You wanna have a life but not too real
No katra pēc spējām un katram pēc vajadzības 
10.-Okt-2013 01:05 pm
Kādu fleimu par naudu?

Laikam pālī biju nospiedis "izlasīts" vienam e-pastam, bet šodien izdomāju paskatīties galvenajā inboksā (džīmeila jaunā fīča). Un, ko es tur atrodu? Aicinājumu būt progresīvam. Visdrīzāk esmu izteicies, un varu arī atkārtoties - principā man nav pretenziju pret progresivitāti ieņēmumu nodokļu jautājumā, vien ir jautājums par implementāciju. Celt nodokļus... uz kurieni vēl? Tātad, tikai nodokļu samazinājums, manuprāt, der.

Bet, visā šinī pārspriedumā mani mulsina dažas lietas:

1. Tiek runāts par nodokļu samazinājumu, bet aizejam uz manu balsi, un redzam mazliet citu bildi. Mazajām algām samazinājums, vidējām, tipa, nemainīgs, lai gan arī jau par procentu augstāk, un "lielajām" nepārprotams palielinājums. Par sliekšņiem un procentiem var diskutēt, bet es pagaidām nesaprotu principu - tas ir kā, klausies manos vārdos, neskaties manos darbos?

2. 30% IIN. "Es neesmu ekonomists, bet man ir viedoklis" ir jauki, bet no kurienes pārliecība, ka IIN vēl kaut kur var celt, īpaši, ja es neuzskatu, ka 1500 LVL (mums te vispār eira nāk) ir kaut kāda pārbagātības pazīme. Sūds par pārbagātību, vai "progresīvie" ir parēķinājuši, cik tad sanāk kopējais nodokļu procents? Te nesen bija žēlabu gabals, kādi Norvēģi patiesībā ir nabadziņi, jo maksājot veselus 38% nodokļos, un te hujakš, 30% IIN. Es pat negribu domāt, cik procenti tas sanāk kopā ar sociālajiem un ko tik nē. Uz tā fona Norvēģija varēs iet stūrī nokaunēties.

3. "No katra pēc spējām un katram pēc vajadzības". Nopietni? Jums gadiņu ir cik, jaunizceptie sociķi? Ja ar šitādiem saukļiem kāds man mēģina iemārketēt progresīvā nodokļa ideju, lai iet ēst zemi, un uzkož ar vabolēm. Brauciet uz Barsām, un ejiet Spānijas ceļu, bet šitās jaunās rietumimigrantu vēsmas man, lūdzu, starp vaigiem nestūķēt. Kādam, varbūt, ir vajadzība kādu stiklu izsist sabiedriskā transporta pieturā, bet, pa manam, šitādiem pa dirsu, un no Rīgas laukā, ne sociālo taisnīgumu. Nemāki, iemācīsim, negribi, piespiedīsim. Es ar dažas populāras frāzes zinu, kā redziet.
Comments 
10.-Okt-2013 01:38 pm
Mani vairāk uztrauktu, kāpēc viņiem ir mans e-pasts.
10.-Okt-2013 01:40 pm
jā, un links uz manabalss.lv nestrādā
10.-Okt-2013 01:42 pm
Not any more!
10.-Okt-2013 01:41 pm
viens no iemesliem varētu būt futbola liste.
10.-Okt-2013 01:42 pm
pizģec :D
10.-Okt-2013 03:11 pm
es arī lieku uz to, ka futbolliste šo saņēma (tev nebūs futbollisti nelietīgi valkāt)
viss buržuju bars thhhh
10.-Okt-2013 01:50 pm
es, protams, saku, ka vajag progr.nodokli. bet vajag tādu, lai tas neveicinātu ēnu ekonomiku - saņemu minimālo algu, pārējo savādāk. Šis neizskatās pārliecinoši un piemērots cilvēkiem, kas visu mūžu ir domājuši veidus, kā appist sistēmu
citādi nestrādās
10.-Okt-2013 01:53 pm
Jā, arī tas. Par kādu taisnīguma sajūtu var runāt, ja viena daļa algu saņem tikai ķepā?
10.-Okt-2013 03:01 pm
Tā komuniste nav no cibas? Pēc tādas izskatās katrā ziņā. Pie tam vēl esot tulkotāja. Viss sakrīt.
10.-Okt-2013 03:48 pm
Laikam. Bet tas nemaina faktu, ka es neticu utopiskām idejām, vēl jo vairāk tādām, kas jau paspējušas izgāzties, un iebilstu pret demagoģiju. Nupat ir sajūta, ka ideoloģija ir apmēram kā feisīts, smārtfōni un seriāli - atkarīga no tā brīža modes, tikai vajag iepīt kādu cēlu frāzi, iz sērijas "brīvība, vienlīdzība, brālība", un izlikties, ka tur nekad nav bijis "ou la Mort".
10.-Okt-2013 03:51 pm
Adod navdu!

