zudušais laiks [entries|archive|friends|userinfo]
kants

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| dienišķā maize augustīns mācamies vāciski sirdsapziņa franču gardumi dievišķais Šrēbers ]

kā cūka vēstures mēslainē [27. Maijs 2016|11:19]
[Tags|, , , , ]

apvienojot patīkamo ar lietderīgo, darbiņā arvien varāk lasu dažādus memuārus - ir gan labs avots atsaucēm, gan palīdz saprast caitgaistu, vai, kā franči teiktu, mentalitātes. interesantā kārtā tas met gaismu (vai tieši ēnu) uz šādiem tādiem zinātniskiem pētījumiem/grāmatām. spilgtākais piemērs varētu būt pielūgsmes pilnā dzintras andrušaites grāmata par niklāvu strunki (2002) - rūpīgi izlaižot un appuķojot visas deboša, maucības un kriminālās epizodes, kādas par strunki savās atmiņās . apraksta uga skulme. ne tā, ka šis avots būti bijis autorei obligāti jāzina, bet viskas tāds arī viskur citur gan jau parādās. manuprāt, pētniekiem ir jārada pilnīgāks tēls par saviem subjektiem, nevis jāpucē elki, jākropļo vēsture un caur to visu jāsamaitā nākamas paaudzes, kurām būs jācieš šizofrēnija no ideāltipa un realitātes atšķirības! pie tam, vai tad nav garšīga epizode, kur mākslinieks ballītē jāteniski iesēžas klēpī izglītības ministram, satvēris aiz ūsām groza tam galvu un saka: "šito runci vajadzētu izkastrēt!" (citēts aptuveni)!?
vakar tiku pie "laiks, kas negaist" - ulmaņa propagandas ministra iepriekš nepublicētajām atmiņām. politika-sūds, bet arī tur visādas lietas, ko skolā nemāca. piemēram, 33. gada beigās jau divi citi varas kārotāji organizēja coup p'etat no citām politiskajām pozīcijām.
Link3 raksta|ir doma

vēl viena jauna pieredze [25. Maijs 2016|20:12]
[Tags|, ]

iečekojos pie apakšējiem kaimiņiem gonga meditācijā. griež gandrīz kā labs noise koncerts!
Link3 raksta|ir doma

fotobardaks [21. Maijs 2016|12:27]
[Tags|, , ]

visādas fotomēneša/biennāles kaislības plosa internetus, bet pašas izstādes kaut kā nu tā: issp tepat fon strucka villā izrādījās vissliktākā issp izstāde ever, telpu izšķērdēšana, savukārt biennāles lielā izstāde rīgas mākslas telpā avrētu lepoties kā viduvējības definīcija, kas ar muzejisku precizitāti atspoguļo žanra attīstības trajektoriju viduspunktus. pāris galīgi nevērti darbiņi, pāris izcilu - viss pārējais tipa ok. dzelceļa muzeja izstāde gan reāli čotkaja - reprezentatīva, bet svaiga un pārliecinošana, ar brīvu vietu elpai.
Link8 raksta|ir doma

veci jaunumi [17. Maijs 2016|11:55]
[Tags|, ]

P. Stučka, raksturojot cariskās Krievijas valsts kārtību, 1900. g. atzīmē, ka «cietums, kazarma un baznīca, tā ir tā riebīgā trīsvienība, kura raksturo un reprezentē Krievijas kapitālistiski absolūto kārtību»
Link3 raksta|ir doma

postsociālistiaskais centrāleiropas sireālisms [16. Maijs 2016|16:03]
[Tags|, ]

aptuveni kā bunjels budapeštas guļamrajonā satiek roju andersonu (to, kurš zviedrs) - labs, jaudīgs kino, kas izstāsta ļoti dīvainus stāstus, un tas viss tāds oriģināli reģionāls - saucas szbadeses (free fall, 2014), atrasts vis jz. sinusoid, un režisrors ir tas pats ģērģs palfijs, kurš uzņēma taksidermiju un saņēma 2012. gadā lielo kannu kinobalvu par final cut. lieliskā amon tobin mūzika arī bauda pati par sevi. 
Link8 raksta|ir doma

