| Ok, stāsti par Rīgas brīnišķīgo kanalizācijas sistēmu (arī es esmu pabijis peļķēs, kas sniedzas līdz motora pārsegam), bedrainajiem ceļiem, un gājējiem ar sliktu karmu, kas personīgi ir atbildīgi par Rīgas domes lēmumiem, minēšu atsevišķus piemērus tam, kā var izvairīties no gājēju apšļakstīšanas, un kas šādu iespēju neizmanto.
1. Man ir mašīna, bet smadzenēm naudas pietrūka. Satiksme vienā joslā, iela plata, kustība notiek ar konstantu braukšanas ātrumu. Šim visam pa vidu ir indivīds, kam saikne ar realitāti ir aptuveni tāda pati, kā ēzelim, kam ir uzliktas klapes. Ainava mainās, tātad es braucu. No pārējiem satiksmes dalībniekiem šāds indivīds atšķiras ar to, ka nemēģina analizēt laikapstākļus, brauktuves specifiku, un visu, kas notiek ārpus braucamās daļas, tādēļ viņš spītīgi turās joslas labajā malā, ignorējot peļķes un to radītās šļakatas, bedres, atvērtas lūkas, ekstrēmos gadījumos arī zilus dūmus no sava motora pārsega. Šāda indivīda koncentrēšanos uz taisnveida kustību spēj satricināt vienīgi fakts, ka nospiežot gāzes pedāli kustība uz priekšu nenotiek.
2. Es esmu Hakinens, jūs visi pārējie braukt nejēdzat. Vairums autovadītāju savā ikdienas rutīnā jau pēc otrās vai trešās maršruta mērošanas reizes jau ir izdarījuši secinājumus par labāko braukšanas ātrumu, labākajām joslām un krustojumu konfigurāciju. Hakinenam katra diena ir jauns izaicinājums, un atmiņa kā zelta zivtiņai. Nicina tos, kas mēģina ievērot ceļu satiksmes noteikumu, vispārēju cieņu un loģiku uz ceļa, un seksuālu uzbudinājumu gūst no pozitīva vai negatīva paātrinājuma. Īpaša seksuālā minoritāte ir tie, kas papildus arī savu izpūtēju nomaina ar putekļusūcēja trubu. Hakinens spēj nokaitināt ne tikai gājējus brīžos kad asfalta segums ir slapjš, jo Hakinena darbības ir neparedzamas, un rada īpaši lielus zaudējumus, bet arī citus autovadītājus, jo Hakinena auto vienlaicīgi ir izdegušas visas pagriezienu rādītāja spuldzītes, kas apgrūtina prognozes, kad viņš mainīs joslu, kā arī traucē saglabāt konstantu braukšanas ātrumu, jo straujas paātrināšanās un straujas bremzēšanas tehnika vidējo braukšanas ātrumu salīdzinot ar vidējo satiksmes ātrumu samazina aptuveni par 10%. Īpaši tas ir kaitinoši tādēļ, ka vidēji 5 km posmā, uz ātruma atšķirības rēķina, Hakinens tev priekšā nonāk divas, trīs reizes, līdz jūsu ceļi šķiras, vai trāpās kāds garāks posms bez luksoforiem, un atļauto braukšanas ātrumu 70 km/h.
3. Jūs visi esat gnīdas. Principā apvieno abu augstāk minēto tipu braukšanas stilu, vien ar to atšķirību, ka naudas pietiks gan jaunam auto, gan jaunai autovadītāja apliecībai, jo ir smagas bažas, vai šis tips jebkad ir zinājis CSN, kā arī nicina ne tikai apkārtējo braukšanas stilu, bet viņu eksistenci viņam apkārt kā tādu. Gājēju apšļakstīšanas kontekstā ir bīstams ar to, ka iemanās to izdarīt vietās, kur gājēji vismazāk to gaida, piemēram, uz bruģētām ielām, skolu un bērnudārzu tuvumā kur ir guļošie policisti u.c.
Nobeidzot tēmu - jā, gadās visādi, gadās visiem. Reizēm nākas pat pārkāpt CSN, jo arī tie mēdz būt pretrunā ar vispārēju loģiku, un reizēm pat var saprast foršmažor situācijas. Tomēr tas neatceļ iespēju turpināt būt cilvēcīgam, padomājot, vai tev var tikt garām, ja esi atstājis mašīnu neatļautā vietā, lai ieskrietu nopirkt puķes, vai arī nepišot CSN principus, un braukt pa tukšo kreiso joslu, ja labajai piekļaujas ieskrējiena josla un daudz citu piemēru iz dzīves. |