Sātana advokāta piezīmes
skepse un infantilitāte
par atbrīvošanos no liberastiem 
15.-Jun-2019 02:35 pm
Kambodžu izsenis apdzīvo khmeri, čami, vairāki desmiti mazāku tautiņu un cilšu, kā arī ķīniešu un vjetnamiešu migrantu pēcteči. Skaidrs, ka kā vajadzēja saprasties un, tā kā no 1867. līdz 1953. gadam tā bija Francijas kolonija, par šādu starpetnisko saziņas valodu kļuva franču valoda. Attiecīgi, izglītība, medicīna, tehniskā modernizācija nāca caur franču valodu, tā bija mājas un saziņas valoda izglītoto iedzīvotāju slānī, neatkarīgi no etniskās izcelsmes – izveidojās franciski runājošs un franču kultūrā vesternizēts iedzīvotāju slānis, kuru varētu dēvēt par kambodžiešiem.
1975. gadā pilsoņu karā uzvarēja komunisti, t.s. sarkanie khmeri, kas, balstoties maoismā, nolēma atgriezt zemi pie tradicionālajām vērtībām, kur “zemniecība un dzīve laukos ir mūsu viss”. Taču lai tas izdotos, vajag atbrīvoties no visiem tautai svešajiem liberastiem un kaitīgās Gejropas ietekmes. Te nu labums bija tas, ka liberastus varēja viegli atpazīt pēc valodas. Proti, ja citās zemēs viņus var atpazīt pēc tā, ka šie lieto saliktus sakārtotus teikumus, tad Kambodžā bija vieglāk – viņi visi runāja franciski.
Tā kā komunisti vienmēr ar mežonību izcēlušies, sarkanie khmeri tautas atgriešanu pie zemes, pie tēvutēvu zeltainajām druvām, gunskuriem, tautasdziesmām un etnogrāfiski pareiziem tērpiem trisināja vienkārši: nosita visus, kas runāja franciski. Kambodža zaudēja vairāk nekā ceturto daļu no visiem saviem iedzīvotājiem. Barbari. Būtu mazliet civilizētāki, noslēgtu līgumu ar Franciju un visi frankofonie kambodžieši varētu “repatriēties”, kā to izdarījām mēs 1939. gadā ar vācbaltiešiem.
Man šķiet, princips abos gadījos vienāds – tikt vaļā no tautai “svešā” elementa. Tikai metodes atšķīrās.
Comments 
15.-Jun-2019 03:56 pm
Sarkanie khmeri un liberasti ir ekvivalenti mēslcilvēki. Nezinu kāpēc tu domā, ka pastāv dihotomija starp viņiem. Apmēram kā cīņa starp vahabītiem un salafītiem.
18.-Jun-2019 11:17 am
baltvāciešiem, khmeriem un liberastiem vienojošais ir nepatika pret brīvību, demokrātiju, vienlīdzību. baltvācieši un khmeri vēl praktizēja genocīdu un spīdzināšanu, liberasti to pagaidām vēl neuzdrīkstās.
18.-Jun-2019 12:04 pm
Interesanti, ko Tu pīpē? Nezināju, ka Zasī beidzot laba manta dabūjama fantāzijas atraisīšanai! Ar dīleri padalīsies? :)
19.-Jun-2019 11:07 am
paša pieredzes man nav ne ar sarkanajiem khmeriem, ne baltvāciešiem. toties nesen ar lielu interesi izlasīju Merķeļa "Latviešus". bet 'liberastus' esmu saticis realitātē - tā ir interesanta publika. Piemēram - viena 'Par' deputātu kandidāte man pastāstīja, ka brīvība ir traucējoša pagātnes palieka.
19.-Jun-2019 01:06 pm
Ja atradīsi, ka Kambodžas ārsti un skolotāji, kurus pēc tam sarkanie izslaktēja, "pratizēja genicīdu un spīdzināšanu", padalies - Nōbela prēmija vēsturē garamtēta.

Merķeļa "Latviešī" ir visai uzjautrinoša paskvila, kuru kā absolūti sadomātu un dzīves realitātei neatbilstošu izsmēja jau laikabiedri, bet mūsdienās pamatīgi izvētījis Dr. hist. Kaspars Kļaviņš. Taču man tā subjektīvi šķiet, ka Vecā Stendera "Augstas gudrības grāmata" ir daudz interesantāka un sava laika realitātei tuvāka.

