Sātana advokāta piezīmes
skepse un infantilitāte
par neokonservatīvismu 
1.-Jun-2017 09:43 am
Tā kā aizvien biežāk paziņas jautā, ko esmu atradis neokonservatīvismā, iestājoties JKP, nolēmu pats priekš sevis noformulēt, ko tad es pozitīvu saskatu šajā pasaules skatījumā, kam izglītotu ļaužu aprindās ir tāda nesimpātiska pieskaņa.

Kāpēc tas man, anarhomonarhistam pēc politiskās pārliecības, Latvijas politiskajā telpā šķiet vistuvākais?

Te, protams, jāņem vērā subjektīvo faktoru, jo vienā un tajā pašā katrs cilvēks saskata ko savu, t.i. šis ir tikai mans subjektīvais viedoklis, ko mācīti politologi, iespējams, izsmies kā analfabētisku, bet lai nu tā būtu.

Konservatīvisms (no lat. val. conservativus – tāds, kas saglabā) kā pasaules skatījums (teorētiķu vidū joprojām ir debates, vai konservatīvismu vispār var uzskatīt par ideoloģiju) ir radies XVIII-XIX gs. mijas straujo politisko un sociālo pārmaiņu, un to radītās nestabilitātes laikā kā pretreakcija, vēlme, ka nevajag mainīt mainīšanas pēc to, ko var nemainīt. Svarīgākais šajā skatījumā ir sociālais miers, stabilitāte un privātīpašuma neaizskaramība. T.i. piederība kādai skaidri atšķiramai sabiedrībai ar no iepriekšējām paaudzēm mantotu sociālo vidi, paražām un dzīvesveidu, rada stabilitāti un labklājību. Novitātes, no kurām nevar izvairīties, ideālā gadījumā tiek adaptētas esošajā kultūrvidē, nevis tā tiek pakārtota jaunievedumiem. Un nevis tāpēc, ka kādas tradicionālās dzīves normas būtu pašmērķis, bet gan tāpēc, ka tieši tās pārbaudītā ceļā nodrošina lielāko stabilitāti un komfortu. Nozīmīgs ir t.s. subsidiaritātes princips. Proti, valstij ir jāiesaistās vienīgi tad, kad problēmas nespēj atrisināt cilvēks pats – nevis nolūkā nemitīgi to apgādāt, regulēt un pieskatīt visās dzīves situācijās. Tur, kur valsts var leģitīmi sagaidīt paša cilvēka aktivitāti un rūpes par sevi, tai gluži vienkārši nav jāiejaucas.

Klasiskais konservatīvisms ar tādām idejām kā, piemēram, dabiskā hierarhija un no tās izrietošā politiskā nevienlīdzība it kā neiederas XXI gs. tendencē uz vispārēju vienlīdzību, taču prakse rāda, ka reālā dzīve nekādi nesaskan ar dažām utopiskām teorijām "kā jābūt", un jebkurā sociālajā grupā hierarhija un nevienlīdzība veidojas neizbēgami – lai kādas jaunas uzvedības normas cilvēki neizgudrotu, apspiest mātes dabas ieliktos uzvedības modeļus praktiski nav iespējams. Līdz ar to konservatīvismā respektē cilvēka dabu, un savā tieksmē pēc stabilitātes nevis cenšas izskaust elitārismu kā tādu, cenšoties nonivelēt sabiedrību, bet gan rūpējas par uzvedību un attiecības regulējošām normām, lai nepieļautu svaru kausu pārlieku nosvēršanos vienā pusē, kas izjauc līdzsvaru un sāk mazināt sabiedrības dzīves komfortu. Bez tam, kā jebkura sociālā teorija, arī konservatīvisms nemitīgi mainās, reaģējot uz apkārtējās pasaules prasībām. Jau pagājušā 1980. gados tas, sabiedrības stabilitātes un konforta vārdā pieņēma tik daudz liberālo ideju, ka nu jau runa ir par neokonservatīvismu (manā skatījumā Jaunā konservatīvā partija ir tieši neokonservatīva: par liberālu priekš klasiskā konservatīvisma, bet par konservatīvu priekš liberālisma). Bet ar ko neokonservatīvisms tā būtiski atšķiras no konservatīvā liberālisma, pat nepateikšu – tas teorētiķu lauciņš.

