Sātana advokāta piezīmes
skepse un infantilitāte
viena domele 
11.-Apr-2011 04:13 pm
Viena domele manī sēž jau labu laiku, līdz galam neizdomāta Kad mēģināju izskaidrot pie brjūnā graķīša sarunu biedriem, mani izsmēja, taču tāpēc vien mierā nelikšos. Vismaz pierakstīšu, lai kādreiz par to padomātu.

Tā īsumā: lieta tāda, ka dievzemītes iedzīvotāju absolūtais vairums ir gana neizglītoti un visai netalantīgi, tb sūdīgs darbaspēks ar minimālām spējām radoši paraudzīties uz pasauli, ko izdomāt. Attiecīgi, nekāds saimnieciskais uzplaukums te nav gaidāms. To, ka vietējā lauksaimniecība nebūs konkurētspējīga modernajā pasaulē, uzskatāmi pierādīja jau Dr. Balodis tālajā 1908. gadā, savukārt arī vīzija par rūpniecības attīstību sakarā ar globalizāciju nu ir garām (ja tev cehu jābūvē ar 1 m biezām sienām un lielāko daļu gada jāapkurina ražošanas telpas, jāšķūrē sniegus no pievadceļiem, pie tam nemitīgi mainās likumdošana, tad jebkurai produkcijai pašizmaksa būs par kārtu augstāka nekā bocakiem, kurus šuj čakli vjetnamieši zem bambusa nojumēm), tb nopietnu investīciju te nebūs. Savukārt iespējamība, ka dievzemīti skars saules radiācijas fluktuācija un te piedzims kāds pārītis Geitsu, tb Abavas senlejā uzmeikosies Silikātu(?) ieleja, ir maz ticama. Tb tā vienkāršoojot, vienīgais, ko redzu nākotnē, ir tāds mājamatnieku rūpaliņu reģions. Arī nav slikti, ja ir idejas. Bet to nav, jo nav radošas domāšanas un talantu (piedodiet, šlageraptauju popularitāte un Dziesmu un deju svētki nav nekādu Talantu apliecinājums). Tak cilvēki grib dzīvot normāli, jo Latvija ir zemīte, kur teorētiski var normāli dzīvot (Somālijā, kā dzirdēju, ir sūdīgāk). Un tas, ka māte daba apdalījusi ar talantiem - nu tā tas iegadījies. Rudmatainie jau nav vainīgi, ka rudi piedzimuši. Tāpat kā tie, kam nav muzikālās dzirdes u.tml. Tādi esam.
Taču var jau ko kaut mazliet darīt lietas labadiņ. Tb ja tantei būtu riteņi ja mani ieliktu par ārlietu ministru, es izsūtītu cirkulāru diplomātiskā dienesta darbiniekiem un visādiem tur goda konsuliem, lai šie nodarbojas ar ekonomisko spiegošanu. Ne jau nu tagad čiepj korejiešiem mikročipu shēmas, bet gan skatās, kur citur pasaulē ir kāds veiksmīgs rūpaliņš, kas derētu ne pārāk čakliem un gudriem, takš visumā gana darbaspējīgai mazai populācijai. Nu tur stikla krellītes un kokā grieztas žirafītes, ko tūristiem pārdot. Varbūt izrādās, ka ar mucu izgatavošanu būtu izdevīgi nodasrboties un piegādāt tās sprancūžu vīndariem? Moš vērts kandžu piereģistrēt kā nacionālo mantojumu un brūvēt pa nopietnam? Kādi ir plaukstoši rūpaliņi kur citur pasaulē? Braukāt un skatīties ne tik daudz kolizejus un pizastorņus, bet kā ko ļaudis labi dara. Pa laikam jau arī te kādam dzimst/nočiepjas ideja (nu kā tam nezināmajam X, kuram pirmajam ienāca prātā no ķīnīzeriem iepirkt stikla pērlītes un izreklamēt sievišķu vidū, ka pašdarināta bižutērija ir kūlīga lieta), taču to ir pārāk maz. Vo meklēt visādus paraugus, idejas, apkopot vienā mājaslapā - ņemat, mēģinat! - moš kāds ko realizē, kaut dažiem kas izdodas? Jo ļautiņi jau te nav slikti. Grūtības ir ko jaunu pašiem izdomāt. Piepalīdzēt vajadzētu. Kaut čiepjot idejas priekš dievzemītes mājamatniecības rūpaliņiem.







































