Sātana advokāta piezīmes
skepse un infantilitāte
īsa recenzija 
1.-Feb-2017 11:45 am
Noskatījos LTV demonstrēto dokumentālo filmu par Sīrijas prezidentu Bašaru Asadu. Neko zinošāks netapu, bet interesanti bija viens, proti, cauri visai filmai vijās vēstījums, cik viņš ir slikts, asiņains diktators un tā, taču nekas tāds, ko par faktiem varētu dēvēt, tā arī neparādījās.

Intervijas ar bijušajiem līdzgaitniekiem emigrantiem, kuri gari un plaši apsprieda viņa iespējamās psiholoģiskās problēmas un kaites (jāsaka gan, ka neviens no aptaujātajiem nebija mediķis), fona attēlā rādot mierīgu, urbāni attīstītu zemi, kuras diktators ik rītu ar sievu praukā pa pilsētu uz velosipēda (nekāda miesassargu armāda kadros nav manāma), iet iepirkties, apmeklē operu un tā. Absolūti nekā tāda ekstraordināra, kas Sīriju kā izceltu pārējo reģiona valstu vidū (drīzāk gan otrādi – izskatījās, ka tā bijusi daudz mierīgāka un plaukstošāka, nekā apkārtējās valstis). Klasisks autoritārs režīms, nekā īpaša, kas līdzīgs ir visās šī reģiona zemēs (manuprāt musulmaņi/arābi tīri psiholoģiski nespēj dzīvot demokrātijā, tb bez "stingras rokas" tur neiztikt, pretējā gadījumā sākas haoss – līdz demokrātijas pieņemšanas līmenim tomēr ir jāattīstas). Īpatni bija tas, ka viena no Asada ļaunprātības pazīmēm bija visu reliģiju tiesiska vienlīdzība, nevienai nedodot nekādas valsts priekšrocības, tb režīms sekulārs, kas šobrīd reģionam ne visai raksturīgi. To var saprast – Asads ir alavītu līderis, bet alavītus musulmaņi īpaši necieš (daži viņus uzskata par derdzīgiem šiītu herētiķiem, bet citi par vēl derdzīgākiem pravieša vārda kropļotājiem, jo alavītisms lielā mērā saplūdis ar kristietību), tāpēc pilsoņu karš tur ir ar izteiktām ticības kara pazīmēm ar brīvības cīnītāju saukli: "alavītus bedrē, kristiešus krustā!".

Tad pirmais fakts: pavēstīja par terora aktā uzspridzināto premjerministru, kas noteikti esot Bašara organizēts akts (jo katram tak skaidrs, ka asiņains diktators nekad neniekosies ar vienkāršu pavēli safabricēt krimināllietu, vai vienkārši kafijā indi iebērt – viņam noteikti gribas ar globālu blīkšķi risināt iekšpolitiskās problēmas), tāpēc Rietumu valstis sarāvušas ar Sīriju visas diplomātiskās un ekonomiskās attiecības, un tad bijušas nepatīkami izbrīnītas, ka izolētā Sīrija, pēc pāris neveiksmīgiem mēģinājumiem attiecības normalizēt, sāka draudzēties ar Irānu un Krieviju, parakstot savstarpējās palīdzības un sadarbības līgumus.

Tad filmas veidotāji ar izbrīnu secināja, ka nezin kāpēc t.s. "arābu pavasaris", kura rezultātā Vidusjuras baseina musulmaņu zemēs tika gāzti laicīgie režīmi, un pie varas nāca vai nu radikālie islamisti, vai cilšu varlordi, nekādi neskar Sīriju bez ārējas iejaukšanās. Ar neviltotu diktora prieku (laikam arī viņu mulsināja, ka sausais atlikums aizdomīgi mazs) parādījās stāsts par revolūcijas sākumu, proti, pusaudžiem, kas uz ēku sienām rakstījuši pretvalstiskus saukļus, nelietīgās policijas notverti un smagi piekauti (interesanti, draudzīgajās un atbalstāmajās Saūdu Arābijā vai Turcijā par pretvalstiskiem saukļiem konfektes dod?), kas izsaucis masu demonstrāciju. Tā iztrenkāta Tuvajiem Austrumiem raksturīgā manierē (ne tik brutāli, kā mūsu sabiedrotajā Katarā, kur draudzīgo Saūdu tanki "arābu pavasara" demonstrantus vienkārši samala ar tanku kāpurķēdēm, taču pāris nošauti tika gan), kas raisījis pirmās tautas neapmierinātības pazīmes un demonstrācijas arī citās pilsētās.

