Sātana advokāta piezīmes
skepse un infantilitāte
pedagoģija ir prakse, un ar zinātni tai nekāda sakara 
3.-Jul-2022 11:20 am
"(..) lai saglabātu kaut formālus akadēmiskas izglītības kritērijus, ir spiesta ģenerēt virkni zinātnes simulāciju un izlikties, ka grupu apmācības organizācijā vai pubertātes perioda izturēšanās īpatnību koriģēšanā runa ir par zinātni. Daudzviet veiktā terminoloģiskā pāreja no pedagoģijas pie "izglītības zinātnēm" ir tam liecība.

Filozofs Juliāns Nida-Rumelīns asi kritizējis šo "pedagoģijas pseidozinātniskošanu" un vērsies pret skolotāju profesionālās apmācības augstākajās mācību iestādēs un BA/MA studentu pielīdzināšanu, jo tādējādi tiek nodarīts kaitējums pedagoģijai kā uz praksi orientētai nozarei. Šai kritikai vajadzētu būt vēl asākai, ja sociālās kompetences vēl vairāk izvirzītos vairs tikai pro forma ar kādu nozari saistītu pedagoģisko studiju centrā. Protams, var iebilst, ka šīm sociālajām kompetencēm jātiek nodotām tālāk arī universitātē, taču tam traucē ne tikai to orientācija uz praksi, bet arī spēcīgā ideoloģiskā kontaminācija, kas padara šīs izglītības zinātnisku pamatojumu par ļoti apšaubāmu. (..) Galvenā problēma tomēr ir šāda: šis koncepts predz, ka "būšanu par skolotāju" var studēt tāpat kā matemātiku vai bioloģiju. (..)"
- - - -
Via: Līsmans Konrāds Pauls. Izglītība kā provokācija. / tulk. Raivis Bicevskis - Jāņa Rozes apgāds: Rīga, 2022., 48.-49. lpp.
Comments 
3.-Jul-2022 11:56 am
have they ever heard of applied sciences?
3.-Jul-2022 12:07 pm
Starp citu, kāds ir pamatojums komentāros spontāni mainīt valodu? Loģiskāk būtu atbildēt tajā pašā valodā, kurā ir iepriekšējais teksts/ frāze.
3.-Jul-2022 12:29 pm
any honest answer would inevitably involve too many personal variables. in general, optimization principle is most likely at the core.
3.-Jul-2022 09:01 pm
作者是維也納大學教授、哲學家,探討了教育系統的改革。
3.-Jul-2022 01:37 pm
Diezgan tizli izlasīt grāmatu līdz 50. lpp., lai secinātu, ka par šīm tēmām nafig nevajag rakstīt grāmatas, vajag vienkārši močīt? :)
This page was loaded Maijs 4. 2024, 3:29 pm GMT.