Sātana advokāta piezīmes
skepse un infantilitāte
pašvadītā mācīšanās 
2.-Jun-2021 10:26 am
Ir tāda jauka iecere pedagoģijā, ka turpmāk skolēni mācīsies pašvadīti, bet skolotājs šiem palīdzēs kā mentors. Balstoties uz premisas, ka bērnībai jābūt laimīgai, visi piespiedu mehānismi skolā likvidēti - tātad pusaudžiem jāmācās pašiem, bez piespiešanas: plānošanas fāze > pašuzraudzīšanas fāze > pašnovērtēšanas fāze > refleksija.
Viss balstās uz utopisku pieņēmumu, ka skolēns nezin kāpēc to vēlēsies. Nav skaidrs, ko iesākt, ja skolēns NEGRIB mācīties. Taču tā jau skolotāju, ne idejas autoru problēma.

Intereses pēc iedevu pāris 7. klases bažibožukiem (šie akurāt veselu gadu ir pavadījuši pašvadīti mācoties - pašvadītā pieeja pagājušajā mācību gadā bija 7. un 10. klasēm) atbildēt uz jautājumiem 10. slaidā (https://www.lvg.lv/upload/Konference/materiali/Kas_ir_pasvadita_macisanas_Liepaja_print.pdf):
• Kāds ir nodarbības mērķis? – Būt stundā, lai e-klasē neierakstītu N. Lai mamma nekliegtu.
• Ko es gribu iemācīties? – Gaisā apgriezt skūteri. Vēsturē? Neko. To man dzīvē nevajadzēs.
• Vai tas varētu būt saistīts ar to, ko jau zinu? – Jā. Dažreiz skolotājs interesanti stāstīja.
• Kā es mācīšos? Kas man palīdzēs mācīties? – Pildīšu uzdoto. Ja neaizmirsīšu.
• Kā zināšu, ka iemācos? – Būs labas atzīmes.
• Ko darīšu, ja nodarbības laikā nesapratīšu? – Neko.
• Kas liecinās nodarbības beigās par mērķa sasniegšanu? – Stunda būs beigusies.
• Kā “izmērīšu” savas zināšanas? – Būs labas atzīmes.
• Kā nostiprināšu jaunās zināšanas? – Nesaprotu, kas jāstiprina.
Comments 
2.-Jun-2021 11:02 am
Un kā tu domā, kādas atbildes tu saņemtu par darbu no cilvēkiem iestādēs un korporācijās? Ar noteikumu, ka viņi atbild godīgi (droši vien kaut kā megajānodrošina anonimitāte).

Protams, ne visās tās atbildes būs tik sliktas, bet daudzviet būs. Nojaušu, ka arī skolās atbildes atkarīgas no skolu kvalitātes. ;)
4.-Jun-2021 12:14 pm
No pieaugušajiem darba vietā neviens negaida, ka šie nu paši ar prieku pildīs: plānošanas fāze > pašuzraudzīšanas fāze > pašnovērtēšanas fāze > refleksija.
4.-Jun-2021 06:10 pm
Nepiekrītu, atkarīgs no darba un no cilvēka.

Pats darbā daru vairāk nekā būtu obligāti vajadzīgs. Tikai un vienīgi tāpēc, ka man tas ir nozīmīgs pašizaugsmes veids. Nāk prātā vismaz vēl daži cibiņi, kam darbs ir nozīmīga pašpiepildījuma komponente.

Ja skatās plašāk, tad vietās, kur ir karjeras kāpnes, parasti nevienu ar varu nedzen pa tām kāpt.
5.-Jun-2021 02:38 pm
Man tomēr aidomas, ka saviem 70-80% piopulācijas darbs un karjera nebūt nav viens un tas pats. Cilvēks stūrē busu, stāv aiz letes vai ēvelē galda kāju tāpēc, lai gūtu iztikas līdzekļus. Bet par pašpiepildījumiem var pie vīna glāzes rezignēti prātuļot no VKKF bezdarbnieku pabalstadzīvojošie margināļi. :)
6.-Jun-2021 12:56 pm
Vairumam - protams. Tik cenšos pateikt, ka nebūt ne visiem.
(Un par bezdarbniekiem vai ar VKKF saistītām personām pat neiedomājos, kad rakstīju iepriekšējo komentāru)
2.-Jun-2021 11:28 am
Man skolā ļoti pietrūka tas, ka sākumā nemēdza pastāstīt, kāpēc šo priekšmetu ir svarīgi mācīties, kā tas mums praktiski noderēs dzīvē. Vēsturi es vispār sīčiem sākumā mācītu salīdzinoši caur kaut kādiem seriāliem, filmām vai romāniem - un pēc tam salīdzinātu - kas atbilst vēsturiskajai patiesība un kas - nē. Un tad skaidrotu - no vēstures var smelties pieredzi, kā kādreiz jau ir bijis - un šī pieredze var noderēt nākotnē, ja radīsies dzīvē līdzīga situācija.
3.-Jun-2021 01:32 pm
Smelties pieredzi - tas varētu būt vienīgais iemesls.

