User Profile
Friends
Calendar
Zarathoustra des classes moyennes

Below are the 25 most recent journal entries.

[ << Previous 25 ]

 

 
  2017.01.20  11.47
---

Lieliski!

http://www.lsm.lv/lv/raksts/zinju-analiize/zinas/melu-detektors-vai-melu-teorijai-taisniba-par-pleskavas-divizijas-bojaeju-ukraina.a219792/

 
 


 
  2017.01.20  09.26
---

"Peldošie ceļojošie – II" Dailē.

Bet mīļo mātunmeit Radzobes! Pilnībā nepiekrītu viņām par to, ka šī ir izgāzusies, vāja, nevajadzīga izrāde. Normāls Nastavševs. Viņam pašam varbūt no vājā gala izrādēm. Bet pret visu, kas Dailē notiek, ļoti cienījams līmenis. Un, kas interesanti – arī Dailes publika (bet vai tā bija parastā Dailes publika? Pārāk aizdomīgi daudz paziņu bija skatītāju rindās...) nekrita neizpratnē par šādu "savādu mākslu", bet visai atsaucīgi un ilgi aplaudēja.

Aktierspēles manieres ziņā šī bija viskrieviskākā izrāde, ko jebkad esmu redzējis latviešu valodā. Dažbrīd, vērojot tēlus, šķita, ka esi kādās Maskavas teātra viesizrādēs, tikai nez kāpēc darbība notiek latviski. Bija ļoti interesanti skatīties, kā latviešu aktieri (it sevišķi Ķuzule un Segliņa) tiek veiksmīgi ar to galā. Un radās ķecerīga doma, ka labāk jau "dailītei" spēlēt šādi, nekā tajā kaitinošajā vecmodīgajā manierē, kā viņiem labpatīk to parasti darīt.

Ļoti labs Ķesteris. Viņa personāžs bija tāds kā nošņurcis, skumjš un dzīvē vīlies, bet vienlaikus baudkārs, ar izvirtības pēdām sejā pederasts (manuprāt, diktors Štokmanis bija ņemts par paraugu tēla veidošanā), un tāpat kā "Asins kāzās" Ulža Siliņa tēlotajam Mēnesim, arī šoreiz šādam tipāžam Vlads lika diriģēt un vadīt pārējo stāsta dalībnieku dzīves, kā tādam leļļu meistaram, vai tam džekam, ko Vudija Alena filmā "Romai ar mīlestību" spēlē Boldvins.

Piekrītu iznīcinošajām kritiķēm, ka, ja cilvēks nav lasījis Kuzminu vai redzējis pirmo daļu JRT, tad nav skaidrs, kas ir šie cilvēki un par ko ir stāsts. Tā ir gan, bet so what? Mēs mazums esam redzējuši izrādes bez naratīva? Kāpēc nevar vienkārši sekot līdzi varoņu dialogiem un lobīt no tiem, ko režisors domā par cilvēku dzimumu, tā dziņām un vājībām? Un starp citu, šai sakarā man gan ir kas kritisks ko teikt. Vakar diezgan skaidri attapu, ka tas Kuzmins sūds vien ir – tāds "Sudraba laikmeta" Koelju. Saprotu, ka Vladam laikam viņš ir tik mīļš, ka viņš mēģina mūs ieēdināt ar šo materiālu, bet nu vispār jau diezgan pliekans tas stāsts.

 
 


 
  2017.01.19  18.17
---

Pašlaik telpā ir 19 sievietes un es.
Jūs jautāsit - vai esmu krūts barošanas lekcijā. Nē - ar Au pirms "Peldošajiem" ienācām pasēdēt konditorejā uz Stabu ielas.

 
 


 
  2017.01.19  10.03
---

"Fausts" Operā.

Pirmkārt, jau es savas švakās inteliģences dēļ smagi aplauzos. Nez kāpēc nosēdos vērot uzvedumu, pieņēmis, ka Guno ir Pučīni laikabiedrs, un sākotnēji knosījos, nesaprotot, kāpēc tik gaiši un rotaļīgi jākomponē tik drūmas tēmas. Apmēram ap pirmā cēliena beigām man kļuva skaidrs, ka Guno stabili nav dzīvojis vēlāk kā deviņpadsmitā gadsimta pirmajās desmitgadēs un ka uz šo mūziku jāskatās apmēram kā uz Mocarta operām. Un visbeidzot, aizgāju mājās, un piedzīvoju nākamo maindtvistu, noskaidrojot, ka "Fausts" ir 1859. gada darbs. Tas ir kā?! Laikā, kad Vāgners jau ir izdarījis gandrīz visu, šis Guno vēl trallina par tēmu "Fausts"...

