Mehāniski iekalt pamatlietas lietas var (kā savulaik Mitrevics teica, iemācīt labi tehniski zīmēt var pat šimpanzi, bet mākslinieks būs tikai tas, kam ir talants), un tādā Pitagora teorēmas līmenī vidējo izglītību teorētiski var uzbūvēt – uz šī principa balstās esošā pamatizglītības sistēma. Pagrūti gan iet, jo liela daļa ļaužu pēc savas domāšanas kapacitātes nav piemēroti vidusskolai, par augstskolu nerunājot, taču ar lieliem laika un nervu tēriņiem var.
Bet par ieinteresēšanu, tās nu gan ir pedagoģijas teorētiķu fantāzijas. Protams, kādu var ieinteresēt, veicināt ieinteresētību, taču tikai tādus, kam kāda intereses dzirksts iekšā gruzd. Lielai daļai tu vari lēkāt apkārt kaut visu mūžu, nekādu interesi nepamodināsi. Kā saka vietei tadžiku aksakali: var ēzeli ienest strautā, bet pats šaitans nevar to piespiest dzert, ja pats negribēs.
Bet par ieinteresēšanu, tās nu gan ir pedagoģijas teorētiķu fantāzijas. Protams, kādu var ieinteresēt, veicināt ieinteresētību, taču tikai tādus, kam kāda intereses dzirksts iekšā gruzd. Lielai daļai tu vari lēkāt apkārt kaut visu mūžu, nekādu interesi nepamodināsi. Kā saka vietei tadžiku aksakali: var ēzeli ienest strautā, bet pats šaitans nevar to piespiest dzert, ja pats negribēs.