You wanna have a life but not too real
Plus piecpadsmit 
23.-Aug-2013 05:10 pm
Neskatoties uz to, ka tolerances līmenis nav noteikts visiem radariem vienādi, un vispār tiek slēpts, daži turpina šūmēties, ka 15 km/h tolerance ātruma pārkāpuma fiksēšanai ar radaru ir pašnāvība. Nu, viens ir tas, ka policistus neviens nav atcēlis. Un ar visiem policistiem, tos kas pārsniedz plus desmit, plus padsmit, neviens īpaši netvarsta. Un visbeidzot, pašnāvība kam? Kādam tas liek par pienākumu braukt ar ātrumu plus piecpadsmit? Plus desmit vadītājs var pat nepamanīt, nemaz nerunājot, ka tā būtu ārkārtīga dzīvībai bīstama ātruma starpība. Ir redzētas sociālās reklāmas iz sērija, "ten miles does matter", bet pie bērnudārziem un skolām jau ir 30 km/h un guļošie policisti.

Anyway, jākārtojas - tolerances līmeni noteiks policisti, un gribētos cerēt, pēc būtības. Bet ja kādam šķiet, ka braucot pa Tallinas šoseju 105 km/h ir pašnāvība, jo šogad, nez kādēļ, nav saliktas ierobežoja zīmes 100 km/h, viņam steidzami jādodas mācīties par juristu, vai jākļūst par birokrātu. Tiem, kas ko tādu apgalvo pēc dziļākās pārliecības, nevis piš principu, varbūt vajadzētu pat atņemt autovadītāja apliecību, nu, tīri tā, satiksmes drošībai.
Comments 
23.-Aug-2013 05:27 pm
Es īsti nesaredzu radara jēgu, ja tie fiksē pārkāpumus tikai no 15 km/h virs atļautā, it ipaši jo par radara fiksētajiem pārkāpumiem soda punktus nepiešķir. Kāda ir jēga no radariem, kas neko nedod, lai samazinātu braukšanas ātrumu (tas taču ir radara mērķis)? Principā paliek viens - pelnīt naudu. Un ja paliek tikai tas mērķis, tad kāpēc +15? Vairāk nopelnīs, ja būs +3...

23.-Aug-2013 05:31 pm
Bet nu, manuprāt no radariem būs jēga tikai tad, ja sodi par ātrbraukšanu tiks palielināti vismaz 4-5 reizes. Citādi jau kāda starpība, 3 vai 15 pāri, šad un tad tāpat uzķersies, nomaksās piecīti un miers.
23.-Aug-2013 06:08 pm
Sodi nav nemaz tik mazi. Ok, biezos arī sotaks nemotivētu ievērot ātrumu, bet tur tad tikai Somijas sistēma var līdzēt. Savukārt piecīšu sodi gan satiksmi var izčakarēt tā, ka maz neliksies. Sāks te visi braukt zem atļautā, tīri, lai pārdienās nav piecītis jāmaksā, un katrs izdomās savu drošo veidu, un sāksies tad haoss. Nē, nē, šitādu drošību man nevajag. Tad es labāk ar autobusu braucu.
23.-Aug-2013 05:44 pm
Jēga ir tajā, ka brīdī, kad tiek šauts no pirmā vai piektā pārkāptā kilometra stundā, uz ceļa sarodas lērums idiotu vai pensionāru, kas čunčina uz 85 un, ieraugot kasti, strauji nomet vēl 10Km/h nost. Šāda rīcība provocē nevajadzīgas apdzīšanas, strauju bremzēšanu un arī rada lieku stresu uz ceļa.

Radara jēga ir samazināt ātrumu bīstamās vietās un izķert ātros (20+) skrējējus, nevis sadirst satiksmes plūsmu un iekasēt naudu. Tāpēc, ja kaut kur ir kāda bīstamāka vieta, tur uzliek radaru un zīmi pirms tā. Ja mums "pie skolām" vajag, lai visi tos 30 ievēro, tad noliekam tur CP, kuri spēj izvērtēt konkrēto situāciju un izvēlas - apturēt autovadītāju vai nē, kādu sodu tam piemērot - brīdinājumu vai naudas sodu. Un viss notiek.

Un vēl - man pašam šķiet, ka satiksmes kvalitāte kopš radaru aizvākšanas ir uzlabojusies. Visi brauc daudz normālāk, vairāk seko līdzi notiekošajam uz ceļa un problēmu ir mazāk. Un tie, kas gāja visiem garām uz +30, ja kas, bija gan tad, kad bija radari, gan ir vēl aizvien.
23.-Aug-2013 06:54 pm
Bet principā ja šauj no piecpadsmitā, tad tas tikai oficiāli apstiprina, ka reālais atļautais ātrums ārpus pilsētām ir 105. Un tad jau labāk tiešām pārrakstīt likumus, palielināt atļauto, un pieckāršot sodus. Lai cilvēki brauc likumīgi ar 110, bet maksā dārgu naudu, ja grib braukt ar 120, un miers. Jo jēga no likuma, ko tāpat neievēro, manuprāt, nav.
23.-Aug-2013 07:04 pm
Varu atkārtot trešo reizi, ja uzliksi lielāku atļauto ātrumu, bet sodu no pirmā kilometra, katrs sāks sev izvēlēties savu drošo ātrumu. Tādējādi vairosim nervozitāti, un nokausim iekļaušanos plūsmā, kas, starp citu, pēc visa veida ekspertu viedokļa ir drošākā satiksmes prakse, kas ir drošāka ne tikai par apdzīšanu, bet arī par braukšanu zem atļautā ātruma.
23.-Aug-2013 07:14 pm
Bet ja uzliek no piektā, tad principā cilvēki pārsvarā brauktu ar atļauto pēc spidometra, vai pāris km zem, un ja atļauties tiek palielināts, tad principā nevajadzētu rasties bīstamas situācijas, jo ja priekšā braucošais brauc uz 105, tad nahuj apdzīt?

