You wanna have a life but not too real
Plus piecpadsmit 
23.-Aug-2013 05:10 pm
Neskatoties uz to, ka tolerances līmenis nav noteikts visiem radariem vienādi, un vispār tiek slēpts, daži turpina šūmēties, ka 15 km/h tolerance ātruma pārkāpuma fiksēšanai ar radaru ir pašnāvība. Nu, viens ir tas, ka policistus neviens nav atcēlis. Un ar visiem policistiem, tos kas pārsniedz plus desmit, plus padsmit, neviens īpaši netvarsta. Un visbeidzot, pašnāvība kam? Kādam tas liek par pienākumu braukt ar ātrumu plus piecpadsmit? Plus desmit vadītājs var pat nepamanīt, nemaz nerunājot, ka tā būtu ārkārtīga dzīvībai bīstama ātruma starpība. Ir redzētas sociālās reklāmas iz sērija, "ten miles does matter", bet pie bērnudārziem un skolām jau ir 30 km/h un guļošie policisti.

Anyway, jākārtojas - tolerances līmeni noteiks policisti, un gribētos cerēt, pēc būtības. Bet ja kādam šķiet, ka braucot pa Tallinas šoseju 105 km/h ir pašnāvība, jo šogad, nez kādēļ, nav saliktas ierobežoja zīmes 100 km/h, viņam steidzami jādodas mācīties par juristu, vai jākļūst par birokrātu. Tiem, kas ko tādu apgalvo pēc dziļākās pārliecības, nevis piš principu, varbūt vajadzētu pat atņemt autovadītāja apliecību, nu, tīri tā, satiksmes drošībai.
Comments 
23.-Aug-2013 05:50 pm
Ja tu pasekoji argumentācijai, tad visi šie pārnēsājamie radari radīja tikai avārijas situācijas, jo visi zināja, tikko būs mazliet pāri, tā atnāks rēķins, tāpēc diezgan strauji bremzēja. Nu, neies jau riskēt ar to, ka varbūt tev uz spidometra neprecīzi rāda. Vienvārdsakot, primāro mērķi, uzlabot satiksmes drošību, šis mērs nesasniedza.

Par tolerances līmeni, lai man alus pārstātu garšot, ja tu kādreiz nemanot neesi pārsniedzis ātrumu par kādiem trim, pieciem kilometriem. Kāpēc tāds cipars, to tu prasi Timrotam. Pilsētā tas nav maz, un es teiktu, tolerance +5 pietiktu. Tur kur 70 km/s, pieci ir ļoti viegli pārkāpt. Tādu ātrumu ierobežojumu arī liek tādās labi pārskatāmās, maz bīstamās vietās. Savukārt pa šoseju, ok, netīšām virs 10 kilometriem stundā ir grūti pārkāpt. Protams, ja neskaita pēkšņās 70 zīmes. Bet vai tādēļ +15 uz šosejas ir bīstami? Tad jau visiem te sen bija jānositas. Plus, ja visus kas velkas uz 80 sāks apdzīt ar ātrumu 90, nevis tiem pašiem 105... tad gan būs līķi. Vienvārdsakot, neredzu iespēju +15 noraut netīšām, bet arī bīstamību nesaskatu.
23.-Aug-2013 06:51 pm
Par ātruma pārsniegšanu - katru reizi, kad braucu uz/no centra, pārkāpju 10-20 km robežās (pēc spidometra). Vienkārši maršruts tāds - vienīgā vieglā mašīna, ko pēdējo mēnesi esmu redzējis braucot ar 50 pa Brīvībeni, bija ar Zviedrijas (vai Dānijas, neatceros) numuriem. Un ja plūsma brauc ar 60-70, tad lai tā būtu. Un kā panākt tos +5 pilsētā, ja ne ar pārnēsājamiem radariem? (Stacionāros jau visi iegaumē pēc pāris reizēm). Un tad jau būs tā pati problēma - radars priekšā, bremzes, avārijas situācija. (Ja nebūtu tā, ka zīme 60 nozīmētu, ka visi brauktu uz 70-80, es teiktu, ka labāk tad palielināt atļauto).

Un jautājums ir, vai tiešām šoseja ir īstā vieta fotoradariem?

Es vienkārši no tiem radariem saredzu maz jēgu, bet ja nu viņi ir, tad, manuprāt, lai arī soda no minimālā pārkāpuma - tipa ar domu, agrāk vai vēlāk šoferus pārmācīs.
23.-Aug-2013 07:00 pm
Ja ir bīstama vieta, kur svarīgi ir ievērot ātrumu (nezinu, apdzīvota vieta, zīme 70 uz šosejas, regulējama gājēju pāreja uz šosejas, intensīvs krustojums), tur liekam radaru, un adekvātu tolerances robežu. Lidotāji maksā sodus, pārējie brauc droši, kas jēdzienā "droši" ietver arī to, ka es nebraucu mats matā kā uz zīmes, bet nebaidos no tā, ka par trim kilometriem man piestādīs rēķinu. Tā arī ir tā radaru jēga.

Par piecīšu sodiem es jau izteicos. Katrs sāks braukt ar savu drošo ātrumu.
This page was loaded Apr 27. 2024, 11:46 pm GMT.