Tikko Ķīlis kļuva par ministru, tā nāca klajā ar populāro domu, ka kas nav kārtībā dāņu karalistē un vajadzētu tā kā pārskatīt valsts (IzM) un augstskolu (publiski nodibinājumi, kas nav valsts struktūrvienības) savstarpējās attiecības, jo laikam pārāk dārgi ir maksāt katrā ciemā iedibinātajām "augstskolām" par programmām, kas valstij nav nepieciešamas. Iesmēju pie sevis un paziņu vidū, ka ministrs laikam nezina, kas ir kas, un atvēzējies ieviest kārtību barotnē, kurā viņam tikai donora funkcijas, nevis kāda nebūt teikšana. Un nu izskatās, ka ietekmīgajiem kungiem utōpiskā ideālista mēģinājumi izvērst kādas nebūt aktivitātes šajā virzienā sāk apnikt, un viņam tiek dots
nepārprotams mājiens, ka ja nesēdēs mierā, tad rīt lidos no krēsla. Tikai izskatās, ka Ķīlis īsti nesaprot sistēmu, tb kas īsti pretī stāv. :)
Daudzi, kas akadēmiskajā apritē ir, nenojauš, ka jebkurš rektors var ieresties pie premjerministra bez vizītes pieteikuma un taps pieņemts momentā (nu labi - mazo provinces augstskoliņu rektoriem, līdzīgi kā izglītības ministram, vēlams dienu iepriekš piezvanīt un pabrīdināt, citādi var nākties kādu stundu pagaidīt). Attiecīgi, publiski izteikumi par pret tik ietekmīgu grupu vērstu darbību, pirms darbība uzsākta un kļuvusi neatgriezeniska, liecina drīzāk par reālo spēku samēru nesaprašanu.
Tb rezumējot, Ķīļa publiskie izteikumi par vēlamajiem reformu virzieniem manī raisīja aizdomas, ka viņš īsti nezina, kas ir IzM kompetencē un ietekmes sfērā, bet kas nav.
P.S.
Vienmēr ir arī variants, ka es nekā nesaprotu. :)