Hedera helix L.

Fotosintēze zem mikroskopa

12/19/14 12:39 am

39 gadi kopš The Rocky Horror Picture Show, bet joprojām tik maz vīriešu valkā zeķturus.

12/17/14 02:47 pm - Komiks par jokiem

... tālāk ... )

12/16/14 04:00 am

referāts
referāts
lēni rakstās
referāts

referāts
kādēļ tāds
neprotas tapt
pats kaut kāds

12/11/14 04:30 pm - Nē.

Tikko pienāca īsziņa ar mudinājumu apskatīt horoskopus 2015. gadam vienā konkrētā mājaslapā.

12/10/14 08:53 am - Pat, ja runājam par pašu teorijas koncepciju un atmetam skandalozākās tās izpausmes...

Divi izcili rakstnieki satikās un parunājās par to, cik ļoti atšķirīgas ir sieviešu un vīriešu psihes, un cik ļoti nepieciešams vīriešiem kontrolēt tās arhaiskās sieviešu psihes daļas, kuras kaut kādos mistiskos, zinātnei pagaidām nezināmos veidos visām sievietēm ir attīstījušās un iedzimušas no aizlaikiem.

Nu labi, es, protams, tālāk par 10min netiku, taču VR, jau sākumā izskaidrojot savas teorijas pamatus (un to, kā viņš ir pārprasts un izrauts no konteksta kārtējo reizi) mani nepārliecināja, ka līdz šim es viņa idejas būtu pārpratusi.

12/9/14 01:37 am

Man ir aizdomas, ka tas, kā daudzi cilvēki lieto vārdu "gēni", ģenētiķiem sagādā līdzīgas mentālās ciešanas, kā man - "alu cilvēki".
Turklāt, nereti tie abi vārdi tiek piesaukti, lai pamatotu vienus un tos pašus uzskatus.

12/3/14 05:27 pm

Ā, nu re, ne jau tikai cibas aptrakušie liberasti pārpratuši VR rakstīto: http://satori.lv/raksts/8349

Šodien Latvijas Psihoterapeitu biedrības (LPB) ārkārtas sēdē lems par Viestura Rudzīša psihoterapeita sertifikāta apturēšanu, informē tās prezidente Baiba Purvlīce.

P.S. Interesanti, vai LPB ātrā reakcija uz šo gadījumu varētu būt saistīta ar biedrības prezidenta nomaiņu? Vai biedrības prezidenta nomaiņa varētu būt saistīta uz lēno reakciju uz iepriekšējo gadījumu?

12/2/14 02:17 pm - Ja jau tik tieši pajautā...

Tātad, dāmas un viņu kungi, dienas tēma - kārtējā Viestura Rudzīša domas lidojuma grafomāniskā piruete: http://unvis.it/www.viestursrudzitis.lv/vai-ir-izgudrots-kas-labaks-par-vardarbibu/

Viena lieta, kas man par šito sakāms (aptuveni tas pats, ko jau ierakstīju komentāros pie [info]mindbound): Diemžēl, Rudzītis neseno "atraušanos" publiskajā vidē, cik var spriest no paša rakstītā, uztvēra kā "tie politkorektie Dēli mani gāna, jo baidās Dievietes" nevis kā kritiku par savu uzskatu pamatojamību un jautājumiem par to, vai psihoterapeitam ir ētiski izmantot savu autoritāti, lai popularizētu savas fantāzijas. Tādēļ es nemaz nebrīnos, ka tagad viņš, varbūt pat apzināti, raksta to, kas "kacinās tos Dēlus un tās Dievietes". Taču šis virziens varbūt atsijās ne tik ļoti pārliecinātos sektantus, savukārt tiem, kas ne pārāk tajā visā iedziļinās, redzot šo virzību galējībās, varbūt sagribēsies padomāt pirms nākamreiz par VR izteikumiem māt ar galvu un teikt "vo, vo".

