|
| Programmētāji smejas par AI spējām viņus aizvietot, bet tas ir coping, industrijā, kur liela daļa knapi spēj uzrakstīt FizzBuzz.
Vai ir pamatoti maksāt tikko no universitātes iznākušiem speciālistiem tuvu pie $100k un vidēja līmeņa profesionāļiem $200-$300k gadā? Izstrādāju algas Amerikā, kas sen ir bijušas eiropiešu skaudības iemesls, visticamāk ir vēsturiska anomālija. Tās iemesli varētu būt pēdējo 15 gadu tech bubble; ar software izstrādi kā vienlaikus pietiekoši specifisku un tai pašā laikā strauji augošu nozari; un ar citiem iemesliem (tai skaitā, neizdevās savulaik populārās idejas par offshoring vai arī no-code / low-code izstrādi). Tai pašā laikā tā ir industrija kurā nav arodbiedrību un tajā strādājošajiem nav politisku prasmju un pieredzes savstarpēji koordinēties.
AI protams neaizvietos programmētājus kā profesiju, bet tas radīt noslāņošanos, sadalīšanos arhitektos un tehniķos (10% un 90% respektīvi), lielā mērā aizstājot vidēja līmeņa programmētājus un software engineering kā labu profesiju vidusslānim. (No LV viedokļa visticamāk nekas nemainīsies, jo LV un citur Eiropā izstrādātāju algas nav tik augstas, lai pastāvēti būtiski riski burbulim plīstot, drīzāk mēs saglabāsim vai uzlabosim savu pievilcību kā IT speciālistu darba tirgus.) |
|
| // Gan vietēji, gan starptautiski pētījumi liecinot, ka arī skolēnu mācību rezultātiem un klases lielumam ir sasaiste. "Skolēnu skaits sākumskolā, lai skolēns iegūtu pilnvērtīgu, kvalitatīvu pieredzi izglītībā, ir ne mazāks kā 15 bērni klasē, pamatskolā – ne mazāks kā 20 bērni, vidusskolā – ne mazāks kā 25 bērni klasē. Lai klase būtu pašpietiekama un mēs varētu skolotājiem nodrošināt labu darba samaksu, skolēnu skaits nevar būt mazāks par 15 bērniem klasē," norādīja ministrijas pārstāve.// https://www.lsm.lv/raksts/zinas/latvija/23.03.2023-izm-klase-nedrikstetu-but-mazak-par-10-15-skoleniem.a502096/?utm_source=inbox&utm_campaign=news&utm_medium=frontpageNē es saprotu ka tur ir finansiālas problēmas, bet pēc būtības tak - jo mazāka klase jo labāka izglītība, jo var strādāt ar katru atsevišķi. |
|
| Mapatu dresēt ir jautri.
Mapats lec un vārās:
//Izsniegt tev nepilnvērtīgā izziņu varu arī bez tavas vergadvēseles, diplomētā dauņa klātbūtnes. Tas, ja vēl kāds šaubās par lietotāja ctulhu vietu hierarhijā, varēsi uzrādīt :), pamuļķi.//
//-Kas notiek, ja sakrusto diplomētu lohu ar zālēdāju-pakaļskrējēju? Protams, ka nekas, jo abi nomira no pārliekas ticības zinātnei. -Pa mežu izkāmējis vegāns veļ noēdušos zinātnieciņu, bet tad atnāca konspirāciju"teorētiķis"(meža īpašnieks) un abus bēgļus tuvākajā 15 minūšu pilsētā iemainīja pret nevakcinētu jaunu mātīti.//
//Kad chatGPT666 man piedāvās iemainīt no diplomētiem lohiem taisītu sojlent undergraduate, tad es zin atteikšos, jo visādus sūdus neēdu.
Par atsevišķu maksu tagad, varu tajā netālajā nākotnē aiznest to porciju uz kapiem.//
//Cerams, ka saproti pats savu problēmu ar špricīšu izraisīto iq zudumu, kam protams sekas ir, gan tava piešpricēta klaviere, gan debīlismu atgādinošās smiekla lēkmes./
//Nopelni kvalitatīvas diršanās tiesības, ja esi spējīgs, diplomētais dunduk.//
tiesa gan ne pārāk asprātīgi, toties daudz. |
|
| Pasaules dzejas dienā jāizvēlas dzejolis, jāpārraksta tas ar roku uz kartītes un jāuzdāvina kādam citam. Pasaules organizatori nešaubās, ka dzeju var iespiest praktiskā un noderīgā kopības radīšanas rāmī kopā ar šokolādes cepumu. Cilvēki, kuriem es gribētu uzdāvināt ar roku rakstītu dzeju, atrodas pārāk tālu un mūsu mīla bieži vien ir bijusi un turpina būt smagnēja.
Bet ir taču ciba, vai ne.
Kad Frosts skatās uz mājas dēļiem, saka Brodskis, viņš saprot, ka koks nepavisam nebija domājis, ka paredzēts kaut kam tādam.
