Nepabeigtā dienasgrāmata


24. Janvāris 2013

(bez virsraksta) @ 00:29

Man nepatīk kampaņa "Nepērc svešu", manuprāt, tā vienkārši ir zemisku ksenofobijas jūtu kustināšana, turklāt aplama no ilgtermiņa loģikas un ekonomikas viedokļa (tautsaimniecības attīstību vienmēr ir uzturējis un veicinājis eksports, naturālā saimniecība ir stagnējoša un Latvija jau nu vismazāk ir ieinteresēta tajā, lai visi mūsu eksporta partneri arī savās zemēs ieviestu principu "nepērc svešu", citiem vārdiem sakot, nedari citiem to, ko tu negribi, lai darītu tev). Es uzskatu, ka kampaņai nebūs rezultāta, bet, ja, nedod Dievs, būs, tad tikai negatīvs. Taču mani aizkustina kāds kampaņas elements, kas to padara pavisam absurdu - burkāns.



Sakiet, vai jūs esat redzējuši veikalos importa burkānu dominanci? Jūs vispār esat veikalos redzējuši ārzemju burkānus (izņemot tos, kas kubiciņos, burciņās vai veikalā Sky&More)? Man ļoti patīk produkts vārdā burkāns, tam ir minimālā pievienotā vērtība un simpātiska cena (nopērc pāris palielus tādus un pie kases samaksā 10-12 santīmus), es nezinu, ar kādu viltību tie ārzemnieki varētu iedabūt mūsu veikalos importa burkānus, ja nu vienīgi piemaksājot par to lietošanu. Un man šķiet negodīgi nomelnot burkānu, attēlojot to plakātos kā ļaunu kontrabandas vai narkodīlera piedāvātu preci.

p.s. turklāt, man ir aizdomas, ka reklāmas materiāli ir izgatavoti uz svešatnē ražotiem iMac datoriem.
 

Comments

 
[User Picture Icon]
From:[info]virginia_rabbit
Date: 24. Janvāris 2013 - 00:40
(Link)
varētu būt tāds "nepērc latgaļu!"
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 24. Janvāris 2013 - 00:46
(Link)
Nepērc sēļu!
[User Picture Icon]
From:[info]ravejsledzejs
Date: 24. Janvāris 2013 - 01:04
(Link)
vai kūru!
[User Picture Icon]
From:[info]vilibaldis
Date: 24. Janvāris 2013 - 06:22
(Link)
maximās ir tikai poļu burkāns :)
[User Picture Icon]
From:[info]indulgence
Date: 24. Janvāris 2013 - 06:46
(Link)
Man klusas aizdomas, ka lielveikalu tīklos ir tikai importēti dārzeņi. Mazveikalu praktiski vairs nav. Tb karš starp tirgus tantiņu un lielveikalu tīklu. :)
[User Picture Icon]
From:[info]rkktzd
Date: 24. Janvāris 2013 - 07:21
(Link)
ir poļu burkāni daudz gan tirgū, gan lielveikalā. bet var dabūt arī vietējos
[User Picture Icon]
From:[info]lennay
Date: 24. Janvāris 2013 - 07:40
(Link)
Ai, tak akcijas autori, kā vienmēr, ākstās un trollē. Galvenokārt jau savus klientus.
From:[info]fedrs
Date: 24. Janvāris 2013 - 07:44
(Link)
Katra kampaņa ir iespēja brālīgi sadalīt kampaņai piešķirtos līdzekļus, kādu nieku atmetot arī plakātu un videoreklāmu ražotājiem.
[User Picture Icon]
From:[info]noisiite
Date: 24. Janvāris 2013 - 08:28
(Link)
pirmo reizi, kad vides reklāmu redzēju, no attāluma šķita, ka tie ir cīsiņi, nevis burkāni.

