Sātana advokāta piezīmes
pesimisms, skepse un infantilitāte
pēdējais 
22.-Jul-2016 08:57 am - Iz lauku dzīves...
Sēžu tāds viss kamuflāžā, lai neizceltos vidē – kājās cauri džinsi (90 gadu mode atgriezusies), nedēļas rugājs, rūtains flaneļa krekls, zobos ciga, rokā aliņš, – uz nogāzta baļķa un gaidu, kad atvase pārradīsies no izjādes pa mežu. Pienāk treneres vīrs, apsēžas blakus. Sēžam, klusējam. Šis saka: Man tomēr te labāk patīk. Pilsēta nomāc.
- Miers, klusums, "Straumēnu" harmonija?
- Nu ir gan tas, gan tēvutēvu dubļi, bet kopumā viss daudz labāk. Tāpēc pametu laboratoriju, un pārvācos sievai palīdzēt stallī (puisis esot fizmats, vai nu Mg., vai Dr.). Pilsēta nomāc ar savu skriešanu un nemitīgo cīņu par vietu zem saules, grantiem un pārējo. Vienīgais mīnuss laukos, ka nav neviena, ar ko parunāt. Tā kā neņem ļaunā, ka piesēžu – nevar palaist garām iespēju sapīpēt ar cilvēku, kurš spēj saliktos sakārtotos teikumos izteikties.

Aizdomājos, ka tā patiešām ir. Parunāt var tikai par to, kā zāle aug, vai jēri trekni, un kādu kuilēnu kurš nogāzis medībās. Tas ar vietējo inteliģenci. Vairumam vienīgā sarunas tēma ir: aizdod eiriku aliņam (vai par to, ka jābrauc uz Angliju, kur esot cilvēka cienīga dzīve, tb aliņam nav jāaizņemas, ik dienu var pieliet mūli par paša pelnīto). Bet tas normāli. Ja saproti, ka mīts par čaklo un inteliģento zemnieku ir tikai mīts, tad realitāte nebūt netraucē. Visnotaļ patīkami. Ja laulātā nebūtu piesieta pilsētai, pats arī te paliktu.
16.-Jul-2016 11:41 am - Tests "Vai esi īsts latvietis?"
Tests "Vai esi īsts latvietis?" – elementāras latviešu tautas mīklas, kuras tika minētas vakarēšanu reizēs:
1) Tupīš tup, karīš karejās, tupīš vēlās kariņ baudet – kas tas ir?
2) Jo vairāk snieg, jo labāk pļaušen – kas tas ir?
3) Dzīva gaļa uz dzelzs šķīvjs – kas tas ir?
4) Dzimst bez ādas – kas tas ir?
5) Divreiz dzimst, vienreiz mirst – kas tas ir?
6) Mūža šķirsts, pusgada vāks – kas tas ir?
7) Cūk bezd caur sarim – kas tas ir?
8) Garāks par mežu, zemāks par zāli – kas tas ir?
9) Ik velk, ik mīž, ik bāž, ik pirž – kas tas ir?
10) Vecmāte kaktā, puļķis pakaļā – kas tas ir?
11) Tēvs nav dzimis, dēls jau karā – kas tas ir?
12) Auns vērša vēderā – kas tas ir?
13) Aukst, stīv iebāž, silt, mīkst izvelk, galīš nopil – kas tas ir?
14) Sieviņ iet pa sēt, izkrīt zelta atslēdziņ, mēness redz, saul paņem – kas tas ir?