Taču sagribējās arī atsevišķi komentēt/atbildēt uz VR jautājumu:

Jā – tas labs jautājums feministēm – ko liekat vietā? Kā panāksit, ka sieviete bez sišanas kļūst par priekšzīmīgu māti, sievu un Sievieti galu galā. Kā neitralizēsiet viņas Dzemdi un Dievieti, panākot, ka tās netraucē sievietes ceļā uz Sievieti? Ja feministes saka A, tad jāsaka arī B. Vai ir izgudrots kas labāks par vardarbību?

1. Jau interesants paša jautājuma uzstādījums un tiešais adresāts - feministēm. Bet ne feministiem, vai visiem citiem vīriešiem un sievietēm, kas uzskata, ka vardarbība pret sievieti, lai noliktu viņu "pie vietas", ir amorāla. Vai Rudzīšprāt pret šādu vardarbību ir tikai feministes?

2. Fragments Kā neitralizēsiet viņas Dzemdi un Dievieti, panākot, ka tās netraucē sievietes ceļā uz Sievieti?, protams, ir pilnīgi neattiecināms uz feministēm, vai uz jebkuru citu, kas nepieder pie sektas, līdz ar to šo atļaušos vispār ignorēt.

3. Kā panāksit, ka sieviete bez sišanas kļūst par priekšzīmīgu māti, sievu un Sievieti galu galā. Man bail domāt, kāda salauzta personība, viņaprāt, ir "priekšzīmīga māte, sieva un Sieviete", ja tas ir kaut kas tāds, kas panākams tikai ar vardarbību. Manuprāt, cilvēks, kas dzīvo un darbojas bailēs no vardarbības, varbūt būs ārēji "priekšzīmīga", taču ne tāda "priekšzīmība" nāks par labu bērniem (kuri parasti ļoti jūtīgi reaģē uz atmosfēru ģimenē), ne arī tam pašam vīram (apziņa, ka tevi nevis ciena un mīl, bet vienkārši dreb bailēs tavā priekšā, manuprāt, arī diezko veselīgi nevar iespaidot sākotnēji veselu cilvēku).

4. Ja feministes saka A, tad jāsaka arī B. Jānudien, tikai kādēļ tāda izlikšanās, ka feministes nepiedāvā neko, ar ko aizstāt patriarhālo "sieviete ir vīrieša īpašums"? Jāsecina (un tas mani nepārsteidz), ka Rudzītis, pirms ķerties pie feminisma kritikas, nemaz nav painteresējies, kas tas feminisms tāds ir, un ko tas saka.
Lai nu kā, īsā atbilde uz šo jautājumu: varas pozīcijas attiecībās aizstāt ar abu partneru līdzvērtīgu cieņu vienam pret otru. Tik vienkārši. Protams, lai pieņemtu šo vienkāršo ideju, nevar ticēt visādiem uzskatiem par sieviešu iedzimto/dabisko/dieva nolikto Dzemdi un Dievieti, kas to vien meklē, kā antagonēties pret partneri, un ka tas ir kaut kas neizbēgams, nemaināms, neapstrīdams, darbojas vienmēr un visām.


Vēl komentārs par to 5 bērnu māti, kas krāpa savu vīru* pārāk daudz laika veltīja pieciem bērniem. "Skaisti", ka šo stāstu psihoterapeits interpretā kā "labā uzvaru". Man tas viss drīzāk izskatījās pēc situācijas, kurā sieviete ar tiem 5 bērniem kaut kādu iemeslu (finansiālu? sabiedrības spiediens par to, ka jāsaglabā ģimene?) dēļ nevar aiziet no vairs nemīļā vīra, tādēļ viņa dzīvo nelaimīga, taču paslepus atļaujas aizliegtos laimes brīžus ar mīļāko. Savukārt, tās sievietes pēkšņās pārvērtības "uz labo pusi", drīzāk izskatās baiļu motivētas - viņš mani pametīs, bet es nevarēšu tikt galā ar visiem tiem iemesliem, kuru dēļ es pati nevaru aiziet. (Piem., saskaņā ar Rudzīša interpretāciju, ja ģimene izjuktu, tad sieva vīram prasītu, lai dod naudu bērniem, nē, atvainojiet, viņai.)

