You wanna have a life but not too real
Velorasta dienas un nedienas 
2.-Okt-2014 12:30 pm
Ā, jā, ar visām sapulcēm, epastiem un zvaniem, gandrīz aizmirsu pasūdzēties par savām grūtajām velorasta ikdienas gaitām. Kamēr internātu bruņinieki taisa antivelosipēdistu feisīša lapas, mēs turpinām mīt pedāļus arī temperatūrā ap nulli, un nedot sūdu. Un, sāk izskatīties, ka mans ikdienas maršruts sāk kļūt arvien bīstamāks.

Pagājušajā piektdienā man piesējās viens "gājējs". Paiet viņš vēl bija spējīgs, bet konkrētajā situācijā viņš sevi uzskatīja par gājēju arī stāvot uz vietas pieturā. Nu, kopš Valdemāra veloceliņa sākumā ir sačakarēti luksofora signāli (nu, tiem, kas pārvietojas mazliet ātrāk par gājēju, drošvien, tas ir uzlabojums), esmu sācis improvizēt. Ja lietas iegrozās tā, ka man vispirms ir iespēja tikt Valdemāra ielas otrā pusē, dodos uz veloceliņu. Ja ne, pāri Valdemāra ielai nebraucu, jo darbs jau tā pat ir šinī pusē, jo tādā ātrumā ar kādu var braukt, lai neizmantotu iespēju braukt pie sarkanā, starpības nav nekādas. Kas vienā pusēm staigā gājēji, kas otrā. Nu un tad piektdienas vakarā sev aiz muguras izdzirdēju balsis. Apstājos, piekritu ar cilvēku parunāties. Figurēja tādi apzīmējumi kā "pidari", "sen sisti neesat" un "es tevi tūlīt zem trolejbusa pagrūdīšu". Uz jautājumu, kā tieši es cilvēku esmu uz ietves traucējis, viņš arī godīgi atbildēja: "Da, jūs man vienkārši besījat!" Nu, vārds pa vārdam, kunga dūša norima. Uzklausīju ierosinājumu braukt vienmēr pa veloceliņu, iepazīties ar ceļu satiksmes noteikumiem un sāpi par Lāčplēša ielu. Jautājumā par ceļu satiksmes noteikumiem man bija tieši tāds pats atbildes ierosinājums, bet, par cik normatīvo aktu nevienam līdzi nebija, katrs palikām pie sava viedokļa. Didaktikā momenta, drošvien, nebija, bet kopumā šķīrāmies kā draugi.

Savukārt svēto govju jautājumā, šodien atkal mani gribēja notriekt. Ceru tur nav korelācijas starp skvoša dienām, un mēģinājumiem mani notriekt. Tas, ka ir tādi autovadītāji bembjos ar tumšiem stikliem, kam par katru cenu mani ir jāapdzen, lai burtiski pirms manis apstātos, pie tā es esmu pieradis. Šaura piere, viena rieva, pimpis durvīs iespiests. Viņi arī auto uz ietves tur, kas vienā vietā apgrūtina pagriezienu ap mājas stūri, un sagādā papildus emocijas gājējiem, kas šausmīgi baidās no mana ķengursitamā. Šorīt bija dāmīte zaļā burbulī, kurai šķita, ka es par lēnu braucu (vispār jau zīme 30, jo tur cilvēki bērnus ved uz kaut kādu izglītošanas iestādi). Apdzina, apstājās. Bembisti, jāatzīst, vismaz pagriezienus rāda. Nu, apstājās, apstājās, ne tādas vien duras esam redzējuši. Vai tu brauc ar auto, vai ar velo, risinājums acīm redzams - apbraukt. Un tikko es sāku veikt šo manevru, madāma sāk griezties pa kreisi. Kreisos pagriezienus, protams, mēs ceturtdienās nerādām, spoguļos neskatāmies, smadzenes (nu, it kā jau virsū no muguras neuzbrauca, tad jau laikam mani pirms tam redzēja) nelietojam. Nu, būtu es ar auto, madāmai būtu sadauzīta mašīna, iespējams, lauztas ribas, moš smadzeņtrīce. A tā, ne gluži ar plānoto trajektoriju, tomēr izdevās izvairīties no kontakta ar viņas tērauda miskasti.

