User Profile
Friends
Calendar
Zarathoustra des classes moyennes

Below are the 25 most recent journal entries.

[ << Previous 25 ]

 

 
  2017.02.22  19.54
---

Izdomājām jaunu panku grupas nosaukumu – "Mosties un ēd!"

 
 


 
  2017.02.22  09.12
---

Šajā stāstā katrs vārds skan kā dziesma!


=======================================

Paziņojums presei!
Filma “Uzbrukums valstij” izcīna balvu Londonas kinofestivālā!

Šī gada 3.februārī Happy Art Museum, Galerijā ”Rīga”, notika poļu režisora Andžeja Tarkovska – Kiliševska dokumentālās filmas „Uzbrukums valstij” („Attempt on the State”) slēgtā demonstrācija, kas uzņemta pēc Ināras Vilkastes grāmatas motīviem.
Savukārt 7.februārī, Happy Art Museum, Galerijā ”Rīga” notika tikšanās ar filmas režisoru Andžeju Tarkovski-Kiliševski, kurš ieradās Latvijas galvaspilsētā īsā vizītē, lai jau pats atbildētu uz žurnālistu jautājumiem. Andžeju Tarkovski-Kiliševski var saukt par paaudžu režisoru, jo ir viens no slavenā režisora Andreja Tarkovska jaunākiem pēctečiem. Andrejs Tarkovskis radījis tādus mākslas šedevrus, filmas ”Stalkers”, ”Solāris”, ”Spogulis”, ”Nostaļģija” u.c..
Diemžēl uz tikšanos nebija ieradies neviens no raidījuma ”Nekā personīga” žurnālistiem, lai personīgi tiktos ar Andžeju Tarkovski-Kiliševski un pajautātu interesējošos jautājumus, bet tas ”Nekā personīga” netraucēja 12.februāra raidījumā demonstrēt sižetu ar jau citu, sevi kā filmas idejas autori pozicionējošu, Krievijā labi zināmo ”darboni” Natāliju Pinsku, kuras darbošanās ar ”labdarību” un afērām plaši aprakstīta vairākos turpinājumos starptautiskās informācijas aģentūrās ar intriģējošu nosaukumu: ”Vieglas uzvedības afēriste”(tulkots no krievu valodas).
Bet karavāna mēdz iet arī tālāk.
Starptautiskajā kinofestivālā, kurš risinājās no 12.-18.februārim «The International Filmmaker Festival of World Cinema LONDON» dokumentālās filmas “Uzbrukums valstij” režisors Andžejus Tarkovskis-Kiliševskis saņēma balvu nominācijā “ Labākais ārzemju dokumentālās filmas režisors”. Pirms festivala noslēguma tiešsaistes preses konferencē filmas režisoram A.Tarkovskim-Kiliševskim un grāmatas autorei Inārai Vilkastei bija jāatbild uz festivāla direktora Dana Hikforo daudzajiem jautājumiem.

Dokumentālā filma "Uzbrukums valstij. Neērtais Vaškēvičs" 2016. gadā saņēma daudzu festivālu balvas. Novembrī filma izcīnīja galveno balvu Polijas pirmajā nacionālajā mākslas festivālā "Orzel-2016"  ("Ērglis-2016"). Pirms tam iegūtas pirmās vietas Eiropas kinofestivālā  TMC London Film Festival kategorijā Best Feature Documentary un starptautiskajā kinofestivālā The International Indie Gathering Klīvlendā (Ohaio, ASV). Dokumentālā filma ir pieteikta un tās dalība apstiprināta vēl vairākos  ievērojamos kinofestivālos. Filma tika demonstrēta Eiropas parlamentā, starptautiskajās konferencēs, slēgtajos seansos Eiropā, kuros skatītājos izsaucot šoku.

«The International Filmmaker Festival of World Cinema LONDON» notika Lielbritānijas galvaspilsētā no 12.-18. februārim. Festivālā demonstrēja vairāk kā simtu dokumentālo un mākslas filmu no ASV, Kanādas,Japānas, Eiropas un Āzijas valstīm. Papildus informācija: www.filmfestinternational.com

22.02.2017.
Heino Jankovskis

 
 


 
  2017.02.18  21.02
---

Kāpēc Bārnabijs nekad nepārdzīvo, ka nav šķetinājis ašāk un paspējis novērst otro, trešo līķi?

