Sātana advokāta piezīmes
skepse un infantilitāte
pašvadītā mācīšanās 
2.-Jun-2021 10:26 am
Ir tāda jauka iecere pedagoģijā, ka turpmāk skolēni mācīsies pašvadīti, bet skolotājs šiem palīdzēs kā mentors. Balstoties uz premisas, ka bērnībai jābūt laimīgai, visi piespiedu mehānismi skolā likvidēti - tātad pusaudžiem jāmācās pašiem, bez piespiešanas: plānošanas fāze > pašuzraudzīšanas fāze > pašnovērtēšanas fāze > refleksija.
Viss balstās uz utopisku pieņēmumu, ka skolēns nezin kāpēc to vēlēsies. Nav skaidrs, ko iesākt, ja skolēns NEGRIB mācīties. Taču tā jau skolotāju, ne idejas autoru problēma.

Intereses pēc iedevu pāris 7. klases bažibožukiem (šie akurāt veselu gadu ir pavadījuši pašvadīti mācoties - pašvadītā pieeja pagājušajā mācību gadā bija 7. un 10. klasēm) atbildēt uz jautājumiem 10. slaidā (https://www.lvg.lv/upload/Konference/materiali/Kas_ir_pasvadita_macisanas_Liepaja_print.pdf):
• Kāds ir nodarbības mērķis? – Būt stundā, lai e-klasē neierakstītu N. Lai mamma nekliegtu.
• Ko es gribu iemācīties? – Gaisā apgriezt skūteri. Vēsturē? Neko. To man dzīvē nevajadzēs.
• Vai tas varētu būt saistīts ar to, ko jau zinu? – Jā. Dažreiz skolotājs interesanti stāstīja.
• Kā es mācīšos? Kas man palīdzēs mācīties? – Pildīšu uzdoto. Ja neaizmirsīšu.
• Kā zināšu, ka iemācos? – Būs labas atzīmes.
• Ko darīšu, ja nodarbības laikā nesapratīšu? – Neko.
• Kas liecinās nodarbības beigās par mērķa sasniegšanu? – Stunda būs beigusies.
• Kā “izmērīšu” savas zināšanas? – Būs labas atzīmes.
• Kā nostiprināšu jaunās zināšanas? – Nesaprotu, kas jāstiprina.
Comments 
2.-Jun-2021 11:28 am
Man skolā ļoti pietrūka tas, ka sākumā nemēdza pastāstīt, kāpēc šo priekšmetu ir svarīgi mācīties, kā tas mums praktiski noderēs dzīvē. Vēsturi es vispār sīčiem sākumā mācītu salīdzinoši caur kaut kādiem seriāliem, filmām vai romāniem - un pēc tam salīdzinātu - kas atbilst vēsturiskajai patiesība un kas - nē. Un tad skaidrotu - no vēstures var smelties pieredzi, kā kādreiz jau ir bijis - un šī pieredze var noderēt nākotnē, ja radīsies dzīvē līdzīga situācija.
3.-Jun-2021 01:32 pm
Smelties pieredzi - tas varētu būt vienīgais iemesls.

Jāmāca ir uzreiz patiesība, bez filmām un seriāliem, lai nejauktu prātu, kad to jau tā grūti pievērst kam noderīgam.
4.-Jun-2021 12:10 pm
Man aizdomas, ka vēstures zināšanas kā tādas dzīvē praktiski nenoderēs nu nemaz. Pārdevēja, santehniķis, galdnieks, jurists u.c. cienījamu amatu pratēji lieliski var dzīvot, neko nezinot par rokoko modi vai plebeju vs patriciešu pretstāvi Romā.
Tāpēc vidusskolā klasisko vēsturi nomainījuši uz sociālajām zinībām - vismaz vingrināšanās smukrunāšanā. Tā noderēs dzīvē nebeidzamajās sapulcēs.
This page was loaded Dec 19. 2024, 1:46 pm GMT.