Ja vari uzminēt, tad esi īstens latvietis, kam tradicionālās vērtības asinīs, aber ja skaties pēc gatavas atbildes, tad tev ar latviešiem, kas te dzīvojuši pirms 100 gadiem, viņu kultūru un tradīcijām, nav nekāda sakara. ;P

1) kaķis un desa
2) bārdas dzīšana
3) pakavs
4) vēzis
5) putns
6) ezers un ledus
7) pirts krāsns
8) ceļš
9) alus brūvējamā baļļa un svīķis
10) pateku baļļa
11) dūmi un uguns
12) zeķe zābakā
13) lej sveces
14) rasa

Mīklas pierakstījis pagājušā gs. sākumā Kārlis Draviņš Stendes pagastā. No: Zigurds Kalmanis. Vējš pāri Lībagiem. – APL: Talsi, 2009. - 47. lpp. ISBN 978-9984-9992-4-1
16.-Jul-2016 10:04 am - sēnēs!
Palasu freidlisti – viena vienīga cepšanās par Turciju. Mīļie mani, tā Turcijā ir pastāvīga tradīcija, kas pēdējos 100 gados atkārtojas ar apskaužamu regularitāti: kad valsti pārņem stagnācija un iedzīvotāju neapmierinātība, tad armija uztaisa apvērsumu un pārņem varu. Saliek korumpantus cietumos, iestājas miers, sākas ekonomikas augšupeja, armija smuki nodod varu civilajai pārvaldei, demokrātiski ievēlētā valdība desmitgadē salaiž visu dēlī un cikls sākas no jauna. Ne mums kāds prasis padomiņu, ne ko varam ietekmēt.
Ir svarīgākas lietas, par ko domāt, piemēram, laika prognozētāju solītās vētras un lietavas, vismaz mūsu pusē, gājušas secen, tb spīd saulīte, viegls vējiņš – laiks ideāls, lai dotos sēnēs. :)
5.-Jul-2016 06:46 am - akmens
Svētdien Hincenbergā (mūsd. Inčukalns) uzstellējām un atklājām piemiņas akmeni. Vēl joprojām nespēju tā īsti noticēt, ka tas noticis. Šķita, ka 700 gadu pārņemtie nostopēs, neparakstīs, neatļaus, taču nezin kāpēc attieksme bija pat ļoti labvēlīga (viens pustraks gedroicbrālēns gan bija aizrakstījis sašutuma pilnu vēstuli pat Vējonim, taču tik nesakarīgu, ka neviens neņēma šo par pilnu).

27.-Jun-2016 03:59 pm - BREXIT - ja jau visi, tad es ar'


Kā izteicās viens pudeles brālis: kad sunim nav ko darīt, tas laiza sev pautus, aber kad latvietim nav ko darīt, viņš gudri spriedelē par globālo politiku un ekonomiku. Tā nu es ar', sēžot pusmuižas lievenī ar rīta kafijas krūzi un cigu rokā, par to BREXITu aizdomājos (te gan jānorāda, ka ekonomikā un politikā esmu absolūts nejēga, tā kā mani spriedelējumi attiecīgi nekompetenti).

... )
10.-Jun-2016 01:01 pm - neaizgāju vakar uz olšūnu protestiem
Pirmo reizi kopš Baltijas ceļa laikiem sataisījos uz piketu, takš netiku, nevarēju samenedžēt auklīti. :/

Biju nobriedis iet nevis tāpēc, ka dzīvotu ilūzijās par iespējām šādā veidā (vicinot plakātiņu un kliedzot "Belēviču ziepēs!") ietekmēt varas vīru nostāju, un ne tāpēc, ka aplam uztrauktos par nedzemdējušu sieviešu olšūnu likteni (tās mani interesēja pirms gadiem 20 ;) ). Tas viss mazsvarīgi.
Gluži vienkārši, esmu maldīgā pārliecībā, ka likumi var patikt, var nepatikt, taču jābūt vienam, proti, likuma nepieciešamībai jābūt racionāli pamatotai. Pieņēmumi - "iespējams" nožēlos, "var būt" blaknes, - nav vis racionālisms, bet gan šamanisms (jebkurai medicīniskai manipulācijai var būt blaknes, bet par manipulācijas nelietderību var spriest tikai pēc klīniskas analīzes, kuras šai gadījumā nav). Un, kaut cilvēks pa lielam nav racionāla būtne, taču jācenšas, lai savstarpējās saskarsmes normas būtu balstītas racionalitātē, nevis atsevišķu indivīdu ticībā, kas tiek administratīvi uzspiesta pārējiem. Aber ideoloģijā balstīti ierobežojumi neizbēgami pārvēršas aizliegumos. Un tad jau nebija vērts tai Baltijas ceļā stāties, ja atgriežamies sistēmā, kur likumdošana pakārtota dažu un ne visai gudru taču pie varas kloķiem nonākušu indivīdu ideoloģiskai ticībai.
Tāpēc vēlējos aiziet un vienkārši ar savu klātbūtni paust: neesmu ar jums, aizliedzēji.
Nekas, gan jau kādreiz saņemšos.
2.-Jun-2016 08:11 pm - esmu nīgrs
Saeima 26. maijā otrajā lasījumā atbalstīja priekšlikumu likumā noteikt iespējas pilsoņiem neatkarīgi no izcelsmes pasē mainīt tautības ierakstu uz "latvietis".

