Ieķiķināju par Aleksandra Lauriņa interviiju iekš RL. Man pašam tā tīniski patīk, ka lietas sauc īstajos vārdos, nepiemeklējot ko no bagātīgā to leģitimitāti palielinošo maskvārdu krājuma. No otras puses patiesi jābūt pašpārliecinātam miljonāram, lai uz pasauli raudzītos tādu, kāda tā ir, neizskaistinātu, un to mierīgi pieņemtu. Vai svētajam. Pārējiem, tā kā tie nav ne miljonāri, ne svētie, vieglāk realitāti pieņemt caur pasaciņas prizmu, turpinot spēles, kuras spēlē cilvēki.
Nuss, par viedumu es neminēju ne vārda - to tu nu piedēvē, - tikai par to, ka lietas sauc īstajos vārdos. Un tieši tas man patika, tipa Kokalis (vai Šlesers, jebšu kāds cits mums labāk zināms "dzīves praktiķis") pie alus kausa ar dzelžainu pārliecību, tipa, "varat te fantazēt ko gribat, kā teorētiski jābūt, bet lietas strādā tā, kukuli jādod tam, jāsarunā ar to un tad viss notiek - un es esmu tam dzīvs apliecinājums".
Bet iespējams, ka man gluži vienkārši kopš bērnības ir nepatika pret dubultvalodu (Ārendte iesāka šo tēmu aplūkot, bet, šķiet, neturpināja, kā dubultvalodas tradīcijas attīstās un top leģitīmas arī posttotalitārajā pasaulē) un es nekādi nespēju to pieņemt kā normu. Tā jau mana problēmiņa. :)
Tas ir, Tev patīk vīriņa vienkāršā valodiņa? Nu, tā varētu būt, tikai tad es nesaprotu, kāpēc Tu to saisti ar "lietu saukšanu īstajos vārdos", jo man ne mirkli neradās iespaids, ka vīriņš dikti labi orientētos lietās, par kurām runā, lai arī cik mazu un neakadēmisku vārdu krājumu viņš lietotu.
Bet iespējams, ka man gluži vienkārši kopš bērnības ir nepatika pret dubultvalodu (Ārendte iesāka šo tēmu aplūkot, bet, šķiet, neturpināja, kā dubultvalodas tradīcijas attīstās un top leģitīmas arī posttotalitārajā pasaulē) un es nekādi nespēju to pieņemt kā normu. Tā jau mana problēmiņa. :)