You wanna have a life but not too real
Par Eiropas federāciju 
13.-Sep-2012 01:30 pm
Tviteros neesot cepiena par Barrozu izteikumiem. Arī normālu argumentētu viedokli nekur neesmu redzējis, un pat ja ir, īsti nevar saprast, viņš ir par vai pret? Redz, visādi seperātiski noskaņojumi esot. Un? Tā pat kā vāciešiem pieriebies sponsorēt grieķus, tā arī grieķu vidū ir visai populārs noskaņojums, ka tas jevrosojūzs jāsūta dillēs, un tad tik sāksies leiputrija. Šausmīgi daudz jēdzīgus secinājumus no tā var izdarīt. Tāpēc jau tur ir visādi apņemšanās protokoli valdību līmenī, jo, ja cirpējs sāks aitām jautāt viedokli par to kā viņam būtu jāstrādā, vilnas nebūtu. Arī no federāciju piemēriem nez kādēļ spēj atcerēties vien ASV. Un kā būtu ar Ķīnu, Krievijas federāciju? Nav gluži tas pats formāts, bet no dažām izbijušām impērijām ar šo to varētu pamācīties, paanalizēt. Katrā ziņā jautājums, vai mūs tur (kaut kur, nezin kur) ņems kā līdzvērtīgus partnerus, ir tik pat saturīgs, vai saule rīt uzlēks, ja desmit mērkaķiem mēs neizrausim sirdis. Jā, protams, simts vinniji pūki ar visiem sivēntiņiem to vien darīs kā klausīsies ēzeļa viedoklī.

Pa lielam jautājums par federāciju ir jautājums par fermu. Izvēle lielos vilcienos ir vienkārša. Vai nu govis tiek sadzītas vienā lielā fermā, kur viss laistās hromā, ir modernas dzirdītavas un barotavas, trīsreiz dienā visu izmēž un nokaisa liels traktors, un, kas zin, varbūt uz visu aploku ir pat viens slidkalniņš un masāžas krēsls, vai arī večiņai ar vecīti ir divas gotiņas, kas dzer no veca spaiņa, un kombikormu nav acīs redzējusi, toties šad un tad tiek sasukātas, un uz Līgo tām nopin smukus vainadziņus.
Comments 
13.-Sep-2012 02:02 pm
Dienvidslāviju aizmirsi.
Barouzu izteikums patiesībā ir baigā figņa, jo viņš runā par federāciju un tās izpausmēm, tikai aizmirst vienu tādu sīkumu kā federālais budžets, par ko neviens no fed. gribētājiem nav gatavs runāt.
13.-Sep-2012 02:08 pm
Nu, es vairāk par sava mīļākā biznesa portāla un avīzes komentāru.

Bet ir visai īpatnēji runāt par federāciju, bet nerunāt par budžetu. Kāda tad ir federācijas jēga? Valūta, kura jau ir? Valoda? Reliģija? Skaidra lieta, ka runa ir par ekonomisko un finansiālo stratēģiju. Īpaši jau finansiālo, jo ekonomiskā politika jau šobrīd ar līdzfinansējumu tiek piekopta.
13.-Sep-2012 02:10 pm
tikko kā takš ECB nobrīfēja visus uz Banku ūniju, atceramies vienošanos par fiskālās disciplīnas līgumu & ESM, so fiskālās integrācija jau tagad notiek pilnā sparā
Man šķiet, tā federācijas piesaukšana pa lielam ir tāds panikas izraisīts sauciens, ka, eu, džeki, iet arvien dziļākā dimbā, un kaut kas ir jādara, pofik, kas
13.-Sep-2012 02:12 pm
Ja? No tā atreferējuma ko es izlasīju vairāk izskatījās pēc draudoša pareģojuma nevis panikas brēciena.
13.-Sep-2012 02:13 pm
un kā tu domā, kāpēc es šodien pie tā strādāju, par spīti visām slimības lapām? /retorisks jautājums/
13.-Sep-2012 02:40 pm
Piekrītu - budžets ir atslēgas punkts. Neesmu kompetents, bet cik lielā mērā tas ir salīdzināms ar ASV modeli?
13.-Sep-2012 02:46 pm
Necik. ES ir nacionālu valstu savienība. ASV bija pavalstis, kur cilvēki, emigrējot uz turieni, jau bija atteikušies no savas nacionālās identitātes pa lielam + viena valoda. Es tā ļoti vispārīgi, protams.
13.-Sep-2012 02:51 pm
Vai tas nozīmē, ka štatiem nav kaut kādu tur savu budžetu - ir tikai viens lielais triljons triljonu budžets?
13.-Sep-2012 02:52 pm
ā, tu tā domāji
Štatos ir federālais budžets + štatu budžets. Precīzus ciparus nepateikšu, bet ASV feder.budžets ir aptuveni vismaz 25% no IK, ja ne vairāk, salīdzinoši - ES budžets ir ~1% no ES kopējā IK.
13.-Sep-2012 03:05 pm
Jā, tieši šo es biju domājis. Senks par skaidrojumu. Un kā šī nauda nonāk federālajā budžetā - pa tiešo no nodokļiem, jeb to iekasē no katra štata budžeta kā obligāto nodevu?