Deep conviction or preference can seldom Find direct terms in which to express itself. Today on this shingle shelf I understand this pensive reluctance so well, This not discommendable obstinacy, These contrivances of an inexpressive critical feeling, These stones with their resolve that Creation shall not be Injured by iconoclasts and quacks. Nothing has stirred Since I lay down this morning an eternity ago But one bird. The widest open door is the least liable to intrusion, Ubiquitous as the sunlight, unfrequented as the sun. The inward gates of a bird are always open. It does not know how to shut them. That is the secret of its song, But whether any man’s are ajar is doubtful. I look at these stones and know little about them, But I know their gates are open too, Always open, far longer open, than any bird’s can be, That every one of them has had its gates wide open far longer Than all birds put together, let alone humanity, Though through them no man can see, No man nor anything more recently born than themselves And that is everything else on the Earth. I too lying here have dismissed all else. Bread from stones is my sole and desperate dearth, From stones, which are to the Earth as to the sunlight Is the naked sun which is for no man’s sight. I would scorn to cry to any easier audience Or, having cried, to lack patience to await the response. I am no more indifferent or ill-disposed to life than death is; I would fain accept it all completely as the soil does; Already I feel all that can perish perishing in me As so much has perished and all will yet perish in these stones. I must begin with these stones as the world began.
/On a Raised Beach, Hugh MacDiarmid (To James H. Whyte) - galvā skan:Vladislavs Nastavševs - Parādās mēness
|
|
| šodien redzēju zosu kāsi virs pilsētas |
|
| Tātad LU medfaks. Dāma mācās tur par akadēmisko māsu. Lekcijā: Tuberkuloze un pneimonija jāārstē ar bērna urīnu. Dāma tā kautrīgi `` bet antibiotikas.... ``. Lektors: nekādas antibiotikas, tās ir kaitīgas bērna urīnu vajag jo tas nemaz nesmird tik ļoti kā lielam cilvēkam. |
|
| Zazis [raudot par baisajiem auto vadītājiem]: ``Audzina potenciālus slepkavniekus, nais. Kāpēc civilizētas valstīs cilvēki domā līdz un nevēlas nevienu nogalināt, nav īsti skaidrs. Kāpēc viņi ir spējīgi samazināt braukšanas ātrumu, ja veidojas bīstama situācija, kā norādītts CNS? Jo mīlestība nevis naids pret līdzcilvēkiem?``
Arī Zazis [nesoties pāri krustojumam pie sarkanā]: `` jo es esmu treniņa vidū, nesos ar kādiem 14km/h, pat īsti nepievērsu uzmanību, ko tieši viņš bļauj.``.
Visiem jāmīl Zazis un ja Zazis Skrien tad jāiztīra tuvākās ielas no visādiem tur auto un jāizplūst pateicībā ka Zazis Skrien. |
|
| jā, GPT-4 ir vēl nadzīgāks. w: I'll try that "explain a joke" experiment now. Is it ok? ( ... tālāk ... ) |
|
| Dažkārt gadās dzirdēt visādas teorijas, ka Elviss Preslijs patiesībā ir dzīvs, Džons Lenons varbūt arī, bet mēs, visi pārējie, toties jau sen pagalam. Lai kā tur arī nebūtu, kāds šodien saņemts e-pasts liecina, ka Vladimirs Visockis gan tik tiešām ir dzīvs un strādā interneta veikala klientu apkalpošanas nodaļā. |
|
| 1755. gada 1. novembrī zemestrīcē Lisabonā gāja bojā aptuveni 30 000 cilvēku un dabas katastrofa pilsētu iznīcināja gandrīz pilnībā. Zemestrīces upuru šausminoši lielais skaits un tas, ka tā notika svarīgu katoļu svētku laikā (visu svēto dienā), ierosināja Voltēru uzrakstīt poēmu "Par Lisabonas katastrofu" (Poème sur le désastre de Lisbonne), kurā viņš vērsās pret Leibnica filozofijas optimismu. Poēmu var uzskatīt par "Kandida" (1759) ievadu. Katrs dzejā izvirzītais jautājums vismaz netieši parādās arī prozā. Nature is silent, we appeal to her in vain; We need a God who speaks to mankind. La nature est muette, on l'interroge en vain; On a besoin d'un Dieu qui parle au genre humain. https://athena.unige.ch/athena/voltaire/voltaire-poeme-sur-le-desastre-de-lisbonne.html |
|
| Mēs te nesen bazarējām par satiksmi, noteikumiem un priekšrocībām tajā.
Tur iezīmējās viena tendence kura ir daudz vispārējāka un kura var būt riska faktors.
Mēs pārāk orientējamies uz neaizsargātajiem.
Nepārprotam, es neesmu par to lai mēs beigtu aizsargāt tos kas objektīvi ir neaizsargāti, es esmu pret to ka mēs uzturam šo neaizsargātību. Tam ir daudzi aspekti - tendence aizliegt un padarīt nepieejamu jebko kaut vai potenciāli bīstamu, cilvēku universalitātes samazināšana, jo visur tiek ieteikts katram niekam saukt tipa sertificētus speciālistus. Vispārīgi - tādas vides radīšana kurā neaizsargātie jūtas labi un viņiem nav motivācijas kļūt aizsargātākiem pašiem.
Bottomline - mums protams ir jāsargā tie kas ir neaizsargāti, bet mums ir jāpieņem mēri lai neaizsargāto ir pēc iespējas mazāk - ar izglītību, dažādu lietu pieejamību utt. |
|
|