kā izrādās [15. Maijs 2016|13:47]
[Tags|, , ]

dzīvā mūzika māju ballītē lieliski atbilst maniem priekšstatiem par lietu kārtību.
Link6 raksta|ir doma

mācoties [14. Maijs 2016|12:57]
[Tags|, , , ]

ja uz klavierēm spēlē sol mažora gammu ar kreiso roku, kuri taustiņi jāsit ar īkšķi? (imho labajai ir sol un re)
Link4 raksta|ir doma

hobiji pirms 250 gadiem [12. Maijs 2016|21:52]
[Tags|, , , , ]

1770 gadā virtenbergas rajona veilhaimā vietējais miesnieks georgs buks izveidoja sava veida apslēptās mantas meklētāju sektu. mantas meklētāji pielūdza neskaidras izcelsmes pārdabiskas būtnes, kaut ko aptuveni pa vidu starp spokiem un eņģeļiem. būtnes regulāri parādījās buka mājās un ne tikai dziedāja neticami skaistās balsīs un lūdzās kopā ar klātesošajiem, bet arī solīja tiem milzīgas bagātības. vismaz daļa no apslēptās mantas meklētājiem to uzskatīja par dievišķu atklāsmi un ātri vien attīstīja sevī pastāvošajai baznīcas un laicīgajai iekārtai naidīgu, elitārisku pašpārliecību. sekta izjuka, kad tās līderus vietējās protestantu varas iestādes piespieda atzīties krāpšanā.
(dillinger & feld: treasure-hunting: a magical motif in law, folklore, and mentality, württemberg, 1606-1770)
Link5 raksta|ir doma

[7. Maijs 2016|12:18]
[Tags|, , , ]

leprikoni legingos!
Link3 raksta|ir doma

viena diena zinātnieka dzīvē [7. Maijs 2016|03:58]
[Tags|, , ]

