You wanna have a life but not too real
Par cibas centieniem pēc taisnīguma 
20.-Mar-2017 12:45 am
Ciba reizēm tomēr spēj pārsteigt. Šinī gadījumā ar to, kādos tik dīvainos veidos spēj manifestēties paštaisnums un "kad mēs augām, tā nebija". Kādu reizi kādam satrauc līdzcilvēku ciešanas, ko radījušas pārpildītas kafejnīcas, kādu citu reizi tiek meklēts pamatojums (justification?) tiesībām nogalināt dzīvu radību, lai to izmantotu uzturā, un tad tavs morālais kompass sāk nervozi raustīties konvulsijās. Es, protams, saprotu, ka ortnungam ir jābūt, un katram pārkāpējam pa nocirstai rokai, bet es tomēr atļaušos būt tas pidars, kas turpinās uzskatīt, ka šķērsot gājēju pāreju pie sarkanās gaismas divos naktī, ja saredzamā attālumā nav neviena auto, nav noziegums, Viļņā par to mani pat sodīja par diviem eiro. Un ja likuma nezināšana neatbrīvo no atbildības, tad vismaz nerakstītos likumus būtu jāspēj nokomunicēt pieklājīgā formā.

Cita starpā, es varētu būt tāds kretīns, kas atkal iebāzīs acīs savu neseno pieredze svešzemē. Nu, ja reiz sākam plēst kreklus uz krūtīm. Lai gan Vjetnama nav caur-un-caur lieliska un jauka vieta, mani tomēr fascinēja vjetnamiešu pārvietošanās kultūra, ļoti bieži arī pozitīvā ziņā. Neskatoties uz to, ka luksofora signāli tur tiek ignorēti gandrīz pilnībā (ir diezgan grūti aprakstīt vārdiem, cik lielā mērā un kā viņi tomēr tiek ņemti vērā), tomēr šis šķietamais haoss parasti iztiek bez jebkādiem starpgadījumiem. Braucam pa pretējo joslu? Bet ja ļoti vajag, kāpēc gan nē? Un ja nu tomēr kāds tiek aizķerts ar motocikla stūres rokturi, kas negadās tik bieži kā varētu likties, viss tiek atrisināts ar smaidu, atvainošanos un pārliecināšanos, ka nav nodarīts nekāds kaitējums. Un viss, braucam tālāk.
Comments 
20.-Mar-2017 03:07 am
tieši tā, jo tu gribi palikt dzīvs
20.-Mar-2017 06:38 am
Vikipēdijs saka, ka Vjetnamā uz ceļiem nositas daudz vairāk nekā, piemēram, Latvijā. Laikam ne vienmēr aizķeršana ar moci beidzas ar smaidu un jaukas dienas vēlējumiem.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate


20.-Mar-2017 07:03 am
- Ups... vai ar Jums viss kārtībā? [Ar smaidu]
- ...
- Beigts? [Ar smaidu] Nu tad neko.
20.-Mar-2017 10:21 am
viņiem ir slaveni "degošie autobusi" – nopietnas pasažieru autobusu avārijas uz šosejām. bet miljonu pilsētās satiksme pašorganizējas tiešām vienkārši apskaužami.
20.-Mar-2017 11:44 am
jā, es autobusos cītīgi par to domāju. patiesības labad jāatzīst, ka tomēr no diezgan ievērojamās beigtuču statistikas, kas, ja nemaldos, bija 5x lielākā kā lv uz desmit tūkstoš galvām, moči bija, protams, lielais vairākums.
20.-Mar-2017 11:56 am
ja pareizi atceros poētisko statistiku, tad Vjetnamas jauniešu starpā (vidū?) līdz 29 gadu vecumam galvenais nāves iemesls bija mocis.
20.-Mar-2017 12:04 pm
vietā būtu pieminēt, cik moču uz desmit tūkstoš galvām ir latvijā un cik vjetnamā :)
20.-Mar-2017 12:31 pm
varētu būt kādu druscīti vairāk, mhm.
20.-Mar-2017 12:42 pm
bet tas, ka iet bojā piecreiz vairāk cilvēku satiksmē nekā lv, kur, starp citu, arī nemirst slikti, tomēr uz kaut ko norāda, ne?
20.-Mar-2017 01:57 pm
kā arī liek mazliet padomāt, kā mums te ietu, ja katram būtu pa mocītim :)
20.-Mar-2017 02:05 pm
Starp citu, smoga sakarā, mums te gadījumā nav tuvu tam, ka teju katram ir pa auto? Atmetot klimata atšķirības, man šķistu, ka teorētiski motociklam vajadzētu radīt mazāk piesārņojuma kā auto. Varbūt mūsu laime ir tik vien kā dzīvot vietā, kur lielākajā pilsētā dzīvo nepilns miljons, un būtu mūs vairāk, mēs to visu sadrāztu vēl trīsreiz vairāk?
20.-Mar-2017 02:17 pm
par pēdējo teikumu kāds ir šaubījies?
20.-Mar-2017 02:19 pm
Gan jau katrs kas uzskata, ka ap ekvatoru dzīvo tikai mērkaķi un tūristi.
20.-Mar-2017 02:20 pm
ā nu jā, redzesloka jautājums
20.-Mar-2017 03:19 pm
Motocikls nerada mazāk piesārņojuma nekā auto, pat ja nepārrēķina uz pasažieri.
Motocikls ražo mazāk ogļskābās gāzes, jā. Bet CO2 ir izplūdes gāzu nekaitīgākā daļa, automašīnām iir daudz vairāk fīču, lai samazinātu kaitīgos izmešus, motocikliem tādu prasību nav.

Rezultātā motocikls rada par kārtu vairāk smoga.

