Sātana advokāta piezīmes
skepse un infantilitāte
kas svarīgāks - cēloņi vai sekas? 
11.-Maijs-2010 10:41 am
Visai bieži, varētu pat teikt, ka ik dienu sastopos ar interesantu fenomenu līdzcilvēku pasaules uztverē. Lieta tāda, ka katram cilvēkam ir vairāk vai mazāk cieša pārliecība par savu uzskatu, vērtību kritēriju un uzvedības pareizību. Tā ir visai dabiska īpašība, kurai pat nebūtu vērts pievērst uzmanību, ja no tās neizrietētu kas cits. Proti, gluži kā tai anekdotē par indivīdu, kurš, lai tiktu klāt pie griestiem piekārtam banānu ķekaram, spītīgi turpināja lēkāt sniedzoties (savukārt šimpanze pēc neveiksmīga lēkšanas mēģinājuma pastūma zem ķekara telpas malā stāvošo ķebli, uz kā pakāpās), arī lielākā daļa ļaužu, ko ikdienā redzu, ja kas nesanāk, spītīgi turpina līdzšinējās darbības, kaut tās izrādījušās neefektīvas, pasākuma neveiksmē vainojot kādus ļaunus ārējos spēkus. Nezin kāpēc netiek uzdots jautājums "kāpēc nesanāca? ko nepareizi daru?", bet gan "kurš, maita, noskauda?". Tā tas ir ikdienā, kad spītīgi turas pie līdzšinējām metodēm un pārliecības darbā, neviltoti brīnoties, ka business neiet, paaugstinājuma nav u.tml., un attiecīgi vainojot partiju, valdību un vulkānus, tikai nepadomoājot, ka moš kur kļūda paša pozīcijā, un tā tas ir sabiedrības sociāli politiskajā dzīvē kopumā. Līdzīgi ir arī ar 9. maija pasākumiem.

Kaut to varēja paredzēt jau gadus iepriekš (tos, kas paredzēja, tautieši komentāros gānīja par "Maskavas roklaižām u.tml.), pasākums Pārdaugavā no pāris simtu vecu perdeļu pasēdēšanas un ermoņikas pačīgāšanas, kam vispār uzmanību nebij vērts pievērst, nu izvērties par tik masveidīgu, ka bāleliņi šokā - protams, tie 400 000, par kuriem krievu politiķi bazūnē, ir absolūtas muļķības, taču pie 100 000 tuvu bija. Pie tam nevis vis "sadzērušies urlas treniņbiksēs", kā to kā mantru skandina savā 100x100 pixeļu stereotipu rāmītī pašieslēgušies tūdaliņi, bet līdz šim pret šādiem pasākumiem visai vienaldzīgais krievvalodīgais (un ne tikai) vidusslānis un jaunatne. Un ko tautieši? Vai kāds uzdod jautājumu kāpēc?, meklējot iemeslus vai aplamības pašu nostājā un rīcībā?