Savukārt ar uzvedumu ir tā, ka man kā lielam gotikas un horora estētikas cienītājam ir augstākas prasības pret Karapetjanu, neesmu klīrīga kundzīte, kurai šķiet, ka vī-man-dieniņ, cik šokējoša atļaušanās – uz operas skatuves salikt ķēmus un šausmoņus. Manuprāt, Karapetjans konsekventi slīpē savu "Seviļas bārddzinī" aizsākto stilu, un tas viss ir gaumīgi, bet ne pārsteidzoši. Pirmais cēliens man patika, otrs garlaikoja, trešais kaitināja. Neatceros, vai par šo izrādi, bet kaut kur atminos nesen lasījis, ka kaitina neveiklās pauzes skatuves pārbūvju laikā, un vai tad nu nepiedienētu pie labas režijas arī mēģināt novērst šādus klusuma brīžus. Ļoti piekrītu.

Nu un, protams, nav vēl bijis tā, ka man kādreiz nepatiktu Norvelis. Lieliska balss lieliskā lomā. Sēžu un kaifoju.

 
 


 
  2017.01.13  16.39
---

http://www.delfi.lv/sports/news/hockey/news/video-krievijas-un-cehijas-jaunas-hokejistes-saiet-matos-pc-ceturtdalfinala.d?id=48405393

Bļanna kā spečuks varētu pakomentēt, vai nevarēja kaut kā efektīvāk dot pa koko.

 
 


 
  2017.01.13  12.58
---

Varens stāsts.

https://www.facebook.com/Valsts.policija/posts/1216195555143014:0

Upd: Ak! Šodien ir policiju profilu laimes diena!

https://www.facebook.com/RigasPP/posts/1218388624905626

 
 


 
  2017.01.13  09.24
---

Nenormāli aizraujoši! Es gan divās vietās aplohojos, un, spiežot podziņu, sapratu, ka spiežu nepareizo, un astoņus nezināju nemaz.

17 no 27.

"Apsveicam, uzticamo skatītaj! Jums ir teicamas zināšanas"

http://www.delfi.lv/kultura/news/art/parbaudi-sevi-cik-labi-parzini-latviesu-musdienu-makslu.d?id=48400801

 
 


 
  2017.01.12  13.00
---

Esmu nolēmis nopelnīt daudz naudas šogad gaidāmajās pašvaldību vēlēšanās.

"Saskaņas centra" Rīgas komandai vēlos pārdot saukli "Golosuj za Ņila – on ņe pidrila!". Nav noslēpums, ka vairums vēlētāju atbalsta tradicionālās vērtības, tāpēc šai gadījumā rotaļīgā un čomiskā formā (atskaņu, slenga izmantojums) tiek uzsvērts, ka Ušakovs nav gejs.

Savukārt Jūrmalas opozīcijai es vēlos piedāvāt Dona dziesmas "Dieviņš" piedziedājuma parafrāzi "Man Truksnis nepatīk, es neizvēlos to, / Jo Truksnim patīk, ja tam nerri uzdanco".

 
 


 
  2017.01.10  12.50
---

Atkal sestdiena tuvojas.

https://www.facebook.com/events/622090054650146/

 
 


 
  2017.01.10  09.44
---

Jaunākās baumas vēsta – Rīgā runājot, ka "Positivus" sakašķējies ar "FBI", jo tie esot šovasar atvilkuši "Foo Fighters" un "RHCP", tāpēc tagad cilvēki mazāk pirkšot biļetes uz Salacgrīvas festivālu.

Ja tā ir patiesība, tad tas ir vairāk nekā smieklīgi un nožēlojami. Pēc analoģijas es ieteiktu "Grindexam" apvainoties uz "Olainfarm", ka tie atļaujas ražot zāles, "Nestei" uz "Statoilu", ka tie tirgo degvielu, un "Tvnetam" uz "Delfi" par ziņu publicēšanu.

