēks ir uzņēmīgs, ar spējām organizēt citus, tad arī bez kājas, viņš uzrakstītu projektu, dabūtu aizdevumu bankā, nolīgtu strādniekus (nevajadzētu pārstrādināt sievu līdz nāvei) utt.
19.-Aug-2022 09:00 am
Ja cilvēks ir ar īpašām spējām, kuras piemīt 10%, tad jā. Bet Latvijas laikā zemi deva visiem, arī krievu laikā katram deva vasarnīcas 600 kvadrātmetrus. Tur mājas cēla katrs pēc prašanas, daudziem bija būdiņas.

Šobrīd vidējās algas (800eur/mēn) saņēmējam nav nekādu iespēju dabūt pat dzīvokli (50k), par māju (150k) nerunājot. Pie labklājības ir arī līdzdalība un brīvības - manā jaunībā gandrīz katru gadu bija referendumi un vārda brīvība, tagad tā vairs nav.

No otras puses - mūsu paaudzei vēl ir pieejams personīgais auto. Nākošajām tāds vairs nebūs, jo elektriskās mašīnas ir dārgas, uzlādējamas pie privātmājas.
19.-Aug-2022 09:06 am
Jā, jā - atceros bērnību - tikai pa vasarnīcu vien dzīvojām ar brāļiem, kamēr tēvs no volejbola spēlēšanas brīvajā laikā svilpodams mājiņu cēla.
19.-Aug-2022 09:12 am
No Iecavas mājas atteicās, acīmredzot gribēja bezmaksas dzīvoklī tupēt.

Bet vēl aizmirsu piebilst: šobrīd gandrīz katrs darbs ir sačakarēts ar birokrātiju - atskaitēm, iepirkumiem u.c.
19.-Aug-2022 09:36 am
Tāpēc nespēju ar Tevi sarunāties, ka šķiet totāls loģikas trūkums.

Iecavas māju uzcēla vecvectēvs skolotājs kapitālisma laikā, tai nav absolūti nekāda sakara ar Tavu tēzi, ka padomju laikā zeme dota ikvienam gribētājam. Pirms ko tādu apgalvot, būtu kaut palūkojis statistikā, cik % LPSR iedzīvotājiem šādi mazdārziņi bija. Plus, nezinu nevienu skolotāju, kurš padomju laikā būtu varējis sev privātmājiņu uzbūvēt (arī ne mazdārziņā, jo skolām tos nedeva), bet šobrīd uz skaitli trīs varu iepazīstināt ar kādiem pārdesmit (no manu paziņu loka). Un arī Tu šobrīd varētu dzīvot savā savrupmājā, ja vien nebūtu uzsācis gadu desmitu maratonu cīņā ar zaļo pūķi. :/

Vismaz es vienu māju jaunībā esmu nodzēris - bet vismaz nevainoju pie savas nabadzības iekārtu, valdību un birokrātiju, jo apjēdzu, ka pats pie vainas.
19.-Aug-2022 01:07 pm
Minimālā alga šobrīd ir €850, ja rēķina, ka miteklim normāli ir tērēt ne vairāk par 1/3, tad līdz €300 būtu ok. Ja ir ģimene, tad divi strādājoši cilvēki varētu samesties līdz €600. Ja grib mitekli par €50 000, tad ar bankas kredītu, visiem procentiem varētu dabūt samaksāt €100 000. Ar €600 mēneša maksājumu tas sanāk precīzi 167 mēnešus jeb 14 gadus. Tas šķiet ir vidējais kredīta atmaksas lielums 10-20 gadu laikā.

Turklāt domājams, ka ar laiku algas pieaugs, bet bankas procenti jau ir apmēram ierēķināti, tāpēc slogs būs tikai mazāks.

Piekrītu, ka šis plāns ir riskants – šajā laikā vari saslimt, zaudēt darbu utt. Kā tad atmaksāsi? Bet kas neriskē, tas neko nedabū. Daudziem nabadzīgiem cilvēkiem ir vajadzīga finanšu pratība.
19.-Aug-2022 06:05 pm
Minimālā alga LV ir 520 eur
19.-Aug-2022 06:15 pm
ok, drusku kļūdījos, tas uz diviem būtu 24 gadi. Bet parasti jau prasa iemaksāt kaut kādu summu, tāpēc ja 4 gadus pakrāj, tad var paņemt bankā kredītu uz 20 gadiem.

Es tomēr ietu un riskētu, ja būtu tādā situācijā. Jo tagad ir inflācija, kas nozīmē, ka cenas augs. Tātad arī ar aizkavēšanos algas augs un atmaksājamā summa būs proporcionāli mazāka.

