Izlasīju "Vairai nav monopola uz vēsturi" un brīnījos, kādu tad podiņu Vīķe-Freiberga Zellim pēkšņi izēdusi.
Bet par pašu eseju. Viedoklis Kasparam Zellim tāds izteikti vienpusējs sanācis, galveno problēmu celoņus atvedinot uz bezpersonisko "valsti". Paši vēsturnieki tomēr arī nav pilnīgi bez vainas: -) arhīva darbinieki arī pamatā ir ar vēsturnieku izglītību, kuriem vislabāk vajadzētu izprast savu arhīvu sistēmas apgrūtinošo dabu un būt iniciatoriem tās atvieglošanā; -) sabiedrības neieinteresētība ir pirmkārt skaidrojama ar vēsturnieku neieinteresētībā par sabiedrību - kvalitatīvu populārzinātnisku pētījumu ir krietni par maz; -) VFF vēstures programmās nepārprotams uzsvars tiek likts uz 20.gs. vēsturi, aizvēsturei paveicas, ja attiecīgajā kursā novācas pietiekams skaits trako arheologu, bet viduslaiku (rakstītās vēstures, ne arheoloģijas - tas joprojām programmās ir spēcīgi nošķirts) vai jauno laiku interesentiem kursi tiek piedāvāti pavisam maz.
Bet par pašu eseju. Viedoklis Kasparam Zellim tāds izteikti vienpusējs sanācis, galveno problēmu celoņus atvedinot uz bezpersonisko "valsti". Paši vēsturnieki tomēr arī nav pilnīgi bez vainas:
-) arhīva darbinieki arī pamatā ir ar vēsturnieku izglītību, kuriem vislabāk vajadzētu izprast savu arhīvu sistēmas apgrūtinošo dabu un būt iniciatoriem tās atvieglošanā;
-) sabiedrības neieinteresētība ir pirmkārt skaidrojama ar vēsturnieku neieinteresētībā par sabiedrību - kvalitatīvu populārzinātnisku pētījumu ir krietni par maz;
-) VFF vēstures programmās nepārprotams uzsvars tiek likts uz 20.gs. vēsturi, aizvēsturei paveicas, ja attiecīgajā kursā novācas pietiekams skaits trako arheologu, bet viduslaiku (rakstītās vēstures, ne arheoloģijas - tas joprojām programmās ir spēcīgi nošķirts) vai jauno laiku interesentiem kursi tiek piedāvāti pavisam maz.