| Nu, tad par tiem bērniem un dzimumiem.
Futeni esat spēlējuši? Tāda sportiska komandas spēle puikām, kamēr meitenes mācās dejas soļus, griež rinķi, vai plivina bantes. Nu lūk, un lai spēlētu šo brīnišķīgo maskulīno spartiešu spēli ar atkailinātiem torsiem ir jāsadalās divās komandās. Un tad vienmēr ir kāds Pēteris, kuru neviens negrib ņemt komandā. Bet nu tā, ka iz sērijas - tad jau labāk mēs deviņi pret jums divpadsmit, bet tikai ne Pēteris. To, ko skuķi neprot spēlēt futeni, to jau katrs tā pat zina. Ok, caur ērkšķiem un zilumiem, ir redzēti arī izņēmumi, un nekas džekiem neatliek, kā atzīt - jā, Anniņ, tu tomēr esi foršs džeks. Ne tā kā tas skuķis, Pēteris. Lūk, tā mēs augām. Protams, raustījām skuķus aiz bizēm, dauzījām šullē stiklus, vēlāk viens otram sitām pa muti dēļ tiem pašiem skuķiem, vienvārdsakot, augām par kārtīgiem mužikiem. Pēc visiem uzstādījumiem, man jau sen vajadzētu apprecēt blondu zaķi, kas nelīstu ārā no virtuves, kamēr es skatos hoķi, ik pa laikam uzšaujot pa pakausi kādam no trijiem bērniem, kas par skaļu ir iekviecies.
A, tagad? Manam Jānītim jāzin, ka viņš var spēlēties ar lellēm, bet tikai, ja tā nav komerciāla šļuha Bārbija. Bet mana Baibiņa gan nekādā gadījumā nedrīkstētu iet spēlēt ar puišiem futeni. Futeni jā, bet tikai ar meitenēm. Un vispār lai Baibiņa visu dara tikai ar meitenēm. Jei bogu, sačipojiet tās savas atvases, sakariet dzeltenus bļembekus ausīs, un sastādiet sarakstu, kas tad jūsu atvasei ir, vai nav pareizi, līdzīgi kā veģetārieši stāda sarakstus priekš viesmīļiem, kas joprojām nav tikuši galā, ko tad šis veģetārietis īsti ēd vai neēd, un vegānus vispār drošības pēc palūdz doties ēst uz mājām. Vopšem, ahujeļi vi vsje!
Rezumējot, nav ko tos bērnus par stulbeņiem turēt. Dzīve izmācīs. Cik daudz no tās dzīves katrs būs gatavs mācīties, tas jau ir katra indivīda īpatnība. Un ne grāmatiņas par varavīksnēm, ne korāna mācība skolā neko diži tur neietekmēs. Un, ja mēs par sapistajiem prātiem, tad kaut kā novērojumi liecina, ka vecākiem parasti ir galvenā loma šinī procesā, un senilas učenes vēl senilākās sistēmās tāda maznozīmīga huiņa vien ir. |
Mūsu ģimenē ar dēlu runā kā ar lielu cilvēku, analoģiski viņš ir daudz saprātīgāks un interesantāks sarunu biedrs kā kaimiņmājas muļļa no "pareizās ģimenes.
Sabiedriskās organizācijas lai iet galīgi dirst - kas prot, tas dara, kas neprot, tas māca.