| Pedagoģijā par visām varītēm iesaistītie vēlas, lai šo nozari uzskatītu par "zinātni", kaut zinātniskuma tajā tikpat daudz cik astroloģijā, hiromantijā vai homeopātijā. Lieku reizi par to pārliecinos, sastopoties ar tādu iekšējo metodi kā "rīcībpētījums" (action research). Pat ezītim skaidrs (ezīša kompetences līmenī), ka tas nav nekāds "pētījums", bet gan tikai teorētisko metožu efektivitātes pārbaude realitātē, t.i. "eksperiments". Eksaktajās zinātnēs studenti ar to vien nodarbojas, taču šos par "pētniekiem" neviens tāpēc nedēvē. |
Bet humanitārajās un sociālajās zinātnēs, lai arī tās jau labu brīdi izmanto gan matemātiskas metodes, gan dažādas citus paņēmienus, lai padarītu savus rezultātus kvantificējamākus un atkārtojamākus, ar to reproducējamību tomēr joprojām ir ļoti švaki.