*Edit: kā tikko norādīja [info]echoes, es šo stāstu izlasīju nedaudz nepareizi, attiecīgi VR raksta ka tā piecu bērnu māte "krāpa" savu vīru nevis ar citu vīrieti, bet ar kopīgajiem bērniem. Tas šo interpretāciju padara vēl skumjāku. Tātad, mums ir stāsts par sievieti, kas rūpējas par 5 bērniem un viņai paliek par maz laika čubināties ap vīru (bet varbūt arī vairs nav mīļš, kas to lai zina - ne jau VR, jo, cik saprotams, uz konsultāciju bija atnācis vīrs, ne sieva). Un tad kā uzvaru un labi darītu lietu VR min vīra neuzticību, pēc kuras sieva sāka vairāk čubināties ap vīru. Neaplūkots gan tiek atstāts jautājums, kādēļ sievai, rūpējoties par tiem pieciem bērniem, neatlika laiks čubināties ar vīru, un kadēļ vīram, rūpējoties par tiem pieciem bērniem, atlika laiks justies ne-da-čubinātam, un vēl atlika laiks ieviest mīļāko.

UPD: Ir diskusija par šo jaunāko VR garadarbu arī pie [info]krii

11/29/14 08:05 pm

Pirmo reizi dzīvē biju uz īstu randiņu!

11/27/14 09:41 am - Tematiski

Sakarā ar tiem nepatīkamajiem laikapstākļiem, kas ārā, izdomāju, ka šodien vakariņās būs austrāliešu ēdieni. Un austrāliešu vīns. Un gan jau, ka arī sveces, un silti saģērbties, un izlikties, ka ārā ir +daudz pēc celsija.

Par austrāliešiem. Vienā slēpņošanas gājienā pa Oksfordu satiku slēpņotāju pārīti, puisis no Austrālijas, meitene oriģināli no Malaizijas. Tālāk slēpņojām kopā, un bija iespēja interesanti parunāties. Puisis bija runātīgāks, stāstīja, ka ļoti izjūt to, ka Austr. ir izteikta salas mentalitāte - tāda norobežošanās no apkārtejās pasaules (kas nereti izpaužas reālos aizliegumos ievest visādas lietas), ne pārāk liela interese, kas notiek ārpusē utml. Uzdevu viņam jautājumu, jau iepriekš atvainojoties, ja pārāk sensitīvs: kā klājas aborigēniem. (Puisis bija baltais, protams.) Viņš godīgi teica, ka slikti. Esot liela alkoholisma problēma, līdz ar to nabadzība, no balto puses aizspriedumi esot joprojām utml.
Nāca prātā arī šādi tādi nepiedienīgi jautājumi, kurus tomēr neuzdevu. Lieta tāda, ka puisis bija pie 1,90m, meitene labi noauguša 12-gadnieka garumā. Nu, saprotat jau, kas tie par nepiedienīgiem jautājumiem, kas man nāca prātā.

11/22/14 01:24 am

Uzgāju ļoti interesantu blogu: http://slatestarcodex.com/

Pa lielam, cik saprotu no tā, ko jau uzspēju izlasīt, cilvēks to velta kritikai par dažādiem ļoti izplatītiem kļūdainiem argumentiem, kurus atšķirīgas ideoloģiskās grupas izmantoti sensitīvu sociālu jautājumu gadījumos (piem., kristieši vs. ateisti, homofobi vs. LGBT, seksisti vs. feministi utt.). Turklāt, kaut arī pats lasās kā kārtīgs liberasts, tomēr mēdz kritizēt abu pušu argumentācijas kļūdas. Bet kas ir pats jaukākais - viņš to dara asprātīgi!