No otras puses, es vienmēr pārāk augstu vērtēju cilvēka prāta spējas, gan jau, ka tad vienkārši mestos apdzīt uz 125, lai tikai tiktu garām.
23.-Aug-2013 07:27 pm
Nu, un ja priekšā braucošais brauktu uz 95, lai nedod dies nenoņem piecīti no pensijas, uz cik būtu labāk apdzīt? Mēģināt izsprukt ar likumīgajiem 105, vai kļūt par noziedznieku un potenciālo slepkavu, un uz brīdi pabraukt uz tiem 115, 120? Nezinu, kā tu apdzen, bet man drošāk šķiet pasākumu neievilkt, nevis galvā rēķināt formulas, paspēšu garām ar likumā noteikto, vai tomēr pēc kilometra parādīsies kāds pretī braucošais?
23.-Aug-2013 07:33 pm
Nu, doma jau, ka ja likums atļauj 110, priekšā braucošais brauc uz 105, nav liela jēga apdzīt.

Bet par apdzīšanu runājot es Tev pilnībā piekrītu, jo ātrāk, jo labāk, un skaidrs ir, ka ar likumā atļauto nekad netiksi garām kādam, kas brauc ar 80 vai 85, ja vien neesi suicidāls.
23.-Aug-2013 05:50 pm
Ja tu pasekoji argumentācijai, tad visi šie pārnēsājamie radari radīja tikai avārijas situācijas, jo visi zināja, tikko būs mazliet pāri, tā atnāks rēķins, tāpēc diezgan strauji bremzēja. Nu, neies jau riskēt ar to, ka varbūt tev uz spidometra neprecīzi rāda. Vienvārdsakot, primāro mērķi, uzlabot satiksmes drošību, šis mērs nesasniedza.

Par tolerances līmeni, lai man alus pārstātu garšot, ja tu kādreiz nemanot neesi pārsniedzis ātrumu par kādiem trim, pieciem kilometriem. Kāpēc tāds cipars, to tu prasi Timrotam. Pilsētā tas nav maz, un es teiktu, tolerance +5 pietiktu. Tur kur 70 km/s, pieci ir ļoti viegli pārkāpt. Tādu ātrumu ierobežojumu arī liek tādās labi pārskatāmās, maz bīstamās vietās. Savukārt pa šoseju, ok, netīšām virs 10 kilometriem stundā ir grūti pārkāpt. Protams, ja neskaita pēkšņās 70 zīmes. Bet vai tādēļ +15 uz šosejas ir bīstami? Tad jau visiem te sen bija jānositas. Plus, ja visus kas velkas uz 80 sāks apdzīt ar ātrumu 90, nevis tiem pašiem 105... tad gan būs līķi. Vienvārdsakot, neredzu iespēju +15 noraut netīšām, bet arī bīstamību nesaskatu.
23.-Aug-2013 06:51 pm
Par ātruma pārsniegšanu - katru reizi, kad braucu uz/no centra, pārkāpju 10-20 km robežās (pēc spidometra). Vienkārši maršruts tāds - vienīgā vieglā mašīna, ko pēdējo mēnesi esmu redzējis braucot ar 50 pa Brīvībeni, bija ar Zviedrijas (vai Dānijas, neatceros) numuriem. Un ja plūsma brauc ar 60-70, tad lai tā būtu. Un kā panākt tos +5 pilsētā, ja ne ar pārnēsājamiem radariem? (Stacionāros jau visi iegaumē pēc pāris reizēm). Un tad jau būs tā pati problēma - radars priekšā, bremzes, avārijas situācija. (Ja nebūtu tā, ka zīme 60 nozīmētu, ka visi brauktu uz 70-80, es teiktu, ka labāk tad palielināt atļauto).

Un jautājums ir, vai tiešām šoseja ir īstā vieta fotoradariem?

Es vienkārši no tiem radariem saredzu maz jēgu, bet ja nu viņi ir, tad, manuprāt, lai arī soda no minimālā pārkāpuma - tipa ar domu, agrāk vai vēlāk šoferus pārmācīs.
23.-Aug-2013 07:00 pm
Ja ir bīstama vieta, kur svarīgi ir ievērot ātrumu (nezinu, apdzīvota vieta, zīme 70 uz šosejas, regulējama gājēju pāreja uz šosejas, intensīvs krustojums), tur liekam radaru, un adekvātu tolerances robežu. Lidotāji maksā sodus, pārējie brauc droši, kas jēdzienā "droši" ietver arī to, ka es nebraucu mats matā kā uz zīmes, bet nebaidos no tā, ka par trim kilometriem man piestādīs rēķinu. Tā arī ir tā radaru jēga.

Par piecīšu sodiem es jau izteicos. Katrs sāks braukt ar savu drošo ātrumu.
This page was loaded Nov 22. 2024, 9:47 am GMT.