Šī problēma gan ir reāla, ne centralizētie eksāmeni, bet izglītības līmeņa pievilkšana, lai prasības varētu izpildīt stulbākais no skolniekiem. Un ctulhu minētie augstskolu eksāmeni problēmu atrisina daļēji - ne visi vecāki ASV var atļauties privātskolas, tāpat kā ne visi vecāki Latvijā grib un var pakārtot dzīvi bērna izglītībai, dzīvojot Rīgā, sūtot bērnu 1.ģimnāzijā un kalpojot viņam par taksistu. Vācijā, piemēram, bērnus sadala pa līmeņiem pēc spējām jau 3.klasē. Iespējams, tam ir sakars arī ar de imigrācijas politiku un centieniem savas āriešu ģimnāzijas paturēt vāciešiem, imigrantus sūtot uz fachšūlēm un reālšūlēm. Aizdomājos par šo, jo labi izglītotās radinieces bērns Vācijā tikko par šausmām mammai ierotēja zemākajā līmenī, it kā dēļ grūtībām ar valodu, bet gan jau ne tikai. Skolotājiem un arī gudrākajiem bērniem šī sistēma gan jau pamatīgi atvieglo dzīvi, jautājums, vai neatsijā kaut kādus late bloomers vai tiešām pēc formālām pazīmēm arī non native speakers vai, piemēram, kaut kādus neironetipiskos ar augstu IQ.
Vācijā, piemēram, bērnus sadala pa līmeņiem pēc spējām jau 3.klasē. Iespējams, tam ir sakars arī ar de imigrācijas politiku un centieniem savas āriešu ģimnāzijas paturēt vāciešiem, imigrantus sūtot uz fachšūlēm un reālšūlēm. Aizdomājos par šo, jo labi izglītotās radinieces bērns Vācijā tikko par šausmām mammai ierotēja zemākajā līmenī, it kā dēļ grūtībām ar valodu, bet gan jau ne tikai. Skolotājiem un arī gudrākajiem bērniem šī sistēma gan jau pamatīgi atvieglo dzīvi, jautājums, vai neatsijā kaut kādus late bloomers vai tiešām pēc formālām pazīmēm arī non native speakers vai, piemēram, kaut kādus neironetipiskos ar augstu IQ.