Lūk, kamēr citi internātos mēģina noskaidrot, kurš pilsētā ir lielākais kretīns, garā vājie turpina piedalīties satiksmē un nedot sūdu, jo visi apkārtējie ir mazi nevienam nevajadzīgi sūdi. Drošvien taisnība uzvarēs tad, kad es ar visu ciskudrili kaut kur aizlidošu pa gaisu, jo, "jūs visi man besījat", vai kāds būs izdomājis braukt kunga dūšā.
Comments 
2.-Okt-2014 12:49 pm
Par Lāčplēša ielu runājot, kā tur jābūt, kad auto grib griezt krustojumā pa labi, bet velo brauc taisni? Autiņam jāstāv savā joslā un velosipēdistam priekšroka? Vai autiņš ieņem malējo stāvokli, līdzīgi kā ar sabiedriskā transporta joslu, kurā vispār braukt nevajag, bet, ja grib nogriezties, tad var?
2.-Okt-2014 12:53 pm
man kaut kā šķiet, ka velojoslas noteikumos vēl vispār nav atrunātas, bet 138. punktu gan jau neviens nav atcēlis
2.-Okt-2014 01:02 pm
Man ir aizdomas, ka 138. punkts uz šo situāciju neattiecas, jo satiksme nosacīti notiek pa brauktuvi. Bet, kamēr tas viss nav sakārtots, es nerēķinātos, ka autovadītājs, veicot kreiso pagriezienu, mani redz. Tas fiziski nav pārāk vienkārši.
2.-Okt-2014 01:08 pm
imho, tieši kreiso pagriezienu izdarot, var labāk redzēt, kas notiek aiz muguras. Labās puses spogulis atrodas kaut kur tālu ellē.
2.-Okt-2014 01:58 pm
Jā, pareizi. Man sajuka debespuses. Es biju domājis labo pagriezienu.
2.-Okt-2014 12:57 pm
"Autiņam jāstāv savā joslā un velosipēdistam priekšroka" kaut kur šis bija apstiprināts kā pareizais variants
2.-Okt-2014 01:36 pm
Sab transp joslām tādos gadījumos pie krustojuma baltā nepārtrauktā līnija pāriet raustītā. Tajā brīdī tu drīksti ieņemt to. Ar velo celiņu tas pats, jo iekal to sev galvā - baltu nepārtrauktu līniju šķērsot nedrīkst. Nekur un nekad, izņēmumi ir tikai operatīvais transports ar ieslēgtiem brīdinošajiem devaisiem. Arī stavvietā principā tu nedrīkstētu braukt pāri citām kabatām pa taisno, tik to reti kurš ievēro. Tātad - veloceliņa balto nepārtraukto līniju nepārbraukt - ne auto ne velosipēdistiem. Pēc kopējās satiksmes noteikumu idiomas, būtu jābūt tā, ka auto krustojumā palaiž velosipēdistus kuri brauc taisni. Tas kurš nogriežas regulējamā krustojumā vienmēr dod ceļu tam kurš brauc taisni, izņemot tramvajus - tie brauc kad un kur grib.
2.-Okt-2014 01:45 pm
Pa lielam velojosla kura no tevis ir pa labi jāuztver kā gājēji kuri tāpat krustojumā jāpalaiž pirms veic savu manevru. Tiesa pamanīt ļisopēdistu ir krietni grūtāk nekā gajēju
1) attāluma un skata virziena dēļ
2) Ātruma ar kādu brauc velosipēdists dēļ

2.-Okt-2014 01:57 pm
Stāvvietā tu baltās līnijas vari pārbraukt pēc CSN.
2.-Okt-2014 03:28 pm
Arī tās kuras neapzīmē kabatas?
2.-Okt-2014 03:38 pm
317. 920. un 921. ceļa apzīmējuma līnijas šķērsot aizliegts, izņemot 920.ceļa apzīmējuma līniju gadījumos, kad tā lietota, lai apzīmētu stāvvietas robežas, vai sadala pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas, lai atgrieztos savā braukšanas virziena pusē.