Atšķirībā no nacionālisma, konservatīvismā etniskumu atzīst nevis kā galveno, bet gan tikai kā pozitīvu faktoru, vienu no (tas, tāpat kā reliģija, ir indivīda privāta lieta), bet savas valsts sabiedrību uztver vairāk kā sociālās un politiskās kultūras vienotu politisku nāciju, kur kultūras un interešu kopība nodrošina sabiedrības brīvības un labklājības pakāpi, nevis vienas tautas dominēšanu un monoetniskas valsts veidošanu – kā nekā konservatīvisma radās zemēs, kuras apdzīvoja vienkopus visai liels birums dažādu etnisko grupu. Līdz ar to kamēr etniskums/nacionālisms veicina sabiedrības stabilitāti un kultūras pārmantojamību, tas tiek atzīts par pozitīvu faktoru, bet tikko kā sāk apdraudēt sabiedrības stabilitāti, tas kļūst par negatīvu traucēkli.

Taču cilvēks ir subjektīva būtne, un nemitīgi mēs redzam, ka vienas un tās pašas idejas dažādi ļaudis saprot atšķirīgi – piemēram, gan māte Terēze, gan Torkvemada bija īstenticīgi kristieši, taču neviens neapstrīdēs, ka abu šo personību darbība un kristietības izpratne visai ievērojami atšķīrās. Līdzīgi ir ar konservatīvismu, kuru kā tādu leģitīmu piesegu izmanto dažādi ļautiņi savai visai primitīvajai homofobijai un misoneismam. Vicinot konservatīvisma karogu un uzstājoties par nācijas glābējiem šādi ļaudis iestājas pret partnerattiecību reģistrācijas likumprojektu, atsakās atzīt par ģimeni tādu, kurā ir tikai viens no vecākiem u.tml., attiecīgi radot spriedzi sabiedrībā, mazinot tās dzīves komforta līmeni, t.i. savas individuālās patikas/nepatikas vārdā atsakoties no konservatīvisma pamatmērķiem: sabiedrības stabilitātes, komforta un labklājības. Jā, man kā konservatīvam katolim ir skaidrs priekšstats, kas manuprāt ir laulība, un es cenšos pie tā pieturēties, tad tas nenozīmē, ka jābūt cūkai, diskriminējot tos, kas nedzīvo laulībā, un jāčakarē viņiem dzīvi, neļaujot reģistrēties kopdzīvē (kam ar laulību kā sakramentu nav nekāda sakara). Galu galā tieši konservatīvajiem sauklis "viens likums, viena taisnība visiem" nav tikai tukši vārdi, bet viens no pasaules skatījuma stūrakmeņiem. Un atteikšanās no tā vienlaikus ir atteikšanās no konservatīvisma kā tāda, nomainot to pret primitīvu ksenofobiju.

Jaunajā konservatīvajā partijā esmu iepazinies ar virkni interesantu un zinošu cilvēku, kuri patiešām par savu mērķi ir izvirzījuši sociuma stabiitāti un labklājību. Protams, kā jebkurā lielākā sabiedrības grupā, kurā nav izteikta diktāta, ko un kā domāt/darīt, uzskatu amplitūda ir visai plaša - ir tajā komandā sastapti arī visai paštaisni un homofobi ļautiņi, - taču vismaz pagaidām tajā ir pietiekami daudz ļaužu, kuri raugās uz pasauli līdzīgi kā es, bet dumjo ir skaitlisks mazākums. Un ceru, ka nevilšos savā pirmajā mēģinājumā iesaistīties politikā (dalība Muļķu partijas dibināšanā neskaitās), un kaut kad nākotnē šis domubiedru kopums patiesi ko varēs dot savu ieguldījumu, lai dzīve šai zemē uzlabotos visiem.