Da šķiet, ka nē - atkal vēlmīte aizliegt, ierobežot, nosodīt. Kā par jebko. Aizliegšana, ierobežošana un piespiešana laikam ir vienīgās opcijas, kas dievzemītes iedzīvotājiem padodas vislabāk, jo citi risinājumi netiek ne meklēti, ne apspriesti (pieļauju, intelektuālā kapacitāte liedz). Man aizdomas, ka vidējais latvietis pat īsti nesaprot, ka pat viņa vispārinošais ieraksts kaut blogā tipa "krievu maitas!", aizsūta 9. maijā uz Pārdaugavu kādu nejaušu viņa bloga lasītāju, pat ja tas nemaz domājis tur iet nebija. Nemaz nerunājot par saukļiem un izteikti vienpusējo ziņu pasniegšanu medijos, politiķu iztaikumiem utt. Kā nekā, ja kādam diendienā skandina, ka šis ir cūka, beigu beigās tas piekrīt: ok, būšu ar. Man aizdomas, ka tāds Žirinovskis te ar banānu furgoniem un trikoloriem 100 gadus varētu braukāt, taču nepanāktu to efektu, ko dievzemītes urrāpatrioti (es viņa vietā Dobelim un pārējiem medaļas piešķirtu). Un brīnās, kāpēc piepeši tāds milzums sākuši tās Sv.Jura ordeņa lentītes spraust. Man aizdomas, ka nevis tāpēc, ka kādu mocītu nostalģija pēc impērijas, bet gan kā protesta un norobežošanās forma (nu līdzīgi kā kāds latviešu puika velk T-kreklu ar Če Gevaras ģīmi nevis tāpēc, ka Kubas revolūcija patiktu, par kuru viņš nekā nezina, bet tāpēc, lai pozicionētos pret visiem AŠ2/TB/PST un pārējiem šīs valstiņas stūrmaņiem) - ja tevi gāna rītā un vakarā par to, ar ko tev maz sakara, agri vai vēlu gānītāji piespiež indivīdu pārstāt būt neitrālam un izvēlēties pozīciju (protams, pretēju gānītāju pozīcijai).





Te nu bāleliņu urrāpatrioti un "Maskavas piektā kolonna" lej ūdeni uz vienām un tām pašām dzirnavām, no vieni bez otriem nevar. Bet suns aprakts tajā, ka uz ārējā/iekšējā ienaidnieka apkarošanu balstīta identitāte nav visai stabila. Kā A.Balčus savā blogā iesmīkņā: "Latviešiem ir grūti sacensties kolektīvās vienotības ziņā ar vietējiem krieviem, tādēļ tie jūtas vāji un apdraudēti, bet naida politiku maskē zem tukšām runām par nacionālismu". Tā kā pieļauju, ka tā varētu būt neapzināti apzināta rīcība mūžīgajos identitātes meklējumos. Mūžīgos tāpēc, ka man aizdomas, pagrūti ir būvēt savu identitāti tikai un vienīgi uz ārēju un iekšēju ienaidnieku meklējumiem - vai nu šādus ienaidniekus jārada un jāuztur, lai barotu to savu identitāti, vai arī, pazūdot reālajam vai izdomātajam apdraudējumam, zūd arī līdzšinējās pozicionēšanās jēga un atkal sēdi pliku pakaļu nātrēs. Kā savulaik Teitoņu ordenis nonāca līdzīgā situācijā, kad leiši un žemaiši kristījās - vairs it kā nebija formāla iemesla pastāvēt, jo vienīgais pasākuma mērķis bija ārājā ienaidnieka (toreiz pagānu) apkarošana. Un tad būtu vienkārši jāsāk strādāt, dzīvot, meklēt jaunu identitāti. Līdz ar to, tikko bažas, ka izvarotāji/okupanti/ienaidnieki no vecuma varētu apmirt, ar steigu tā jāsāk dēvēt un ar tēmu uzbāzties citiem, lai tie ieņemtu aizejošo ienaidnieku vietu un piešķirtu pozīcijai jēgu un saturu. Tā kā varbūt pat labi, ka šogad piepeši 100 000, jo ja labi gānīsimies, nākamgad būs 200 000, cik aiznākamgad paspēs pret sevi noskaņot? - pamatiemesls, kas satur kopā, taps vēl kreptīgāks.

