Kūpinot rīta dūmu, iešāvās prātā jautājums, proti, ja cilvēces dalījums dzimtē/dzimumos ir sociāls kostrukts, tb tikai galvās, tad vai konvencijas autori, kas pieturas pie tradicionālā dalījuma, nav atpakaļrāpulīgi konservatori?
A tu palasi beidzot pats. Konvencijas autoriem kāreiz par dzimuma definīciju ir šis tas sakāms. Kas varbūt arī ir tas, kas rādās reāli šaubīga lieta tādiem salīdzinoši normāliem konservatīviem cilvēkiem.
3 pants - Definīcijas Šajā konvencijā: [...] c) ar terminu „dzimums” tiek saprastas sociālās lomas, uzvedība, nodarbošanās un īpašības, ko konkrēta sabiedrība uzskata par atbilstošām sievietēm un vīriešiem;
Well, personīgi man reāli šaubīgs šķiet pats šis koncepts. Ja abstrahējas no tā, tad pagaidām mani galvenie iebildumi pret SK ir aizdomas par redundanci un birokrātijas pieaugumu jau tā lēnā sistēmā.
Bet kāpēc tad vispār tur lieto šos apzīmējumus ("Vīrietis", "sieviete")? P.S. Tas teksts manām valodas zināšanām ir krietni par sarežģītu, tāpēc viedokļi nav, tikai retoriski jautājumi, lasot atreferējumus un interpretācijas.
https://rm.coe.int/1680462538