UPD.
Tā kā man visu laiku kāds bāžās virsū par to homofobiju... Varu paskaidrot savu viedokli (jo tāda "oficiāla" nemaz nav). Jā, manuprāt JKP ierindas biedru vairākums ir atklāti homofobi. Dažbrīd es pat neredzu ne mazāko atšķirību starp JKP un NA (šādos brīžos sāku domāt par plintes mešanu krūmos). Taču mazākums biedru ir līdzīgās pozīcijās kā es, tb reliģija un seksualitāte ir katra privāta lieta, un politikai/iem tur nav jābāžas iekšā. Un neko – tas viss tīri labi sadzīvo un nekādi netraucē spriest, kā uzlabot bērnudārzu finansēšanas sistēmu vai kā iebāzt sprunguļus riteņos kārtējai saskaņiešu "otkatu" mahinācijai. Protams, postpadomju cilvēkam, kam šķiet, ka visiem jābūt vienādiem kā Ķekavas vistu olām, to nesaprast.
Comments 
1.-Jun-2017 10:10 am
nu jau pietiks.
1.-Jun-2017 11:41 am
Es tak nebāžos tavā blogā, ka nu jau pietiks par tiem dzelžiem, nacistiem un bērnu kakām.
1.-Jun-2017 12:39 pm
:D labais. politika maina cilvēkus.
1.-Jun-2017 11:06 am
nebūtu jums mājaslapā homofobiskie savārstījumi, visa progresīvo partija par jums balsotu par spīti pretrunām nosaukumā:)
es gan vakar palasīju par pirmo padsmit vietu kandidātiem - līdz 13. vietai ar profesoru visi tādi izbijuši menti, apsargi un friziere - drusku aizdomīgi. vai tie ir košers?
1.-Jun-2017 11:40 am
Tas mani pašu ievērojami mulsina. Taču man aizdomas, ka tur nevienam īsti nav skaidrs, kas tas neokonservatīvisms tāds ir (mani ieskaitot). Savukārt šo te manu savārstījumu, kurā es skaidri pasaku, ka homofobi savu pārliecību var paturēt virtuvei, jo ar pamatidejām tam nab nekāda sakara, pēc publicēšanas partijas iekšējā apritē lielākā daļa partijas aktīvāko darboņu uztvēra visai atzinīgi, prasot, lai piestrādāju pie formulējumiem vēl.
1.-Jun-2017 12:38 pm
Neokonservatīvisms konkrētajā gadījumā ir tikai skanīgs nosaukums bez jebkādas ideoloģiskās bāzes un seguma, var jau mēģināt nosaukumam pievilkt ideoloģiju, bet vai vajag.
2.-Jun-2017 07:39 am
Grābstoties pa literatūru esmu makten bieži sastapies ar mācītu politilogu domu, ka neokonservatīvisms nav ideoloģija, jo neatbilst definīcijas kritērijiem. Neteikšu, ka mani tas uztrauktu.
1.-Jun-2017 11:41 am
It kā sakarīgi, tikai divas piebildes/jautājumi.

1.Kopš kura laika TB/LNNK/NA būtu par jebko vairāk kā vien elementāru nācijas politisko pašnoteikšanos? ''Dominēšana un monoetniskas valsts veidošana''? Kur kas tāds redzēts viņu politiskajos mēģinājumos? Par ''nacīšiem'' viņus saukā tikai visaptaurētākie diegabikši, potenciālie kolaboracionisti un aktīvi ''kārklu'' pilsoņi - principā ždanokas, rubika, alkšņa tipa cilvēki, kuriem pat Latvijas kā valsts pastāvēšana šķiet kļūda.

