You wanna have a life but not too real
Par veloheiteriem 
21.-Aug-2012 04:10 pm
Ok, vēl viena apmuļļāta tēma, bet tomēr kaut kāds zajobs uznāca. Tātad, kas daudzas Rīgas madāmas un konservatīvus kungus kairina velosipēdistu klātbūtnē uz ielas?

Vispirms - komforta zonas samazināšanās. Lai gan patīk cilvēkiem skandināt, ka izdzīvos tas, kas mainīsies, tomēr pašiem mainīties tomēr negribas. Grozi kā gribi, bet vairs nevar īsti neskatīties kas tev notiek apkārt publiskajā telpā, ja vien neatrodies Rimi, vai sākt brēkt uz bērnu tikai tad, kad viņš tuvojas trotuāra apmalei. Pēkšņi izrādās, ka man ir jāskatās uz kaut kādām strīpām, es vairs nevaru slāt zigzagā, un darīt visu citu ko es esmu pieradis darīt uz trotuāra, vai vispār vietā, kur nebrauc auto. Un te jau nonākam pie pieraduma. Īpaši bēdīgi situācija sastāv ar pensionāriem. Ne ta viņi ir kurlāki, ne ta vispār nespēj sevī izkopt paradumu maiņu, bet daudzi pat nejēdz palēkt malā no veloceliņa dūres vicinot un lamājoties kad tiek apdžinsktināti. Es te piecdesmit gadus jau slāju un ausi neceļu, huļi es to sākšu darīt kaut kādu ērmu dēļ, kas salīduši uz dzelzs gabaliem. Te gan nevajag obligāti pensionārus. Pozīcija, "kā tu uzdrošinies būt savādāks?", vispār ir izteikta daudzos, kas viena vai otra iemesla dēļ paši neuzdrošinās kāpt dzelzs rumakam mugurā. Ja vēl pensionāri piekopj retoriku, "panajehaļi, nečisķ", tad jaunāka gada gājuma koka kluči Konstantīni izmanto principu pišanas taktiku. Bieži vien pēc principa, lasījis neesmu, bet viedoklis ir. Tāda vide ir ļoti auglīga visādiem mītiem, iz sērijas bērnu rati uz veloceļa, vai sīkais ar trīsriteni. Protams, zināma daļa "visi velobraucēji pidarasi" attieksmē ir vainojama vecā labā stereotipizācija, un visādi pie sarkanās gaismas braucēji nudien nesekmē stereotipu kliedēšanu. Kā zināms viena negatīva pieredze trotuāra aborigēnam iesēdīsies galvā krietni pamatīgāk par 10 pozitīvām, kas bieži nozīmē arī "nekāda pieredze", jo, ja nav starpgadījuma, nav arī pieredzes.

Itogo? A neko, laiks paies, pieradīs. Kaut kā bez eksāmenu kārtošanas esam iegaumējuši, ka pa ielu slāt nav pārāk veselīgi, un sarkanā lampiņa nozīmē gaidīt zaļo lampiņu. Tai pat laikā neskatoties uz to, ka automobīli pazīstam vēl no bērna kājas, neadekvāti bembisti nav izmiruši dabīgā nāvē. Kas spēs, empīrisko pieredzi un publiskās diskusijas pārvērtīs zināšanās, kas nespēs - zvani, skaidro, draudi ar sodiem, tā pat nekādā jēgā. Pedagoģijas jautājumi lai paliek pedagogiem.
Comments 
21.-Aug-2012 04:27 pm
ir vēl daudzi forši velopisēdisti, kuri nemaz nezina, kura ceļa daļiņa šiem pienākas, un pohujā dzinzina gan gājēju, gan braucēju pusē. vai arī uzīkot dzindzināšanas maratonu tur, kur nemaz ne tuvu nav šamo veloceliņš stāvējis.
da nu, es saku - lai brauc pa ielu, ja nav veloceļa, un lai iemācās, kura puse uz veloceļa šiem pienākas, tad moš es neburkšķēšu.
21.-Aug-2012 04:37 pm
Nu, tas viss iekļaujas gan tavā komforta zudumā, gan pieredzē ar velosipēdistiem idiotiem. Ir iespējams zvaniņu izmantot tā, ka gājējs no biksēm izlēks laukā, bet neredzu problēmu zvaniņa izmantošanai arī ne uz veloceliņa. Man ir pat doma papildināt velo ar kādu humānu viena piesitiena zvaniņu gadījumiem, kad vienkārši dod zināt par savu tuvošanos, un kāds salto, špagats vai dejas solis šinī brīdī nav vēlams.
21.-Aug-2012 04:53 pm
o, es atcerējos, ka es viendien redzēju veci uz vellapēda, kurš bija uz bagažnieka uzmontējis dažus metrus garu dēli, un brauca pa gājēju daļu un dzindzēja kā ķerts.
21.-Aug-2012 04:48 pm
Daži no apstākļiem, kuru atrisināšana varētu palīdzēt labot situāciju. :)

- Velosipēdisti sāktu braukt pa ielu, nevis ietvi. Ja tomēr ārkārtas gadījumā sanāk uzbraukt uz ietves, tad jābrauc lēni un kategoriski jāaizmirst par zvana lietošanu. Arī uz tiltiem ir ietves.

- Uz velosipēda kāptu cilvēki, kas izprot pilsētas satiksmi un ir apveltīti ar spēju normāli reaģēt uz notiekošo. Gan tādā ziņā, ka pamana lietas, gan tādā, ka var stiprāk uzmīt, ja vajag. Es apzināti nelietoju frāzi "zina CSN", jo tas nav tik svarīgi, kā vienkārši netaisīt sūdus uz ceļa. Šobrīd uz velo ir sakāpuši visi, tajā skaitā arī tie, kuriem satiksmē nevajadzētu piedalīties ārpus trolejbusa salona.