Ai, par to varētu rezonēt vēl ilgi, tak jēgas nav. Instinkti ir tāda lieta, kurus ar analīzi un loģiku neizmainīsi. Pie tam man pašam nemaz nav skaidrs, kas vanīgs un ar ko sākt. Atliek tikai vērot cilvēkus, kuri spēlē spēles un spēles, kuras spēlē cilvēki. Tāda dīvaina suga mātei dabai sanākusi.
Comments 
11.-Maijs-2010 02:19 pm
glūniķis
Galu galā pēc argumentiem paliek Savējie un Viņējie. Kad tu vienkārši izlem, pie kura karasa piederi, un aizstāvi to, jo tam pieder tavas saknes.
Morāles vērtības, kā zināms, nav aprioras, taču tas nebūt nenozīmē, ka viss ir relatīvs.
11.-Maijs-2010 02:24 pm
ak, šīs binārās opozīcijas, vai nu lec lentīšu barā, vai arī tūdaliņu ķekatās. Ja ne vienā, ne otrā - tad sorožīds, kas ar koku no dzimtenes prom dzenams. Cik ilgi vēl tā 19.gs. koloniālā-nacionālā domāšana būs aktuāla?
11.-Maijs-2010 02:30 pm
imho, dalīšana savējos un svešajos ir nevis no 19.gadsimta, bet kauč kur no agrīnā proterozoja.
11.-Maijs-2010 02:43 pm
balstoties "nacionalitātē" (,kas, savukārt balstās 'tautas' nojēgumā, kas, savukārt "kultūrā" / sveicienie etnogrāfiem! :), ir gan salīdzinoši jauns stafs. Līdz tam bija citi kritēriji. arī ik pa laikam nomainoties, though.
11.-Maijs-2010 02:54 pm
nuja, kritēriji mainās, bet princips paliek.

Kādam ir jābūt savējam, kādam svešajam. Jebkurš kritērijs, racionāli vērtējot, ir muļķīgs un netaisns - krāsa, reliģija, nacionalitāte, deguna garums, vārda "sibolet" izruna, paradums lobīt olu no strupā gala, jebkas.
11.-Maijs-2010 03:03 pm
bet ir auglīgāki un mazāk auglīgi. Piemēram, var dalīties tajos, kas vēlas visām sabiedrības grupām pieejamu medicīnu, izglītību, darba iespējas un taisnīgu samaksu un tajos, kas uzskata, ka vīriem jāmedī mamuts, ir jābūt veikliem un stipriem un sievietēm ir jābūt maigām, jāstaigā svārkos un jābūt ar funkcionējošu dzemdi.
Tādi, kas rūpējas par resursu lietderīgu izmantošanu un tādi, kam resursi ir tikai līdzeklis statusu, neirožu un visādu citādu figņu apmierināšanai.
versijas ir daudz un dažādas, es tiešām nesaprotu, kamdēļ pie mūsdienu mobilitātes intensiātes vēl tāda lieta kā šauri esenciāls nacionālisms ir tik nenormāli būtisks, ka gandrī vai uz pilsoņu karu velk?
11.-Maijs-2010 03:12 pm
var dalīties, par ko ta ne. Kurš dalīs?
11.-Maijs-2010 03:21 pm
paši un saši. mazāk tuftas bīdīšanas no saeimas tribīnes, mazāk tuftas žurnālistu "karstajās ziņās" un "žurnālistiskajās interpreācijās", pāris likumiņu un nolikumiņu par labu šim un tam, un hopā, visi vairāk satrauktos par stārķiem, svaigu gaisu un konfekšu fabrikām, nevis mērītos ar patriotisma līmeni.
11.-Maijs-2010 03:22 pm
paši nezkāpēc nedalās. Kāpēc tā?
11.-Maijs-2010 03:29 pm
Paši dalās. Vo saģērbies kā gots, iepūt mello nitreni acīs un ieperies reperu saietā. Iedos bietē un ciltsrakstus neprasīs. ;D

Taču ļaužu pašdalīšanās, kas ir dabisks process, atšķiras no situācijas, kad dalīšana ir apzināta un mērķtiecīga elites politika.
11.-Maijs-2010 03:48 pm
Tieši tā.
11.-Maijs-2010 03:52 pm
edz, runa nebija par kuru katru dalīšanos, bet par "auglīgu"

Dabiskā veidā daloties nekas auglīgs nesanāks, daba mūs ieprogrammējusi sist gotus reperu saietā.