2. Varbūt kļūdos vai Latvijā tas ir citādi, bet Rietumos LGBT grib nevis vienkārši partnerattiecību reģistrāciju, bet tieši laulības un nereti vēl piespiest baznīcām tās procesēt zem sava jumta. Ir valstis, kur jau tagad ir iespējams laulību līgums starp viena dzimuma cilvēkiem, taču LGBT turpina brēkt savu brēcamo un pieprasa pilnīgu kapitulāciju. Kā es saprotu - tas nav tik daudz laulību jautājums (jo homoseksuālisti vispār ļoti reti, kad vēlas stūrēt ostās), bet vajadzība demonstratīvi iespļaut akā, no kuras dzer konservatīvie. Tāds kā žests, ka nu mēs tagad ''vas poimeļi'' (ar auklītes-valsts koercīvo palīdzību).
1.-Jun-2017 12:43 pm
Man šķiet, ka tu neesi neokonservatīvs. :)
1.-Jun-2017 12:51 pm
Nu es ar neesmu īsti drošs. :) Taču tādam vecam, īgnam onkulītim, kuru bezgala kaitina tas, ka ceļa zīmes novieto ietves vidū, bet viena valsts/pašvaldības iestāde sūta mani pēc izziņas uz citu, kaut abas iestādes ir sajūgtas tīklā un vajadzīgo info šie paši var pārbaudīt minūtes laikā, pagaidām tas, ko lasu par tiem neokonservatīvisma pamatiem, šķiet vispiemērotākais.
1.-Jun-2017 01:54 pm
vari paskaidrot, kā gan šisviss garais penteris un izlikšanās par sasodīti mūsdienīgu un minoritātes atbalstošu iet kopā ar konservatīvo "vērtību" Nr. 4: "Mēs kā konservatīvie tik tiešām nesaprotam, kā par laulību iespējams saukt kādas savādākas savienības. Tā kā vīrieša un sievietes savienību ir iespējams reģistrēt laulībā, uzskatām, ka tāpēc nav vajadzīgs īpašs partnerattiecību institūts." https://konservativie.lv/vertibas/
1.-Jun-2017 02:01 pm
"Mēs ar vislielāko cieņu izturamies pret 1922.gada Satversmi, grozījumi tajā izdarāmi uzmanīgi, un tie nedrīkst mainīt tās pamatos ieliktās Satversmes tēvu idejas par Latviju kā demokrātisku un nacionālu valsti, kas nodrošina visu pilsoņu tiesības, neatkarīgi no etniskās izcelsmes, reliģiskās piederības, dzimuma vai citiem kritērijiem."