 
 


 
  2017.01.09  15.07
---

Nedēļas nogales prieks: Tīrona intervija ar mākslinieku konceptuālistu Krugļikovu.

Nedēļas nogales vilšanās: Gundegas Repšes romāns "Bogene".

 
 


 
  2017.01.05  09.01
---

(pirmā reize, kad replikai Cibā par izrādi neizvēlos "mākslas" jūzerpikčas, bet "politisko")

"Kārkli" JRT.

WTF? Kas tas bija? Pirmā reize mūžā, kad es izrādei neveltīju pat pieklājības pēc vienu divus plaukstu sasitienus brīdī, kad aktieri nāca paklanīties. Man bija neaprakstāma neveikluma sajūta, un šausmīgs kauns par man tik mīļo JRT, kas iepīts iekš kaut kā tāda. Kāds te pirms mēneša, kad izrāde tikko bija pirmoreiz parādīta, apspēlēja "Žurkas Kornēlijas" jēdzienu. Nu, nē! "Kornēlija" ir kaut kas pilnīgi cits. "Kārkliem" daudz piemērotāks būtu salīdzinājums ar komjauniešu aģitbrigādi, kura 1962. gadā ieradusies kolhozā "Sarkanais Altajs", lai parādītu, cik slikts ir kapitālisms.

Kas interesanti – simboliskā kārtā tieši pēc izrādes mājās atvēru "Rīgas laiku" un izlasīju Ivara Ijaba rakstu "Atpakaļ pie tautas", kurā (vienkāršoti rezumējot) tiek aprādīts, ka pēdējā laika intelektuāļu emocionālas un vulgāras "visirslikti.lv" veida publikācijas (konkrēti tika piesaukta Gundega Repše un Otto Ozols) ir ne mazāk satraucošs signāls par populisma un degradētu politisko komunikācijas līmeni kā to pašu politiķu sastrādātais, kuri tiek kritizēti.

Ilgi nevarēju aizmigt un domāju – bet no otras puses, kas mēs ar Ijabu tādi esam, lai, iestiguši kaut kādos 50 gadu vecos hābermāsiskos priekštatos par diskursa ētiku, racionalitātes un ad rem argumentācijas neizskaramo svētumu, domātu, ka šīs jaunās komunikācijas izpausmes – "Kārkli", Spriņģes dzejas slemi u.tml. – ir kaut kas skaužams un kritizējams? Var jau būt, ka tieši kliedzošs sarkasms un bērnišķīgs patoss, spilgti kauninot gļēvos, pērkamos un melīgos, ir tas, kas "izglābs valsti" un šādam diskursam jāpamet "dienvidparkus" un "cehus" un jākāpj uz JRT skatuves. Var jau būt. Tomēr vismaz pagaidām jūtos šķērmi pēc tā, ko redzēju.

 
 


 
  2017.01.02  16.46
---

Izlasīju Vladimira Poznera grāmatu "Atvadas ilūzijām" un Boženas Ņemcovas grāmatu "Vecmāmiņa".

 
 


 
  2016.12.31  11.03
---

Man 9 no 9.

http://www.delfi.lv/news/national/politics/tests-noskaidro-vai-2016-gada-biji-politika-ka-zivs-udeni.d?id=48356463

 
 


 
  2016.12.30  11.05
---

S prazdņičkom

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/18/3d/9c/183d9c1e27842de801339bb82b5bdd2a.jpg

 
 


 
  2016.12.29  10.22
---

Tā gan:

"– Jautāju tāpēc, ka man liekas, arī "Dzeltenos pastniekus" kādā brīdī kanonizēs. Ja tas jau netiek darīts.

– Es nezinu, ko šeit nozīmē "kanonizācija".

– Piemēram, kad mākslas un mūzikas vēsturnieki veido monogrāfijas, rīko konferences un tamlīdzīgi.

– Nezinu, man labāk patiks, ja tas notiks pēc tās manas 120 gadu jubilejas. Bet vispār – kapēc ne. Jauki, protams."

http://www.delfi.lv/kultura/news/music/uzregulet-pareizu-atskaites-punktu-saruna-ar-jubilaru-ingu-bauskenieku.d?id=48353539

 
 


 
  2016.12.29  09.27
---

Kolekcionāra piezīmes.

No 248 "Rīgas laika" numuriem, kas iznākuši kopš 1993. gada novembra, man trūkst vairs tikai deviņu.

