| Cilvēks tomēr ir tāds dīvains dzīvnieks. Viņš izmisīgi grib ticēt, ka viss ir viena klikšķa attālumā, bez piepūles, vajag tikai burvju tableti, un tev būs "money, power, glory", klāt piemetot lielisku augumu, mūžīgu jaunību un daudz seksa. Un reklāma nāk cilvēkam palīgā, un to visu arī sola, jo kā gan var nesolīt? No reklāmas tad arī izceļas divas īpatnējas lietas. Viena ir pašas reklāmas. Šodienas fokusā man ir pārlieku entuziastiskas reklāmas, kurās skaisti, smaidīgi un veiksmīgi cilvēki bīda savu veiksmīgo biznesu, neatraujoties no kafijas dzeršanas vai pat iešanas pa ielu, un gar acīm zibsnī datori, telefoni un skārienjutīgi pulksteņi. Reklāma burtiski brēc - mēs tev spīdīgas rotaļlietas un burvju eliksīru, bet jūs mums visu savu naudu. Otra lieta, kas izceļas no reklāmas, ir visādi stāsti mazajiem par zvēriņiem, ka gadžeti jums visas problēmas neatrisinās, jums vajag stratēģiju, un to visu stāsta atkal jau šo pašu tehnoloģiju radītāji. Vai no cita žanra, TED stāsta it kā acīmredzamo, ka nevajag ticēt modīgām diētām. |