Es saprotu, ka ir sliktas atmiņas par 2008. gada krīzi, kad daudzi zaudēja darbu un mājas. Bet šeit mēs runājam par minimālo algu. Tādu darbu jau vienmēr var dabūt. Cilvēki bija paņēmuši lielus kredītus, balstoties uz labām algām, un tas vairs nebija pavelkams.

Finanšu disciplīna ir ļoti vajadzīga, bet iespējas mūsdienās ir pat lielākas. Es jau nerunāju par tādu gadījumu, kad kaut kur laukos ir vēl lētāki dzīvokļi. Ja cilvēks tiešām jūt, ka neko vairāk par minimālo algu dzīvē nepavilks, tad tā pat būtu labāka opcija. Fakts, ka uz vairums tomēr uz laukiem netiecas, norāda, ka cilvēkiem vairāk patīk brīvā dzīve Rīgā, un ir laimīgi arī ar tās īres cenām.
19.-Aug-2022 02:43 pm
Deva, jo kādam atņēma.
18.-Aug-2022 04:01 pm
Pakonsultējies ar Zazi vai tml. cibas komunistiem ar Če krekliņu mugurā. Viņš caur savu viedtālruni, malkodams eksotisku tēju hipsteru kafejnīcā, uzklabinās kā tavs tēvs un vecais tēvs vismaz necieta no briesmīgā kapitālisma.
18.-Aug-2022 05:27 pm
Vēl dienu iepriekš pie replikas par cibas komunistiem būtu kaut ko iebildis, bet tagad... mjā.
18.-Aug-2022 06:12 pm
Kāpēc tikai dienu iepriekš? Patern recognition, bruh. Mūsdienu progresīvie ir tie paši vēži jaunā mērcē. Visa viņu retorika par to un par citu viegli reducējas uz jau sen atpazītām un grāmatu grēdām aprakstītām idejām, kas vienmēr noved pie tiem pašiem skumjajiem rezultātiem. Man is not a learning animal.
18.-Aug-2022 07:25 pm
Mnjā, cibā kaut kādas eksotisko politisko ideoloģiju dienas iestājušas - komunisti, monarhisti... Jebkurā gadījumā, interesanti.
18.-Aug-2022 07:30 pm
Laikam jātinas, kamēr nav pienācis piektais gads vai, vēl sliktāk, septiņpadsmitais.
18.-Aug-2022 08:00 pm
Septiņpadsmito jau tu it kā pats atbalsti. Ar pietāti attiecies pred visādiem švābiem un viņu jautro naudas mijēju kliķi, kas šobrīd aktīvāk kā nekad nodarbojas ar revolucionārismu un visu materiālo vērtību atsavināšnu/piesavināšanos caur koruptīvām un nepotiskām shēmām, bet nu jau globālā, nevis vienas eksperimentālas valsts mērogā.

Ja patiesi uzskati, ka kapitālisms > komunisms, tad runātu citādi. "Ai, man vienagla kam kas pieder un kāds režīms tiek uzspiests, galvenais, ka pats atradīšu sev ērtu vietiņu sistēmā" - teica jebkurš sovoka aparačiks.
18.-Aug-2022 08:21 pm
Es pāri visam esmu pragmatiķis, kurš 100% nopietni un bez hipsteru ironijas uzskata, ka "kur labi, tur dzimtene". Tiesa gan, es tieši tāpat uzskatu, ka vienīgais reālais labums ir civilizācija, līdz ar to nē, neatbalstu septiņpadsmitā gada analogus. Par vienalga, kādo režīmu tā, savukārt, ir tikai neitrāla fakta konstatācija — ar savām zināšanām un prasmēm es būtu pieprasīts jebkādā režīmā, izņemot sarkanos khmerus vai piepeši par agresīviem kļuvušus amišus. Tas nenozīmē, ka man visi režīmi un vispār sabiedrības funkcionēšanas modusi liekas vienlīdz labi.

Also, pret švābiem es neizturos ar pietāti un vienmēr esmu uzsvēris, ka esmu uz vienu roku strikti ar daļu viņējo uzskatu un adžendas punktu, sk. kaut vai šeit, ļoti eksplicītos vārdos pateiktu.
18.-Aug-2022 09:16 pm
Also, es laikam sapratu vienu no taviem pointiem šajā sakarā.