Divi no daudziem foršiem citātiem. Par argumentu "transseksuāļi un transvestīti ir garīgi slimi":

Imagine if we could give depressed people a much higher quality of life merely by giving them cheap natural hormones. I don’t think there’s a psychiatrist in the world who wouldn’t celebrate that as one of the biggest mental health advances in a generation. Imagine if we could ameliorate schizophrenia with one safe simple surgery, just snip snip you’re not schizophrenic anymore. Pretty sure that would win all of the Nobel prizes. Imagine that we could make a serious dent in bipolar disorder just by calling people different pronouns. I’m pretty sure the entire mental health field would join together in bludgeoning anybody who refused to do that. We would bludgeon them over the head with big books about the side effects of lithium.

Really, are you sure you want your opposition to accepting transgender people to be “I think it’s a mental disorder”?


Par argumentu "ja garīgi slimais uzskata sevi par Napoleonu, mēs taču viņu ārstējam, nevis ļaujam viņam vadīt Franciju, vai ne?":

I could point out that trans-Napoleonism seem to be mysteriously less common than transgender.

I could relate this mysterious difference to the various heavily researched apparent biological correlates of transgender, including unusual variants of the androgen receptor, birth-sex-discordant sizes of various brain regions, birth-sex-discordant responses to various pheromones, high rates of something seemingly like body integrity identity disorder, and of course our old friend altered digit ratios. If our hypothetical trans-Napoleon came out of the womb wearing a French military uniform and clutching a list of 19th century Grand Armee positions in his cute little baby hands, I think I’d take him more seriously.

I could argue that questions about gender are questions about category boundaries, whereas questions about Napoleon – absent some kind of philosophical legwork that I would very much like to read – are questions of fact.

I could point out that if the extent of somebody’s trans-Napoleonness was wanting to wear a bicorne hat, and he was going to be suicidal his entire life if he couldn’t but pretty happy if he could, let him wear the damn hat.

11/10/14 10:33 pm

Opā.

Viesturs Rudzītis pacēlies jaunos augstumos: grupveida izvarošanas, kas radikāli mizogīniskās kultūrās tiek vērstas pret sievietēm, kuras "atļaujas" (kas nu kurā gadījumā ar to tiek saprasts), tiek aplūkotas kā loģiska reakcija uz Dzemdes un Dievietes dabisko (?) uzvedību:

Klausos šos stāstus un jūtu arī bezpalīdzību, kas no tiem skan. Vai es gribu to apturēt? Kad man būs gana? Kam jānotiek, lai es gribētu vairs negribēt ne savas Dzemdes, ne Dievietes izpausmes? Dažreiz jau man arī pajautā, ko lai viņa dara. Tā neticīgi, zinot, ka psihoterapeiti jau padomus nedod.

Nu un tad vienreiz es pateicu ar! Tas ir – pajautāju, ko viņa teiktu par grupveida izvarošanu? Nu tādā Austrumukrainas vai Indijas stilā. Viņa sākumā nesaprata, skatījās manī kā jukušā. Bet palēnām sāka pielekt, viņa aizdomājās. Protams, vardarbība noteikti pārvilktu svītru tādai dzīvei kā tagad. Nekāda acu taisīšana vairs nenāktu prātā. Būtu trauma, jā, bet kāda? Varbūt tomēr pelnīta soda apziņa. Varbūt – ar laiku – pateicība par „izārstēšanu”, grēku izpirkšanu?

Kāds varbūt teiks – psihoterapeiti tā nedrīkst. Kāpēc ne? Es noteikti drīkstu.


Psihoterapeiti nedrīkst. Bet Rudzītis jau arī nav psihoterapeits.

UPD. Es šovakar par šito plašāk neizteikšos, tur ir so much wrong un ir vēls. Taču, ja ir vēlme vismaz pēc ātra, neizstrādāta pretargumenta idejai, ka grupveida izvarošanas varētu būt kaut kāds "dabiskais" veids sociālās kārtības uzturēšanai, iesaku uzmest aci http://www.peacefulsocieties.org/ un tur atrodamajam info par (nosacīti) mūsdienu akmens laikmeta tehnoloģiskajā līmenī dzīvojošajām sabiedrībām un it sevišķi viņu dzimumu lomām un savstarpējām attiecībām.

11/10/14 11:54 am

Tuvojoties mēnešreizēm, mēdz uznākt dažādas skumjas pārdomas, piemēram, vai manas dzīves laikā tiks izgudrots antigravitācijas krūšturis?