Protams, ka interesanta publika - praktiski visi mūsu sabiedrības intelektuāļi. Ar tiem man daudz interesantāk sadzert alu un papļāpāt, nekā īsto un mūžseno tradicionālo vērtību sargātājiem - Apini, Stepaņenko, Rībenu, Muciņu u.c., bet par Tev zināmajām deputātēm man nav ne jausmas. Tak lai cilvēks dēvē sevi kaut par kastroli, lai tik esēžas uz iekurinātas plīts.
15.-Jun-2019 07:17 pm
Izlasot Ineša Feldmaņa "Vācbaltiešu izceļošana no Latvijas (1939–1941)" sapratu, ka vācbaltieši izceļoja, jo komunisti ar nacionālsociālistiem dalīja dzīvestelpu un lai neatdotu vācbaltiešus komunistiem viņiem, no Vācijas vāciešu puses, tika iestāstīts ka jābrauc prom.

Vikipēdija saka to pašu. https://lv.wikipedia.org/wiki/V%C4%81cbaltie%C5%A1i
16.-Jun-2019 02:03 pm
tieši tā. ir nedaudz dīvaini teikt, ka 'mēs' kaut ko izdarījām ar baltvāciešiem.
18.-Jun-2019 12:08 pm
Nuss, ja tava bērna skolu slēgtu, aizklapētu tavas biedrības (to mantu konfiscējot), arī tev piederošo uzņēmumu nacionalizētu (ja tas būtu gana liels), bet ja tu būtu valsts ierēdnis, tad atlaistu no darba, jo ne tāda tautība pasē ierakstīta), bet ik dienu avīzēs pilns ar rakstiem un politiķu runām, ka tu esi svešs šai zemei, pie tam reizi nedēļā ierastos politiskās policijas ierēdnis aprunāties ar tevi, kāpēc nekravā čemodānus, plus fonā sācies pasaules karš, gan jau arī beigās nenoturētos pret spiedienu un kāptu uz kuģa. :)
18.-Jun-2019 03:22 pm
Dīvaini, ka šos šokējošos 1939 gada faktus tik rūpīgi slēp, ka par tiem plašāk nekas nav zināms.

Vai sarkanos khmerus piesauc tāpēc, ka kā latvietis ļoti vainīgs jūties pie baltvāciešu aizmukšanas no komunistiem?
19.-Jun-2019 12:59 pm
Tos zina jebkurš, kura zināšanas vēsturē kaut mazliet pārsniedz vidējās izglītības minimuma līmeni.

Es ne par ko nejūtos vainīgs (izņemot par to, ka 10 gadu vecumā nozagu veikalā cepumu paciņu, bet alkoholisma periodā savā egoismā esmu sāpinājis daudzas sievietes). Vienikārši interesē procesi, kā visādi ideoloģiskie -ismi ir gandējuši un gandē cilvēkiem dzīvi.
19.-Jun-2019 02:47 pm
Labprāt iepazītos ar faktiem sava izglītības līmeņa paaugstināšanai. Vai vari ieteikt literatūru?

No malas skatoties, var caur manu, konsprācijīstenību prizmu skatoies, ieraudzīt, ka mēģini vācbaltiešus par žhīdiem līdzīgiem upuriem iztaisīt un vaino latviešus, lai no valsts kompensāciju pieprasītu.
20.-Jun-2019 08:31 am
Pirmkārt pārlasi to pašu Feldmani. Jo bieži vien cilvēks lasot pārslīd pāri lietām, kas viņu tai brīdī neinteresē. Kaut klasisks old school pārstāvis un ietur nacionālmarksistisko līniju (Latvijas vēsture = latviešu vēsture), tomēr neatļaujas pilnībā ignorēt faktus, un tā nelabprāt īsi dažkārt piemin. Jau 18. lpp. viņš uzskaita gan par vācbaltu izglītības sistēmas pārvaldes likvidēšanu, gan par likumu, kas ierobežoja vācbaltu juristiem strādāt par advokātiem, gan sabiedrisko organizāciju slēgšanu un preses pakļaušanu cenzūrai. Bet 22. lpp. secina: "būtiskākais iemesls, kāpēc K. Ulmaņa valdība īstenoja pret vietējiem vāciešiem īstenotu politiku, bija autoritārā režīma centieni tbilstoši nacionālajam principam panākt valsts un pamattautas pilnīgu identitāti. (..) [vācbaltu elements] tika izstumts no visā° sabiedrības dzīves jomām".
Skat: Inesis Feldmanis. Vācbaltiešu izceļošana no Latvijas (1939-1941) - LU akadēmiskais apgāds, 2012

Vēl ieteiktu paņemt bibliotēkā un palasīt:
• Vācbaltieši Latvijā (1918-1941) : vēstures avotu krājums - LU Akadēmiskais apgāds, 2016
• Šīmanis Pauls. Eiropas problēma : rakstu izlase. – Vaga, 1999

Taču tā kā monogrāfiju ir maz (ļoti grūti rast finansējumu), tad vēl iesaku lūkot konferenču materiālus un publikācijas akadēmiskajos žurnālos (LVI žurnāls, LU Latvijas vēsture, NA Latvijas arhīvi).