[User Picture Icon]
From:[info]trouble
Date: 24. Janvāris 2013 - 10:01
(Link)
Man tāpat! :)
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 24. Janvāris 2013 - 10:06
(Link)
tās ir halucinācijas no bada
[User Picture Icon]
From:[info]_re_
Date: 24. Janvāris 2013 - 10:14
(Link)
no svešajiem produktiem
[User Picture Icon]
From:[info]kitteh
Date: 24. Janvāris 2013 - 10:46
(Link)
es ar nevarēju saprast, kāpēc tomātus salīdzina ar cīsiņiem
[User Picture Icon]
From:[info]bax55hqy8dlb
Date: 25. Janvāris 2013 - 10:30
(Link)
lai vegāns gar tevi nogrābstās!
[User Picture Icon]
From:[info]noisiite
Date: 25. Janvāris 2013 - 10:31
(Link)
Aizrīsies, lasot, mgm.
[User Picture Icon]
From:[info]tipa75
Date: 24. Janvāris 2013 - 08:39
(Link)
man gan liekas, ka, piemēram, norvēģi, franči, islandieši ir pat ļoti tikai sava ražojuma pircēji. Viņiem ir stingi iesēdusies tā apziņa, ka savs ir vislabākais. Mums "savs" vispār ir paputējis, tāpēc tāda kampaņa no vienas puses ir laba. No otras - man nepatīk agresīvā forma un garajā klipā caurvītā nots - nu ja, mēs jau esam muļķi.
Un jā - mums ir ļoti, ļoti liels importa dārzeņu pārsvars veikalos. Rudenī vēl cik, necik ir vietējie Burkāni, kartupeļi, bet vēlāk jau tikai spāņu, poļu, Holandes un Ķīnas ķiploki (šito es nekādi nesaprotu, jo Latvijā tak ķiploki aug ļoti labi)
[User Picture Icon]
From:[info]misame
Date: 24. Janvāris 2013 - 08:58
(Link)
un tad atnāk Rimi un piedāvā tautai "savs" tādā ļoti interesantā paskatā - "rimi KLĒTS" sadaļa. Puslitra zaptsburciņa par 4.50, jeeezu marij!
[User Picture Icon]
From:[info]porcupine
Date: 24. Janvāris 2013 - 09:13
(Link)
Šur tur jau dekorācijas novāktas, izrāde "rimi KLĒTS" beigusies.
[User Picture Icon]
From:[info]tipa75
Date: 24. Janvāris 2013 - 09:28
(Link)
Jā, jā. Ne jau tikai tā virscena par stendu. Tā problēma ir daudz lielāka un dziļāka, jo visi lielie tīkli pieprasa milzīgus apjomus produkcijas, uzspiež katastrofāli zemu iepirkuma cenu un vēl uz mēnešiem atliktu maksājumu par preci. Rezultātā arī ir tikai daži zemnieki, kuri spēj palīst zem šiem nosacījumiem.
From:[info]echoes
Date: 24. Janvāris 2013 - 09:15
(Link)
From:[info]dute
Date: 24. Janvāris 2013 - 09:23
(Link)
man visvairāk šais reklāmās mulsina tas "svešais". kas tas, lūdzu, tāds būtu? žīdu spekulants or smth?
[User Picture Icon]
From:[info]santa_be
Date: 24. Janvāris 2013 - 09:33
(Link)
Manuprāt, pie vainas ir kampaņas negatīvais uzstādījums. Jo izvēlēties, lietot tepat netālu ražoto ir labi. Mazāk transportēšanas, veselīgāk pašiem un mātei dabai.

Daudz pie vainas ir arī tas, ka ne visi māk daudzvērtīgi izmantot mūsu pašu produktus- no manis daudz lielāku labumu vietējo sakņu ražotāji varētu izsist ar recepšu grāmatu 100 veidi kā gardi pagatavot kāli un kolrābi.

Plus, man pārsteidz šīs kampaņas nekvalitāte, piemēram, tas youtube video. Viss tāds lēts, kā tiek narvessenā paintā salīmētie hotdogkafijsendvidži.