Apzināta un mērķtiecīga politika tad būtu tā auglīgā cerība, ja? Tad nu jautājums bija - kāpēc tad nenotiek mūsu acu priekšā tā auglīgā, pareizā un produktīvā dalīšanās?

Tāpēc, ka dalītāji pie teikšanas nonākuši dabiskā ceļā, tas ir, pa lopiskam.

Attiecīgi, lai sāktos taisnības balsts, jāgāž esošā vara, jo daba nav paredzējusi atteikšanos no varas. Varu gāž fiziski, konkrētām personām nodarot letālus ievainojumus. Un ne tikai pāris galvas ierēdņiem, bet visa valsts struktūra jāizvētī ar uguni un zobinu, trīsreiz.

Tātad laimi celsim uz asinīm.

Kā parasti.

Un, kā parasti, tas beigsies turpat, kur sākās.
11.-Maijs-2010 03:56 pm
wtf???
11.-Maijs-2010 03:58 pm
vot, palasi un padomā.
11.-Maijs-2010 04:03 pm
un Tu, kamēs es lasīšu un domāšu, paņem acis rokās un paskaties apkārt. arī nedaudz aiz savas sētas robežas.
11.-Maijs-2010 04:13 pm
Sarunāts!
11.-Maijs-2010 03:59 pm
Taisnība mani šai gadījumā neinteresē. Tāpat kā varas pirmamīdas veidošanās utt. - tas nav par tēmu. Ja iedziļinātos manā nesakarīgajā (atzīstu) pukstā, tad pamanītu, ka aizprātojos par to zaru, uz kura ļaudis sēž ar fuksīti rokā, un to neviltoto izbrīnu žurnālistu (tiem tā kā būtu vajadzējis pirmajiem paredzēt, nevis veciem perdeļiem cibā) acīs par to, ka nezin kā pats no sevis sācis vākties ļaužu kopums, kurš skaita ziņā pārsit dziesmu un deju svētku dalībnieku kopskaitu, pie tam brīvprātīgi nu piekrituši būt tie "svešie", par ko šiem 2 gadu desmitus borēts rītā un vakarā, tb par to neviltoto, sirdsšķīsto izbrīnu borētāju acīs. Aber viss pārējais ir tikai putas uz kausa malas. :)
11.-Maijs-2010 04:19 pm
ak, tauriņa sirsnīgais izbrīns par rēķinu, ko piestādījuši orkānā cietušie.