- Velo infrastruktūra tiktu veidota sakarīgāk un neparazitējot uz gājēju rēķina. Spilgts piemērs - Ķīpsala. Tur, ejot no trolejbusa pieturas uz Olimpiju, veloceliņš piespiedu kārtā ir jāšķērso divreiz (tāpēc, ka gājēju pāreja krustojumā ar Balasta dambi atrodas aiz veloceliņa (gājēji veido dzīvo aizsegu no auto)), un tālāk gājējiem atvēlētā daļa ir tik šaura, ka divi cilvēki nevar komfortabli iet blakus vai izmainīties ar pretimnācēju bez iekāpšanas zālē vai veloceliņā.
21.-Aug-2012 04:50 pm
vot, vot. + dahuja, jo +1 nepauž manu piekrišanu gana labi.
ietver sevī visu to, ko es teicu, un kas tika pateikts, ka esot manas konforta zonas problēmas.
21.-Aug-2012 04:55 pm
Protams, es saprotu, ka sakarīga infrastuktūra lielu daļu no šīm problēmām novērstu, bet šīs infrastruktūras trūkums vai nesakārtotība nav pārējo satiksmes dalībnieku vaina.

Turklāt, nav tā, ka velo infrastruktūrā nekas netiktu investēts, bet pārējie ceļi būtu ļoti ok. Ceļš ir dranķīgs visiem, turklāt velobraucēji par tā izmantošanu nemaksā neko. Tā kā vajag paciesties. Viss būs.
21.-Aug-2012 05:00 pm
"velobraucēji par tā izmantošanu nemaksā neko" - protams, velosipēdistiem nepieder auto, ceļu nodokli viņi nemaksā, kā arī nemaksā IIN.
Ej nošaujies.
21.-Aug-2012 05:12 pm
Un vēl dažiem velobraucējiem ir raksturīga pastiprināta agresija. :) Es nevienu velobraucēju nekur nesūtu, arī nošauties ne. Bet ko es saņemu pretim?
21.-Aug-2012 05:13 pm
nokaitinātu mani, protams :)
21.-Aug-2012 05:13 pm
Tas tev no Dimitera?
21.-Aug-2012 05:15 pm
nedaudz, jā, vēl arī no tā, ka šodien mani gandrīz pie Maķīša (wtf???) nonesa, un vispār piedzīvojumi ikdienas maršrutā - pats zini. Lai es pēc tā visa vēl kāptu uz braucamās daļas, srsly?
21.-Aug-2012 04:53 pm
Ja uz velosipēda kāptu tikai cilvēki, kas izprot satiksmi, infrastruktūras jautājums arī nebūtu tik akūts. Kā arī daudzi citi.
21.-Aug-2012 04:55 pm
Protams.
21.-Aug-2012 04:55 pm
velosipēdisti nebrauks pa ielu, kamēr nebūs atdalošās joslas, kas paredzētas speciāli velosipēdistiem. Ja atsevišķi krāni ir spējīgi mani bez 1 sekundes notriekt notriekt uz GĀJĒJU PĀREJAS, kamēr man ir ZAĻĀ GAISMA, es pat negribu domāt, kas būs, ja es atradīšos uz brauktuves. So, ejiet dillēs, velosipēdists nav ne ar ko sliktāks par mamašu, kura ar bērnu ratiem aizšķērso visu perimetru, vai trīs pensijas vecuma tauku pikām, kas zvārojas no vienas trotuāra puses uz otru.

"Neparazitējot uz gājēju rēķina", jā, protams, nabaga gājēji, kuriem vien divi speciālie celiņi pa visu Rīgu atvēlēti, atšķirībā no kundziņiem velosipēdistiem, kuri droši var brauk'āt kur un kā vien grib.

21.-Aug-2012 05:03 pm
Es tev ieteiktu apsvērt iespēju pārcelties uz kādu vietu, kur šīs lietas ir sakārtotākas vai uz tādu, kur to nav vispār (pļavas/meža vidu). Situācija ir tāda, kāda tā ir. Kopumā tā uzlabojas (veloceliņi tiek būvēti, auto braucēju kultūra uzlabojas), bet tev vajag visu un uzreiz. Nu nebūs tā. Ir jāizaug kaut kādai jaunai paaudzei.

Bērnu ratiņi platumā aizņem tikpat daudz vietas, cik velo, tikai tie nezvana un nebrauc ātrumā, kas pārsniedz gājēju ātrumu. Arī apturami tie ir faktiski uzreiz.

Es, kad braukāju ar ričuku (un darīju to daudz) skolas laikā, braucu gandrīz tikai pa ielu, jo man likās, ka pa ietvi brauc tikai mīkstie. Viss kārtībā, dzīvs esmu. Un tad autovadītāju respekts pret velo bija daudz mazāks. :)
21.-Aug-2012 05:46 pm
es braucu, un pofig par līnijām. bet uz ietvēm un citviet, kur telpā jāšārē ar gājējiem, jāpieskaņojas viņu pārvietošanās ātrumam. zvaniņš tikai tad, kad kāds dur uz norobežota veloceliņa un ir acīmredzot aizsapņojies.
un galu galā, labākā stratēģija ir nekarot. nerakt cirvi laukā. dlja rastamana svoboda - eto marihuana.
This page was loaded Okt 2. 2024, 9:23 am GMT.