Sātana advokāta piezīmes
skepse un infantilitāte
sociālā cenzūra 
3.-Jul-2020 11:11 am
- Voltēram piedēvē teicienu: “Es nepiekrītu tam, ko jūs runājat, taču es līdz pēdējam elpas vilcienam aizstāvēšu jūsu tiesības to runāt.”
- Kā zinām, Voltērs ir miris, gluži tāpat kā šobrīd mirst tiesības teikt to, ko domā, ja domā "nepareizi".
Comments 
3.-Jul-2020 01:03 pm
Kas, lūdzu, ir pareizi,kas - nepareizi?
3.-Jul-2020 01:07 pm
„В мире существуют два мнения: моё и неправильное.“ — Энцо Феррари

3.-Jul-2020 01:52 pm
Nu jā, tāpēc šodien ikvienam ir neierobežotas iespējas pasludināt sevi par sirdsapziņas mocekli, kuru Ļaunie mēģina apklusināt. Ļaunie ir visi, kuri tevnepiekrīt (un brīvajos brīžos arī viņi nododas moceklībai, jo tu viņiem nepiekrīti.)

Tad, kad man pietrūks citu iemeslu rīkot drāmas, es arī šitam pievērsīšos. Dikti jau populāri, re, pat Indulgence tajā mocekļu meinstrīmā aizgājis, viss ar klasiķu citātiem apkāries...
5.-Jul-2020 03:08 pm
Ja jau pat Kants - http://xn--c1akas7b.xn--80apatbber.xn--p1ai/archives/1165 - tad kā es varu atpalikt?
5.-Jul-2020 03:34 pm
Tu esi tipiska demonstrācija vēl vienam klasiskajam citātam, kas skan aptuveni "first they came for x, but i wasn't x so i didn't give a fuck". Kad cilvēkus atkal štābeļiem vedīs uz stūra mājām, nebūs laika "pievērsties drāmām", jo drāma būs pievērsusies tev. Cilvēki nemācās no vēstures, pat tās, kas tikko kā vēl bija tagadne.
3.-Jul-2020 07:53 pm
sociāls konstrukts.
3.-Jul-2020 08:18 pm
Parasti pareizais viedoklis ir tam, kuram rokās pamatīgāks miets.
4.-Jul-2020 09:43 am
Lūk tas tieši mani dara tramīgu, ka nespēju vairs izsekot līdzi - ar katru dienu aizvien vairāk "nepareizi". Pirms pāris mēnešiem man uzklupa par apzīmējuma "skuķēns" lietošanu tekstā: tas esot gandrīz tikpat aizvainojoši, kā nēģeri nosaukt par nēģeri. Aizvakar dabūju pa ādu par vārda "kundzītes" lietošanu tekstā. Bet pie komentāriem "kā skolotājs ko tādu var atļauties domāt?! tu to bērniem māci?!" jau sāku pierast - nācās feisbukā pāriet uz 50% ierakstu zematslēgas režīmu "draugiem".
Vēl pirms pāris gadiem smējos par tiem, kas soctīklos zem atslēgas raksta: brīvā pasaulē takš nav nekā ko slēpt, ja nu vienīgi netenko pr paziņām vai neraksti par saviem seksuālajiem piedzīvojumiem! Pie tam pēc pāris "mājieniem" par to, ka vajadzētu departamentu un vadību informēt par viena veca paviāna ķecerīgajām muļķībām, nācās pat "draudziņos" vēl uztaisīt vienu slēgtāku apakšsadaļu vēl šaurākam lokam,, kur gvelzt īstas mūļķības no sirds, nebaidoties no izmeklēšanas komisijas. Bet ziņas no citām zemēm, kur atlaišana no darba par nepareiza viedokļa paušanu internetos jau kļūst par ikdienu, paranoju tikai saasina.
Tas viss mani dara nervozu, jo nekādi nesaskan ar manām aplamajām ekspektācijām par vārda brīvību.
4.-Jul-2020 01:35 pm
Attiecībā par Feisbuku - es brīnos par cilvēkiem, kas brīnās. Feisbuks nav anonīma ciba, robeža starp soctīklu personību un irla personību jau sen ir nojaukta. Tik pat labi to pašu varētu arī pateikt darba sapulcē, piem., nosaukt savas kolēģes par "kundzītēm", vai gados jauno kolēģi par "skuķēnu", un pēc tam brīnīties, par ko viņas apvainojās. Ierakstīt kaut ko Feisbukā = sapulcināt visu savu ciemu laukumā un skaļi nolasīt priekšā.
4.-Jul-2020 01:37 pm
*Attiecībā par Feisbuku* u.c. soctīkliem, kur lieto īsto vārdu.
4.-Jul-2020 04:57 pm
Redz, tādam vecam un sirmam paviānam kā man, šie vārdi nešķiet nevienu aizvainojoši. Arī publiski. Nespēju izsekot līdzi, kuri latviešu valodas vārdi šodien aizvainojoši, kur vēl nav, bet rīt jau būs. Manuprā† diezgan mizerabla bauru ņemšanās.