Es nesekoju masu mēdijiem, saki, kāds žurnālists ir par to dikti izbrīnīts? Ceru, ka viņš ir izbrīnīts tikai darba pienākuma dzīts, nevis patiesi.
11.-Maijs-2010 05:27 pm
Nuss, tas, ka neseko mediju un elites cepieniem, tak netraucē paust viedokli. Tb не читал, но мнение имею piedienas pie klasikas. ;)
11.-Maijs-2010 03:56 pm
kā jau minēju, politiskā tribīne (un ne tikai tribīne, bet arī reāla lemjoša prakse) un 4 varas izglītības līmenis. Ja šie abi spēki kopā pūš retorikas burā, tad nevienu citu balsi tur sadzirdēt vairs nebūs iespējams.
11.-Maijs-2010 02:35 pm
glūniķis
Noliegt sociuma dalīšanu savējos un svešajos nozīmē noliegt cilvēka dabu. Tas nav ne labi, ne slikti, tas tā vienkārši ir.
11.-Maijs-2010 02:37 pm
Aha!
11.-Maijs-2010 02:45 pm
wtf? kas tas tāds ir: "cilvēka daba"?
labi, ja spēlējam pēc Taviem noteikumiem, tad minēšu, ka dalīt "savējos" un "svešajos" varētu arī pēc kādiem daudz auglīgākiem parametriem, nekā, kādu motīvu vadīti vieni vīri pusgadsimtu un vairāk atpakaļ galēja nost citus vīrus?
11.-Maijs-2010 07:20 pm
glūniķis
Kritēriju, tāpat kā priekšstatu, ir bezgalīgi daudz.
Tavs niknums attiecībā uz etnisko kritēriju ir saprotams. Tagad daudzi latvieši nicina savu tautību, jo tai trūkst tik jaudīgu vēsturisko mītu kā krieviem, frančiem vai amerikāņiem. Ar Bermontu vien par īsu.
11.-Maijs-2010 11:37 pm
esmu pikta, jo man kā latvietei nav ar ko identificēties (es atvainojos, bet 22.gada agrārreforma man nekrata), turpretī tās lietas, kas man kaut ko nozīmē, atkal nekrata lielu daļu citu ļaužu. Skaidrs, ka jārada mīti. bet pirms tam būtu forši tikt pie normālas izglītības sistēmas un veselības aprūpes sistēmas, varbūt arī mīti paši saradīsies
12.-Maijs-2010 06:52 am
Da pa kuru laiku lai strādā, ja jāvāc parakstus pret pieminekli Puškinam, kas kā Trojas zirgs uzstādīts kur maliņā zem viena krūma un no kura ik nakti lien ārā kaudze diversantu nolūkā graut latvietību. Tb sanāk kā līdz šim: īstani nacionālisti sargā tautas garu un apkaro visu, kas nav latvisks, aber izglītības sistēmu viņu vietā nākas veidot visādiem netautiskiem vipperiem, armiju organizēt visādiem keizerlingiem, grosbartiem, goldfeldiem un renegātiem ozoliem utt., kultūras dzīvi jāveidoja bija tikpat aizdomīgiem grosvaldiem un vītoliem (pirms tam ievācoties latviešu valodu) utt. Tā te ir iegājies.
12.-Maijs-2010 11:14 am
glūniķis
Jā, žults ir daudz. Drīz jau latvieši lamās citus latviešu par to vien, ka uzdrošinās krievam atbildēt savā valodā.
Un, kamēr internacionālisti latvieši kaujas ar nacionālistiem latviešiem, Kremlis berzē rokas.
13.-Maijs-2010 04:30 am
Kas ir "latvietis"?

Nu visi, kuri vēlas "krievam atbildēt savā valodā", šķiet, būs atrisinājuši draudošo problēmu, ka grūti atrast kādu, kurš kategoriski atsacītos ar viņu valsts mēlē komunicēt. Rādās, tuvākajos gados šādus pretspēlētājus atrast būs kudi vieglāk. Tā kā prieks mājās un laimība. Šodienas situācija ir vakardienas rīcības sekas.

Da Kremlim svarīgākas lietas par pāris "čučmeku" iedomām nevienam nevajadzīgā pleķītī kur Dieva aizmirstā nomalē.
13.-Maijs-2010 10:25 am
glūniķis
Jā, vakardienas rīcības sekas. Bet nevis latviešu principialitātes, bet tieši bezprincipialitātes sekas.

Kremlim ir svarīgas savas intereses. Jautājums ir - kāpēc Latvijai savu interešu nevarētu būt? Kaut kur dzirdēju tēzi, ka nav mazu un lielu tautu, ir lieli un mazi mērķi. Vai arī mērķa nav vispār.
13.-Maijs-2010 02:00 pm
Gan jau ka principialitātes. Ja pirms gadie 2-3 lielākā daļa nelatviešu neinteresējās par politiku un to pašu Pārdaugavas stabu maijā apmeklēja labi ja kāds tūkstotis vecu perdeļu, tad tomēr bāleliņu principialitāte ik dienu medijos, no tribīnēm, uz ielas nu jau dod rezultātus - šogad 100 000 apolitisko iedzīvotāju beidzot pieņēmuši, ka nav jābūt šīs valsts patriotiem, ja dzimtā valoda nav latviešu. Ja ņemam vērā priekšvēlēšanu retoriku, nākamgad būs savi 200 000. Pie tam noteikti šogad saņemsies un ies balsot par visādiem PCTVL un zapčeliešiem, kas līdz šim krievvalodīgo vidē visai marginālas grupas pārstāvēja un par kuriem pamatmasa neinteresējās. Tā kā rezultāti lieliski - beidzot ir atkal uzradies tas ienaidnieks, bez kura nav pastāvēšanai jēgas.

