Sātana advokāta piezīmes
skepse un infantilitāte
par paidogōģiju 
13.-Jul-2014 08:28 am
Malkoju rīta kafiju un vēroju iekš Euronews sižetu par vidējās izglītības sistēmu Nīderlandē, kur esot liela brīvība apmācības metožu izvēlē. Pamatmotīvs ir grupa vecāku, kuri izveidojuši fondu un finansē skolas ar jaunu apmācību metodiku: kāda joda pēc bērniem jāmācās rakstīt ar pildspalvu, iekalt reizrēķina tabulu, rēķināt un iegaumēt formulas, tb mācīties pēc pagātnes metodēm, ja apkārt ir XXI gs., valda gadžetu civilizācija? Bērniem jāmācās lietot gadžetus, nevis jāmācās mācīties.

Viss saprotami, arī dievzemītē esmu gana bieži ko līdzīgu dzirdējis, un par to nespriedīšu. Tā kā neesmu vēl pamodies, manā miegainajā galvā pirmā asociācija bija ar kino industriju, ko dāvinu kādam, kurš vēlētos uzņemt kādu apokaliptisku mūviju. Man pašam trakoti patīk apokaliptiskās filmas (nu tur pēc atomkara, pēc citplanētiešu iebrukuma, pēc zombiju uzvaras gājiena), kad viss sabrucis un jāsāk būvēt visu no jauna.

Līdz šim tajās dominējošais motīvs ir izdzīvojošo grupas pūles iemācīties socializēties un saglabāt tradicionālās morāles vērtības ekstrēmos apstākļos, kad nevar nepatikas brīdī aiziet sēdēt pie blakus galdiņa. Bet nu varētu veidot citu scenāriju: izdzīvojušo un zombiju pasaulē patvērumu atradušo ļaužu kopiena nolemta straujai trasformācijai akmens laikmeta kultūrā, jo, tā kā elektrības vairs nav un i-podi nedarbojas, viņi gluži vienkārši nespēj atjaunot civilizāciju: neviens nemāk rakstīt, rasēt, zemi rakt, metināt, bibliotēku grāmatas, kurās varētu izlasīt, kā fortu uzbūvēt, vecās bibliotēku grāmatas nokurinātas, bet digitalizēto grāmatu serveru skapji bez strāvas stāv mēmi, un nav nekādu iespēju kaut kā sākt pašiem ko darīt. Nu un pamatmotīvs varētu būt nemitīgas ekspedīcijas pa zombiju pārņemto pasauli, lai atrastu pēdējos nīgros pensišus, kas vēl mācījušies pa vecam, tb spēj dzīvot vidē bez elektrības (vai pat mācētu uzbūvēt vēja ģeneratoru). Nu kaut kā tā.

P.S.
Dažbrīd šķiet, ka pedagoģija (tāpat kā ekonomika, par ko pēdējā RL numurā izsakāsĒriks Reinerts) ir pilnībā aizgājusi no dzīves realitātes pašizdomātu koncepciju pasaulē, izmisīgi cenšoties ignorēt tos realitātes aspektus, kuros viņu teorijas vienkārši nestrādā, un cenšoties piemērot realitāti savām teorijām, nevis otrādi.
Comments 
13.-Jul-2014 09:15 am
pēdējie nīgrie penši būs izveidojuši apokalipses jātnieku armiju sējot iznīcību un nāvi ;)
13.-Jul-2014 10:24 am
Žilam Vernam bija grāmata par inženieri, kas nokļuvis uz neapdzīvotas salas un sāk visu no jauna. Apokalipses filmās parasti risina problēmas, kad viena indivīdu grupa ar trubu mēģina otrai grupai iestāstīt, ka problēma ir risināma tikai šādā veidā, nevis audzē burkānus un kartupeļus, kas patiesībā būtu svarīgāks uzdevums.
13.-Jul-2014 10:33 am
bagātību sala ;) tiesa tas romāns man personiski šķiet vissaputrotākais no visiem - karš, bēgšana, gara un staipīga izglābšanās, vilšanās, samudrīta industriālas pieejas attīstība, pirāti un pēdējais punkts uz i - kapteinis nemo ar viņa nautilu .... ;)

bet par to izdzīvošanu bija viena filma nesen kā, vainīgs, neatceros nosaukumu, kur parādīja, kā visi patiesībā apmirst kādā trešajā paaudzē
13.-Jul-2014 11:42 am
Noslēpumu sala
13.-Jul-2014 11:25 am
gadžetotu pūli, bez privātās radošās domas, vieglak vadīt
13.-Jul-2014 11:33 am
Jāinvestē budžeta vietās inženieriem, ko LV jau dara.

Nākamais punkts - jāinvestē eksakto zinātņu pievilcībā skolā, jau no pirmās klases.

Jāceļ matemātikas un fizikas prestižs - lai 8.klasē, kad māca fiziku, to skolotāji prastu mācīt jauniešiem/tīņiem saprotamā un krutā valodā un veidā, yo.
13.-Jul-2014 12:02 pm
Jautājums ir, mācīt jauniešiem/tīņiem saprotamā un krutā valodā (kā bērnu enciklopēdijās "sviests ir dzeltena viela, ko ziež uz maizes"), vai mācīt jauniešus saprast valodu, kas sarežģītāka par viņu ikdienā lietoto minimālo vārdu krājumu?
13.-Jul-2014 11:51 am
Zirgu iejūgt un seglot, ar loku pa kustīgu objektu no no kustoša objekta trāpīt - lūk izglītības sistēmas uzdevums.
13.-Jul-2014 12:06 pm
Vai patiesi? Interesanta doma. Es gan uz to raugos, ka izglītības uzdevums vairāk ir sagatavot jauno personu tādā līmenī, lai tā pati, ja rodas vajadzība, spētu uz esošo zināšanu bāzes izdomāt, ka zirgu var domesticēt, uz tā jāt, bet no lokana koka un auklas uztaisīt šaujamloku. Bet visnotaļ pielauju, ka man nav taisnība, bet gan Jums, cienītais. Ļoti jau nu pārliecinoši izsakaties.
This page was loaded Dec 19. 2024, 5:28 pm GMT.