Tā kā ar demonstrācijām vien netīkamu valdību nevar gāzt, apkaimes musulmaņu valstis sākušas ar režīmu neapmierinātajiem piegādāt ieročus un naudu revolūcijas uzsākšanai.

Tā nu sliktais Asads esot aizsācis pilsoņu karu - interesanti, kā jāreaģē pareizā valstī, ja piepeši kāda iedzīvotāju grupa, saņēmusi ieročus no nedraudzīgiem kaimiņiem, bruņotā ceļā sāk sagrābt varu savas etniskās/reliģiskās gruas apdzīvotajās vietās, pie reizes izkaujot sev netīkamu etniski reliģisko grupu ciemus?, – kura rezultātā valsts nu esot izpostīta un bēgļi mūkot uz visām pusēm (kristieši un alavīti uz Libānu un eiropu, musulmaņi uz kaimiņzemēm). Te gan jāpiebilst, ka manuprāt to pilsoņu karu aizsāka tie, kas sāka sacelšanos, nevis tie kas uz to reaģēja, bet iespējams, ka man ar loģiku pašvaki.

Nu un tad beidzot filmā sākās kas konkrētāks par ļaundarībām, proti, apraksts, ka brīvības cīnītāji ierīkojuši savas pozīcijas dzīvojamajos kvartālos, izmantojot civiliedzīvotājus kā t.s. "dzīvo vairogu" (starp citu, tas tiek klasificēts kā kara noziegums), savukārt valdības spēki nevis paceļ balto karogu (ko viņam ieteica arī Obama), bet gan tomēr karo, un, kā jau karadarbībā apdzīvotās vietās, iet bojā daudz civiliedzīvotāju. Gluži tāpat kā Austrumukrainā, kur separātisti jeb brīvības cīnītāji (kā nu kuram labāk patīk tos dēvēt) karo tieši tādām pašām metodēm, kā viņu idejiskie brāļi Sīrijā, un gluži tāpat valdības spēķu apšaudēs iet bijā arī civilie. Atšķirība tikai tāda, ka Austrumukrainā separātisti neslaktē oponentus pēc to reliģiskās piederības, bet Kijevai par centieniem atgūt kontroli pār savu teritoriju neviens neko īpašu nepārmet, jo saprot, ka nu nekādi no blakus upuriem šādos apstākļos neizvairīties, savukārt Damaskai pārmet gan.

