Sātana advokāta piezīmes
skepse un infantilitāte
pedagoģija vs zinātne 
5.-Jul-2022 03:35 pm
"(..) Novērojums, ka tieši pedagoģijas studenti ne tikai pieprasa "pietuvinātību praksei", bet arī vēlas, lai studijas tiktu reducētas uz šķietamajām vai īstenajām nākotnes profesijas prasībām, šo situāciju akcentē vēl vairāk. Hēgelis nekautrējoties lika 15 gadus veciem jauniešiem burtnīcās pierakstīt loģikas pamatprincipus. Mūsdienās šī loģika tiek iztirzāta, labākajā gadījumā, tikai maģistra studiju noslēguma semināros. Tāpēc topošie skolotāji par to neko nevēlas zināt. Viņi tāpat to nevarēs mācīt skolā. Tas, ka skolotāja paštēlam nāktu par labu, ja viņam būtu plašākas zināšanas un izpratne par konkrētās nozares jautājumiem, kas neaprobežojas ar to, ko var vai vajag mācīt nākamajā dienā, daudziem jau ir svešs priekšstats, jā, pat nepieņemama doma. Tas nozīmē: pati nozare ir nepamatota prasība, no kuras jāslēpjas praksei pietuvinātā patvaļā. (..)

- - - -
Via: #Līsmans Konrāds Pauls. #Izglītība kā provokācija. / tulk. Raivis Bicevskis - Jāņa Rozes apgāds: Rīga, 2022., 50. lpp.
Comments 
5.-Jul-2022 06:57 pm
Man paveicās mācīties vienā un tajā pašā fakultātē ar dabaszinātņu skolotājiem (kur ķīmija arī bija pagadījusies). Redzot viņu zināšanu līmeni un to kā viņi tiek sagatavoti man kļuva skaidrs kamdēļ nevienam skolotājam nebija izdevies mani ar kaut ko aizraut. Viņi taču iziet dabūjuši grādu no ķīmijas tā arī neiemācījušies. Viņiem nav sapratne par to, kas ir aktuāls zinātnē šobrīd un visdrīzāk jebkurš jautājums kurš drusku novirzās pie labi iekaltā mācību materiāla viņiem sagādā negantu stresu. Es reizēm apbrīnoju to, ka profesors universitātē spēja pasniegt daudz interesantāk un labāk mācību materiālu par jebkuru skolotāju, kas man ir bijis, neskatoties uz to, ka profesori parasti neko no pedagoģijas nav mācījušies. Un viens no iemesliem noteikti ir interese un klātbūšana subjektā, ko dotais cilvēks pārstāv. Un es nezinu ko tieši pedagogi mūsdienās apgūst, bet ir sajūta, ka tas ir pārāk attālināts no tā ko viņi pasniedz.
6.-Jul-2022 12:34 pm
Varbūt sāls vecumā? Jo Chrono pamatskolā savās interesēs varētu visai ievērojami atšķirties no Chrono augstskolā?
6.-Jul-2022 11:37 pm
Nu jā LU ĶF studentu iedalījums - cilvēki un pedagogi.
5.-Jul-2022 10:08 pm
Liepājā, mācoties par skolotāju, bija gan A daļā kurss "Loģika", gan "Filozofijas vēsture".

Nebija gan pārāk liela sasaiste šiem kursiem ar pašu priekšmetu - baltu un angļu filoloģiju.
This page was loaded Nov 18. 2024, 7:53 am GMT.