| Vidusskolā nu ir 3 līmeņu kursi (pēc skolēnu izvēles): pamatlīmenis, optimālais līmenis un padziļinātais līmenis. Pirmajiem diviem ar vēsturi nekādas saistības - tie ir sociālo zinību jeb sabiedrības mācības kursi, kurus var ilustrēt, ja skolotājam tāda vēlme, ar piemēriem iz vēstures. Arī mācību priekšmets ir "Sociālās zinības un vēsture". Kas ir normāli - patriotisma iemācīšanai pietiek. Nu bet eksāmenus gan jāatceļ būs, jo tos, tāpat kā pamatskolā, nokārtot spēs retais. Vislīdzīgāko klasiskajam mācību priekšmetam "vēsture", apgūst tikai padziļinātajā līmenī "Vēsture un sociālās zinības". Tā kā visiem zināma pusaudžu vēlme izvēlēties grūtākos izaicinājumus un dziļākos līmeņus, turpmākajās desmitgadēs vairs nebūs jāsarkst par politiķu un līdztautiešu analfabētismu ne tikai pasaules, bet arī lokālās pagātnes notikumos.
No otras puses, vēstures mācīšana tādā klasiskā, priekšmeta pasniegšanas formātā ir gana lieka. Tā nav "dzīvē noderīga", tāpat kā jebkurš cits mācību priekšmets. 90% sabiedrības dzīvē lieliski iztiek ar pagastskolas 3 klašu kursu: lasīt, rakstīt, rēķināt. P.S. Laiku pa laikam, kad nolaižas rokas, sev saku: "No vēstures nezināšanas neviens nav nomiris". Kolēģe, to padzirdot, piebilda: "Bet kaunā kritis gan". |
bet es uzskatu, ka arī normālai ikdienas izglītībai būtu jāietver vēsture.