Aber Kremlis gan varētu prasties un katram īstanam kliedzējpatriotam te izsniegt medaļu - iegrūst savus 100-200 000 ar rāvienu Kremļa politiku atbalstošajā elektorātā maskavieši nevarēja, tak bāleliņi talkā nāca.

Tb interesanti, visai interesanti vērot šai provincē notiekošo (man interesanti - pasauli tādi latvieši interesē tikpat daudz kā sāmi vai zulusi). Tik ksenofobisku, agresīvu un XIX gs. kategorijās domājošu un dzīvojošu kopienu citur pasaulē pagrūti atrast. Aš vai vēlme pārprofilēties par sociālantropologu, lai tos latviešus varētu labāk papētīt - politiskās domāšanas ziņā lielisks relikts. :)
12.-Maijs-2010 11:17 am
glūniķis
Mums tikpat kā nav vēsturisko mītu, toties mums ir bagāta un savdabīga kultūra. Ja tā padomā, āRietumos izņemot to, ka lienam krieviem un jeņķiem pakaļā, mūs zina tikai pēc kultūras, ne militārajiem sasniegumiem.
11.-Maijs-2010 02:56 pm
Jā, bet sociums nav obligāti jādala pēc nacionālajām pazīmēm.
11.-Maijs-2010 03:54 pm
a vai nav poh, kā dala sociumu?
11.-Maijs-2010 04:01 pm
nu, kad tev dod pa ķobi, ja neesi pietiekams patriots, jo nedod pa ķobi tiem, kas ir pret patriotiem, un politiskie vīriņi uz to no tribīnēm noskatās un vēl "aidā uz priekšu!" nosauc, tad jāatzīst, ka, nē, nav pofig, kā dalās. Jo man pa to laiku gribas kādi piderasīgu ārstu par nekvalitatīvu pakalpojumu tiesā iesūdzēt, a bet likumdošana tajā jomā tik kreisa, ka vēl ilgi un ilgi vieglāk būs par tēvutēvu motivāciju villoties, nevis pie taisnības par savu veselību godīgā tiesas ceļā tikt.
11.-Maijs-2010 04:30 pm
vienkāršosim jautājumu - vai nav poh, kā tev dod pa ķobi? Tev dod pa ķobi, punkts.
11.-Maijs-2010 04:50 pm
bet varēja nemaz nedot.
vai arī varētu nākotnē nedot tik sāpīgi.
capisci?
11.-Maijs-2010 07:23 pm
glūniķis
Tā bija tikai fakta konstatācija. Sabiedrība dala, ne es.
11.-Maijs-2010 02:30 pm
Jā, tur jau tā lieta, ka valdošo vietu deldētāji būtība 20 gadus nav veidojuši nekādu nacionālo politiku. Viena vienīga pieklusināta karogu vicināšana un beztēmā spļaudīšanās no tribīnes par sāpēm un auseklīsiem, tā vietā lai tautā veicinātu nacionālās un valstiskās piederības sajūtu. Labi, latviešiem īsti citu variantu kā vien piederēt sarkanbaltsarkanajam nav. Lai gan arī jautājums cik daudzi latviski runājošie būtu uzskatāmi par tādiem īstiem nacionālo vērtību nesējiem. Bet krieviski mēļojošo gadījumā ir radies absolūts vakuums, ko veiksmīgi pilda ar trikoloriem, Maskavas laiku Jaungadā un, protams, mūsdienu krieviskās identitātes pamatu - Uzvaras dienu un "fašisma sakāvi". Patiecoties nacionālpātiskai politikai, vietējie krieviski domājošie tā arī palikuši aiz borta, jo kāpt tajā salāpītajā latviešu laivā ir neērti un arī nešķiet diez ko pievilcīgi, it īpaši, kad turpat stāv varbūt nedaudz vecs un izrūsējis, un trikoloriem pārkrāsots padomju, bet tomēr kreiseris.
Kā reiz šodien, degunu urbinot, spriedelēju, ka patiesībā to utu impērijas karogu vicināšanu varētu mazināt, piemēram, piedāvājot vietējiem krieviem savu, Latvijas krievu karogu, kurā varētu smuki apvienot, teiksim, sv.Andreja karogu ar latvisko sarkanbaltsarkano.
11.-Maijs-2010 02:50 pm
Jā, te neko nevar darīt, tikai no malas skatīties. Tā arī ir, ka šo visu gadu laikā ir no visa pleca strādāts pie tā, lai plaisu starp abām kopām noturētu pēc iespējas plašāku. Ir nonācis līdz tam, ka cilvēku apziņās ir nostiprinājusies cieša pārliecība, ka lielākā daļa krievvalodīgo ir lielkrievijas šovinisma pārņemti urlas, aber lielākā daļa latviešu - nacionālpsihopātiski tūdaliņi.