[User Picture Icon]
From:[info]taisni_banani
Date: 24. Janvāris 2013 - 10:49
(Link)
nezinu, kas aiz tā stāv, bet man acu priekšā pilnīgi zīmējas tāds Anša Egles vai Artūra Medņa tips kas pārliecinoši mauc un stilo, nekaunēdamies par savu seklumu un nepārbaudot izmantoto argumentu patiesumu
From:[info]marina
Date: 24. Janvāris 2013 - 11:06
(Link)
ēriks stendzenieks
[User Picture Icon]
From:[info]taisni_banani
Date: 24. Janvāris 2013 - 11:13
(Link)
skaidrs. agrāk viņš tik sekls nešķita.
From:[info]marina
Date: 24. Janvāris 2013 - 11:07
(Link)
bet vispār nevajag uztraukties, tik stulbi mēs arī vairs neesam, neviens par šo kampaņu nesaka neko labu
[User Picture Icon]
From:[info]taisni_banani
Date: 24. Janvāris 2013 - 10:59
(Link)
un nav par runa par patīk vai nepatīk...ja tu zinātu cik smieklīgi tas izskatās no "šejienes" ... es ceru, ka ārzemēs par šo kampaņu neviens neuzzinās jo ne tikai tas, ka kopīgais tirgus ir mūsu fakts, par kuru paši esam parakstījušies un uz kuru tiecamies, ir arī tas, ka ES cīnās pret protekcionismu pasaulē, tāpat kā par vides aizsardzību un cilvēktiesībām. protekcionisms ir lamuvārds, pat ja kādam tas piemīt, neviens vairs neiedrīkstas to runāt tik brutālā formā, jo īpaši ziemeļvalstīs, kas tradicionāli ir frītreideri, jo ir atkarīgas no importa. protekcionisms mazliet tiek piedots tādām valstīm kā Itālija piemēram, kas audzē kokvilnu un šuj drēbes, jo skaidrs ka neuzmanīgi regulējot tirdzniecību ar Pakistānu un Bangladešu šīs valsts ekonomiku var vienkārši var nonest, bet mēs? mēs kam nekā nav? wtf.
From:[info]avral
Date: 24. Janvāris 2013 - 11:16
(Link)
piedod, bet tas arī drusciņ jau paliek smieklīgi - par visu spriest pēc tā, kā tas izskatās "no Briseles". kaut kāds dieva skatu punkts, ne
[User Picture Icon]
From:[info]taisni_banani
Date: 24. Janvāris 2013 - 11:18
(Link)
varētu domāt ka Tu par, piemēram, filmu vai rakstu kvalitāti spried Latvijas kontekstā. es tikai runāju par argumenta kvalitāti.
[User Picture Icon]
From:[info]taisni_banani
Date: 24. Janvāris 2013 - 11:20
(Link)
un arī Kūļa/Rolava lieta no Latvijas viedokļa nekas tik traks nemaz nav, ja piemēram rēķina ka Kants varēja arī vispār neiznākt. ir mazliet smieklīgi spriest par tādu lietu pēc kaut kādām ebreju vai grieķu vērtībām.
[User Picture Icon]
From:[info]juris_tilts
Date: 24. Janvāris 2013 - 11:47
(Link)
Pērkot vietējos tādas pašas kvalitātes preces un pak., kaut arī tie ir dārgāki, veicina neekonomisku saimniekošanu, un tas ir svarīgs punkts par labu lētākajam.
No otras puses (no Briseles skata punkta), piem., nevienlīdzīgie lauksaimniecības tiešmaksājumi būtiski kropļo konkurenci par sliktu Latvijai, un sekojoši varbūt Vācijas lauksaimniekam protekcionisms arī šķiet smieklīgs un galīgi ne modes lieta.
[User Picture Icon]
From:[info]juris_tilts
Date: 24. Janvāris 2013 - 13:45
(Link)
Pieprasījuma pieaugums palielina cenu (gandrīz vienmēr). Ja uzņēmums samazina cenu, tas ir piedāvājuma palielinājums. Šīs divas lietas ir būtiski atšķirīgas.