Kā reiz kādā Krievu soctīklā izteicās viens vecs buks par šamo krimināllikuma pantu par reliģisko jūtu aizskaršanu: Ja nepatīk, ka par jūsu ticību kāds smejas, tad izvēlaties ne tik smieklīgu ticību.
4.-Jul-2020 09:01 pm
Nu tevi diez, vai kādreiz dzīvē kāds par skuķēnu vai kundzīti ir nosaucis. :D Padomā no otras puses - kas ir tā motivācija jaunas sievietes saukt par skuķēniem, un cienījama vecuma kundzes - par kundzītēm? Vai tik tomēr tajos vārdos netiek ietērpts mērens nievājums un pārākuma apziņa?
5.-Jul-2020 09:26 am
Nav vis. :) Par puiku apkārtējie dēvēja līdz pat pilngadībai, jo latviešu valodā vārds "puika" to arī nozīmē. Tāpat kā "skuķis", "meitēns", "skuķēns" bija pašsarprotams sinonīms "meitenei" līdz pilngadībai, savukārt "kundzīte" bija apzīmējums situācijā, kad par "kundzi" (tb elites pārstāvi) runāt nevarēja, savukārt "sieviete" būtu par prastu.
Redzi, esmu tik sirms, ka vēl esmu sastapis inteliģentus cilvēkus, un esmu arī piedzīvojis tos laikus, kad Rīgas kinostudijas filmas "Puika" un "Ja nebūtu šī skuķa" ne filmu autoriem, ne skatītājiem nešķita ne mazākā mērā aizvainojošas. Interesanti, kā dažos gadu desmitos kardināli mainās vārdu nozīme!
Tak saprotu, ka viss šai pasaulē mainās, un drīz jau Jaunsudrabiņa un Blaumaņa rakstos katrs otrais vārds mūsdienu cilvēkam šķitīs aizvainojošs. Vaina ne pasaulē, bet manī, kurš nesteidz mainīties tai līdzi.
5.-Jul-2020 09:53 am
Aha, es tātad pārpratu - iedomājos, ka par "skuķēnu" tev pārmeta, jo tā biji nosaucis kādu pieaugušu sievieti, nevis tiešām meiteni-bērnu. (Te laikam mans personīgās pieredzes bias nostrādāja, jo ir dzirdēts ne vienu reizi, kad par jaunu, dedzīgu profesionāli mēdz izteikties "ko tas skuķis no sevis iedomājies"). Ok, tad es tur neredzu problēmu, un īsti nesaprotu pārmetumu.