Figviņzin, kā tas atrisināsies. Ja tagad, ilgstošas un nepārejošas ekonomiskās krīzes laikā, priekšvēlēšanu periodā sāks likt akcentus uz nacionālo jautājumu, tad atrisinājums var sanākt visnotaļ negaidīts.
13.-Maijs-2010 04:25 am
Nezinu, kā atrisināsies, bet to, ka nākamgad būs 200 000 (zinot klasiskās priekšvēlēšanu aktivitātes + visai ierobežoto saukļu un darbību arsenālu), gan nav grūti paredzēt. Tb tautieši, kuri vēlas "savā zemē ar visiem runāt latviski", šķiet, būs izjaukuši trauslo līdzsvaru un atrisinājuši draudošo problēmu, ka grūti atrast kādu, kurš kategoriski atsacītos ar viņu valsts mēlē komunicēt. Rādās, tuvākajos gados šādus pretspēlētājus atrast būs kudi vieglāk. Vienīgais, ka spēle uz pārējo rēķina notiek.
11.-Maijs-2010 08:30 pm
9.maijs kādreiz ir bijis aizliegts? Policijas ķēdes? Barjeras? Ūdens lielgabali? Kaut kā neatceros. Būšu kaut ko palaidis garām?

Latvijas valsts politika visus šos gadus ir bijusi vārdos "nacionāla", bet darbos ļoti kosmpolītiska un galēji liberāla. Vairums varas partiju ir nekautrējušās no vārda "nacionāls" savā nosaukumā un formālajā ideoloģiskajā uzstādījumā. Realitātē darbi ir pilnīgi atšķirīgi: pilsonību dalām pa labi un pa kreisi, Abrene arī iztirgota, izglītības politika, vēstures apmācība, cittautiešu skolas, Eiropas Savienība, par vietējās tautsaimniecības atbalstu vispār runāt negribas. Varētu vēl turpināt. Ko tik ļoti nacionālu ir izdarījusi valsts vara šajā laikā? Ir neiedevusi pilsonību pilnīgi visiem Padomju Latvijas pilsoņiem? Nav ieviesusi otru oficiālo valodu? Kuri ir tie "tūdaliņi" un "urrāpatrioti", kas ir tos ļaudis izdzinuši 9.maijā Pārdaugavā? Dobelis? Garda? Nu, baigie monstri, ja ar pāris bezdieniem, pretēji 90-kautciktur Saeimas deputātiem, kas dzied pilnīgi pretēju dziesmu, var panākt šitik brangu rezultātu. Neesi naivs vecīt. Vaina ir citur.
13.-Maijs-2010 04:17 am
Vo vo - tiešī par to arī pukstā aizprātojos, tieši par to.
This page was loaded Nov 19. 2024, 12:22 pm GMT.