Rezumējums: noskatījos, taču tā arī nesapratu, ar ko Asada režīms būtu kaut par jotu sliktāks par pārējiem reģiona režīmiem, ka tā jācenšas to sagraut, vietā liekot varlordu konfederāciju, kāda tā ir šī brīža Lībijā (kur ritēja praktiski identisks scenārijs).
Comments 
1.-Feb-2017 01:09 pm
filmu neredzēju
taču minu ka ja indulgencem nepatīk tikumības sargi, dievbijīgie suņi un citi preambumbulētāji, tad viņš to mierīgi var uzrakstīt uz sava soctīkliņa sienas un viņu nepiekaus, kas mums tur prezidents, policija.
un ja indulgence, starro, unpijs, kauckis, bārbala un oblika gribētu kopīgi pateikt pietiek prezident, tu ar savām policistu metodēm esi par vecu šim gadsimtam, tad uz skaitli trīs tur būtu klāt dievmīlīgie suņi ar lāpām. Savs sakāmais pēkšņi būtu arī skonto futbola tribīņu vienībai, tie karogus ar oranži melno solidaritāti dotos uz pārdaugavas kulta vietu, tad atpakaļ uz centru nu jau zaļu bruņotu cilvēciņu apsardzībā un vadībā, bet pa priekšu miermīlīgo motociklistu miera maršs ķirurga matiem vējā plīvojot un acīm smīnot. Tad nu jandāliņš pa gaisu, kara likumi uz ielām, urbānā karadarbība ir klāt. A pirms tam tik mierīgi viss kinohronikās un latvijas institūta reklāmrulīšos cik smuka latvija no drona lidojuma, cik skaisti domlaukumā ziemsvētkos un pļavā miglainā jāņu rītā un kopkorī mežparkā
1.-Feb-2017 02:37 pm
Es tikai par filmu, tb informāciju, uz kuras tiek balstīts masu viedoklis par konkrēto parādību, ne par ko citu.
1.-Feb-2017 01:31 pm
Sarakstīji palagu baz paragrāfiem gluži kā Gedroics.
1.-Feb-2017 02:37 pm
Labots.
1.-Feb-2017 02:21 pm
Vēstījuma saturā man daudz kas šķiet simpātisks un tāds, kam es varētu piekrist. Tomēr - "aber musulmaņi tīri psiholoģiski nespēj dzīvot demokrātijā" man griežas ausīs vēl vairāk nekā "verdzība ir iekodēta latviešu mentalitātē", "žīdi un viņu blēdīgo bodnieku gars", "krievs pēc dabas ir žūpa, bet vācietis - pedants" vai "nēģeri ir dzimuši kam citam, nevis intelektuāliem sasniegumiem" - t.i., tirgusplača psiholoģija, attiecinot kādus diezgan brīvi pagrābtus pieņēmumus uz milzīgām, neviendabīgām cilvēku grupām.
2)pretstatīt alavītus musulmaņiem man šķiet mazliet pārdroši. Vairums pašu musulmaņu tomēr uzskata viņus par mazliet dīvainu šiītu atzaru, domājams, ka paši viņi sevi definē kā vienīgos īstenticīgos musulmaņus.
Taču par rietumnieku divkosību/daudzkosību un neizprotamajiem, mainīgajiem morāles standartiem attiecībās ar Tuvo Austrumu valstīm visnotaļ piekrītu un priecājos, ka neesmu vienīgā, kurai tas nepatīk.
1.-Feb-2017 02:43 pm
Nu blogosfērā kā dzeltenā multimediju sfērā ir pieļaujamas šādas atkāpes, kas balstītas tikai empīriskajā, subjektīvajā pieredzē, neatsaucoties ne uz vienu no atzītajiem teorētiķiem.

Nu priekš vahabītiem alavīti ir vēl derdzīgāki, nekā kristieši, jūdi vai neticīgie, jo ir ķeceri, kas deformē nemaināmo Korāna kodolu un visas Preambulas.

Es pat nevaru teikt, patīk, vai nepatīk. Labprāt iekļautos kopējā meinstrīmā un atzītu, ka tas dakteris un operas cienītājs ir ļaunāks par Hitleru. Diemžēl. atšķirībā no ticīgiem tautiešiem, vēlētos šo pārliecību balstīt uz kāda nebūt pamata, kura šobrīd nivaid.
1.-Feb-2017 02:50 pm
Nu, gan jau arī kādam pietiekami dedzīgam Latgales katolim visi tie luturu draņķi ir nešķīstāki nekriškāni par godīgu jūdu vai musulmani.:)
1.-Feb-2017 04:29 pm
Uzskaiti islamiskas valstis, kurās valdītu demokrātija.
1.-Feb-2017 04:57 pm
Nuuuu, ja tā ņem, tad Malaizija un Indonēzija, piemēram.
1.-Feb-2017 05:10 pm
Lūk.
Otrkārt, korelācija starp iedzīvotāju vairākuma reliģisko pārliecību un preferencēm valsts iekārtas izvēlē, nebūt nav visai vienkārši izvērtējama. Piemēram, pavērojot kristiešu valstis pirms dažiem gadsimtiem, nekas neliek domāt, ka tādiem cilvēkiem jelkad varētu būt interese par demokrātiju - skarba psiholoģiska nesavietojamība acīmredzama.
1.-Feb-2017 06:54 pm
''Piemēram, pavērojot kristiešu valstis pirms dažiem gadsimtiem, nekas neliek domāt, ka tādiem cilvēkiem jelkad varētu būt interese par demokrātiju - skarba psiholoģiska nesavietojamība acīmredzama.''