http://shopanimalhat.com/store/ProductCategory.aspx
http://crazyneedle.livejournal.com/?skip=10
Comments 
11.-Apr-2011 04:50 pm - laabs
11.-Apr-2011 04:55 pm - Re: laabs
Izmērs?! 8)
11.-Apr-2011 04:52 pm
Par to, kas zem bildēm - skaisti! :) Par to, kas tekstā - manuprāt, pilnīgi garām. Nu, ja runā par talanta trūkumu. Drīzāk tas ir pareizās pieejas trūkums, kas liedz talantam izpausties.

Piemēram, pēdējā laikā man ļoti daudz nācies saskarties ar to, cik negatīvā veidā uz mana miesta jaunatnes domāšanu atsaukusies saskarsme ar aprobežotiem pedagogiem. Šajā gadījumā man ir iespēja salīdzināt starp to, kā ir manā miestā un lielākās pilsētelēs, kur pastāv blīvāks labo piemēru klāsts.

Globālos mērogos to varētu attiecināt uz LV kopumā. Sākot ar ietekmi, ko atstāj bērnudārzi, pamatskolas, vidusskolas, ģimene, sabiedrība utt. Vnk sistēma nepareizā te ir, kas nevis veicina talantu uzplaukšanu, bet gan tos iznīcina saknē.

Tak tas nebūt nenozīmē, ka talantu nav.
11.-Apr-2011 04:59 pm
Talantu nevar iznīdēt. Tas vai nu ir, vai tā nav. Par izkopšanas iespējām var diskutēt plašāk. Bet nerunāšu. Pirms pāris dienām redzēju TV raidījumu "Latvijas zelta talanti", kurā nebija neviena talantīga cilvēka, noskatījos pretenciozu raidījumu "Intelektuālā Apokalipse. Būt vai nebūt", kur bija daudz kas, izņemot intelektu, tb esmu ļoooti skeptisks skatījumā, vai te dzims oriģinālas un jaunas idejas. Vismaz pēdējos 200 gados nav dzimušas.
11.-Apr-2011 05:18 pm
Es gan par tiem talantiem biju domājusi tādā ziņā, ka nevis izkopt, bet gan atklāt. Nu, teiksim, mana ome dzimusi un augusi kristīgā ģimenē. Kopš bērna kājas, viņa ir dzīvojusi pasaulē, kur Dieva esamība netiek apšaubīta & sit viņu koč nost, bet pat tagad - tuvu pie 90 gadiem - tu viņu nepārliecināsi par pretējo. Tāpat, ja tu esi izaudzis ģimenē, kur vecāku vārds ir likums, kur tev jābūt padevīgam valsts kalpam utt., utt. - tas, manuprāt, atstāj ietekmi uz to, par kādu personību tu izveidojies un kādā veidā izmanto savu potenciālu.

Runājot par šodienas izglītības sistēmu (es runāju par savu miestu), kur 90 procenti ir padomju sistēmas produkti, kas māca strikti pēc punktiņiem, kaļot iekšā, ka 2 x 2 = 4, nevis rosinot domāt, kāpēc tas tā ir, te vnk ir neiespējami attīstīt radošo domāšanu & uzplaukt neparastiem talantiem. Tev jau no bērna kājas netiek ielikts iekšā pareizais funktieris, kas vērsts uz citāda veida domāšanu ārpus rāmjiem. Ja vēl tu vakarā atnāc mājās pie vecākiem, kuri ir sistemātiskas domāšanas paraugs no tēmas "ja visi dara, tad mums arī tā jādara", neaizdomājoties nemaz par kāpēc, ja tev visa sabiedrība apkārt ir tāda, kas tendēta uz dzīvošanu rāmīšos, tad arī pats tu izaudz tāds - nekāds.