11/8/14 02:38 pm - Nedaudz par argumentāciju

Kā korekti diskusijās par argumentiem iesaistīt "stāstus iz dzīves" (anecdotal evidence).
Priekšnosacījums Nr. 1 - diskusijā iesaistītie vispār akceptē šos stāstus kā pieņemamus argumentus. (Tos drīkst arī konceptuāli uzreiz noraidīt kā nepārbaudāmus un/vai nereprezentablus.)
Priekšnosacījums Nr. 2 - ja reiz tiek akceptēti, tad visus stāstus vienlīdz jāpieņem kā patiesus (t.i., nav korekti pēc tam iebilst, ka, lūk, [info]unpy stāsti ir ticami, jo viņa dzīves moto ir "patiesība un tikai patiesība", bet, [info]hedera stāstus var noraidīt, jo viņa ir neirotiska jaunkundze, kas visur saskata tikai slikto*).

* Šis piemērs ir tīra fikcija un nav balstīts "stāstā iz dzīves".


Bet ko iesākt, ja divi "stāsti iz dzīves" ir pretrunīgi, un katrs no tiem argumentē par labu diviem pretējiem viedokļiem?

Piemērs 1: "pazīstu n gejus, neviens nekad nav teicis, ka regulāri saskaras ar homofobiju"(A1) vs. "pazīstu n gejus, kas saka, ka regulāri saskaras ar homofobiju"(B). Kurš no argumentiem uzskatāms par spēcīgāku? Viennozīmīgi A1 < B, jo A1 gadījumā pastāv iespēja, ka regulārā saskare ar homofobiju ir notikusi, taču par to pats stāsta autors gluži vienkārši nav ticis informēts (ne vienmēr cilvēki visiem stāsta par nepatīkamiem gadījumiem savā dzīvē).

Piemērs 2: "pazīstu n gejus, speciāli viņiem jautāju, teica, ka nesaskaras regulāri ar homofobiju" (A2) vs. "pazīstu n gejus, kas saka, ka regulāri saskaras ar homofobiju"(B)
Šajā gadījumā, ja salīdzina ar iepriekšējo - A2 > A1. Tomēr, arī A2 < B, jo A2 stāsta negatīvās pieredzes iztrūkums nekādā veidā nevar neitralizēt B stāsta negatīvās pieredzes esamību (piemēram, A2 stāsta varoņiem paveicies, ikdienā uzturoties tolerantākā vidē).

Tā kaut kā. Sagribējās par šo uzrakstīt, jo gan vakardien, gan vispār cibā daudzos gadījumos "stāsti iz dzīves" tiek nekorekti pozicionēti, ar A1 un A2 tipa piemēriem mēģinot noraidīt B tipa piemērus.

11/7/14 07:15 pm

Nē, nē, LV nu gan nav homofoba valsts, tie, kas diskriminē - tikai atsevišķas marginālas personas un Dimiters, un tiem nav nekādas ietekmes, nevienam tik vai tā viņu viedoklis neinteresē.

"Daudz maz respektējams viņa paziņojums būtu, ja tas skanētu - esmu, tāpēc demisionēju! Un demisionēt viņam ir vienkārši jāpasteidzas!!!" ..
"Latvijas Radio Kondrāte uzsvēra, ka rakstītais neesot vērtējams kā diskriminācija, jo tas esot viņas kā pilsones un sievietes emocionāls viedoklis."