"Mūsu izpratnē laulība var būt tikai savienība starp vīrieti un sievieti, kā tas laika gaitā sabiedrībā vienmēr ir bijis un kā tas šobrīd ir nostiprināts arī mūsu Satversmē. Mēs kā konservatīvie tik tiešām nesaprotam, kā par laulību iespējams saukt kādas savādākas savienības. Tā kā vīrieša un sievietes savienību ir iespējams reģistrēt laulībā, uzskatām, ka tāpēc nav vajadzīgs īpašs partnerattiecību institūts."
1.-Jun-2017 02:03 pm
Iepriekšējā ierakstā, kas tika izdzēsts, norādīju, ka tur ir pretruna saistībā ar 2005. gada Satversmes grozījumiem, kas ieviesti, lai ierobežotu LGBT pilsoņu tiesības.
2.-Jun-2017 07:21 am
Ja tev nepielec, ka viss pasaulē mainās, neviens ļaužu kopums nav viendabīga anonīma un vienas domas vadīta masa, bet gan dažādu ieskatu strāvojumi, kurā nemitīgi mainās nostādnes un aktualitātes, tad esmu bezspēcīgs. Un nepielec, tas skaidrs. Izlasīt manu poustu tu tā arī nebiji spējīgs, bet kā parasti, atkal un atkal nērsi ko savu. Līdz šim to visu piecietu, jo cenšos būt pieklājīgs pret invalīdiem (tikai diagnoze paštaisnam cilvēciņam ar alternatīvu loģiku, tb domātnespēja) - Dievam visas radībiņas mīļas, arī paštaisnības pārņemti tirliņi, - taču šoreiz apnika. Izbanoju tevi. Ej, no kurienes nācis.
2.-Jun-2017 08:59 am
Tad tev vajadzēja to partiju vispirms izmainīt un tikai tad zem tās nosaukuma kandidēt jebkādās vēlēšanās. Tu mums te tagad stāsti, cik tev svarīgs ir partnerattiecību likums un kā tu stāsies no partijas laukā, ja tev neizdosies, bet es to kaut kā neredzēju uz tava propagandas plakāta, neviens vēlētājs to nezina, un labi tev, ka tā, jo tavas partijas elektorāts ir homofobi un nacionālisti. Vismaz nebāz mums banānus ausīs, mēs neesam tik stulbi kā tev šķiet.
4.-Jun-2017 09:50 am
Normāli, uzbrauca elektorātam, un turklāt "nacionālisti" kā lamuvārds.
2.-Jun-2017 09:11 am
Starp citu, velti pieņēmi, ka es neesmu izlasījis tavu ierakstu. Es to izlasīju, bet tas bija diezgan garlaicīgi, jo tu tur raksti par savu iztēles pasauli, nevis par tavas partijas paredzēto politiku un ideoloģiju. Laika gaitā esmu pārliecinājies, ka citu cilvēku sapņu apraksti ir viena no garlaicīgākajām lietām, kas var būt.
2.-Jun-2017 09:12 am
Es tevi nevaru izbanot, bet tomēr domāju, ka tev pašam vajadzētu iet, no kurienes nācis.
2.-Jun-2017 07:54 am
Saprotu, ka jebkurš vairāku saliktu un sakārtotu teikumu apvienojums lielai daļai ļaužu šķiet "garš penteris", jo pierasts ir dzīvot twitra formātā. Taču sen esmu pieņēmis, ka visiem labs nebūsi, līdz ar to orientējos uz sabiedrības mazākumu, kas pieraduši lasīt tekstus, un kam tas drīzāk škistu pārāk īss un par maz pozīciju skaidrojošs.

Redzi, tās "vērtības" rakstīja pirms 2 gadiem ļaudis, kuri aizgājuši/izsviesti no nacionālsociālistu (VL/TB/LNNK) kopuma, un rakstīja atbilstoši savam tā brīža skatījumam. Kopš tā laika JKP biedru skaits aš desmitkāršjies, ir jauni ļaudis, kuri uz daudz ko savādāk skatās. Attiecīgi, tās "vērtības" tik vai ik dienu formulētas un pārformulētas gan iekšējās diskusijās, gan parādās uz āru tādu tipiņu kā es tekstos.

Tāds praktiskāks piemērs varētu būt akurāt programmas izstrāde šīm pašvaldību vēlēšanām. Piesakoties tām, partijai nebija absolūti nekādu konkrētu mērķu un programmas (vēlme darīt galu jau gandrīz legālajai korupcijas sistēmai ir pārāk nekonkrēta). Tad tika uzsākta kampaņa, ko nodēvējām par "ideju brokastīm", proti, tika visās apdzīvotajās vietās, kur nolemts kandidēt, saaicināti vietējie iedzīvotāji, kuri paši moderatoru vadībā noformulēja konkrētās apdzīvotās vietas problēmas, paši piedāvāja iespējamos risinājumu variantus, ko pēc tam partijas aktīvisti apkopoja, tādējādi veidojot konkrētu mērķu programmu konkrētajā pašvaldībā. Ar "lielo" partijas programmu gluži tāpat – sākumā tā tiek noformulēta paskaļu frāžu līmenī, pēc tam pamazām koriģēta un pārformulēta, atbilstoši partijā iesaistīto uzskatiem.

