Sātana advokāta piezīmes
skepse un infantilitāte
Kūpinot rīta cigu aizdomājos... 
20.-Mar-2018 10:50 am
Sakarā ar valsts 100gadi aizvien vairāk pasākumu ar atsauci uz pagātni. Tak mani mulsina, ka pat ja ko raksta par 19. gadsimtu, veido tematiskās izstādes, tad obligāti ilustrē ar seniem foto, kur redzami ļaudis tikai zemnieku apģērbā (t.s. tautastērpos). Man gan šķiet, ka, pirmkārt, arī zemnieki ikdienā tā nestaigāja, bet vilka ārā no lādēm tikai uz godiem (t.i. attēls neilustrē ikdienu nu nekādi), otrkārt, zemnieki bija tikai daļa no tā segmenta, kas saplūstot, izveidoja mūsdienu latviešu tautu. Man īsti nesaprotamu iemeslu dēļ (varu vien to skaidrot ar nacionālmarksistiski tautībniecisko tradīciju) citi tautas sociālie slāņi tiek ignorēti.

Nu tas ir tā, ka ja pēc gadiem divsimts, lai atspoguļotu latviešus 21. gs. sākumā, muzejos eksponēs un ilustrācijām izmantos tikai un vienīgi attēlus no Maskačkas, Zolitūdes vai Bolderājas iemītnieku godiem... nu tur adidas treniņbiksēs un lakkurpēs (ļoti smukās) un divlitrenēm rokā. Ar lepnumu.
Comments 
20.-Mar-2018 10:20 pm - varbūt jāsāk domāt par atmešanu
Kā redzams, angļu tautastērpos neieraudzīt daudz viktoriānisma laikmeta džentlmeņus uzvalkos, cilindros un monokli acī. Katram reģionam ir kaut kādas klišejas saistībā ar parādes tautastēpripiem. Kāpēc bavārieši velk savus smieklīgos štrumbant-šortiņus un micīti ar spalvu, nevis industriālisma laikmeta rūpnīcu strādnieku vamžus? Tā paša iemesla pēc kāpēc mums nebūs maskačkas slāvisko bidlu trennūzas starp tautiski dekoratīvajiem svārciņiem.
This page was loaded Dec 19. 2024, 12:11 pm GMT.