You wanna have a life but not too real
Sabiedriskais transports 
3.-Maijs-2012 10:26 am
Tu gribētu Rīgā bezmaksas sabiedrisko transportu?
Comments 
3.-Maijs-2012 10:34 am
nē, es gribu kvalitatīvu sabiedrisko transportu par atbilstošu cenu, šobrīd price/performance sucks
3.-Maijs-2012 10:36 am
Redz, mūsu krievu tā saucamie sociķi gatavojas pašvaldību vēlēšanām, un atkal sola bezmaksas sieru.
3.-Maijs-2012 10:38 am
nereāli, jau pendžu un skolnieku bezmaksas pārvadāšanai RD grūž RS ļimonus dotācijās (ciparu neatceros)
3.-Maijs-2012 10:40 am
Es jau, labprāt, gribētu dzirdēt kādu formālu atrunu par mērķiem (formālu, jo tas patiesais mērķis šādām sarunām tā pat ir skaidrs), citādi ziņās figurē vieni vienīgi miljoni un procenti.
3.-Maijs-2012 11:03 am
Iedosi linku?
3.-Maijs-2012 11:13 am
Paldies! Centīšos kaut kad saņemties un uzrakstīt par to savu ideju, tagad vismaz būs zināmi kaut cik konkrēti skaitļi, lai veiktu aptuvenus aprēķinus.
3.-Maijs-2012 10:39 am
nē, bet ievērojami lētāku gan. nu, simbolisku samaksu, tur 20 sant. vai tml.
3.-Maijs-2012 11:01 am
tu taču pietiekami esi vazājusies apkārt pa Europu, vai ir kāda valsts, kur kvalitatīvs sabiedriskais transports ir par simbolisku samaksu?
3.-Maijs-2012 12:19 pm
ja rēķina proporcionāli (nu, attiecībā pret algām u.c. izmaksām), tad, jā. tajā pašā zviedrijā vai čehijā mēnešbiļetes u.c. ne-vienas-reizes-brauciena caurlaides ir pietiekami izdevīgas, lai ļaudis tās pirktu, nevis brauktu pa zaķi u.tml.
un ko nozīmē "kvaitatīvs" - piemēram (tas tikai piemēram), man nav vajadzīgs Luxexpress wifi, bezmaksas kafija un izslēgt neiespējamas ziņas+filmas, es labāk iztieku bez tā, bet braucu par lētāku naudu. Tapat arī es nezinu, vai gribu maksāt 1Ls par "kvalitatīvu" autobusu, ja man, piemēram, ir jānobrauc 1 vai 2 pieturas.
treškārt, es vēl joprojām turos pie pārlecības, ka RS vienā brīdī bijusi gana nesaimnieciska (visas tās pārejas no konduktora uz kompostieri un etalonu un etalona lasītāji 4 salonā, kamēr var arī iztikt ar 1, ja maina transp. lietošanas paradumus etc.), par ko savukārt maksā braucēji ar visiem tiem tarifiem.
3.-Maijs-2012 05:27 pm
čehijā ir zvērīga kontrole un lieli naudassodi par biļetes nepirkšanu [2005. bija kādi 8 ls, kronās neatceros, pēc tam summa turpināja augt].
atceros arī to, ka mēnešbiļetes cena attiecībā pret manu čehijas stipendiju nebūt nešķita ārkārtīgi lēta.
3.-Maijs-2012 05:31 pm
ā, un vēl viņiem bija tāds aņuks [bet to viņi, par laimi, ir jau pasen izskauduši], kas attiecās uz visādām limitētām kartēm - uz dažām līnijām šāda karte bija derīga tik un tik pieturas, kamēr uz citas bija jāņem vērā arī minūtes [pieturu skaitu nepārsniedzi, bet piecas minūtes virs limita ir? maksā 8 ls!]. karoče, bija jābūt augstākajam matemātiķim, lai ne reizi nenofeilotu.
3.-Maijs-2012 11:03 am
Jā. Domāju, ka tas varētu būt realizējams, ja liktu cilvēkiem maksāt par iebraukšanu Rīgā un Rīgas centrā - viena zona pie Rīgas nomales (nu, Jugla/Imanta/tālais Ķengarags), otra tuvāk centram. Ja ar auto šķērso šo zonu, tad piķo. Protams, vajadzētu atbilstoši stāvlaukumus pie ārējās zonas, lai cilvēki var novietot mašīnu un doties tālāk ar sabiedrisko, ja grib.