Laikam nē. Lai arī kāda ir korelācijas starp "kabatu" un "stāvvietas robežām".
2.-Okt-2014 03:45 pm
tēlaini izsakoties - skujiņai braukt pāri drīkst, stumbram nē
2.-Okt-2014 03:52 pm
Nu, nezinu, nezinu. "Stumbrs" jau tas pats 920., un arī iezīmē stāvvietas robežas.
2.-Okt-2014 04:19 pm
manā salīdzinoši svaigajā apmācībā bija tā - instruktore tā arī mācīja - pirms izdarīt labo pagriezienu, auto jāieņem stāvoklis pēc iespējas tuvāk labajai brauktuves malai, tā, lai riteņbraucējam vietas nepaliek. Jo, ja viņš tur iebrauc, tad tu ar savu auto esi otrajā rindā savā joslā un, jā, riteņbraucējam ir priekšroka. Tāpēc pirms labā pagrieziena arī pirmā lieta ir skats labajā sānu spogulī, par ko man nepārtaukti tika atgādināts
2.-Okt-2014 04:21 pm
ļoti interesanti. ko apmācībā teica par 138. punktu, ka gājēji un velo nogriežoties ir jālaiž?
un šeit vispār runa ir par iezīmētu velo joslu. ar treknu baltu līniju iezīmētu.
2.-Okt-2014 04:34 pm
Godīgi sakot, es pat piekristu, ka tas zināmā mērā ir loģiski. Bet velojoslai vajadzētu luksoforu pielāgot. Nu, vai arī velojosla pa vidu abos virzienos, divu nepārtraukto līniju vietā. Un autovadītāji lai savas rīmes kārto paši savā starpā.
2.-Okt-2014 04:42 pm
+1
2.-Okt-2014 05:08 pm
situācija ar trekno apzīmēto velo joslu atrunāta 107.punktā, jā, bet tas nav par krustojumu. iznāk, ka vēl pērn, kad es mācījos, tāda problēma nepastāvēja, jo veloceliņi (vismaz man zināmie) atradās pārsvarā uz ietvēm un krustojumus velobraucēji attiecīgi šķērsoja pa pārejām.
es kā burbuļa stūrmanis savas nākotnes, sirdsapziņas un tpu tpu, ka tik kas nenotiek labā pieņemtu, ka jebkurā situācijā, kad velosipēds pielīmējies auto labajā pusē, tam ir priekšroka.
2.-Okt-2014 07:59 pm
Un kas būtu bijis jāsaka?

Paskatāmies, vai pa labi vai viss brīvs un ņemam malējo stāvokli. Ja tas ir kārtīgi ieņemts, tad tur neviens laižams velosipēdists vienkārši fiziski nevar būt, jo tam tur nav vietas. Tas var būt tikai vai nu priekšā un aizbrauc pirmais, vai arī aizmugurē un aizbrauc pēc tam.

Tieši tāpēc tie malējie stāvokļi ir izdomāti - lai nevienam neienāktu prātā pa nepareizo pusi līst garām tam, kurš gaida vai veic pagriešanās manevru.


Par joslām runājot, gan diemžēl ir tā, kā te jau iepriekš rakstīts - jālaiž ir. Kas, protams, ir pilnīgi garām. Īpaši jau LV apstākļos un pie vidējā velobraucēja izpratnes par to, kas norisinās uz ielas.

2.-Okt-2014 08:03 pm
aha, arī tas, ka gājējus būtu jālaiž pie pagriezieniem, kādreiz likās pilnīgi garām. "īpaši lv apstākļos". nekas, pieradīs. diemžēl tieši tāpēc, ka autobraucējiem liekas pilnīgi normāli spiest malā velosipēdistus un griezt priekšā un tur ietorčīt, laikam jau vienīgais risinājums ir katrā vienā ielā sazīmēt velojoslas.
2.-Okt-2014 08:22 pm
Te ir divas būtiskas atšķirības starp gājējiem (un arī ietvju velosipēdistiem) un velojoslas velosipēdistiem.