Pats par sevi likums gana loģisks, jo tādu "tīrasiņu" latviešu nav kā sugas - vai ikkatram vecvectētiņš vai vecvecmāmiņa ir no krieviem, poļiem, leišiem, igauņiem, vāčiem, čigāniem utt., tb ja kāds var uzskaitīt 4-7 paaudzes "tīras", tad tas ir izņēmums, nevis norma. Līdz ar to nav nekādu pretrunu, ka tāpat kā viņu senči kļuva par "latviešiem", arī tagad vietējā būšanā pilnīgi asimilējušies ļaudis to pašu var darīt. Taču nīgrumu uzdzen likuma vienpusīgums, tb par latvieti tu vari kļūt, aber no latvieša par vācbaltieti nu nekādi, lai cik ļoti tu jūsmotu par fon Fēgezaka rakstiem un dziļu nicinājumu raudzītos uz Rīgas "Dinamo" faniem. Kaut kā netaisnīgi, saproties, sanāk. :(
2.-Jun-2016 08:59 am - MAS - krūšturi
Pa ilgiem laikiem ielūkoju te un pamanīju, ka manā freidlistē aktuālākā tēma ir krūšturi. Te būs manas 5 kapeikas: sūds ar tiem krūšturiem - atāķēji un aizmirsi (vislabāk, ja vispār nav jāpiepūlas). Aber kad tīnis savos 17 uzraujas uz tā bidē (vai bodī, tb figviņuzina, kā to draņķi dēvē), vo tad ir vāks: ņemies tu, sarkans pietvīcis, meklēdams atdari visur, tikai ne tur, kur tā ir, visa romantika lēnām pačib (darbs, kā zināms, to nokauj ātri), meitietis sāk ķiķināt, vobšem velti šķiets meikaps un rūgtums uz visu atlikušo mūžu. :(((
2.-Jun-2016 08:43 am - Izvilkumi no intervijas ar medievistu Fiļuškinu
Постмодернизм – явление культуры ХХ века, сущность которого – недоверие в отношении традиционных ценностей и основ мировоззрения. Применительно к исторической науке это можно описать в виде следующей упрощённой схемы. Свершилось историческое событие. О нём написал летописец. Он записал сведения о событии неполно, в зависимости от своей информированности, политической конъюнктуры и т.д. Затем летопись читает историк и пишет книгу. Он, в свою очередь, искажает информацию в зависимости от своей квалификации, национальности, политического заказа и т.д. Потом книгу читает читатель. И то, что он понял из книги в отношении описываемого события, также зависит от множества факторов.
Зададим вопрос: в какой мере знание об историческом событии, отражённое в голове читателя, соответствует реально случившемуся событию? Ответ очевиден – в очень незначительной. И вот в 1970-е годы Хейденом Уайтом и его сторонниками-постмодернистами было заявлено: адекватно познать прошлое невозможно. А раз так – истории не существует. Есть только воображение историков. «История, – как писал Уайт, – всего лишь операция словесного вымысла».
Самое опасное было в том, что постмодернисты оказывались правы: в самом деле, и в исторических источниках, и в трудах историков описание прошлого нередко сильно искажено и не поддаётся адекватной реконструкции.
... )
This page was loaded Jul 25. 2016, 1:22 am GMT.