11/7/14 03:38 pm - Par aktuālo

Visvairāk uzrunāja [info]honeybee uzrakstītais:

LOL, pamodos pie 95 komentus garas un asiņainas diskusijas par to, kāda Latvija ir superhomotoleranta valsts, pie mums ar homotoleranci viss ir kārtībā.*

Ai, bļin, par toleranci vispār var sākt runāt tikai punktā, kurā nav teksta par orientāciju vispār, ir runa par orientācijas gradāciju, lai tādiem kā man nav jāizmanto kaut kādi bērnišķīgi apzīmējumi tipa "bi-curious, not looking" (cilvēki pēc 30 gadu sasniegšanas taču vispār nevar būt "curious", ne? un precēti cilvēki vēl jo mazāk. ja nu vienīgi pēc pirmās laulības beigām, kad (tēvišķīgā tonī) sievietes kļūst par lezbietēm, jo ir vīlušās savā vīrā)

Un punktā, kurā pie orientācijas pavēstīšanas normāla reakcija ir pieklājīgs un/vai patiess "wow, cik interesanti", apmēram tāpat kā tad, kad cilvēks tev saka "mans vectētiņš bija igaunis", nevis agresīvs kliedziens "A MAN POHUJ KAS TAVS VECTĒTIŅŠ, ES IESTĀJOS PAR TO, KA MĒS PAR VECTĒTIŅIEM NERUNĀJAM"

*protams, ka pie mums "viss ir kārtībā", salīdzinot ar "forši, pediņ, cietumā iekšā un galvu nost" sistēmām, par to es nestrīdos, bet tas ir tāpat kā uz jebkurām sūdzībām par veselības aprūpes sistēmu atbildēt ar "priecājies, ka neesi miris no ebolas"


Pirmo reizi, kad cilvēks man pateica, ka ir gejs, saruna norisēja tieši tādā gaisotnē, kā runājot par vectētiņu. (Es domāju, ka "vectētiņš" kļūs par kultūras alūziju, vismaz zināmās aprindās notiekti.) Tas bija pirms vairākiem gadiem, Zviedrijā, kādā bārā iepazinos ar baltkrievu puisi, kurš, cita starpā, pieminēja, ka viņa vīrs ir tā bāra īpašnieks. Tobiš, tam puisim, dzīvojot Zviedrijā, likās ikdienišķi small talk ietvaros šo faktu pieminēt. Nu, nav mums gluži lv tā, ka cilvēki, nebaidoties no nosodījuma, tā vienkārši par to mēdz ieminēties tikko satiktam/ai svešiniekam/cei.

Starp citu, es nemaz vēl nebiju nekāds homotolerantais paraug-saulstariņš tajā laikā, ja. Atceros, ~gadu vēlāk [info]zupcis pacietīgi iesaistījās ar mani sarunā un uzdeva virkni domāt-rosinošus jautājumus par manu ne gluži pamatoto viedokli "nafig viņi ar to praidu uzbāžas cilvēkiem, man, piemēram, traucē".

11/3/14 06:49 pm

"Pēc likuma stāšanās spēkā pie smēķētāju bariņa pienākušam nesmēķētājam ir tiesības pieprasīt visiem pārējiem šo kaitīgo nodarbi izbeigt"

Gara acīm redzu smeķētāju bariņu, kas steidzīgā solī cenšas attālināties no indivīda, kas skrien viņiem pakaļa un sauc: "Pārstājiet smēķēt manā klātbūtnē, pārstājiet smēķēt! Hei, uz kurieni jūs ejat, draugi?"

10/31/14 08:44 am

Un šodien tiek solīts līdz pat +19`C, es tam neesmu gatava, man nav tam piemērotu drēbju. :( *

* Tas :( tik tāda tēlošana, īstenībā es esmu totālā sajūsmā.

10/29/14 09:28 am - Mans pirmais

Ja vēlies turpināt diskutēt ar pašas izdomātiem argumentiem un viedokļiem tad šis žurnāls nav īstā vieta šādām izklaidēm. Ja ar labu to nesaproti, nekas cits neatliek kā iedot banu.

Eu, man vēl nekad cibā nav bijis bana, man pat neviens vēl nekad nebija piesolījis banu!

"pašas izdomāti argumenti" - diemžēl, man nākas izdomāt pašai savus argumentus, jo Vispārīgā Argumentu Rokasgrāmata šoreiz palikusi mājās. :D

10/25/14 12:34 pm - Es takš esmu dienvidos!

Oksfordā šodien saulains un silts (+12), arī nakamnedēļ sola ko līdzīgu.
Powered by Sviesta Ciba