You wanna have a life but not too real
Velo un promiles 
14.-Jun-2012 04:05 pm
Man esot jāpatrollē par velosipēdistu alkoholiskajiem paradumiem.

http://www.apollo.lv/portal/news/articles/277952

Tātad:

1. 0.5 promiļu robeža velosipēdistam manuprāt ir galīgi garām. Cilvēks, kurš ir mazliet iešāvis, un sēžas pie velo vai auto stūres, kaut kā nešķiet adekvāti salīdzināms. Tā pat es neteiktu, ka braukšana pa trotuāru ir salīdzināma ar braukšanu pa ielu, ar braukšanu pa veloceliņu, vai ar braukšanu pa šosejas malu. Vajadzētu tomēr nošķirt graudus no pelavām, attiecīgi izvērtēt, kādi katrā gadījumā ir riski, un kāda ir statistika. Es teiktu, ka naktī tapā kleberēt bez atstarotāja pa šosejas malu ir daudz bīstamāk, kā pēc trim aliņiem braukt pilsētā pa veloceliņu. Ok, varbūt virs promiles tiešām ir ārkārtīgi stulbi mēģināt mīties ar savu čīkstošo biedru, bet, ja ceļam sodus, palielinām arī tolerances līmeni. Iespējams, promile ir par daudz, bet vismaz kādi 0.8 manuprāt būtu adekvāti. Nu, vai arī lieciet man nobraukt 20 metrus pa veloceliņa atdalošo strīpu. Visbeidzot, būt satiksmē idiotam ir vis bīstamāk pat pilnīgi skaidrā.

2. Atņemt autovadītāja tiesības par braukšanu ar velosipēdu? Kur loģika? Kā ar vēlēšanu tiesību atņemšanu par Guntara Rača dziesmu klausīšanos. Vai fakts, ka es iereibis braucu ar velo nozīmē to, ka esmu aizmirsis ceļu satiksmes noteikumus, vai to, cik bīstama apkārtējiem ir auto vadīšana dzērumā? Un kur ir samērība? Tātad jaunietis bez auto apliecības ir mazāk bīstams satiksmē par šoferīti uz velosipēda? Es teiktu, ka jebkurā situācijā un stadijā šoferis pie velo stūres ir mazāk bīstams par to, kas pārvietojas tikai ar riteni. Tad varbūt pēc samērības principa, ja brauc dzēris, tiesības nost, ja nav tiesību, cietumā?
Comments 
14.-Jun-2012 05:03 pm
derētu zināt statistiku, cik lielai daļai no veloļaudīm vispār ir autovadītāja apliecība. un tad padomāt, vai tomēr nav labāk, ja iereibušajam velosipēdistam ir sajēga, kas ir ceļu satiksmes noteikumi. tieši par samērību jautājums, jā - no diviem iereibušiem velosipēdistiem bargāk soda to, kurš ir principā gudrāks un spējīgāks velo vadīt pareizāk par otru, lol. sūdi jobanie, bļaģ!
14.-Jun-2012 05:12 pm
Aktīvo velosipēdistu skaits neesot zināms vispār, kur nu vēl griezumā ar autovadītāju apliecībām.

Tā pat arī tiek pieņemts, ka braukt ar ķiveri ir drošāk, bet negadījumu statistikā nemaz netiek fiksēts, vai cietušajam velosipēdistam galvā ir bijusi ķivere, vai nav. Da kāda ķivere, netiek arī fiksēts, kas tieši ar viņu ir noticis, tik vien cik dzīvs vai miris.
14.-Jun-2012 05:23 pm
a kāpēc, piemēram, iereibužus gājējus neviens nesoda? iereibušam gājējam arī varētu ņemt nost vadītāja apliecību.
14.-Jun-2012 05:24 pm
Dzīvokli!
14.-Jun-2012 05:33 pm
vismaz pasi atņemt.
14.-Jun-2012 06:44 pm
tā ķivere man liekas, ir visnotaļ lieki. cik bieži velosipēdists krīt uz pakauša? bet cik bieži uz sejas vai sāna? tad jau labāk nepilngadīga hokejista režģi, vai vismaz zobu un pautu sargus.
14.-Jun-2012 08:02 pm
Ķiveres jēga ir, ka kaut kādi 2/3 velosipēdistiem, kas iet bojā, nebūtu miruši, ja būtu valkājuši ķiveri.

(Tas, protams, nenozīmē, ka es velku ķiveri, ja braucu ar riteni, jo nepatīk, bet kaut kad pagāšvasar tieši aizdomājos - es tie mierīgi ripinos ārā no Cēsīm ar kādiem 50 km/h, un ja tādā ātrumā kaut kas atgadītos un es lidotu, visticamāk, gals būtu klāt. A ja ķivere? Visticamāk, nebūtu.)
18.-Jun-2012 01:15 pm
kaut kur lasīju, ka ķivere ir svarīga, ja mēdz braukt uz 30 km/h un ātrāk, ja velkas kā es, tb, lēnais divplāksnis, esot samērā neefektīvs aksesuārs
18.-Jun-2012 01:15 pm
Ne ja mašīna uzbrauc un Tu lido - tad vienlaga, kāds Tavs ātrums. Nokritīsi nelaimīgi uz apmales un čau :/
18.-Jun-2012 01:20 pm
Kā reizi tieši otrādi - ķiveres triecienizturība tiek garantēta līdz 30 km/h.
18.-Jun-2012 01:24 pm
nu tad es atkal visu esmu sajaukusi, trallallā :)
14.-Jun-2012 08:06 pm
Tas, ka kādam ir tiesības, nenozīmē, ka šamais ir gudrāks un spējīgāks vadīt velo pareizāk, it īpaši dzērumā (praksē that is). Un man šķiet, ka CSN zināšana/nezināšana būtiski nemaina velosipēdistu negadījumu statistiku.

Bet ideja stulba.

Es teiktu tā, ka ja cilvēks pieķerts reibumā 3x 2 gada laikā, tad var runāt par tiesību atņemšanu pamatojoties uz iespējamām medicīniskām indikācijām attiecībā uz alkoholismu - bet tam arī jāattiecas uz cilvēkiem, kuriem nav tiesības (3x pieķer uz velo, vajag īpašu ekspertīzi, lai varētu kvalificēties tiesību nolikšanai).
14.-Jun-2012 08:07 pm
Kaut vai tie paši velokurjeri - es šaubos, ka viņi nezina CSN, viņi tikai izvēlās CSN neievērot.
This page was loaded Nov 20. 2024, 1:41 am GMT.