Neskatoties uz to, ka
tolerances līmenis nav noteikts visiem radariem vienādi, un vispār tiek slēpts, daži turpina šūmēties, ka 15 km/h tolerance ātruma pārkāpuma fiksēšanai ar radaru ir pašnāvība. Nu, viens ir tas, ka policistus neviens nav atcēlis. Un ar visiem policistiem, tos kas pārsniedz plus desmit, plus padsmit, neviens īpaši netvarsta. Un visbeidzot, pašnāvība kam? Kādam tas liek par pienākumu braukt ar ātrumu plus piecpadsmit? Plus desmit vadītājs var pat nepamanīt, nemaz nerunājot, ka tā būtu ārkārtīga dzīvībai bīstama ātruma starpība. Ir redzētas sociālās reklāmas iz sērija, "ten miles does matter", bet pie bērnudārziem un skolām jau ir 30 km/h un guļošie policisti.
Anyway, jākārtojas - tolerances līmeni noteiks policisti, un gribētos cerēt, pēc būtības. Bet ja kādam šķiet, ka braucot pa Tallinas šoseju 105 km/h ir pašnāvība, jo šogad, nez kādēļ, nav saliktas ierobežoja zīmes 100 km/h, viņam steidzami jādodas mācīties par juristu, vai jākļūst par birokrātu. Tiem, kas ko tādu apgalvo pēc dziļākās pārliecības, nevis piš principu, varbūt vajadzētu pat atņemt autovadītāja apliecību, nu, tīri tā, satiksmes drošībai.
Radara jēga ir samazināt ātrumu bīstamās vietās un izķert ātros (20+) skrējējus, nevis sadirst satiksmes plūsmu un iekasēt naudu. Tāpēc, ja kaut kur ir kāda bīstamāka vieta, tur uzliek radaru un zīmi pirms tā. Ja mums "pie skolām" vajag, lai visi tos 30 ievēro, tad noliekam tur CP, kuri spēj izvērtēt konkrēto situāciju un izvēlas - apturēt autovadītāju vai nē, kādu sodu tam piemērot - brīdinājumu vai naudas sodu. Un viss notiek.
Un vēl - man pašam šķiet, ka satiksmes kvalitāte kopš radaru aizvākšanas ir uzlabojusies. Visi brauc daudz normālāk, vairāk seko līdzi notiekošajam uz ceļa un problēmu ir mazāk. Un tie, kas gāja visiem garām uz +30, ja kas, bija gan tad, kad bija radari, gan ir vēl aizvien.