 
 


 
  2017.02.09  18.50
---

fake news?

http://zeltene.lv/viriesi-disertacija-un-citi-plani-ko-apnemusies-skandaloza-literaturkritike-un-pasniedzeja-iveta-ratinika-nekad-neuzminesi-kas-ir-4/56777

 
 


 
  2017.02.09  13.21
---

Ceru, ka visi šodien turam atvērtu šo un aizrautīgi sekojam...

https://twitter.com/TekstaTiesraide

 
 


 
  2017.02.09  09.21
---

http://www.delfi.lv/news/national/politics/tests-vai-proti-latviesu-valodu-labak-neka-rektors.d?id=48468723

 
 


 
  2017.02.07  14.27
---

Reaģējot uz šodienas paziņojumu par tiešo reisu uz Kazaņu, atminējos, ka tieši lidojums Rīga – Kazaņa 1991. gada aprīlī bija mans pirmais lidojums mūžā.

 
 


 
  2017.02.07  12.55
---

http://www.delfi.lv/liela-muzikas-balva-2016/

 
 


 
  2017.02.06  11.08
---

Pagājušajā nedēļā izlasīju Serhija Žadana "Džezu pār Donbasu" un Ingas Žoludes "Sarkanos bērnus".


Žadans.

Dienu pēc romāna izlasīšanas, atnāca jaunais RL, kurā ir Tīrona intervija ar Poļakovas ievadu, kurā tulkotāja paredz šim autoram nobeli. Es tiešām nekādu nobeļa līmeni tajā romānā nesaredzēju. Varbūt dumjš esmu. Tāds mēģinājums apvienot Peļevinu (jo narkotiku vīzijas kā jaunā maģiskā reālisma paradigma pēdējos 20 gados tak stilīgi), Saksu&Liepinieku (jo action vajag, vajag, citādi nebūs sagatavota augsne eventuālajai holivudas scenāristu interesei) un vienkārši vēlmi pastāstīt par savu jaunību bandītiskā vidē, lai tie, kam tā svešāka, var kārtīgi nošokēties. Nepatika. Ar mokām piebeidzu tikai tāpēc, ka princips nepamest nelasītu.

Žolude.

Lai gan kaitina tas latviešu sieviešu romānišķu ciešanu diskurss, kas turpinās jau kurā paaudzē un no tā nevar un nevar tik vaļā, tomēr sāku novērot – jo jaunāka autore, jo tīkamāk lasās. To novēroju jau pie Ābeles, pērnvasar Gailes "Stikli" bija patīkams pārsteigums, un nu arī Žolude, no kuras līdz šim neko nebiju lasījis. Ļoti meistarīgi tiek kurināta spriedze, notiek spēles ar sižeta tempu, nevainojami un lasītājam baudāmi tiek uzkačāta kafkiska neizbēgamu sūdu un šausmu sajūta, kas man literatūrā tik ļoti mīļa.

 
 


 
  2017.02.02  15.26
---

Rīgas Centrālā bibliotēka (Brīvības ielā 49/53, 2.stāvā) 2017. gada 10. februārī plkst. 18.00 aicina uz tikšanos ar grāmatas «Ēteriskās eļļas dziedniecībā» autoru Tomasu fon Rotenburgu (Thomas von Rottenburg).

 
 


 
  2017.01.31  09.22
---

Es esmu 100% par to, ka prasīt SSE rektoram obligātu latviešu valodu ir provinciāls maziskums, un tas padara Latviju stulbu un potenciāli nekonkurētspējīgu globāla biznesa apstākļos.

