Paliek nepierādīts, kāpēc tieši prasme glīti rakstīt ar roku ir tik izcila? Tavi spriedumi vēlreiz apstiprina tavu vēlmi pēc elitisma bez racionāla pamata.
Ļoti pamācoši bija zviedru psihologa K. Eriksona pētījumi par praktisko apmācību. Viņš varēja iemācīt randomiem, ne īpašiem talantīgiem cilvēkiem atcerēties ļoti garas skaitļu virknes. Problēma ir tajā, ka šīs spējas nebija pārnesamas uz citām sfērām. Prasme atcerēties skaitļus negarantēja spēju atcerēties, piemēram, burtus.
Viņš nenoliedz, ka talanti pastāv, bet uzsver, ka regulārai praksei ir ļoti liela nozīme. Bet šeit svarīgas ir cilvēka vēlmes. Nav jāspiež visiem apgūt mūziku, gleznošanu vai vienalga ko. Lai to dara tie, kam ir interesanti. Bet citādi vajag tomēr skolās apgūt prasmes, kas ir būtiskas mūsdienās, un tas noteikti ietver minimālas zināšanas matemātika, finansēs, plānošanā, valodās u.tml. Tur tiešām nedrīkst pieņemt “negribu”, un piespiešana ir vajadzīga (pēc tam, kad pozitīvā motivācija nav nostrādājusi).
Ļoti pamācoši bija zviedru psihologa K. Eriksona pētījumi par praktisko apmācību. Viņš varēja iemācīt randomiem, ne īpašiem talantīgiem cilvēkiem atcerēties ļoti garas skaitļu virknes. Problēma ir tajā, ka šīs spējas nebija pārnesamas uz citām sfērām. Prasme atcerēties skaitļus negarantēja spēju atcerēties, piemēram, burtus.
Viņš nenoliedz, ka talanti pastāv, bet uzsver, ka regulārai praksei ir ļoti liela nozīme. Bet šeit svarīgas ir cilvēka vēlmes. Nav jāspiež visiem apgūt mūziku, gleznošanu vai vienalga ko. Lai to dara tie, kam ir interesanti. Bet citādi vajag tomēr skolās apgūt prasmes, kas ir būtiskas mūsdienās, un tas noteikti ietver minimālas zināšanas matemātika, finansēs, plānošanā, valodās u.tml. Tur tiešām nedrīkst pieņemt “negribu”, un piespiešana ir vajadzīga (pēc tam, kad pozitīvā motivācija nav nostrādājusi).