Piemēram, šo pašu "garo penteri" ar visnotaļ konkrēto norādi par partnerattiecību likumdošanas sakārtošanas nepieciešamību partijas iekšienē visai ievērojama daļa uztvēra ar visai lielu atbalstu, nepavisam neuztraucoties, ko pirms gadiem kāds ierakstījis "vērtībās". Šī pretruna vairāk interesē "matu skaldītājus", kam vienkārši sports jebkuru diskusijas attīstību pārvērst par tukšu rezonēšanu bez rezultāta, jo mērķis ir nevis noskaidrot, bet vienkārši piesieties kādam.
2.-Jun-2017 12:14 pm
(Atvaino, šito izlasīju jau pēc sava pēdējā komenta ierakstīšanas.)
Bet vai kaut kur partija ir publiski ziņojusi, ka vērtības, ko publicējuši pirms diviem gadiem, tagad tiek koriģētas, un ka uz tām nevajag balstīties, izvērtējot partijas pārstāvēto politisko virzienu?
4.-Jun-2017 09:48 am
Jēziņ, es nekur un nekad neesmu sastapies, ka kāds politiskais strāvojums būtu uzmācies ar partiju nesaistītiem ļaudīm, tipa, ziniet, nelasiet mūsu ideoloģu vecos rakstus, jo jaunnedēļ mēs tos pārrakstīsim. :/

Palūko kaut vai, piemēram, kā laika gaitā transformējās tas pats marsksisms (kā postpadomju elements par to vienkārši vairāk zinu, tāpēc par piemēru izvēlējos) - jau paša Marksa uzskati dzīves laikā fndamentāli mainās, tb agrīnais Markss visnotaļ atšķiras no vēlīnā Marksa. Un nenoliegsi tak, ka Lielbritānijas leiboristi savos uzskatos visnotaļ atšķiras no Krievijas neostaļinistiem un Kambodžas polapotistiem, kaut visiem šiem minētajiem stravojumiem (sarakstu varētu turpināt) pamatakmens ir kreisums. Un katrā lielākā politiskā ļaužu kopā (partijā) ir savs radikālais spārns, savs liberālais novirziens, kas mijiedarbojoties maina gan ideoloģiju, gan koriģē vērtību un darbības virzienus – nekas nav akmenī cirsts.

Es, konkrēti, esmu partijas liberālajā spārnā (tīri pragmatiski man tas šķiet atbisltošāks uzstādījumam par koplabumu un likumību kā prioritāti, tb lai kā man nepatiktu rudie, es būšu pret to vešanu uz Rumbulu vai pat verbālu aizskaršanu), un jūtos visai stabils šajā pozīcijā, jo partijas kodols manus aicinājumus atteikties no sākotnējā mantojuma (partija ta izveidojās, no mūsu nacistiem atšķeļoties) atbalsta. Punkts.

Pēc pusgada varēsim sarunu turpināt, citādi man sajūta kāda varētu būt Ansim Dobelim, kad kāds pārnestu, ka viņa uzskati un rīcība neatbilst Kropotkina vai Trocka postulātiem.
4.-Jun-2017 07:46 pm
Tu augstāk rakstīji šādi:

"Redzi, tās "vērtības" rakstīja pirms 2 gadiem ļaudis, kuri aizgājuši/izsviesti no nacionālsociālistu (VL/TB/LNNK) kopuma, un rakstīja atbilstoši savam tā brīža skatījumam. Kopš tā laika JKP biedru skaits aš desmitkāršjies, ir jauni ļaudis, kuri uz daudz ko savādāk skatās. Attiecīgi, tās "vērtības" tik vai ik dienu formulētas un pārformulētas gan iekšējās diskusijās, gan parādās uz āru tādu tipiņu kā es tekstos."

