Sātana advokāta piezīmes
skepse un infantilitāte
Irāna, 1970. gadi 
11.-Aug-2014 11:00 am


Studentes pat nenojauta, ka jau pavisam drīz, 1979. gadā pie varas nāks nacionālo vērtību sargātāji ar savu šariata preambulu, un tad viņas par atrašanos šādā izskatā publiskā telpā varēs nomētāt akmeņiem. Neticēja, ka kas tāds iespējams.

















Taču gaišie spēki sacēlās, lai aizstāvētu valsts valodu, paražas un tradīcijas, nacionālo dzīvesveidu - Visu Irānai - gāza korumpēto šaha režīmu, un aizlaucīja visādus no geiropām aizgūtos bikini vēstures mēslainē.

Comments 
11.-Aug-2014 11:20 am
Nu burvīgi — tā vietā, lai lektu amerikāņu pakalpiņu dančus un zvilnētu pludmalē ar neprecētām sievietēm, irāņu jauniešiem jo drīzi radās brīnišķīga iespēja krist kaujā par tradīcionālajām vērtībām. Kārtējais apliecinājums tam, ka labais beigās uzvar.
11.-Aug-2014 11:43 am
kā reiz izlasīju šo:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rooftops_of_Tehran_%28novel%29

par labo un saulaino dzīvi šaha paspārnē, mhm
11.-Aug-2014 11:56 am
Man aizdomas, ka neviens īpaši neapgalvo, ka šaha laikā bijusi medusmaize (man gan aizdomas, ka nav pasaulē valsts, kur visi iedzīvotāji būtu sajūsmā par režomu). Parasti norāda, ka ar labiem nodomiem nākamais režīms, kurš gāza šahu, bija kudi represīvāks un truli agresīvāks pret indivīdu, nekā šaha laikā.
11.-Aug-2014 11:57 am
par "kudi represīvāks" es neesmu droša.
11.-Aug-2014 12:01 pm
Šai pasaulē mēs ne par ko nevaram būt droši.
11.-Aug-2014 12:03 pm
nu, teorētiski varētu salīdzināt SAVAk apcietināto/nogalināto skaitu vs apcietinātie/nogalinātie pēc revolūcijas (ja vispār ir pieejami drošticami avoti); papētīt ekonomiskos rādītājus utt utml, bet tam laikam man šobrīd laika nav :)
11.-Aug-2014 12:02 pm
Negadījās sastapt nevienu vietējo, kurš uzskatītu, ka pašreizējais ir labāks režīms. Iespējams, protams, ka tā domā pietiekami daudz konservatīvu musulmaņu, kuri ir pārāk konservatīvi, lai ielaistos sarunās ar ārzemniekiem.:)
11.-Aug-2014 12:07 pm
man domāt, ka parunājot ar vietējiem latvijā, tu dzirdētu daudz un dikti par to, cik labāka bija dzīve psrs, bija vairāk darba, vairāk stabilitātes, rūpnīcas strādāja uz pilnu klapi, dzima vairāk bērnu, imants kalniņš rakstīja savas labākās simfonijas utt utml.

es nebūt neapgalvoju, ka pašreizējais režīms bija labāks par iepriekšējo vai otrādi. man nav ne mazākās jausmas. bet...
11.-Aug-2014 12:09 pm
tobiš - man ir grūti uztvert nostalģiju kā pārliecinošu argumentu.
11.-Aug-2014 12:11 pm
Tev, protams, taisnība, cilvēku atmiņa ir varen selektīva, un neba nu bez tautas atbalsta šahu gāza un Homeini ar saviem bārdaiņiem nāca pie varas.
11.-Aug-2014 11:49 am
Jā, skumīgi.
Mājas ballītēs gan joprojām apģērbi var būt pilnīgi rietumnieciski, tomēr uz ielas bez lakata parādīties nedrīkst - ar akmeņiem gluži nenomētās, bet naudas sodu par sabiedriskās kārtības traucēšanu uzliks.
Tomēr, kas pārsteidz, salīdzinot ar citiem totalitārajiem režīmiem (arī to, kurā pati esmu dzīvojusi), cilvēki nebaidās divām svešām ārzemniecēm stāstīt, ko viņi domā par valdību, par režīmu, par mullu padomi - neko labu, itin neko labu. Gados vecākie ar nostalģiju atceras šaha laikus...
11.-Aug-2014 12:00 pm
Nu nav jau arī nekāda ļaunuma ass. Visnotaļ normāls, pat "maigs" autoritārs režīms, kur, man šķiet, savā ziņā sadzīviski vienā plauktiņā ar Baltkrieviju. Tb nevar salīdzināt ar postHuseina Irākā parādījušos Levantes islama kalifātu, kurš šobrīd piedzīvo ziedu laikus. Man pašam šķiet interesanti, ka tā Irāna bijusi visnotaļ vesternizējusies (protams, ne jau provincē, bet turīgo pilsētnieku vidē), kas visnotaļ kontrastē ar 80. gadu ainu.
11.-Aug-2014 12:07 pm
Stāsta gan par izrēķināšanos ar politisko opozīciju - esot ne tikai cietumsodi, bet arī pasūtījuma slepkavības utml.
70.gadu vesternizācija, cik noprotu, sita pušu mūsdienu Turcijas rietumus - t.i., alkohols uz visiem ielu stūriem, minibrunči un kokakola, bet čadrā ietinušās tantītes - eksotisks retums.
11.-Aug-2014 12:47 pm
Jā, tur visi ir godam atbrīvoti. Ir mums te viena kamrādka — persiete, dzimusi Irānā, no kurienes aizbrauca vēl dziļā bērnībā un kopš tā laika nav atgriezusies, bet ne jau tāpēc, ka negribētu vai protestējot pret Sistēmu, nē, gluži vienkāršās rūpēs par personīgo drošību; viņas māte, redz, strādā radio Brīvā Eiropa, kas nozīmē, ka visa famīlija tur ir stipri vien non grata.

Un pat, ja varētu aizbraukt, tad labāk viena, nevis ar dzīvesbiedru. Jo, piemēram, lai dabūtu kopēju numuriņu viesnīcā, vienkāršam slovāku čalim nāktos viņu pirmkārt apprecēt, otrkārt — pašam pāriet Ticībā. Un tad varbūt, varbūt.
11.-Aug-2014 01:04 pm
Ticībā nāktos pāriet Pirmkārt, citādi netiktu nemaz pie precēšanas.:)
11.-Aug-2014 01:27 pm
Nē nu šeit Eiropās jau viņa ar savu Zviedrijas pasi var precēties, kā vien ienāk prātā.
11.-Aug-2014 02:18 pm
Ā, nu ja viņa ir Zviedrijas pilsone, tad nevajadzētu būt šķēršļiem arī neprecētiem nakšņot vienā numurā, ārzemniekiem to atļauj (vismaz lielpilsētās). Protams, ja vārds, uzvārds liecina par vietējo izcelsmi, tad Institūcijām var rasties visādi jautājumi par atkrišanu no ticības utml.
11.-Aug-2014 02:22 pm
Nu par spīti pasei un pilsonībai, tur jau viņa "no uzskaites" nav noņemta.
11.-Aug-2014 04:30 pm
Un tad atnāca "We are the 99%" Vidējo austrumu interpretācijā.
This page was loaded Apr 26. 2024, 10:40 am GMT.