Tā ir ar ļoti daudz zaļajām lietām.
20.-Mar-2017 03:42 pm
Nu es nebūtu tik pārliecināts, ka tie visi nezināmas izcelsmes moto dzinēji, kuriem atgāzes neviens nemēra un kurus regulē uz čuiņiku, un no kuriem gan jau pietiekoši daudz ir arī divtaktnieku, varētu būt ekoloģiskāki par pēdējos 15 gados ražotiem auto. Varbūt ka 1 moto pret 1 auto arī ir, bet 5 moto pret 1 auto gan jau nu točna nē.

Par Rīgu, nu jā, tā jums tur būtu. :P
20.-Mar-2017 03:43 pm
Mēh, es savējo komentāru sāku rakstīt prims tas augšējais bija parādījies. :) Bet jauki, ka neesmu viens.
20.-Mar-2017 12:37 pm
Atzīstu, ka Vjetnamas pieminēšana šeit bija mazliet ne pa ķeksi, bet nesākot šķetināt statistikas un kultūras atšķirības, es nespēju neapbrīnot viņu spēju pašorganizēt satiksmi. Cita starpā, ja ļoti gribās šinī visā iepīt Latviju, es negribētu šeit arī smogu un dīvaino sabiedriskā transporta organizēšanu.
20.-Mar-2017 03:26 pm
Paskaites kādreiz, kā satiksme organizējas autostāvvietās vai vienādas nozīmes krustojumos.

Arī apbrīnojami tiek galā - jo loģiski, ka neavarē VISU laiku, avārijas jebkurā gadījumā ir ne-bieža lieta. Bet noteikumi spēj samazināt smago avāriju skaitu, pat ja tie padara satiksmi neērtāku visā pārējā laikā. Jo īpaši šīs neērtības izjūt tie, kas ir ļoti pārliecināti par savām 'pašorganizēšanās spējām', lai gan no praksē šī spēja galvenokārt realizējas kā 'paļaušanās, ka visi citi paskries malā'. Nu un malā paskriešana atkarīga, protams, no tā, cik bieži ar šādiem nekauņām jāsaskrienas vs cik bieži var paļauties, ka arī pārējie tomēr noteikumus ievēros.

Tak tajā pašā ielinkotajā wiki lapā redzams, ka Vjetnamā satiksmes negadījumos MIRUŠO skaits gadā arī relatīvi ir lielāks nekā LV vienalga, vai rēķināsi uz galviņām, vai uz transportlīdzekļiem. Latvijā ir ap 31 transportlīdzekļu (vieglie+motocikli) uz 100 cilvēkiem, Vjetnamā ir tuvāk 40/100 - bet jebkurā gadījumā, diezgan salīdzināmi lielumi.
20.-Mar-2017 03:53 pm
dārgie "noteikumu" aizstāvji, dariet man to prieku, dodieties ceļojumā uz āziju un šķērsojiet teiksim kādu palielāku saigonas ielu krēslas stundā, tad parunāsim, ok? tas, ko tu šeit apceri, attiecas tieši un precīzi uz latviju, jā, "citi paskries malā" un "nekauņām jāsaskrienas" un visi šie argumenti un aspekti. nezinu, kas te sanāk vista un ola – vai mums ir vajadzīgi tādi noteikumi tāpēc, ka mēs citādi nejēgtu tikt galā, vai mēs nejēdzam citādi tikt galā tāpēc, ka mums ir tādi noteikumi. skaidrs ir viens, kontekstjutība pie mums nav attīstīta, kamēr lūk tādā vjetnamā ir, tiešām apbrīnojama. cita lieta, ka moto avārijās drošvien ir apmēram tikpat viegli nomirt kā velo – braucējs ir diezgan neaizsargāts. bet katrā ziņā pēc vjetnamas brauciena lielākais kultūršoks pie atgriešanās bija tas, cik drausmīgi lēni notiek (īpaši rīta) trafiks, kur saigonā tiešām sen jau visi būtu aizbraukuši, kur kuram vajag.
20.-Mar-2017 04:07 pm
Es gan piebilstu, ka Latvijā noteikumus nemaz tik ļoti nerespektē. Es diezgan pabrīnījos, kad cerībā uz "civilizētu satiksmi", jo četu mēnešu prakses trūkums tomēr kaut ko nodara tavām iemaņēm, atdūros pret diezan lielu nervozitāti satiksmē. Tu pilnīgi sāc justies vainīgs par to, ka tu respektē CSN, vai nekur tā pārāk nesteidzies.
20.-Mar-2017 07:49 pm
Tur nevajag Vjetnamu un četrus mēnešus, kopš strādāju attālināti no laukiem, un Rīgā sanāk būt reizi pāris nedēļās vai retāk, tur ejot ar kājām arī ir sajūta, ka visi brauc virsū. Ar auto gan tieši otrādi - besī laukā, cik lēni viss notiek. Mēs te laukos paņemam azimutu un atiet.
20.-Mar-2017 10:37 pm
nerespektē vis. noteikumus vajag, lai viņus varētu appist, lai uz viņiem kaut ko varētu novelt, un vēl ļoti ērti ir tas, ka nav taču jārēķinās ar apkārtējiem, priekš tam ir noteikumi. tās būtu noteikumu ēnas puses lokālā izpildījumā. un kopumā gribētos satiksmē daudz vairāk pašcieņas un daudz mazāk kompleksu.
20.-Mar-2017 04:18 pm
Bet visādi citādi ir mazliet dīvaini tieši salīdzināt situāciju Latvijā ar situāciju Vjetnamā. Katrā ziņā man noteikti nebija vēlmes pateikt, ka davai visi pārsēdīsimies uz močiem un sākism ignorēt CSN.
This page was loaded Nov 24. 2024, 3:12 am GMT.