Tajā laikā NEKUR pasaulē nebija demokrātijas mūsdienu izpratnē. Tā vēl nebija 'izgudrota'. Tiesa, izgudroja to kristieši.
1.-Feb-2017 07:46 pm
Apgalvojums, ka kristieši izgudrojuši demokrātiju, ir pārāk smieklīgs, lai radītu vēlmi iespringt uz atspēkošanu.
Mīļo zēn, lai kurš būtu bijis Tavs vēstures skolotājs, lūdzu, nekad neizpaud atklātībā viņa vārdu, šādu kaunu viņš nav pelnījis.
1.-Feb-2017 07:54 pm
Ok, pamāci man vēsturi. Manā skolā laikam mācīja kādu alternatīvo.
1.-Feb-2017 08:00 pm
Varbūt problēma nav skolā un vēsturē, bet skolniekā.
Un kāda man varētu būt motivācija Tev kaut ko mācīt? Visžēlīgi atļāvi, ja?
1.-Feb-2017 09:40 pm
Es patiesi vēlos zināt kurā tad kontinentā un valstī radās mūsdienu demokrātija.
1.-Feb-2017 06:53 pm
Tātad niecīga minoritāte.
Pie tam Malaizijā ir šitā:
''Malaysia is a federal constitutional elective monarchy, and the only federation in Southeast Asia. The system of government is closely modelled on that of the Westminster parliamentary system, a legacy of British colonial rule.''

Ļauno kolonistu ieviesta sistēma. :D

Bet nu es piekrītu. Jā, ir viņiem tur vairāk vai mazāk demokrātija. Domāju, ka svarīgs te arī etniskais aspekts. Vairums teokrātisko islama valstu ir TA. Tas acīmredzami ir faktors. Visādas Turkmenistānas un Tadžikistānas kaut kur pa vidu. Vairāk populāri ir ''dārgie līderi'', nevis mullas un imami.
Fakts paliek - smieklīga minoritāte muselmaņu piekopj demokrātiju. Vai aiz psiholoģiskiem vai kādiem citiem faktoriem.
1.-Feb-2017 03:13 pm
Ja ļoti nemaldos, par Asadu pārējā pasaule drusciņ ahujā krita pēc ziņojumiem par to, ka viņš pilsoņkaŗā izmantojis ķīmiskos ieročus. Tāpat ir aizdomas, ka tad, ja Ukraina sāktu močīt Makejevku ar zarīnu, arī pret Porošenko attieksme diezgan izmainītos.

Tieši tā arī ir Asada atšķirība no pārējiem režīmiem. Bez Asada ar ķīmiskajiem ieročiem vēl kaŗoja arī Sadams, un arī par Sadamu pasaule drusciņ krita ahujā.

Protams, ir iespējams, ka Ļaunie Kaut Kas uzpirka ANO, lai viņi safabricē ziņojumu par Asada ķīmiskajiem ieročiem. Tāpat, skatoties uz to, kas attiecīgajā reģionā notika pēc Sadama gāšanas, droši vien var uzbūvēt diezgan spēcīgu argumentu, ka labāk pieciest ķīmiskos ieročus, nevis to šļuru, kas sākas pēc tam. Bet tas nemaina faktu, ka Asadam (un Sadamam) ir viena būtiska atšķirība no pārējiem reģiona režīmiem: abi ir gatavi indēt paši savus pilsoņus, bet pārējie "tikai" šaut un bumbot.
1.-Feb-2017 03:42 pm
(Sadama gadījumā, protams, jāpiebilst "bija".)
1.-Feb-2017 07:34 pm
Dīvaini, ka Asada gadījumā neuzradās pasaka par masu iznīcināśanas ieročiem vai ko tamĺīdzīgu tam, kas "bija" Sadamam.
1.-Feb-2017 08:02 pm
Laikam pārāk pamanāma un nesena bija patiesības uzpeldēšana Sadama gadījumā. Otrreiz atkārtot to pašu formulu būtu pārāk primitīvi.
2.-Feb-2017 01:09 am
Turcijas gadījumā, gan neviens nekādā ahujā nekrita...
1.-Feb-2017 04:29 pm
Labs ieraksts.
This page was loaded Nov 18. 2024, 5:27 pm GMT.