10.-Okt-2013 03:10 pm
starp citu, mēs bieži aizmirstam svarīgu vērtību, kas man ļoti patika tajā rakstā:
" visas profesijas mums ir derīgas un vajadzīgas, ne tikai priekšnieki vien."

Visi grib būt bosi, bet ielas kādam ir jāslauka. Kāpēc, lai sētnieks vai logu mazgātājs nevarētu gribēt vizināties ar BMW?
10.-Okt-2013 03:56 pm
Nū, gribēt jau viņš var, tikai parasti visi saucēji "katram strādniekam pa naudas maisam" aizmirst materiālās pasaules galīgo dabu, un pie vienlīdzīgas materiālo labumu pārdales, parasti katram sanāk pa bišķiņam, un bembis beigās var nebūt nevienam.

Lūk, ja tas sētnieks uzkonstruētu airobotu, kas lapas grābj, un sniegu šķūrē, un no uzkopšanas darbiem ietaupītajā laikā ietu riteņus skrūvēt, tad cerība tikt pie bembja noteikti vairotos.
10.-Okt-2013 04:03 pm
imho nepareizi saprati domu - ja visi gribēs uzkonsturēt airobotus, nebūs neviena, kas lapas grābs jau šodien. bet to vajag darīt tieši tagad un te. Mēs dažreiz neaptveram, cik mazatalgotais darbaspēks mums ir nepieciešams. Ziemā, kas nošķūrē ceļu kaut vai.
Protams, ka cilvēki bļauj, ka to jau var darīt katrs feģa, bet man ir bak. grāds, tāpēc pārējās profesijas ir necienīgas, bet ja tiešām tāda attieksme turpinās būt, tad aptrūksies to feģu un ar visu doktora grādu savu ceļu šķūrēsi pats.
10.-Okt-2013 04:15 pm
Kas ir "mēs", kas neaptver? Jā, mēdz būt vīzdegunīgi cilvēki, arī cilvēki ar lielām ausīm, alus vēderu, tuvredzīgi un homoseksuāli cilvēki. Caurmērā, domāju, visi saprot, ka nebūtu sētnieka, drošvien katru rītu, īpaši ziemā, būtu jāceļās stundu ātrāk, un jāvingro ar sniega lāpstu. Gan jau nenomirtu.

Un Feģas, domājam, nebeigsies nekad. Kā jau te komentāros minēts - priekšnieku defecīts gan varētu parādīties.
10.-Okt-2013 03:59 pm
Kas ir tie jūs, kas to aizmirst?

Un apgalvojums, ka "visi grib būt bosi, bet neviens nedomā par "parasto darba cilvēku"", ir nekas kā kaut kāds komunistu populisms. Ir vesels lērums cilvēku, es tajā skaitā, kuri jūtas pietiekoši komfortabli darot darbus, kas nav saistīti ar kaut kā vadību.

Vadības darbs nav piemērots visiem, taču jebkurā gadījumā labāk ir lai cilvēks grib būt vadītājs, pamēģina kaut ko pavadīt un saprot, kā tas ir, izdara secinājumus un dara kaut ko citu, jau ar citu skatījumu uz pasauli un bagātāku pieredzi, nevis turpina čīkstēt pie virpas, ka ļaunie kapitālisti ir viņu paverdzinājuši un visi priekšnieki ir kretīni.


Tāpat arī diez vai mums tuvākajā laikā draud sētnieku vai logu mazgātāju deficīts, drīzāk šķiet, ka otrādi.