Jāmāca ir uzreiz patiesība, bez filmām un seriāliem, lai nejauktu prātu, kad to jau tā grūti pievērst kam noderīgam.
4.-Jun-2021 12:10 pm
Man aizdomas, ka vēstures zināšanas kā tādas dzīvē praktiski nenoderēs nu nemaz. Pārdevēja, santehniķis, galdnieks, jurists u.c. cienījamu amatu pratēji lieliski var dzīvot, neko nezinot par rokoko modi vai plebeju vs patriciešu pretstāvi Romā.
Tāpēc vidusskolā klasisko vēsturi nomainījuši uz sociālajām zinībām - vismaz vingrināšanās smukrunāšanā. Tā noderēs dzīvē nebeidzamajās sapulcēs.
2.-Jun-2021 11:49 am
"Tas kremt Anneli. Diena ir gara, un viņa pie darba ir piekalta. Kādēļ tas tā? Diena ir gara, un viņas bēdas vēl garākas. Tās viņa sūdz pati sev, jo nav kam sūdzēt. Visi ir ienaidnieki, ir cietumsargi, bet viņa nabaga notiesātā."
2.-Jun-2021 02:50 pm
:D
2.-Jun-2021 03:17 pm
Ai, man brīžiem šķiet, ka obligātajai izglītībai būtu jābeidzas ar 6 klasēm. Viņiem uz to brīdi ir 13 gadi, skaitīt un lasīt māk, strādāt drīkst, ko vēl vairāk vajag? Kad sagribēs mācīties, varēs atsākt un nebūs problēmas ar pašvadību. Nevis deldē solus un apkārtējo (vecāki, skolotāji, skolasbiedri) nervus.
Akkk, viņi taču ir "pārāk maziņi" un nevar paši pieņemt tik būtiskus lēmumus...
2.-Jun-2021 08:21 pm
+100500!
4.-Jun-2021 12:13 pm
Tieši tā. No skolā mācītā "dzīvē praktiski noderēs" tikai klasiskais pagastskolas kurss: lasīt, rakstīt, rēķināt. Viss pārējais domāts tiem, kas iet uz vidusskolu (tātad uz augstskolu), bet tādiem jābūt 10-15%, lai kādu nebūt kvalitāti uzturētu.
4.-Jun-2021 10:28 pm
Un atkal kārtējā dalīšana: matemātķiem nav vajadzīga ķimija, fiziķiem nav vajadzīga bioloģija, vēsturniekiem nav vajadzīga ...
Vai tomēr ir vajadzīga viduvēja izglītība dažādos novirzienos un apgabalos?
5.-Jun-2021 02:45 pm
Neviens jau nezina pamatskolā, kas būs dzīvē. Nāk jaunas profesijas, vecās izzūd, līdz ar to spriedelēšana par to, kas būs un kas nebūs "dzīvē vajadzīgs", norāda vien uz spriedelētāja nekompetenci.
Man domāt, skolu jāuztver kā tādu "fizkultūru smadzenēm": vispusīgs treniņš dažādās jomās, kaut kāds minimālais zināšanu pamats ar akcentu vajadzības gadījumā prast tās papildināt. Tb visi rikšo krosu, lec ar lecamauklu un pumpējas, bet kurš dienās spēlēs basīti, kurš voļļuku vaio tenisku, bet kurš cilās alus kausu pie TV, aicinot "tiesnešus ziepēs!", tas vien atkarīgs no šī te okdienas bāzes treniņa (kas darīts, vai noluņots).
This page was loaded Apr 19. 2024, 4:57 pm GMT.