Es uzdevu vienu ļoti vienkāršu, konkrētu jautājumu. No garās atbildes jāsecina, ka atbilde uz manu jautājumu laikam gan ir "nē", un tādēļ potenciālais vēlētājs priekšstatu par jūsu partiju smelsies no tām 2 gadus vecajām vērtībām. Tas arī viss.
4.-Jun-2017 07:49 pm
Diemžēl nekur šī pousta komentāros neredzu nevienu vienkāršu un konkrētu jautājumu, tikai viedokli.
4.-Jun-2017 07:51 pm
"Bet vai kaut kur partija ir publiski ziņojusi, ka vērtības, ko publicējuši pirms diviem gadiem, tagad tiek koriģētas, un ka uz tām nevajag balstīties, izvērtējot partijas pārstāvēto politisko virzienu?"

Tas ir vienkāršs un konkrēts jautājums, nevis viedoklis. :)
4.-Jun-2017 08:10 pm
Neesmu interesējies, taču domāju, ka nē.
1.-Jun-2017 01:57 pm
Cik žēl, ka tu izdzēsi ierakstiņu ar plakātu, bija daži interesanti komentāri. Vēlāk noteikti pastāsti par to, kā tev izdevās pierunāt biedrus atbalstīt laulību vienlīdzību.
1.-Jun-2017 02:28 pm
And maybe he will be successful in that. You know, Ingmar, you are being very naive if you think it is possible for a free-thinking adult to sign up to all the positions a party has: fair play to him for getting his hands dirty by putting himself forward for elected public service.

You sound a little shrill here in comparison.
2.-Jun-2017 03:58 pm
oh look, it's the tone police
1.-Jun-2017 02:45 pm
Problēma ar to sociālā miera, stabilitātes un komforta uzstādījumu parasti ir tāda, ka šos labumus pilnībā izbauda ne jau visa sabiedrība, bet gan tās grupas, kas ir sociālpolitiskās hierarhijas augšgalā. Un nereti šīm grupām ilūzija par sociālu mieru tiek panākta, dažādos veidos ierobežojot un diskriminējot hierarhijas apakšgala grupas.
Starp citu, izejot no tevis aprakstīto ideju loģikas, tas partnerattiecību likums ir nevajadzīgs, jo tāda ieviešana nozīmētu izmaiņas, kas nāktu par labu ļoti nelielai, marginālai sabiedrības grupai, bet tai pat laikā mazinātos sociālais miers, jo krietni lielākai sabiedrības grupai pret šādām izmaiņām ir iebildumi.
2.-Jun-2017 07:29 am
Manuprāt partnerattiecību likums ir nepieciešams. Nevar runāt par likumību un taisnīgumu, pieļaujot neslēptu diskrimināciju. Skaidrs, ka bez tādas neiztiek neviens daudzskaitlīgāks cilvēku kopums, taču vismaz likumdošanas līmenī jācenšas panākt līdzsvaru (visi nekad un nekur nav bijuši apmierināti, taču vismaz jāmazina tādu skaitu). Man par provi var nepatikt rudie vai plikpauri ar brillēm - nepatīk un viss, - taču esmu pietiekami saprātīgs, lai koplabuma vārdā apvaldītu savu fobiju.