Jautājuma pamatā ir doma: kāpēc ES savu budžeta sistēmu nevarētu veidot pēc ASV parauga?
13.-Sep-2012 03:07 pm
uz to es atbildēju pirmajā komentārā: ES ir nacionālu valstu apvienība, nevis pavalstis ar kopēju identitāti
13.-Sep-2012 03:36 pm
Politiski lai tā arī paliek. Cik nu man pietiek sajēgas spriest, ja ES ekonomika būtu savstarpēji integrētāka, tad nebūtu arī visu to ziepju ar atsevišķiem (pašlaik neatkarīgiem) Eirozonas dalībniekiem, kas nemāk saimniekot.

Proti, vai tad Barozu runa nebja mājiens uz to, ka nupat būtu jāmazina tā neatkarība?
13.-Sep-2012 04:19 pm
Pēc augstāk minētām analoģijām - tu domā, ka mums vajag arī dažas valstu funkcijas centralizēt, piemēram, to pašu armiju?
13.-Sep-2012 04:48 pm
aha, sure, vispār visa Eiropa dzīvo tikai uz US militārās bāzes, frančiem ir kaut kādi sīkumi, bet pa lielam mēs esam riktīgi vāji (un te es nerunāju par LV vienīgo tanku vai zemūdeni)
13.-Sep-2012 04:58 pm
Es jau neizteicu nekādas attieksmes. Es tik iedomājos kā Raivis Dzintars pie [info]antons_v mājas durvīm kapucē dedzina krustus pēc tāda drosmīga paziņojuma.

Mana pozīcija būtu - kāpēc ne? Domājams mūsu čaļi nebūt ne sliktāk justos ar Eiropas uzšuvi uz piedurknes, aizstāvot savu tēvu, māmiņu kaut kur tuvo austrumu tuksnešos un stepēs, bez vietējo prātvēdaru pārpriedumiem, kad Latvija atsauks savu "karaspēku" no svešām zemēm, un ļausies mūsu leģionāru romantismam par tumšiem mežiem, ugunskuru un kopīgu streļķu dziesmu. Tagad gaidu Dzintaru pie savām durvīm.
13.-Sep-2012 05:00 pm
nu, piem., Afganistānā viņi vispār startēja kā Norvēģijas kontingents
13.-Sep-2012 05:03 pm
Episki. Tad jau atliek vien to nostiprināt līgumiski.
13.-Sep-2012 02:58 pm
No budžeta jenķiem izriet arī dažas citas lietas, kā piemēram kara flote Havajās, NASA centrs Hjūstonā un visi FIB, CIP u.c. filmu saīsinājumi. Par šādu konsolidāciju Eiropā pagaidām nerunā.
13.-Sep-2012 03:08 pm
jā, kā arī pensijas + izglītība
13.-Sep-2012 03:30 pm
Tieši tā, tad kad runā par ASV, tad parasti arī atzīmē viņu kosmisko aizsardzības budžetu.
This page was loaded Nov 19. 2024, 9:30 pm GMT.