Un, manuprāt, tam ir ļoti liela nozīme. Varbūt es nemāku paskaidrot - kāpēc, bet.. Nu, kāpēc tādi franči, zviedri vai vācieši nesaka, ka mēs esam lūzeru tauta? Nu, nu..

Saputrojos, vot. Tak pie sava palieku. Sestā maņa saka priekšā, ka tur kaut kam ir jābūt. Kaut kam ar mentalitāti, vēstures diktētu domāšanu u.c. nebūšanām saistītam.
11.-Apr-2011 07:40 pm
Kā jau te Ērmanītim minēju, vienīgais patiesais talants mums ir uz skaitli 3 piemeklēt attaisnojumus, kāpēc nesanāk. :)) Protams, mēs varam reflektēt par tēmu gari un plaši, pieminot gan lielā ledāja jumtu, gan 700 gadus dzimtbūšanas verdzības, gan padomju mantojumu utt. (manā bērnībā pie visām nebūšanām vainoja II Pasaules karu - valsts neesot no tā vēl atkopusies) - bet sausā atlikuma nav, tb nav ideju, nav personību. Tāpēc idejas jāmeklē un jāčiepj no citiem.

P.S.
Ja kāds grib redzēt patiešām dzīvi striktos rāmjos, kur pat degunu nedrīkst izšņaukt citādi, ne kā sabiedrībā pieņemts, nerunājot nemaz par kādām plašākām atkāpēm no konvencionālajiem rāmjiem, tad tas lai paciemojas Japānā, Korejā, Ķīnā, Indijā. Vo tur pat uz ateju iet strikti pēc punktiņiem. Tačū pamanās novhovus arī uzmeikot, kamēr mēs meklējam ko vainot savā mazspējā pamodināt sevī talantus, kas mūsos snauž ar katru gadu aizvien ciešākā miegā. :) Tb ja nu kas ir padomisks mūsu domāšanā, tad tā ir sestā maņa vainot kādu ārēju spēku pie visa. :)))
11.-Apr-2011 11:25 pm
"ja nu kas ir padomisks mūsu domāšanā, tad tā ir sestā maņa vainot kādu ārēju spēku pie visa"
(c) [info]indulgence

Šo atļaušos kaut kur piefiksēt. :))
11.-Apr-2011 04:56 pm
Atbalstu! ;)

es ietu vēl tālāk, visu ārlietu ministriju izformētu k čerķam, talantīgākos pievienotu prezidenta kancelārijai, jo uz ārvalstīm ir jābruac un etiķete jāzin, bet visas vēstniecības pārtaisītu par ekonomikas misijām

tobiš sanāk uzņēmēji un saka: vot mums somāļos vajag pašpionēt, lūk valdība dod misiju, trīs gadus rukāt somāļos, ja misija izdodas un ir kāds rentabilitātes rādītājs (uzņēmēji no sašpionētā ir nomaksājuši nodokļos vairāk kā izmaksā trīsgadu misija) tad viss čikeniekā un iet domāt tālāk kur trīsgadu misiju (vai vairākas) taisīt, ja nē, naudu piedzen no uzņēmējiem par špiona izdevumiem ;D
11.-Apr-2011 05:03 pm
Ir 2 lietas, kur dievzēmītes iedzīvotāji ir talantīgi. T.i. izdomāt attaisnojumus "kāpēc nevar" un jaunu šēmu izdomāšanā. Tb man aizdomas, ka pirmais, ko uzņēmēji darīs, saņēmušies špionu rasējumus, būs maksātnespējas izsludināšana un jauna uzņēmuma piereģistrēšana, kurš tad ražos sašpionēto, kamēr špions kārs zopbus vadzī. :))
11.-Apr-2011 05:10 pm
jā, par to der padomāt, bet galvenais jau dabūt to kā dēļ špionēts
11.-Apr-2011 05:04 pm
Nevajag bīdīt miljonu projektus!
Un atcelt visus pabalstus. Katram ir jāsāk ar mazumiņu: kartupeļu vadziņa, sakņu dobīte, sīkpreču bodīte, krodziņš uz 10 sēdvietām. Ar laiku izaugs. Galvenais ka pats badu nemirst.
Un valstij būs vieglāk- liekēžu bars no kakla nost.
11.-Apr-2011 05:05 pm
Nafig tad valsts vajadzīga? Moš to pirmo likvidējam? ;)
11.-Apr-2011 05:09 pm
Nu no šitās valsts jau toč jēga maza ;)
11.-Apr-2011 06:13 pm
pareizi. jēgas pat teju nekādas.
dajoš visi atzīstam PSRS un pievienojamies Krievijai (nekur citur jau mūs negribēs).
11.-Apr-2011 05:58 pm
sveču rūpnīciņu ;) maziņu ;D ar bodīti ;D