Par kundzītēm - nu tur arī, nezinot kontekstu, var būt visādi, tomēr esmu pamanījusi, ka sarunvalodā mūsdienās tas tomēr visbiežāk tiek izmantots nievājoši. Varbūt šī iemesle dēļ tev piesējās par "kundzītēm", pat, ja nebiji to domājis nievājoši.
5.-Jul-2020 03:43 pm
Problēma jau nav tajā, ka kāds apvainojas. Lai apvainojās uz veselību. Problēma ir tajā, ka apvainoto baru jūtas sākuši administratīvi un policejiski aizsargāt dažādu rangu "orgāni", no kuru destruktīvas ietekmes nevar īsti izvairīties.
5.-Jul-2020 08:29 pm
Administratīvus aizsargorgānus neatbalstu. Taču man ir aizdomas, ka daļa no tiem atlaisto mocekļu stāstiem ir nevis par orgāniem, bet gan elementāri par to, ka pietiekami liels skaits kolēģu apvainojas, vai varbūt daži ietekmīgākie. Un neviens taču negrib strādāt kopā ar lecīgu dirsu, kurš labrīt vietā postē soctīklos apvainojumus. Protams, patīkamāk taču ir to novelt uz visvareniem orgāniem, nevis atzīt, ka pats bija muļķis.
6.-Jul-2020 05:40 am
Slavery was not genocide otherwise there wouldn't be so many damn blacks in Africa or Britain would there? An awful lot of them survived.

Pilna intervija šeit.
6.-Jul-2020 06:04 am
Bet, ja skatās uz šo gadījumu no ciniska skatupunkta - viņš intervijas gaitā diezgan aizraujas ar savas Alma Mater nolikšanu, kas kopsavilkumā ir "Kembridžas uni infiltrējuši marksisti, un kurus departamentus vajadzētu vispār slēgt". Tas diezgan sasaucas ar manu tēzi par lecīgu dirsu, uz kuru kolēģi apvainojās, un tad tāda neveiksmīga frāze kļūst ļoti parocīga.
6.-Jul-2020 08:58 am
Neredzu gan ar ko šī frāze tik neveiksmīga, ja vien neuzskata, ka baltajam cilvēkam uz jebkuru jautākumu par melnajiem un verdzīu būtu jānoliedz vēsture un jākrīt ceļos.
6.-Jul-2020 11:01 am
Tas būtu, kā, piemēram, Tevi izmestu no darba, jo intervijā ātrumā esi pateikusi nevis "dižā lietuviešu tauta", bet gan sarunvalodā lietoto "leiši". Vienalga, man derdzas šitā būšana. Par svētu turu teicienu: “Es nepiekrītu tam, ko jūs runājat, taču es līdz pēdējam elpas vilcienam aizstāvēšu jūsu tiesības to runāt.”
6.-Jul-2020 11:12 am
Es tev lielā mērā piekrītu, tādēļ arī domāju, ka vāvuļošana par Kembridžas Uni arī ir ticams skaidrojums. It sevišķi tādēļ, ka, cik apskatījos ziņās, nebija nekādi "specializēti orgāni", bet gan cits Kembridžas Uni vēsturnieks, kurš šo interviju bija uzodis un skarbiem vārdiem notvītojis. Tādas, lūk, konspirācijas.
6.-Jul-2020 11:20 am
Nav jau nekādas konspirācijas (man domāt, tāda nav iespējama tīri tehniski). Tikai man nepatīk kopējā tendence it visā, kad svarīgi ir, nevis kā bija, bet gan - kurš skaļāk bļauj. Taču atzīstu, ka tā mana problēma, ar ko jāiemācās tikt galā.
16.-Jul-2020 08:16 pm
Starp citu, jūsu abu komentāri vēl vienu lietu ļoti skaisti iezīmē, ko ne katrs pamana.

Ja indivīdi sarunājas, viņi spēj veidot attiecības, novērst pārpratumus un būvēt savstarpēju sapratni un uzticību.