Kā jebkurā partijā, arī JKP ir radikālāk noskaņoti, liberālāk, un vienkārši sava paštaisnuma reducētāji uz apkaimi. Taču vismaz pagaidēm es tieši līderu grupā saskatu spēju ieklausīties un koriģēt savu individuālo nepatiku, kā arī atbalstu maniem centieniem pārformulēt, kas ir neokonservatīvisms un kādiem jābūt JKP mērķiem. Tā kā domāju, par konkrēto jautājumu, kas man pašam šķiet aktuāls, visdai drīz partijas iekšienē būs nopietna diskusija, jo ne man, ne maniem domubiedriem partijā konkrētais formulējums un no tā izrietošā attieksme nešķiet pieņemami.
2.-Jun-2017 12:10 pm
Zinu, ka tavuprāt nepieciešams. Manuprāt arī. Tādēļ jau rakstīju - izejot no aprakstīto ideju loģikas.
Starp citu, cik nu cibā sanācis novērot, un daļēji arī šajā puostā rakstītās idejas man drīzāk liek domāt, ka tavu politisko ideju kopums varētu būt radniecīgāks libertariānismam. Jo šobrīd sastopamais neokonservatīvisms Eiropā un ASV diezgan sliecas uz marginalizēto grupu tiesību neievērošanu/ierobežošanu tradicionālas sabiedrības uzbūves vārdā, un šito lietu kaut kā neesmu pamanījusi tavos uzskatos. (Krišjānis ir sakāpināts, bet uzskatu kopuma ziņā labs piemērs neo-konam. Gnidrologs arī, ja izloba kādu domu graudu no viņa tizlā izteikšanās stila.) Un jā, neo-konu vidū ir gana specīgs atzars arī tādu, kas labprāt gribētu, lai šobrīd notiek izmaiņas - atpakaļ pie mazākām marginalizēto grupu tiesībām. Piemēram, Latvijas politikā neo-konu idejas izpaužas mēģinājumos ierobežot abortu pieejamību.

Par tavu partiju neko daudz nevaru izteikties. Latvijas politikā, kur partijas dalās pēc etniskā principa, un kur politisko virzienu nosaukumi ir vien dekorācija, ne reālo ideju atspoguļotājs, nešaubos, ka zem neokonservatīvisma varētu savākties diezgan raiba publika. Jautājums ir, kādi uzskati ir partijas vairākumam. Ja publiski pieejamajā pašas partijas publicētajā info tomēr ir lasāma homofobija, tad man jādomā, ka vairākums tomēr nepārstāv idejas, kuras man šķiet atbalstāmas.
2.-Jun-2017 12:34 pm
Nu te nevienam ideoloģijas nekādas nav, ir tikai dažādu nokrāsu sociālisti, kuri sevi dēvē te par centristiem, te par labējiem, te par konservatīvajiem, te par vēl kaut ko. :) Tb viss balstās kodola personālijās. Ar tām pagaidām saprotos labi, un šķiet saprātīgi un racionāli domājoši cilvēki. Pati partijas koncepcija pamatā ir ņemt par paraugu Kanādas neokonservatīvo partiju (ja godīgi, par to vēl maz zinu, kas tie tādi, pagaidām meklēju kādus saskares punkus ar savu skatījumu). Tie no partijas aktīva, ar ko esmu runājis, nav izrādījuši nekādas homofobijas pazīmes (ierindnieku vidū gan tādu netrūkst). Tā kā esmu iesaistījies tieši ideoloģiskās koncepcijas izstrādē, tad vai nu izdosies rast sazobi un atkratīties no potenciālajiem žīdu šāvējiem, vai mani ar troksni izmetīs. Pie jebkura scenārija man šķiet interesanti padarboties. :)
4.-Jun-2017 12:19 pm
Interesanti kas tās par marginalizētajām grupām, kuru tiesības es vai vairums citu puslīdz konservatīvu (neoconi ir frukti, kuriem ar tradicionālajām vērtībām nav nekāda sakara - Klintone piem. ir tipisks neokons) cilvēku aicinu neievērot. Varbūt pašai būtu laiks sākt domāt kāpēc vienīgā kritika uz visu, kas nav sarkani rozā marksistu atgremojums ir ''bet viņi grib ieviest fašismu'', ''viņš ir burtiski Hitlers''. Kur ir tā izslavētā inteliģenti-izglītoto brīvdomātāju konstruktivitāte?
This page was loaded Nov 18. 2024, 9:38 pm GMT.