 
 


 
  2016.12.28  21.40
---

[28.12.16 21:30:27] VVV: tvnets joprojām lielās ar 2013. gada datiem http://www.tvnet.lv/sasniegumi/
[28.12.16 21:31:09] AAA: putins joprojām lielās ar PSRS sasniegumiem
[28.12.16 21:31:29] GGG: Ķengaragā joprojām ir 2004. gadā labākais boulings
[28.12.16 21:31:57] AAA: Un Latvijā bija labākais bekons Eiropā 1938. gadā
[28.12.16 21:32:03] VVV: Avotu ielā kopš 1941. gada krities uz geto nosūtīto cilvēku skaits

 
 


 
  2016.12.27  10.48
---

Pēc visa kultūrpatēriņa brīvdienu laikā man gribētos izdalīt divas īsas atziņas.

1. Simanovičs ir latviešu Keivs. Abos redzama ļoti precīzi aprēķināta (fon-trīriska, es pat teiktu) sakāpināta depresīvi suicidāla tematika, kas man šķiet ļoti, ļoti simpātiska, jo vienmēr esmu uzskatījis, ka, ja tu pats mirsti no tuberkulozes nekurinātā jumtistabiņā, kamēr tava dzīves lielā mīla pišas ar citu, tas, protams, palīdz tev radīt lielu mākslu, bet pietrūkst objektīvās atsvešinātības un snobiskā vīpsna par ciešanu bezjēdzīgumu un stulbo jauniešu maksimālistiskās tieksmes pēc dubļu, spermas un asiņu tematikas. A šiem džekiem tāda ir.

2. Aizgāju uz "Rouge One" un šausmīgi apvainojos uz Holivudu. Cik nežēlīgi ir uztaisīt filmu, kurā ieviest kādus 10 jaunus labos varoņus, un iznīcināt Visus! Bļin, tikai tāpēc, ka neviens no viņiem neparādās tālākajā stāstā un tāpēc viņus nav, kur likt!

 
 


 
  2016.12.21  14.23
---

Labais!

http://ricibaspartija.lv/kontakti/

 
 


 
  2016.12.21  10.48
---

Ritma grupa?! No shit? Ritma grupa... (facepalm)

https://www.youtube.com/watch?v=5Q6vuxiWCCs&feature=youtu.be

 
 


 
  2016.12.20  10.08
---

"Mežapīle" NT

Arī supertalantīgiem cilvēkiem ir jārēķinās, ka dažādu apstākļu dēļ nebūs iespējams visu dzīvi turpināt uz pilnīgi perfekta rezultāta viļņa. (To mēs kaut vai no Martina Dukura piemēra redzam.) Tāpat ir ar Seņkovu. "Ezeriņš" un "Antigone" ir izrādes tuvu perfekcijai, bet atņemiet Seņkovam kamertelpu, un kaut kas izšķīst. "Vasarnieku" vai "Sarkangalvītes" gadījumā tas nebija tik acīm redzami, jo, ja dramaturģiskajā materiālā nav "visas pasaules sāpes", tad neviļus skatītājs arī paliek mazprasīgāks perfekcijas pieprasījumā. Bet šoreiz likās – ja viņi runātu tikpat tuvu tev kā "Antigonē", tad izrāde būtu stiprāka. Lielajā skatuvē tā izčākstēja, un 2. cēliena vidū kaut kādas epizodes ar spriedelējumiem Grasberga un Anžes par to, kāds ir Kļavinska personāžs, vispār aizgāja pilnībā prom no spējas "noturēt skatītāju". Bija sajūta, ka aktieri paši mokās.

Tomēr vispār 8 balles no 10, jo tā jau izrāde ir ļoti laba, un jo vairāk NT ir Seņkova, Nastavševa u,t.t., jo tālāk šis teātris aiziet prom no tā, kas mums viņā nepatika (paldies Rubeņa politikai, lai arī visādi citādi viņš, protams, nav tas godīgākais un labākais cilvēks). Mūsdienīgs, lielisks teātris. Trenta Reznora vai Andra Indāna cienīgie Edgara Mākena noizi vislaik darbības "apakšā", kas uztur spriedzi, bija lielisks pierādījums tam, kā ar mani kā skatītāju spēlējas un man no tā prieks. Tas, ka 19. gadsimta Ibsena ideālisti un naivie cilvēki padarīti par 21. gadsimta mums pazīstamiem un "tepat vakaros Čomskī novērotiem" egoistiskiem histēriķiem, ir ļoti tīkami un uzteicami, jo tas ir labs veids, kā paskaidrot problēmas, kas citādi mūsdienās šķiet svešas. ("Antigonē" jau pa lielam tas pats tika izdarīts).