Tomēr stāstam ir arī otra puse. Pirmkārt, Pālcovs te dzīvo vismaz 15 gadus, un, ja mums tik bieži patīk bāzt acīs krieviem labos rietumniekus, kas iemācās valodu gada laikā, kamēr krievu duņas 50 gados nemāk, tad ir jocīgi, ka inteliģents cilvēks nevar iemācīties – kaut vai aiz cieņas pret valsti, pat ja likums to neprasa. Ja latvietis strādā vadošā amatā citā valstī – piemēram, Cērps Zviedrijas banku uzraugā, – mēs mācāmies vietējo valodu, pat ja pietiktu ar angļu, un neuzskatām, ka tas ir neloģiski. Tāpat būtu, ja kāds latviešu profesors rezidētu Holandē, Čehijā utml. Otrkārt, šādi iztapīgi izņēmumi tieši rietumniekam dod acīmredzamu loģisku argumentu, kāpēc tieši te ir izņēmums, bet, piemēram, Transporta sakaru institūtā vai citā krievu augstskolā rektoram jāzina latviešu valoda. Te parādās acīmredzams dubults standarts, kas ir medusmaize neoimpērisku krievu retorikai par latviešiem kā liekuļu vergu tautu.

 
 


 
  2017.01.25  10.03
---

Izlasīju Klāsa Vāveres jauno "Mansardā" iznākušo grāmatiņu. Palika kaut kā neomulīgi. It kā taču tas ir tieši tas, kā pats eju pa dzīvi – pārspīlēti dziļi līdzdzīvojot rokmūzikas skaņdarbiem, slimīgi detalizēti interesējoties par šo skaņdarbu autoru privātajām dzīvēm, un to visu korelējot ar paša dzīves saldsērīgākajiem īpašajiem mirkļiem. Tātad teorētiski man būtu vajadzējis pēc Klāsa grāmatas izlasīšanas priecāties, ka dvēseles brālis ir publicējis Visu, Kā Ir.

Bet tā vietā radās tāda kauna sajūta – jo tādas intīmas un klusas pārdomas publisko tikai ļoti egocentriski cilvēki, kas nejūt kaut kādas smalkjūtības barjeras, ka viņu spriedumi varētu arī nebūt tik būtiski, lai ar to tiražēšanu uzbāztos citiem. Apmēram tāds pats kauns, kā lasot, ko VVF publiski saka par sava bērniņa pārapbedīšanu, vai – vēl briesmīgāk – kad Kaspars Dimiters ar dzeltenas avīzes palīdzību lūdz sievai piedošanu par žūpību un maukošanos.

Es ceru, ka neradās iespaids, ka Klāsa grāmata ir mēsls. Es tikai par to publiskās intimitātes aspektu mulstu, citādi jau viss skaisti.

 
 


 
  2017.01.25  09.53
---

Lai kāds maita Aldītis nebūtu, šis viņam ir izdevies izcili. Cepuri nost! Man ir aizdomas, ka jūzeris Pinjons toč novērtēs.

http://www.twitlonger.com/show/n_1spidfr

 
 


 
  2017.01.24  09.32
---

Sludinājums feisbukā:

"Starptautiskai nometnei augustā meklēju pavāri/u Latvijā, kas 1) prastu gatavot vegāniski un 2) būtu vai nu ar radikāli kreisu (LGBTQ, feminist, animal right, anti-capitalist, etc), vai dejotāja (īpaši CI) backgroundu vai pārliecību.
Nezinu, vai tāds cilvēks LV ir, bet varbūt, ka pēkšņi atrodas."

=========

Diez, ja es esmu homofobs un rasistisks dejotājs, es kvalificējos?

 
 


 
  2017.01.20  11.47
---

Lieliski!

http://www.lsm.lv/lv/raksts/zinju-analiize/zinas/melu-detektors-vai-melu-teorijai-taisniba-par-pleskavas-divizijas-bojaeju-ukraina.a219792/

 
 


 
  2017.01.20  09.26
---

"Peldošie ceļojošie – II" Dailē.

