Sātana advokāta piezīmes
skepse un infantilitāte
karakuģu cenas XVIII gs. beigās, Rietumeiropa 
11.-Feb-2013 01:27 pm


Kuģa būves izmaksas (st.mārc.) Lielbritānijas karalistē 1789. gadā:
100 lielgabalu – 67 600 st.mārc.
98 lielgabalu – 57 120 st.mārc.
80 lielgabalu – 53 120 st.mārc.
74 lielgabalu – 43 820 st.mārc.
64 lielgabalu – 35 920 st.mārc.
50 lielgabalu – 25 720 st.mārc.
44 lielgabalu – 21 400 st.mārc.
38 lielgabalu – 20 830 st.mārc.
36 lielgabalu – 19 070 st.mārc.
32 lielgabalu – 15 080 st.mārc.
28 lielgabalu – 12 420 st.mārc.
24 lielgabalu – 10 550 st.mārc.
20 lielgabalu – 9 100 st.mārc.

Kuģa būves izmaksas (st.mārc.) Francijas karalistē 1780. gadā:
110 lielgabalu - 1 561 000 livri
80 lielgabalu - 1 241 000 livri
74 lielgabalu - 1 006 000 livri
64 lielgabalu - 824 000 livri

1 st.mārc. = 23-25 livri
Comments 
11.-Feb-2013 02:05 pm
Tevis minētie jau sava laika monstri, izņēmumi, savukārt mani vairāk interesē vidējās izmaksas, budžeti.
Sanāk, ka XVIII gs. beigās franči būvēja lētāk un labāk, toties briti - vairāk. Royal Navy budžets tai laikā bija aptuveni 10 000 000 st.m, bet Francijas flotes budžets bija 20-70 000 000 livru (atkarībā no gadiem), tb 0,8-2,8 milj. st.m. Ņemot vērā, ka korupcijas līmenis aptuveni vienāds, briti vinnē kvantitātē tik un tā.
11.-Feb-2013 02:56 pm
paskatījos tomēr lielgabalu attiecības pret cenām - kaut arī vairāk par 100 gadiem starpība, cenas praktiski nav mainījušās - tik tā inflācija ;)
11.-Feb-2013 03:25 pm
Es arī pabrīnījos, ka pa desmitgadēm izmaiņas cenās pārdesmit k robežās, kas tikpat labi uz interjera detaļām norakstāms.
This page was loaded Nov 19. 2024, 5:31 am GMT.