Varbūt tas arī ir iemesls: vietējā tirgū uzņēmumam ir priekšrocības (lielāks pieprasījums), tāpēc arī Latvijas piens maksā dārgāk nekā Lietuviešu, un Latvijas uzņēmums nav motivēts samazināt ražošanas izmaksas, pārdot preces Lietuvā, jo tur tam varis nav "nepērc svešu" priekšrocības, turklāt eksprots audzē IKP vairāk nekā pārdošana vietējā tirgū par augstākām cenām.
From:[info]marina
Date: 24. Janvāris 2013 - 12:22
(Link)
es atkal nesaprotu to pointu, kāpēc tas mazais Latvijas uzņēmējs domā, ka ir pelnījis īpašāku attieksmi pret sevi. Es vēl saprotu, ja valsts kaut kā individuāli viņam pasaka paldies un atlaiž nodokļus par to, ka cenšas nodarboties ar lokālo un vietējo, bet visas ES politikā, nē, tas vienkaŗši tā nestrādā, manuprāt. Tas tāpat kā teikt kaut ko pa zaudēto ražošanu. Nu nebūs vairs mums nekādas rūpnīcas, kur strādās 300 lauku džeki un viņu sievas, un nevarēs te bez izglītības - profesionālās vai akadēmiskās.
[User Picture Icon]
From:[info]punkts
Date: 24. Janvāris 2013 - 11:44
(Link)
Ledus sakustējies.
[User Picture Icon]
From:[info]brookings
Date: 24. Janvāris 2013 - 11:26
(Link)
Jā - bet šis īsti nav protekcionisms - te nav runa par tarifiem.
[User Picture Icon]
From:[info]taisni_banani
Date: 24. Janvāris 2013 - 11:30
(Link)
nē, bet tas ir tas pats sirds stāvoklis
[User Picture Icon]
From:[info]brookings
Date: 24. Janvāris 2013 - 11:34
(Link)
Un nav slikts stāvoklis arī, manuprāt - vismaz šinī gadijumā. Free trade nozimē ..kā latviski, nu minimum of restrictions, bet tas nenozimē, ka mes nevaram izvēlēties, ko nopirksim.
[User Picture Icon]
From:[info]starro
Date: 24. Janvāris 2013 - 11:45
(Link)
nevajag jaukt valsts politiku par tirdzniecības ierobežojumiem, šķēršļiem un barjerām caur muitām utt, ar marketinga vēstījumu.
tirgotājam konservatīvu aizspriedumu veicināšana pret kaimiņa preci ir atļauts paņēmiens komunikācijā.
personīgā izvēle personīgajam patēriņam ir brīva un subjektīva - tas ietver jebkurus motīvus šai izvēlei. izvēli nosaka "patīk vai nepatīk". un tirgotājam ir tiesības spiest uz instinktu pogām manipulācijai. tas ir pašcieņas jautājums un smalka psiholoģijas padarīšana pircēja/pārdevēja attiecībās.
[User Picture Icon]
From:[info]inese_tk
Date: 24. Janvāris 2013 - 11:03
(Link)
burkāni tiešām ir daudz importa. gan poļu, gan lietuviešu.
bet vispār pirmai acu uzmetienā man likās, ka tai bildē ir cīsiņu kaudze.
From:[info]avral
Date: 24. Janvāris 2013 - 11:10
(Link)
http://www.delfi.lv/news/national/politics/ministrei-prasa-gaismas-pils-parketam-izveleto-kanadas-klavu-aizstat-ar-latvijas-ozolu.d?id=42900104

šajā konkrētajā grīdu jautājumā var nepiekrist par patosīgo izteiksmes toni, bet grūti nepiekrist pēc būtības. likt gaismas pilī kanādas kļavu, ja ir lieliskas lokālas un patriotiskas un izskatās, ka arī lētākas alternatīvas, manuprāt, ir stulbi.
[User Picture Icon]
From:[info]tvarj
Date: 24. Janvāris 2013 - 11:15
(Link)
ak par to tas cepiens par kļavu! es vilaik nevarēju saprast, no kurienes tas radies...
[User Picture Icon]
From:[info]meness_berns
Date: 24. Janvāris 2013 - 11:19
(Link)
Pievienojos tiem, kas piekrīt autoram par reklāmas toņa stulbumu, bet nepiekrīt par anti-protekcionisma mesidžu kā tādu.

Manuprāt, lai arī cik būtu atvērta ekonomika, iekšējo patēriņu veicināt ir MUST HAVE, ko piekopj ikviens apzinīgs pilsonis visās cienījamās senu tirgus ekonomiku valstīs. Tas ir tāds goda pienākums, ka tu zini, ka no tā, ko tu izvēlies veikalā, atkarīgs, vai tavam lauku kaimiņam būs rentabli ražot pienu, kāpostus, vai tavā dzimtajā mazpilsētā attaisnosies durvju kliņķu vai pakešu logu ražotne, utt, utt. Nepirkt svešu ir tik elementāra patiesība, ka man vispār ir brīnums, ka var rasties kāds arguments pret to. Es pirms visām kampaņām jau gadu desmitiem veikalā pērku tikai vietējos produktus, pat, ja tie ir dārgāki, un mans desmitgadīgais bērns arī jau sen ir manis samācīts, ka jāņem latviešu jogurts, siers, olas, utt.
[User Picture Icon]
From:[info]gulafija
Date: 25. Janvāris 2013 - 11:22
(Link)
+1
lielākajai daļai latviešu kautkur smadzeņu stūrīti sēž apziņa, ka vietējais jau ir "nasing spešal" un importa būs labāks, nav lepnuma par vietējiem produktiem. var ar skaudību tikai skatīties uz itāļiem, frančiem, spāņiem, kas krīt un ceļas par savu vietējo produktu. domājams, ka tieši šī domāšana būtu cilvēkiem jāmāca, tomēr piekrītu, ka šī baisā kampaņa ir ļoti neveiksmīgs mēģinājums.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 25. Janvāris 2013 - 11:34
(Link)
nedomāju gan, latvietis tipiskais tomēr domā, ka "latviešu sviests" ir tas labākais, nevar ne salīdzināt ar leišu vai poļu sūdu.
[User Picture Icon]
From:[info]gulafija
Date: 25. Janvāris 2013 - 11:41
(Link)
es domāju vairāk ģenerālās līnijās, nevis par kādu konkrētu produktu.. :) bet nu katram savs
[User Picture Icon]
From:[info]x_f
Date: 24. Janvāris 2013 - 11:41
(Link)
Tās kampaņas izpildījums ir nožēlojams, bet kopējo domu atbalstu – ja var nopirkt vietējā cilvēka ražoto, tad tas ir labāk, nekā atdot naudu prom no Latvijas.
[User Picture Icon]
From:[info]watt
Date: 24. Janvāris 2013 - 12:21
(Link)
Tavs uzdirsiens par Mac datoriem ir vnk stulbs.
"although the person being attacked might indeed be acting inconsistently or hypocritically, this does not invalidate their argument."
http://en.wikipedia.org/wiki/Tu_quoque