Bet mīļo mātunmeit Radzobes! Pilnībā nepiekrītu viņām par to, ka šī ir izgāzusies, vāja, nevajadzīga izrāde. Normāls Nastavševs. Viņam pašam varbūt no vājā gala izrādēm. Bet pret visu, kas Dailē notiek, ļoti cienījams līmenis. Un, kas interesanti – arī Dailes publika (bet vai tā bija parastā Dailes publika? Pārāk aizdomīgi daudz paziņu bija skatītāju rindās...) nekrita neizpratnē par šādu "savādu mākslu", bet visai atsaucīgi un ilgi aplaudēja.

Aktierspēles manieres ziņā šī bija viskrieviskākā izrāde, ko jebkad esmu redzējis latviešu valodā. Dažbrīd, vērojot tēlus, šķita, ka esi kādās Maskavas teātra viesizrādēs, tikai nez kāpēc darbība notiek latviski. Bija ļoti interesanti skatīties, kā latviešu aktieri (it sevišķi Ķuzule un Segliņa) tiek veiksmīgi ar to galā. Un radās ķecerīga doma, ka labāk jau "dailītei" spēlēt šādi, nekā tajā kaitinošajā vecmodīgajā manierē, kā viņiem labpatīk to parasti darīt.

Ļoti labs Ķesteris. Viņa personāžs bija tāds kā nošņurcis, skumjš un dzīvē vīlies, bet vienlaikus baudkārs, ar izvirtības pēdām sejā pederasts (manuprāt, diktors Štokmanis bija ņemts par paraugu tēla veidošanā), un tāpat kā "Asins kāzās" Ulža Siliņa tēlotajam Mēnesim, arī šoreiz šādam tipāžam Vlads lika diriģēt un vadīt pārējo stāsta dalībnieku dzīves, kā tādam leļļu meistaram, vai tam džekam, ko Vudija Alena filmā "Romai ar mīlestību" spēlē Boldvins.

Piekrītu iznīcinošajām kritiķēm, ka, ja cilvēks nav lasījis Kuzminu vai redzējis pirmo daļu JRT, tad nav skaidrs, kas ir šie cilvēki un par ko ir stāsts. Tā ir gan, bet so what? Mēs mazums esam redzējuši izrādes bez naratīva? Kāpēc nevar vienkārši sekot līdzi varoņu dialogiem un lobīt no tiem, ko režisors domā par cilvēku dzimumu, tā dziņām un vājībām? Un starp citu, šai sakarā man gan ir kas kritisks ko teikt. Vakar diezgan skaidri attapu, ka tas Kuzmins sūds vien ir – tāds "Sudraba laikmeta" Koelju. Saprotu, ka Vladam laikam viņš ir tik mīļš, ka viņš mēģina mūs ieēdināt ar šo materiālu, bet nu vispār jau diezgan pliekans tas stāsts.

 
 


 
  2017.01.19  18.17
---

Pašlaik telpā ir 19 sievietes un es.
Jūs jautāsit - vai esmu krūts barošanas lekcijā. Nē - ar Au pirms "Peldošajiem" ienācām pasēdēt konditorejā uz Stabu ielas.

 
 


 
  2017.01.19  10.03
---

"Fausts" Operā.

Pirmkārt, jau es savas švakās inteliģences dēļ smagi aplauzos. Nez kāpēc nosēdos vērot uzvedumu, pieņēmis, ka Guno ir Pučīni laikabiedrs, un sākotnēji knosījos, nesaprotot, kāpēc tik gaiši un rotaļīgi jākomponē tik drūmas tēmas. Apmēram ap pirmā cēliena beigām man kļuva skaidrs, ka Guno stabili nav dzīvojis vēlāk kā deviņpadsmitā gadsimta pirmajās desmitgadēs un ka uz šo mūziku jāskatās apmēram kā uz Mocarta operām. Un visbeidzot, aizgāju mājās, un piedzīvoju nākamo maindtvistu, noskaidrojot, ka "Fausts" ir 1859. gada darbs. Tas ir kā?! Laikā, kad Vāgners jau ir izdarījis gandrīz visu, šis Guno vēl trallina par tēmu "Fausts"...

