Sātana advokāta piezīmes
skepse un infantilitāte
kā Lieldienu zaķis 
1.-Jun-2012 05:04 pm

"Jaunie latviešu mākslinieki, tamlīdz abi jaunie grafikas un rotājuma dailinieki Zarriņš un Madernieks, maz ko zināja par bagātīgajām vērtībām, kas bija izkoptas un saglabātas mūsu tautas mākslā. Etnografiskā izstāde jau deva ieskatu mūsu tautas rakstu pūrā, ko bija sākuši apzināt un vākt, dibinot pie Rīgas Latviešu biedrības etnografisko mūzeju. Zarriņš savās atmiņās stāsta, ka "rūķi" gan prātojuši par mūsu tautas mākslu, bet neviens nezināja, kāda tā izskatās."
Siliņš Jānis. Latvijas māksla 1800-1914. - Daugava: Stokholma, 1980., 37. lpp.

Comments 
2.-Jun-2012 11:57 am
jā, jā, klasika. Diemžēl LV (pirms visiem dievturiem u.tml. ērmiem) attiecībā uz senatnes mantojumu valdīja 2 plūsmas: Zariņa "skola", kas cīši turējās pie oriģināliem un ne pa labi, ne pa kriesi nedod Dievs ko pamainīt. un Madernieka/Cīruļa blice, kas savukaŗt uzskatīja, ka pastāvēs kas pārmainīsies un ir jāveido "mūsdienīgi" risinājumi uz etnogrāfiskā mantojuma bāzes.
This page was loaded Dec 19. 2024, 12:23 pm GMT.