Neskatoties uz to, ka
tolerances līmenis nav noteikts visiem radariem vienādi, un vispār tiek slēpts, daži turpina šūmēties, ka 15 km/h tolerance ātruma pārkāpuma fiksēšanai ar radaru ir pašnāvība. Nu, viens ir tas, ka policistus neviens nav atcēlis. Un ar visiem policistiem, tos kas pārsniedz plus desmit, plus padsmit, neviens īpaši netvarsta. Un visbeidzot, pašnāvība kam? Kādam tas liek par pienākumu braukt ar ātrumu plus piecpadsmit? Plus desmit vadītājs var pat nepamanīt, nemaz nerunājot, ka tā būtu ārkārtīga dzīvībai bīstama ātruma starpība. Ir redzētas sociālās reklāmas iz sērija, "ten miles does matter", bet pie bērnudārziem un skolām jau ir 30 km/h un guļošie policisti.
Anyway, jākārtojas - tolerances līmeni noteiks policisti, un gribētos cerēt, pēc būtības. Bet ja kādam šķiet, ka braucot pa Tallinas šoseju 105 km/h ir pašnāvība, jo šogad, nez kādēļ, nav saliktas ierobežoja zīmes 100 km/h, viņam steidzami jādodas mācīties par juristu, vai jākļūst par birokrātu. Tiem, kas ko tādu apgalvo pēc dziļākās pārliecības, nevis piš principu, varbūt vajadzētu pat atņemt autovadītāja apliecību, nu, tīri tā, satiksmes drošībai.
Par tolerances līmeni, lai man alus pārstātu garšot, ja tu kādreiz nemanot neesi pārsniedzis ātrumu par kādiem trim, pieciem kilometriem. Kāpēc tāds cipars, to tu prasi Timrotam. Pilsētā tas nav maz, un es teiktu, tolerance +5 pietiktu. Tur kur 70 km/s, pieci ir ļoti viegli pārkāpt. Tādu ātrumu ierobežojumu arī liek tādās labi pārskatāmās, maz bīstamās vietās. Savukārt pa šoseju, ok, netīšām virs 10 kilometriem stundā ir grūti pārkāpt. Protams, ja neskaita pēkšņās 70 zīmes. Bet vai tādēļ +15 uz šosejas ir bīstami? Tad jau visiem te sen bija jānositas. Plus, ja visus kas velkas uz 80 sāks apdzīt ar ātrumu 90, nevis tiem pašiem 105... tad gan būs līķi. Vienvārdsakot, neredzu iespēju +15 noraut netīšām, bet arī bīstamību nesaskatu.