Pirmkārt, tas ir ātrums, bet nu tas tā, taču arī pietiekoši būtiski.

Otrkārt, gājēji (un ietvju velosipēdisti) brautuvi šķērso vismaz 2m no ietves stūra. Tas nozīmē, ka autovadītājs, kurš tiem dod ceļu, jau ir daļēji iegriezies brauktuvē pa labi, un redz tos gājējus un velosipēdistus pa abiem sānu un priekšējo logu. Griežoties pa kreisi līdzīgi - ja stāv brauktuves vidū, tad arī laižamie gājēji un velosipēdisti ir ~5m attālumā, kas atkal ļauj tos redzēt pa kreiso sānu un priekšējo logu.

Šajā situācijā velosipēdists nāk caur labās puses aklo zonu, daudz lielākā ātrumā un, ļoti bieži, bez gaismas priekšā. Īpaši izteikti šis būs vērojams uz švakāk apgaismotām ielām, ja spoguļos spīd aizmugurē stāvošā auto lampas.
2.-Okt-2014 08:26 pm
Ā, nu un vēl tas, ka vaktējot tos velosipēdistus aklajā zonā (vai nu spoguļos vai arī skatoties atpakaļa) tāpat ir jāvaktē arī gājēji un ietvju velosipēdisti, kas ir uz tālāk esošās ietves. Arī nav cool. :)
2.-Okt-2014 01:26 pm
Nu kā. Skaidra lieta, ka autovadītajiem un gājējiem būs pretenzijas pret ļisopēdistiem kuri brauc pa ietvi ja pretējā ielas pusē ir velocelinš. Redz kamēr nebija to veloceliņu visās malās gan velosipēdisti gan gājēji un pat autobraucēji spēja kautkā sadzīvot. Tagad pie pirmās izdevības ir jāapmainās ar laipnībām visās trīs situācijās. Tākā ikdienā nebraukāju ar ļisopēdu tad neesmu tiesīgs dirst par pieturas incidentu, bet daļēji saprotu sašutumu dažiem indivīdiem, ka ja reiz tev josla atvēlēta tad hujārī pa to.
2.-Okt-2014 01:55 pm
Es saprotu, ka cilvēkam ir: "jūs visi man besījat". Sieva dusmīga, pats neizgulējies. Es arī pieļauju, ka intuitīvi varētu šķist, ja reiz tur ir veloceliņš, brauc pa viņu, un pie dirsas cik viņš ir lietojams. Bet, ja tu nāc ar argumentiem "a pa muti?", vai māci CSN, ko pats nezinu, būtu labāk izmantojis iespēju paklusēt.

Kamēr ir šis bardaks, braucu kā ir loģiskāk. Kam patīk lāpīt pasauli, lai visus pidarasus, nevis atrod vienu ienaidnieku, un tad močī.
2.-Okt-2014 02:01 pm
Nū šinī konkrētajā gadījumā, ja protams arguments "Vissi jūs besī" ir lieks. Un tavā konrkētajā gadījumā tākā pat nepatraucēji viņam tad arī vissa tā jezga bija lieka. Kā mēs vissi zinam ir arī neloģiski deģenerāti uz pasaules.

Debīlākais ir tas, ka ja šāda attieksme no visiem satiksmes dalībniekiem turpināsies tad minētais bardaks arī netiks sakārtots.

Personīgi es esmu paspējis izbesīties par neveiksmīgajiem projektiem (Elizabetes iela , Lāčplēša, Dzirnavu) un patreiz ieņemu stāvokli Lets give it a couple of years. Un tad jāpaskatās kā izskatīsies satiksme Rīgā.
2.-Okt-2014 02:08 pm
Nu, jāļauj, lai mīti par šo tēmu apmirst, cerot, ka pēc iespējas mazāk tie tiks popularizēti. Nu, un fakts, ka pie mums ir ziema, arī nepalīdz.
This page was loaded Okt 2. 2024, 1:28 am GMT.