Izrāde ir arī glezna. Man ļoti patīk, ka tik skaisti sanāk, ja sadarbojas jaunais ar klasiķi (Seņkovs ar Freibergu). Jo ne tikai nedisonē, bet labi papildina viens otru un gaumīgi, ne uzkrītoši, bet tomēr ļoti tieši un spēcīgi ar telpas un gaismas (visvairāk jau "fotostudijā skatuves dibenplānā) palīdzību tiek pastāstīti zemslāņi, kas notiek personāžu garīgajā pasaulē.

 
 


 
  2016.12.12  12.21
---

Šoks! Opā! Opā! Neviens autosportists nav trijniekā!

http://www.delfi.lv/sports/news/gada-balva-sporta/jaunumi/porzingis-briedis-un-rumjancevs-turpina-cinu-par-2016-gada-latvijas-popularaka-sportista-balvu.d?id=48289061

 
 


 
  2016.12.08  13.38
---

Atļāvos Chimeras stāstu par instruktoru iekopēt kolēģu čatiņā un, lūk, ko dabūju:


[08.12.16 13:04:25] MMM: Par instruktoriem vispār ir jāraksta grāmata. Vai jātaisa stendaps.
[08.12.16 13:07:51] GGG: Mans pirmais instruktors, kurš nomira, katrreiz, kad es pieļāvu kļūdu jautāja: "Ko jūs nupat izdarījāt nepareizi?" Ja es atbildēju, ko izdarīju nepareizi, tad viņš aizsvilās un pārmetoši teica: "Lūk, tad jūs to visu darāt speciāli." Savukārt, ja teicu, ka nezinu, tad saka kliegt: "Kā jūs varat nezināt?!" Ar laiku es sāku izmantot taktiku vienkārši klusēt, bet to viņš atkoda un sāka pārjautāt līdz es atbildēju. Īsumā sakot, labas atmiņas.
[08.12.16 13:14:18] NNN: a man bija beibe, kas, tad, kad mācījos braukt figuras, lasiija žurnalu Joy. Lasīja ne tika Joy, es arī gandrīz visu zināju par viņas ģimeni un slimībam
[08.12.16 13:18:31] LLL: Oki, man bija čalis, kurš neaizvērās un detaļās stāstīja kā darījis lietas ar sievu uz palodzes, bet pēc tam pametis un pārvācies uz hosteli. Sieva pie visa vainīga, nevācot kārtīgi sīko, dusmojoties par to, ka viņš citreiz aizsēžoties klondaikā, esot stulba. Tajās reizēs, kad jautāja: “camoon, tu taču arī viņu būtu pametis?” bija superuzmanīgi jādomā, kā atbildēt, jo tas bija tikai dažas braukšanas pirms parakstu dabūšanas. Tas bija traumatiski, bet arī kruts diplomātijas treniņš.
[08.12.16 13:29:06] Mēness Bērns: Man tālajā 1995. gadā bija Oļegs ar volgu, kurš man visu laiku brēca virsū "tu jobanais idiot, bļaģ, kā tu brauc, nahuj", bet kad braucām gar kādu meiteni īsos svārkos, viņš vienmēr komentēja "šī toč pīzdu apsaldēs". Oļegs arī centās pārgulēt ar visām, ko viņš mācīja.
[08.12.16 13:35:08] KKK: Man bija 80-gadīgs instruktors, kurš ļoti aktīvi apsprieda politiskās norises un porno.
[08.12.16 13:36:40] VVV: tad man bija reāli garlaicīgi. manam instruktoram Norčam bija žagars, ar ko viņš sita pa pirkstiem, un vienreiz griežot saulītes mēs viņa bembi ielikām grāvī. bet tā reāli labs instruktors

 
 


 
  2016.12.06  15.18
---

http://www.delfi.lv/izklaide/dzivesstils/stils/krievijas-brangaka-dupsa-slava-aug-zibeniga-atruma.d?id=48261607

 
 


[ << Previous 25 ]