| Iedomājieties autobusa vadītāju, kuram par reisu Rīga-Ventspils apmaksā 1h pie stūres (taču pieprasa, lai viņš 2,5h laikā nonāk galapunktā), un nu ar lielu labvēlību informē, ka viņa alga nu pieaugs par 8,4%. Sanāk, ka ja līdz šim viņam maksāja tikai par ceļu līdz Tukumam, tad tagad apmaksās arī ceļu līdz Pūrei. Tālāko viņš ved pasažierus bez algas, jo tā esot viņa "misija". 😎 Manuprāt pati skolotāju īdēšanas sakne ir aplama, tb nevis algas jāpalielina, bet gan tikai jāapmaksā paveikto darbu, bez kura mācību process nav iespējams. P.S. Mazs piemērs: nākamo mācību gadu 9. klase uzsāk pēc jaunās pieejas. Mācību grāmatu vēsturē nav (un rudenī nebūs, jo skolas savu tēriņu budžetus sen jau kā apstiprinājušas un neko tajos mainīt nevar, bez tam nav zināms, vai maz kāda izdevniecība ko paspēs laist klajā), mācību materiālu nav. Attiecīgi, katrai stundai vienai klasei (vēsturē ~70 kontaktstundas) skolotājam bez pamatinformācijas sagatavošanas (t.i. savas individuālās mācību vielas izveidošanas) ir vēl jāatrod jaunajai paraugprogrammai atbilstošus avotu tekstus, jāizdomā, kā kuru analizēt, saplānot diskusijas, izdomāt uzdevumus, pārbaudes darbus utt. Taču tiek apmaksātas akurāt 5 minūtes (sic!) par 1 mācību stundas sagatavošanu... |
facebook bija posts by Inga Vanaga 5.jūlijā, ar par šo tēmu, nez, vai manīji