Salīdzinošās folkloristikas labākajās tradīcijās konferences pirmā sesija bija veltīta viena buramvārdu tipa – latīņu Flum Jordan jeb vācu Jordansagen – dažādu valstu piemēriem. Tā Henni Ilomaki aprakstīja Rietumsomijas piemērus (vienā no tiem Jēzus tiek saukts par Svēto Puisi), es aprakstīju latviešu versijas, no kurām puse izrādījās čūsku vārdi, izraisot dzīvu interesi citos dalībniekos un novedot pie neatbildēta jautājuma, vai tas varētu būt arī saistīts ar čūskām Jēzus kristīšanai veltītajā pareizticīgo ikonogrāfijā, bet paneļa noslēgumā Bairbre Ni Fhloinn atklāja, ka Īrijā šos vārdus vēl mūsdienās asiņošanas gadījumā mēdz izmantot, piemēram, pa tālruni palūdzot zinošam kaimiņam tos noskaitīt. Pēc kafijas pauzes sekoja nežēlīga izvēle starp diviem paneļiem ar abu nozares Grand Dame Lea Olsenas un Evas Počas piedalīšanos. Rezultātā es paliku nezinot par buramvārdu izmantošanu portugāļu un kanādiešu gaišreģu aprindās, kā arī iepriekš minētajiem ungāru dēmoniem. Pa to laiku Eleonora Čianci un Katrīna Hindlija nonāca pie aptuveni vienas un tās pašas atziņas par 12. gadsimtu kā lūzuma punktu anglosakšu manuskriptu tradīcijā attiecībā uz buramvārdiem, bet Lea Olsena, Luiziānas Universitātes emeritētā profesore, stāstīja par kādu 14. gadsimta inovāciju – kā drudža ārstēšanu ar ēdamiem buramvārdiem, respektīvi, uz oblātām rakstītiem maģiskajām formulām, sāk aizstāt buramvārdu rakstīšana uz rokām, pēc tam tās nomazgājot svētajā ūdenī un ūdeni izdzerot. Tāpat arī nākamajā sesijā bija jāizšķiras starp diviem paneļiem, kā rezultātā zaudētājos palika veltītais pētniecības aktualitātēm. Otrs bija veltīts buršanas praktizētāja statusam sabiedrībā. Iesākumā Jekaterina Mamajeva rādīja ārstnieciskā eksorcisma video no lauku pētījuma Arhangeļskā, savukārt Soņa Petroviča aprakstīja tautas dziednieču pretrunīgo statusu mūsdienu Serbijas sabiedrībā, to ilustrējot ar daudzu burvju fotoportretiem.
Nākamā izvēle bija jau vieglāka. Mūsdienu buramvārdi vai arī apakšnozares veterānu izlases referāti par pārdabiskajiem pretiniekiem? Haralampos Passalis izskaidroja, kā tas nākas, ka dažos grieķu buramvārdos notiek neparastas lomu spēles un, piemēram, apustuļi iet pa ceļu un “uzliek” ļauno aci Jaunavai Marijai – tikai tādēļ, ka nobrīnīšana atrodas robežzonā starp apbrīnu un skaudību, un bieži vien ir nejauša darbība. Vēl trakāku ainu uzbur Emanuela Timotina no Rumānijas, pastāstot par ļauno Kozmanitoru, kurš ar pūstošu muti apēd Vasīliju, un atmaskojot Sv. Sisīniju, kurš specifiskos buramvārdos palīdz savai māsai, dēmonam-vampīram striga, apēst ziedu laumiņas Ileanas Kosenzjanas jaundzimušā bērniņa sirdi. Nākamā uzstājas sirsnīga Baltijas tautu draudzene Svetlana Tsonkova un ar impossibilia rāmējumu izskaidro, kā sena radniecība ar mezapotāmiešu dēmonu Pazuzu un neierastā sociālā loma palīdz trim akliem ganiem pieveikt migrēnas dēmonus nežit bulgāru buramvārdos. Diemžēl pēdējo paneļa prezentāciju Laura Jiga Iliescu ir izvēlējusies vienkārši nolasīt bez jebkāda vizuālā atbalsta materiāla, iespējams, tas ir ironisks žests, jo pats stāsts ir par slepenām un aizdomīgām praksēm Transilvānijā, kur ir iesaistīts pulveris, ko iegūst no baznīcas freskām izkasot svēto acis. Eņģeļu vai Kristus acis neder! Dienu noslēdza Oksfordas profesora Johana Dilindžera lielā lekcija par tradīcijām un jauninājumiem maģijā un pseidovēsturē no 15.-21. gadsimtam, aplūkojot rīkstniecību. Vai harizmātisks Oksfordas profesors var noturēt nomodā konferences dalībniekus tās 10. stundā? Ar uzviju!
Link9 raksta|ir doma

vecums un izlaidība? [2. Maijs 2016|16:56]
[Tags|, , ]

ķermeņi mani garlaiko.
Link10 raksta|ir doma

par alternatīvajām vēsturēm [30. Apr 2016|17:48]
[Tags|, , , ]

mākslinieciski kritiskam, dominējošās kultūrindustrijas konvencijas izaicinošam kino ir divas samērā stabilas kvalitātes zīmes: punduri un hitlers. via jz. sinusoid atklātajā romantiskajā poļu komēdijā ambaSSada (2013) neviena vertikāli izaicināta indivīda nav, toties hitleri bija vairāki!
Link3 raksta|ir doma

jūdeja [28. Apr 2016|19:59]
[Tags|, , , , ]
[Mūzika |current 93]