pie esošajiem latvenergo tarifiem varētu būt labs rūpals ;D
11.-Apr-2011 08:39 pm
ķīmiķi un fiziķi savos LV institūtos strādā uz ārzemēm. varētu arī strādāt uz šejieni, ja šejienes interese būtu lielāka. Līdzīgi kā ar mežiem - cērtam un tirgojam plikus kokus, abet pašiem kko ar viņiem izdarīt un notirgot pa bik lielāku naudiņu slabo. Zinātnē tas pats - pārdodam prasmes un zināšanas kā jēlmateriālu, nevis kā produktu, pat ja tikai basic.
12.-Apr-2011 06:24 am
un vēl mēs ņerkstam un vaimanājam, un neko neesam dzirdējuši kaut vai par Latvijas Finieri, kur, oamigad, apstrādā koku, ražo saplāksni un saplākšņa produktus pārdod uz ārzemēm.
12.-Apr-2011 12:45 pm
piemērs vietā
12.-Apr-2011 10:42 am
Tu tā valstiski domā, ar vērienu par kosmosa apguvi, savukārt es par ikdienas ļaužu nodarbinātību prātoju. Tb procentuāli iedzīvotāju vairumu. :)
11.-Apr-2011 11:07 pm - Nja
Ja es kādu nakts vidū ieraudzītu tādā cepurē ar to zaļo vardi slājam pretī un gribošu mani apķert - vai nu meklētu bistoli ar ko iešaut celī, vai (visticamāk) tuvāko slēptuvi, kur no tāda noslēpties. Bet ideju trūkums nav. Ir takš tas mazais riebīgais nelietības faktors, kurais liek izdomāt biznesu, sākt jamo un pabeigt (pārdodot kautvai).
Aber pasties uz mani - viss ir, talants ir, apgriezieni ar pietiek, tak lielākoties visu nogalina mans slinkums. Un ja jau man ir slinkums, tad krietni lielāks slinkums ir latvietim. Jamais tak vispār ņihuja nedara, kamēr jamo ar koku nesit. Tā ka vajag vien policistus ar nūjām, kas tiek izsniegti katram jaunam darba devējam, lai ievieš kārtību darbinieku rindās.
:)
12.-Apr-2011 09:26 am
Un arī ši ideja būtu "zagta", jo nets ir pilns ar lapām, kurās apkopotas mazā biznesa idejas, un biznesa idejas mammām, kas sēž mājās, utt.
12.-Apr-2011 10:44 am
Tad tauta ir vēl glupāka, nekā domāju, ja pilns nets ar lapām, kurās apkopotas mazā biznesa idejas, bet Pastendē veči sēž bez darba un neko vairāk par slieku audzēšanu makšķerniekiem izdomāt nespēj. Un tā tas visā dievzemītē. Tb ja tev taisnība, tad nekas te nespīd nekad.
12.-Apr-2011 01:04 pm
Iespējams, ka Pastendē strādā pat kolaiders. Nestrādā opcija galvā "meklēt" un "izdomāt" idejas. Kā redzam, tas tā visos pagastos un novados, aptverot savus 90% šīs zemītes iedzīvotāju.
This page was loaded Nov 29. 2024, 6:37 am GMT.