Par kampaņu gan jāpiezīmē ka reklāmas pamats ir tas, ka zemapziņa "ne" prefiksu neuztver. Tāpēc visi "nepaej garām", "nepērc svešu" zemapziņā noguļas kā "ej garām" un "pērc svešu".
[User Picture Icon]
From:[info]mafia
Date: 24. Janvāris 2013 - 12:48
(Link)
Ieraugot to ozolu zemes versiju, man acu priekšā parādījās viens no murgiem, kur sapņoju, ka šausmīgi raudu par to, ka ir izcirsti daudz, daudz ozoli un tagad stāv tā vienkārši sakrauti kaudzē, tādi lieli, resni un mužveci un es nesapratu, kā var tā rīkoties. Un redzot to plakātu nodomāju - tad jau labāk, lai pērk Kanādas kļavas, nekā izcērt mūsu ozolus.
Enīveiz, šis ir ļoti labs piemērs neveiksmīgam idejas izpildījumam... Butu lābāk lietojuši kaut kādu pozitīvu "Izvēlies savējo" un spieduši uz patriotiskām jūtām.
[User Picture Icon]
From:[info]tipa75
Date: 24. Janvāris 2013 - 16:09
(Link)
nu bija jau tak mums izvēlies savējo -"ēd ar karotīti", bet lielās aģentūras savu peļņu norāva un pamazām arī novīta visa ēšana ar karotīti
From:[info]zifs
Date: 24. Janvāris 2013 - 13:59
(Link)
Man šī reklāma riebjas saknē. Valdība veido visus iespējamos šķēršļus, lai Latvijā neveidotos veselīga un ilgtspējīga ekonomika un tā pat laikā izvieto šādus murgainus plakātus.
[User Picture Icon]
From:[info]tipa75
Date: 24. Janvāris 2013 - 16:10

atļaušos iebilst

(Link)
tie gan nav valdības veidoti plakāti
[User Picture Icon]
From:[info]brookings
Date: 25. Janvāris 2013 - 17:09

Re: atļaušos iebilst

(Link)
Tas neamina manu attieksmi.
From:[info]zifs
Date: 25. Janvāris 2013 - 17:10

Re: atļaušos iebilst

(Link)
Tas nemaina manu attieksmi.
[User Picture Icon]
From:[info]dejavu
Date: 24. Janvāris 2013 - 23:56
(Link)
mhm.. un tomāti tad būtu "vietējo" dārzeņu paraugs... it īpaši tagad ziemā.
Nu cik LV audzētu tomātu šobrīd veikalos ir sastopami?
[User Picture Icon]
From:[info]gulafija
Date: 25. Janvāris 2013 - 11:17
(Link)
Getliņu dzeltenie par šaaaaaausmīgu naudu, vienreiz nopirku, bet vairāk gan laikam tā nedarīšu..
From:[info]kaa_no_plaukta
Date: 29. Janvāris 2013 - 13:15
(Link)
Tevi aizkustina pavisam nepareizais kamapaņas elements. Jāskatās ir nevis uz burkānu, bet uz tikpat oranžo Tautas partijas logo. Tā arī ir visa pamācošā toņa atslēga.
From:[info]kaa_no_plaukta
Date: 29. Janvāris 2013 - 13:28
(Link)
ai, nē tas ir draugiem logo. ha ha... nu labi.

Nepabeigtā dienasgrāmata