Un kurā tieši brīdī, ieviešot to progresīvo nodokli, sētnieki tiks pie BMW?
10.-Okt-2013 04:04 pm
sētnieku deficīts draud.
Vakar LR1 viens laukzemnieks no Latgales sūdzējās, ka nevar atrast darbiniekus saviem lauku/kūts darbiem.
10.-Okt-2013 04:14 pm
Nu jā, tas laikam tāpēc, ka visi potenciālie darbinieki ir kļuvuši par veiksmīgiem vadītājiem, staigā uzvalkos un braukā stilīgos auto.

Tur ir cita problēma, vai nu nav normāla piedāvājuma (darba laiks, apstākļi, atalgojums), gan jau čalis sola kaut kādus 200Ls un jāiet uz darbu sešos no rīta, vai arī vienkārši ļaudis viņa teritorijā ir degradējušies tiktāl, ka neder vairs pat vienkāršajiem darbiem. Tātad jāmēģina iegūt tādi, kas ir ar mieru strādāt, droši vien tad ir vai nu jāmaksā vairāk, vai arī jātaisa ciet tas bizness. Nu vai arī jāved iekšā kaut kāds darbaspēks no trešajām valstīm.


10.-Okt-2013 04:20 pm
Jā, diezgan populāra tēze, īpaši no lauksaimniekiem. Un, indīd, nav kas rāceņus novāc ne tāpēc, ka visi par mākleriem un advokātiem ir kļuvuši, bet tāpēc, ka labrātāk mājās gana blusas, nevis iet rāceni vilkt, jo bembim tā pat nopelnīt nevar ar rāceņu raušanu. Te nu jautājums, kam tad īsti traucē vēlme būt par bosu?
10.-Okt-2013 04:07 pm
Jā, šo es aizmirsu pieminēt. Es arī zinu gana daudz ļaužu, kas priekšniekos neraujās, bet ir ļoti labi speciālisti savā jomā. Es apmēram nojaušu, kas ir tie cilvēki, kas uzskata, ka būt par priekšnieku jau defaultā ir kruta, un kādi ir iemesli iekārot "augstos krēslus". Realitāte, par laimi, bieži vien ir tāda, ka apsolītā zeme "lielā alga" nav sinonīms vārdam "būt par priekšnieku". Ir gana daudz modeļu, kur vadībai un speciālistiem ir līdzīgi atalgojuma līmeņi, atšķiras tikai ekspertīzes jomas.
10.-Okt-2013 07:08 pm
Nuss, man aizdomas, ka zemē, kurā savi 80% iedzīvotāju dzīvo ar ienākumiem kur 300 Ls robežās, 1500 LVL ir daudz, pat tāds ciema līmeņa bagātnieka statuss, kaut Eirōpas mērogā tā ir normāla proletārieša alga ko šejienes proletārieši (viņi gan labprātāk sevi par speciālistiem dēvē) saņem. Un tas, ka maximas kasiere nodokļos atdod valstij kudi lielāku %, nekā Rungainis un draugi, arī tiem "kreisajiem" varētu nepatikt. Daži ļaudis vispār dīvaini, tb ir pret verdzību, ja paši nav pieslēgti pie dzirnakmens, vai ir pret kanibālismu, kaut paši nav uz pusdienu šķīvja. Būtu labāk priecājušies un pieņēmuši dzīves realitāti, nevis pukstējuši par sociālo solidaritāti un taisnīgumu. Bet tas (nu tās muļķības par taisnīgumiem) diemžēl tiek ieaudzināts jau arhetipu līmenī kopš akmens laikmeta, tb visai kardināli jāmaina domāšanu, lai to visu atmestu kā lieku.
10.-Okt-2013 07:30 pm
Tikai negaidi, ka cibā kāds ironiju uztvers.
11.-Okt-2013 09:43 am
Baidos, ka cilvēki ar ienākumiem 300 latu robežās par savu algu domā kā par to, kas viņiem iekrīt kontā, plus to, ko saņem skaidrā. Nojēga par to, ko reāli nozīmē tā 800 vai 1500 LVL lielā alga, viņiem ir visai maza.
This page was loaded Jun 1. 2024, 1:42 pm GMT.