Tas nav iespējams, ja Tevi apvaino pūlis (savā būtībā - bezpersonisks konstrukts).
16.-Jul-2020 08:49 pm
Tā tas patiešām ir! Manas domas par visu to "cancel kultūru" ir tādas, ka tās lielā mērā ir sekas tam, kā funkcionē sociālie mediji. Jo ikviens var nošērot, neiedziļinoties un komentējot kaut vai vienu niknu vārdu (rasists! utml.), un turpat uzradīsies vēl bars ar nedomājošiem, kuri tā vietā lai iedziļinātos, uzķersies uz to vienu vārdu un šēros nikni tālāk, veļot uz priekšu lavīnu un radot priekšstatu, ka tas ir plaši pārstāvēts viedoklis. Tai pat laikā - realitātē - visplašāk parstāvētais viedoklis, visticamāk, ir "vienalga".
5.-Jul-2020 11:13 am
Nievāšana un pārākuma apziņa ir lietas, ko nevar aizliegt.
5.-Jul-2020 11:21 am
Vispār jau es neaicinu kaut ko aizliegt. Tikai norādu, ka nav jābrīnās, ja cilvēki apvainojas par nievājošu un pārākuma apziņas pilnu attieksmi.
5.-Jul-2020 11:29 am
Nezinu, vai indulgence tieši brīnās vai ko citu, bet līdztekus jūtoties aizvainotam cilvēks var kaut ko sev arī iegūt, pārdomāt un augt.
5.-Jul-2020 11:36 am
Visādi var būt, un arī nebūt. Bet, līdzīgi kā nevar aizliegt pārākuma apziņu, nevar arī aizvainojuma sajūtu aizliegt, un nav būtiski - pamatotu vai nē.
5.-Jul-2020 11:37 am
Jā.
7.-Jul-2020 07:16 pm
Man šķiet, ka feisbuks ir tieši tik anonīms, cik cilvēks pats tam pieseko, nu t.i. feizbukā var darīt visu to pašu ko šeit - ielikt savu accountu ar nikneimu, nelikt nekādus reālus datus par sevi, rakstīt tikai par abstraktām tēmām.
4.-Jul-2020 03:22 pm - ;)
Lūk, un te parādās problēma, tiem, kas vnk gribētu palasīt interesantu cilvēku izteiktas domas - FB fellow opcijas nav, īpaši, ja teksts ir tikai "super" draugiem domāts.
Informācija parādās un strauji pazūd - nākas atcerēties modemu laikus - ieraudzīji, nokopēji, izlasīji vēlāk, jo pēc 3 min info var nebūt pieejama...
Kas attiecas uz paranoju, princips "nedomā, nepieraksti, neparaksti" jau nekur nav pazudis, tikai klāt nākušas reģistrācijas, e-pasta, bilžu un video opcijas.
Pašam paranoja kopš kantora laikiem tikai pieaug, alter ego dati/vārdi/niki, dzēsti komentāri ir ikdiena. Pie tam, tas ir ierindas planktona līmenis.
4.-Jul-2020 05:01 pm - Re: ;)
Tā kā man akurā† beigušies antidepresanti, tad uzmācas sajūta, ka ja šī tendence turpinās pieaugt, tad mutes visiem tiks aizbāztas un pēc gadiem 10 internetos redzēsim tikai kaķīšbildes. Savas domas visi paturēs pie sevis un neizteiks, jo kādu takš tās var aizvainot un ieberzties tiesu darbos.
5.-Jul-2020 05:49 am - Re: ;)
Viedi ļaudis jau senos padomjlaikos izdomāja shēmu kā stāstīt politiskās anekdotes. Sāka ar teikumu "Te viens idiots tramvajā stāstīja.."
5.-Jul-2020 09:27 am - Re: ;)
Man priekš tā ir heštags "dzirdēju". :)
10.-Jul-2020 01:27 pm - Re: ;)
Labi teikts. Problēma jau vēl ir tajā, ka lai gan GDPR teorētiski piespiež šo izmainīt, daudz kur tie profili/posti/komentāri nemaz līdz galam neizdzēšas, tikai iegūst "izdzēsts" ķeksīti datubāzē un potenciāli gaida īsto brīdi, kad par Tevi kaut ko vajag uzzināt - "legālos" ceļos vai nelegālos, nav īstas starpības.
4.-Jul-2020 03:58 am
Voltērs ir labi teicis.
16.-Jul-2020 08:24 pm
Pirmajam linkam otra interesantākā daļa ir parakstītāju saraksts.
This page was loaded Apr 27. 2024, 2:47 am GMT.