Sātana advokāta piezīmes
skepse un infantilitāte
zinātne... phe 
5.-Okt-2022 06:57 am
Pedagoģijā par visām varītēm iesaistītie vēlas, lai šo nozari uzskatītu par "zinātni", kaut zinātniskuma tajā tikpat daudz cik astroloģijā, hiromantijā vai homeopātijā. Lieku reizi par to pārliecinos, sastopoties ar tādu iekšējo metodi kā "rīcībpētījums" (action research). Pat ezītim skaidrs (ezīša kompetences līmenī), ka tas nav nekāds "pētījums", bet gan tikai teorētisko metožu efektivitātes pārbaude realitātē, t.i. "eksperiments". Eksaktajās zinātnēs studenti ar to vien nodarbojas, taču šos par "pētniekiem" neviens tāpēc nedēvē.
Comments 
9.-Okt-2022 07:19 am
Jebkurš ķīmiķis zina, ka zeltu var iegūt no itin visa, taču patērētā enerģija un resursi ir daudzkārt lielāki, nekā ieguvums. Arī pedagoģijā var praktiski jebkuru, ja vien nav diagnoze, izskolot vismaz līdz vidusmēra līmenim, taču tas prasa tādus resursus un enerģiju, kādu nav un nebūs.

Bet es vairāk prātoju par pašu "zinātnes" definīciju. T.i. zinātnē tomēr, ja teoriju nesanāk praksē pierādīt, atzīst, ka acīmredzot teorija ir aplama un bīda nākošo. Pedagoģijā tā nav. Vainīgi visi, tikai ne teorija.
9.-Okt-2022 05:17 pm
Vai tad pedagoģijā nav vairākas teorijas? Ir tikai kaut kāda viena galvenā?
20.-Okt-2022 05:35 am
Gan jau ir daudz teoriju kur pasaulē. Bet es, kā jau lajs, varu vien spriest par to, ko redzu tās praktiskajās izpausmēs, tb skolā.

Paklau, cik mūsdienās nopietns pedagoģijas studijās ir neirobioloģijas kurss?
23.-Okt-2022 05:26 pm
Neesmu pētījusi teoriju, tikai praksi, mazliet kaut ko uz to pusi. Tāpēc teiktu, ka personīgi man tas izklausās gana nopietns virziens tieši attiecībā uz pedagoģiju.
This page was loaded Dec 19. 2024, 11:10 am GMT.