Par otro jautājumu esmu vaicājis. Pirms laika akurāt jūnijā sēdēju ar savu draugu Andrē fon Kleistu un vaicāju šim, vai negruzd kur viņā nepatika, ka mani senči viņa senču mājas dedzinājuši un pašus slaktējuši, bet beigās piespieduši pamest dzimteni. Andrē pasmaidīja un atbildēja: Nē. Tolaik jūs bijāt neizglītots bauru bars, ko no tādiem prasīt...
20.-Jun-2019 03:14 pm
Vācbaltieši paši norobežojās no latviešiem - no P.Daijas raksta.

18 lapā minētie notikumi uzskatāmi par valsts latviskošanu, savas valsts paņemšanu atpakaļ no vāciešu pārvaldes un kultūrtelpas, izveidojot latvisku pārvaldi un kultūrtelpu, kurā iekļauties arī vāciešiem. Manuprāt normāls nacionālās valsts uzdevums savas tautas nostiprināšanai.

17 lapā "Latvijas ārlietu ministrs V.Munters(baltvācietis) pat apgalvoja, ka Latvijas valdība izturas pret vācbaltiešiem „augstsirdīgi”. Pēc viņa domām, tieši paši vietējie vācieši nevēlējās sadarboties ar latviešiem un pretendēja uz „izņēmuma tiesībām” ... "Viņa skatījumā vienīgi nebija pieņemams un izturams stāvoklis, kad vācbaltieši „pretendē uz izņēmuma tiesībām, griežas pēc aizsardzības pie zināmām un nezināmām vācu „Stellen”, un tai pašā laikā piekopj nelojālu nicināšanas pilnu un separātisku politiku”
Manā skatījumā, ja cilvēki nespēj pieņemt, ka latvieši grib savu un latvisku valsti, tad jārēķinās ar sekām kas var rasties no varas pozīcijā esoša bijušā pakļautā. Andrē fon Kleista attieksme to arī parāda.
22.-Jun-2019 11:36 am
Protams. Arī mūsdienās tu neredzēsi daudz Dr.Phil, kas satusētu ar Bolderājas adidasbiksēs tērpušos publiku.

Vai kāds to apšauba? Arī Pols Pots frankofonus izslaktēja ne jau tāpēc, ka justu kādu naidu (pats bija Parīzē studējis), un arī Ruandā paslaktēja tutsi ne jau prieka pēc - tas viss bija normāls nacionālās valsts uzdevums savas tautas nostiprināšanai. Savukārt man interesanti no malas skatīties, ko kādi ļaudis par "normālu" uzskata. Te, kā teiktu nelaiķis Milts, pilns ar lieliskiem t.s. kanibālu ētikas paraugiem, kas raksturīgi mazcivilizētām sabiedrībām.

Tas ir visinteresantākais aspekts šajos procesos, proti, kad viena no etniskajām grupām uzurpē politisko varu - kā to uztver citas etniskās grupas, kā veidojas to attiecības.
22.-Jun-2019 11:51 am
Kāpēc latviešiem uztraukties par baltvāciešiem, ja baltvācieši uztraucās tikai par sevi?

Ruandai, Polam Potsam un kanibāliem nekāda sakara ar baltvāciešiem. Ne kā upuriem, ne kā varmākām, ja nu vienīgi kā varmākām pirms 700 gadiem.

Viņu kultūra unikāla, vienreizīga, neatkārtojama, bet vairs ne uz latviešu rēķina. Nesanāk savu kultūru bīdīt, kad bauri uzturlīdzekļus piegriež, tad nu lūgtum uz vēstures grāmatām pārcelties. Drīkst čīkstēt un vaidēt par apspiešanu.
20.-Jun-2019 08:33 am
Te Pauls Daija, kuru visnotaļ uzskatu par gudru, par tēmu tā globālāk izsakās: https://lvportals.lv/viedokli/272079-globala-kulturparnese-un-musu-nacionala-identitate-2015
This page was loaded Nov 18. 2024, 2:25 pm GMT.