Savukārt ar uzvedumu ir tā, ka man kā lielam gotikas un horora estētikas cienītājam ir augstākas prasības pret Karapetjanu, neesmu klīrīga kundzīte, kurai šķiet, ka vī-man-dieniņ, cik šokējoša atļaušanās – uz operas skatuves salikt ķēmus un šausmoņus. Manuprāt, Karapetjans konsekventi slīpē savu "Seviļas bārddzinī" aizsākto stilu, un tas viss ir gaumīgi, bet ne pārsteidzoši. Pirmais cēliens man patika, otrs garlaikoja, trešais kaitināja. Neatceros, vai par šo izrādi, bet kaut kur atminos nesen lasījis, ka kaitina neveiklās pauzes skatuves pārbūvju laikā, un vai tad nu nepiedienētu pie labas režijas arī mēģināt novērst šādus klusuma brīžus. Ļoti piekrītu.

Nu un, protams, nav vēl bijis tā, ka man kādreiz nepatiktu Norvelis. Lieliska balss lieliskā lomā. Sēžu un kaifoju.

 
 


 
  2017.01.13  16.39
---

http://www.delfi.lv/sports/news/hockey/news/video-krievijas-un-cehijas-jaunas-hokejistes-saiet-matos-pc-ceturtdalfinala.d?id=48405393

Bļanna kā spečuks varētu pakomentēt, vai nevarēja kaut kā efektīvāk dot pa koko.

 
 


 
  2017.01.13  12.58
---

Varens stāsts.

https://www.facebook.com/Valsts.policija/posts/1216195555143014:0

Upd: Ak! Šodien ir policiju profilu laimes diena!

https://www.facebook.com/RigasPP/posts/1218388624905626

 
 


 
  2017.01.13  09.24
---

Nenormāli aizraujoši! Es gan divās vietās aplohojos, un, spiežot podziņu, sapratu, ka spiežu nepareizo, un astoņus nezināju nemaz.

17 no 27.

"Apsveicam, uzticamo skatītaj! Jums ir teicamas zināšanas"

http://www.delfi.lv/kultura/news/art/parbaudi-sevi-cik-labi-parzini-latviesu-musdienu-makslu.d?id=48400801

 
 


 
  2017.01.12  13.00
---

Esmu nolēmis nopelnīt daudz naudas šogad gaidāmajās pašvaldību vēlēšanās.

"Saskaņas centra" Rīgas komandai vēlos pārdot saukli "Golosuj za Ņila – on ņe pidrila!". Nav noslēpums, ka vairums vēlētāju atbalsta tradicionālās vērtības, tāpēc šai gadījumā rotaļīgā un čomiskā formā (atskaņu, slenga izmantojums) tiek uzsvērts, ka Ušakovs nav gejs.

Savukārt Jūrmalas opozīcijai es vēlos piedāvāt Dona dziesmas "Dieviņš" piedziedājuma parafrāzi "Man Truksnis nepatīk, es neizvēlos to, / Jo Truksnim patīk, ja tam nerri uzdanco".

 
 


 
  2017.01.10  12.50
---

Atkal sestdiena tuvojas.

https://www.facebook.com/events/622090054650146/

 
 


 
  2017.01.10  09.44
---

Jaunākās baumas vēsta – Rīgā runājot, ka "Positivus" sakašķējies ar "FBI", jo tie esot šovasar atvilkuši "Foo Fighters" un "RHCP", tāpēc tagad cilvēki mazāk pirkšot biļetes uz Salacgrīvas festivālu.

Ja tā ir patiesība, tad tas ir vairāk nekā smieklīgi un nožēlojami. Pēc analoģijas es ieteiktu "Grindexam" apvainoties uz "Olainfarm", ka tie atļaujas ražot zāles, "Nestei" uz "Statoilu", ka tie tirgo degvielu, un "Tvnetam" uz "Delfi" par ziņu publicēšanu.

 
 


 
  2017.01.09  15.07
---

Nedēļas nogales prieks: Tīrona intervija ar mākslinieku konceptuālistu Krugļikovu.

Nedēļas nogales vilšanās: Gundegas Repšes romāns "Bogene".

 
 


[ << Previous 25 ]