Jā, es viennozīmīgi uzskatu, ka kapitālisms ne tikai >, bet arī ≫ komunisms, savukārt nacionālisms mani vienkārši atstāj vienaldzīgu un man nav nekādas motivācijas uz "kapitāla plūsmu regulē nācijvalsts" pusi. Nav tā, ka man tas pie saprātīgām proporcijām traucētu un ka es aģitētu par valsts izjaukšanu merchant city-state anklāvos, bet, ja tas notiktu, es noteikti nebūtu pret to.
19.-Aug-2022 10:51 am
Tad tu vienkārši nesaproti kāpēc Rietumi ir kļuvuši tik veiksmīgi, dominanti un ērti tieši tādiem cilvēkiem kā tu, jo pārējā pasaule dzīvojusi un turpina dzīvot pēc tādiem likumiem un tikumiem, kādus mums grib ieviest švābisti. Var nebūt nācijvalsts, bet tad jābūt christiendom. Var nebūt christiendom, bet tad jābūt republikai. Var nebūt tā, bet tad jābūt pilsoniskai pilsētvalstij. Arbitrāras might is right diktatūras un vispārēja kolektivizācija (pat bez komunisma) ir norma visur citur pasaulē vēl joprojām. Mana profesija ir vēl labāk pielāgojama - atrastu savu ērto vietiņu kā pie khmeriem tā amišiem, bet man ir zināmi principi. Iesaku arī tev ieviest. Prisposobļeņcus nerespektē neviens, arī režīmiņi, kuros tie domā ērti iekārtojušies un atdod godu.
19.-Aug-2022 11:11 am
Es taču neesmu ne par diktatūrām, ne par vispārīgu kolektivizāciju un man šķiet, ka no maniem iepriekšējiem komentāriem to var nolasīt diezgan caurspīdīgi. Tas, kas man iztrūkst pa patriotisma līniju, nokompensējas ar simpātijām pret Rietumu sacelto un vēlēšanos savu apkārtni turēt un paturēt tīru un civilizētu. Līdz ar to, ne uz kādām ežiņām savu galvu es nelikšu, bet visādi citādi būšu godīgs sholārs un birģeris.

Tas, ka es izrādu entuziasmu par "fusion of technologies across the physical, digital, and biological worlds", "designer beings and nanotechnologies" un "more aggressive funding for ambitious research programmes" no švābu prezentācijām, izriet no tā, ka es esmu zinātnieks un ka man "dieva spēlēšana" šķiet labākā no cilvēku nodarbēm. Tajā pašā laikā, es netaisos ķēzīt vāzēs, ja kāds švābs to ieteiktu nākamajā slaidā.
19.-Aug-2022 12:35 pm
Švābisti ne ar ko neatšķiras no 17ā gada boļševiku vadoņiem, trockistiem etc. Viņu interese par tehnoloģijām ir ekskluzīvi saistīta ar savas totalitāras planetārās diktatūras mērķiem, ne ar ko citu. Bet nu tev, 'coercion, riiite' tipam tas droši vien neliekas nekas nosodāms.
18.-Aug-2022 07:36 pm
Nu jā priekš tam jau vroģe tā ciba ir vispār :D
18.-Aug-2022 05:23 pm
+
19.-Aug-2022 12:15 am
Tāds sparīgs čalis ir bijis tavs vectēvs,
diez vai pats uzskatījis, ka dzīve ir slikta.
19.-Aug-2022 09:08 am
Viņš dzīvoja labāk, nekā viņa tēvs un viņa vectēvs.
19.-Aug-2022 08:49 am - ...
+
19.-Aug-2022 10:57 am
+100000!!!
19.-Aug-2022 01:57 pm
90s privatizācijas afēristi atņēma zemi un saimniecību vecvecākiem. 90s tēvu korumpēti menti un tiesneši dēļ naudas iesēdināja.90s mātes biznesu izputināja reketieri. Pirms diviem gadiem manu un māsas biznesu politiķi ar kovidafēras likumiem nogremdēja. Nodokļi palikuši augstāki, likumi kas ierobežo personīgo brīvību un privātumu palikuši vairāk. Vidusmēra cilvēks ed lieveikalu kombikormu un nevar sev parūpēties par savu veselību. Valsti ir pametuši 700 000 cilvēku.
Kādu kapronu tu pīpē.
19.-Aug-2022 03:02 pm
Jā, tendence uz komfortuun labklājību ir ļoti skaidra, un vēroju to arī savā dzimtā. Ja vēl nebūtu bijis tas skarbais kritiens (gan īpašumi, gan bojā gājušie) pēc sarkano krievu iebrukuma, no kura maniem vecākiem nācās kārpīties ārā, lietas vispār būtu rožainas.
This page was loaded Apr 25. 2024, 3:44 pm GMT.