Bet tas mazinātu mašīnu skaitu pilsētā, attiecīgi sastrēgumus un izmešus, padarītu visu pilsētvidi patīkamāku iedzīvotājjiem un nosegtu vismaz krietnu daļu izdevumu, kas saistīti ar bezmaksas sabtransu.

Jebkurā gadījumā sabtransam noteikti būtu jābūt lētākam, vismaz mēnešbiļetēm noteikti. Ja nemaldos, visi transporta veidi visās dienās = ap 45 lati. Stokholmā tāda biļete maksā ap 50-60, bet tā zona ir daudzreiz lielāka. Distance, ko var nobraukt bez problēmām, ir aptuveni kā no Carnikavas līdz Tukumam.
3.-Maijs-2012 11:10 am
Tev nešķiet, ka sabiedriskais transports tādējādi kļūs par pārvietošanās, vai pat izklaides vietu tiem, kam nebūt nebūs nepieciešamība nokļūt darbā, mācību iestādē e.t.c.?
3.-Maijs-2012 11:12 am
Man grūti iedomāties, kāpēc lai kāds gribētu braukt sabiedriskajā aiz "nav ko darīt". Ja neskaita bomžus. Bet tie jau tāpat parasti pārkāpj kaut kādus kārtības noteikumus, kas ļautu viņus izmest...
3.-Maijs-2012 11:20 am
Because I can?

Manuprāt ideja jāsāk attīstīt no mērķiem, nevis no saukļiem. Savukārt mērķu kontekstā man šķiet tīri normāla pieeja ir atlaižu piemērošana, kas jau tagad ir pensionāriem, studējošiem un skolniekiem. Var diskutēt, protams, par apmēriem, bet IMHO sistēma kā tāda strādā, ja nu vienīgi atskaitot to debīlo e-talonu sistēmu bezmaksas braucējiem un mēnešbiļetniekiem.
3.-Maijs-2012 12:19 pm
domāju, bomži tur tupa sāktu dzīvot
esmu manījis, ka dažās eiropas lielpilsētās viņi risina mājokļa jautājumu ar metro palīdzību
3.-Maijs-2012 12:22 pm
a kas tur nenormāls? Mēs ar E mēdzam izmantot transportu, lai "apceļotu dzimto pilsētu". nu un? transports ir pārvietošanās līdzeklis. pārvietošanās mērķiem un motivācijām tā kā nevajadzētu būt svarīgiem.

pret bomžiem būtu jācīnās nevis ar tarifiem, bet gan ar skaidri salasāmiem noteikumiem (kur ir punkts par smērējošu apģērbu u.tml.) un kontroli/policiju/soc.dienestiem u.c. paņēmieniem, kas mazinātu tādu bomžu esamību vispār. Piem., tajā pašā zviedrijā ir kādu brīdi jāpadzīvo, lai uz aci iemācītos noteikt bomzi
3.-Maijs-2012 12:37 pm
Nu lūk, jūs nopīkstināt savu e-talonu, un dodaties apceļot dzimto pilsētu. Problēmu nulle. Pa lielam man arī ir pajāt uz pensionāru ordām brīvdienās, kas savu nedēļas nogali dodas pavadīt kapos.

Savukārt es nevēlētos, lai Žoriks no Maskačkas darba dienas vidū ar divlitru Vanagu izdomātu doties streļīt cigaretes un divdesmit santīmus uz Lielajiem kapiem, jo, redz, kas tad viņam traucē aizbraukt ar diviem tramvajiem, kamēr man kādā nebūt ancūgā un mapēm rokās, būtu jāmēģina tādā sabtransā iespiesties iekšā, jo tur pilns ar novadopētnieiem.
3.-Maijs-2012 01:47 pm
Nekādā gadījumā. Jau tā penšu un proletāriešu tur ir kaudzēm, spēj tikai galošas nosargāt. Tad vispār nez kas panesīsies.
This page was loaded Jun 11. 2024, 9:52 am GMT.