man tagad ir mīļākā lidosta - helsinki, un tur pat ir bezmaksas zārki-kokoni gulēšani! tieši pa ceļam uz cionu, kur nonācām pirms desmit dienām. kā veca, dārga mauka ar akmens sirdi jeruzāleme ir izlaidusies tuksnesī. smaga pilsēta, kur pa 3000 gadiem asinis ir paspējušas sasūkties akmeņos. par laimi apmetāmies kā lutekļi pie laipnās raheles ben sirā ielā četri: virs pilsētas pazemīgākā kroga, minūšu gājienā no vecpilsētas ar visām smērvietām un ap stūri no tripaidvaizōra ekselences humusa ūķa. ģetzemenes dārzs pa to laiku aizlikts aiz sētas. holokausta muzejs obligāts jebkuram arhitektūras studentam, antisemītu skumam un, nezinu, gōtam.
televiva, baltā pilsēta, tūkstoš suņu un kaķu mājvieta bija kā pavisam cits ceļojums: brīvdienas pludmalē, +34 ēnā un 20 vai cik ūdenī, laiskas diendusas un pastaigas ar vienīgo mērķi būt laimīgam un paēdušai. carmel tirgus blakus ielā gan bija pašvaks ar precēm, bet visas tās būdas, krodziņi, paslēptie restorāni, kur paradīziska gastronomija satiek izcilu apkalpošanu! (e.g. m25) - nemaz nekārojās iet uz džaffu un no modernās mākslas arī tikai marsels odenbahs pa īstam piedūra.
kamēr nācaretē pēdējais action notika pirms 2k gadiem, tagad tur google aizved uz putekļainu pagalmu starp jaunceltnēm stāva kalna malā (ar automātisko transmisiju nepieejams), savukārt tibērija ir ģenāceretes ezera kauguri, kur semītu urlas vārtās savos atkritumos maksas pludmalēs, uz kurām jabrauc caur bezgalīgiem sastrēgumiem. shopingu bijām atlikuši uz haifu, bet tur austrumu tirgus vietā atklājās pasaulē labākais aziātu restorāns: vēl viena no dažām vietām, kur neticami dārgais ēdiens ir tā vērts.
Link5 raksta|ir doma

shalom, israel [18. Apr 2016|10:44]
[Tags|]
[Mūzika |je non regret rier]

out of office 18-28.04.
Linkir doma

personīgie kultūras jaunumi [10. Apr 2016|21:45]
[Tags|, , , , ]

atnāca skaņotājs un nu uz pusmūža pusi mācīšos spēlēt klavieres; pa to laiku zane tuča turpina būt mana mīļākā jaunā latviešu gleznotāja: brīnišķīgas, nomierinošas un skaitas bildes viņai ir, atšķirībā no lielā vairuma diletantu krapa, kas rotā arsenāla sienas izstādē spriedze. savukārt rež.  bakmenbatovs pierāda, ka konsekvents oriģinālas kinovalodas lietojums atmaksājas un ir uztaisījis modernam šūterim sajūtu ziņā tik tuvu filmu hardcore henry (2015) , ka jūties kā tādā spriedzes karuselī: gluži hipnotiska imersija. tāpat kā jauki sīkumi, piemēram, ģenēriskākie bydlo pie patriarhu dīķiem vai attēlā redzamais ļeņingrad vokālists liftā.
Link5 raksta|ir doma

dīvaini [4. Apr 2016|15:40]
[Tags|, , ]

pēkšņi viss darāmais ir izdarīts, visi nākamie teksti pie otrajām vai trešajām pusēm, neviens deadlains neuzglūn. galīgi dīvaina sajūta.
Link5 raksta|ir doma

kur zeki iet nomirt [3. Apr 2016|23:59]
[Tags|, , , ]

episkie weistlandi visā skrejceļa garumā starp brasas un zemitānu staciju šai naktī nolaupīja manu sirdi
Link1 raksta|ir doma

kārtis [2. Apr 2016|19:03]
[Tags|]

vai tev patīk un padodas pokera spēle?
Link11 raksta|ir doma

pēc svētkiem [30. Mar 2016|22:22]
[Tags|, , ]

10 raundi brīvas cīņas - vakars izdevies!
Linkir doma

kaut kas tajā ir [26. Mar 2016|20:34]
izeju treniņbiksēs uz miera ielas - hipsteri šugājas
Link8 raksta|ir doma

navigation
[ viewing | most recent entries ]
[ go | earlier ]