User Profile
Friends
Calendar
Zarathoustra des classes moyennes

Below are the 25 most recent journal entries.

[ << Previous 25 ]

 

 
  2018.02.20  17.02
---

Meanwhile in Latvian journalism...

http://tautaruna.nra.lv/kriminali/237647-pusaudzu-banda-nezeligi-terorize-vienaudzus-nepareiza-apgerba-del/

 
 


 
  2018.02.19  10.02
---

"NO36 Dreamers" ir izcils gabals.

Protams, ka visādas agresīvas formas un mēģinājumi panākt skatītājā nelabumu ir taisītas jau gadu desmitiem un arī līdz latviešu skatītājam tā vai citādi nonākušas, tāpēc Ulfsaka juniora veikums, protams, nav nekas revolucionārs. Tāpat arī klasiskus romantiskus daiļdarbus (šai gadījumā Bertoluči filmu) pārtaisīt trash noskaņās arī nav nekas jauns. Bet burvīgi ir tas, ka, ja vairākus gadus nekas tik agresīvs un formas pielietojumā bramanīgs nav redzēts, tad katra jaunā sastapšanās ir patiesi izkaifojama. Vēl par vienu aspektu man ir piebilde. "Latest" programmiņā bija teikts, ka tā esot smagā metāla estētika. Un mūzika, kuru tur izpildīja, arī bija metāls. Bet man tomēr ir sajūta, ka Ulfsaks pamatā ar visu to morbīdumu un bdsm tomēr ir iespaidojies no No-wave, un man ļoti sagribējās pēc izrādes mežonīgi mīlēties, skanot fonā Lidijai Lančai.

 
 


 
  2018.02.12  10.19
---

Pēc Dombura intervijas ar Ēķi un Graubu, nolēmu pēc daudzu gadu pārtraukuma noskatīties "Ceļojumu uz Tukumu". Padomā, Vaišļa tak jau zem zemes. Skumji.

Pirms dažām nedēļām nocenoto grāmatu plauktā (par 1,50 eiro vai apmēram līdzīgu cenu) nopirku Koljēra "Ceturtais lielākais Latvijā", tagad izlasīju. Biju domājis, ka tā būs pamatīga ņirgāšanās par Latviju, bet nē – izrādās, mēģinājums uzrakstīt dēku romānu. Sižets muļķīgs un – iesācēju lielākā nelaime – piekārtots visādiem novērojumiem, par ko autors gribējis parunāt. Bet valoda laba – daudz labāka nekā Liepniekam un Saksam.

Aizgāju uz "Spļin" "Arēnā Rīga". Šausmīgi skumji palika par aizgājušo jaunību. Vasiļjeva teksti, kas deviņdesmitajos man nozīmēja Vislielāko Dziļumu, tagad šķiet tādi, kuri domāti mūžīgiem tīņiem. Ne tādā nozīmē, ka uz vecumu prasītos kas gudrāks, bet tādā, ka, diemžēl, vairs nespēju tik ļoti just. Tā kā biju pirmoreiz skatīt viņus koncertā, tad nezinu – a viņi vienmēr, kad koncertē Rīgā, "dumajut ļudi v Ļeņingrade i Rime, čto smertj eto to čto bivajet s drugimi" Romas vietā dzied Rīga?

 
 


 
  2018.02.08  09.29
---

Kur es – 90. gadus labi piedzīvojis vīrs – pieķēru KEF veidotājus paviršībā.

a) ja Kuharenoks ir mūžīgās naudas grūtībās esošs caurkritis aktieris, kāpēc viņš brauc ar 929. mazdu, kura izskatās ne vecāka par pieciem gadiem (pieņemsim, ka tas ir 1996. gads, jo ir jau DriveIn maķītis), bet mazda noteikti ir apmēram 91. gada ražojums. Tik mazlietotu auto viņš nevarēja atļauties.

b) toties ar Normunda – oligarha miesassarga – mersedesu ir otrādi. Izsitēji brauca ar salīdzinoši mazlietotiem 600-tajiem vai grand čerokī nevis ar to astoņdesmito gadu sākuma antīko auto, kas bija KEF.

c) pēdējā motocikla ainā parādās jaunā standarta elastīgie ceļa stabi ar balto atstarotāju abās pusēs, kuri valstī parādījās tikai ap 1999. gadu.

d) vienā ainā filmas sākumposmā caur mašīnas stiklu drusku redzams pretī noparkots golfs, kuram ir zilā Eiropas Savienības maliņa gar numura zīmi.

e) Imanta apdzīvotās privātmāju rajona ielas galā ir jaunā projekta daudzstāvene, kas noteikti nav celta agrāk par 2000-o gadu sākumu.

 
 


 
  2018.02.08  09.17
---

Pasaulē notiekošo procesu izskaidrojums no bizantiskā skatu punkta:

===

Канада выбрала Россию в качестве цели для борьбы с допингом и поручили адвокату, независимому эксперту ВАДА Ричарду Макларену возглавить расследование, которое проводило ВАДА по поручению правительства.

По информации портала Fancy Bears, правительство Канады организовывала государственную программу в области спорта под общим названием “Завоевание подиума“. Программа была запущена еще в 2005 году из-за неудачного выступления сборной на Олимпийских играх.

 
 


 
  2018.02.01  09.30
---

Beidzot šajā valstī viss ir sastājies savās vietās!

https://www.flickr.com/photos/valstskanceleja/39105293065/

 
 


 
  2018.01.29  09.13
---

"Cerību ezers aizsalis" ir pārsteigumu izrāde. Pirmkārt, tam tur nav nekāda sakara ar pirmo, slaveno "Cerību ezeru" (izņemot to, ka Znotiņš spēlē Nastavševu tuvāk prototipam nekā Rešetins). Šī turpretī par kādiem 90% ir izrāde par režisora radošajām mokām. Un tas man sākumā nepatika. Jo man liekas, ka nu Fellīnī tur var taisīt "Astoņarpus" tikai tāpēc, ka viņam tobrīd interesanti parunāt par to, kā jūtas režisors, kad uzņem filmu. Bet Vlads – nu kas tu tāds esi, ka mums jāskatās uz tavām neirozēm, taisot kārtējo izrādi? Un nav tas Omes tēls (bet nu Daudziņš ir fantastisks!) tik spēcīgs freidisks nospiedums, lai izskaidrotu sižeta "mūsdienu" līniju. Bet varbūt es kļūdos? Varbūt, kurš tad vēl ir tiesīgs Latvijas teātrī egocentriski taisīt izrādi par sevi, ja ne VN, kurš ir gan "otrais krutākais aiz Hermaņa", kurš ir zināms, kā mūžīgi reflektējošs par savas mākslas un kritikas attiecībām, un kurš galu galā ir 40-gadīgs, tātad vairs nav jaunais, perspektīvais, bet jau normāls klasiķis...

 
 


 
  2018.01.26  15.01
---

http://www.kkf.lv/aktualitātes/saistības-nav-nokārtojuši.html


Vells, ku šis ir smieklīgs saraksts! Es, protams, saprotu, ka visticamāk te ir tīri birokrātiski iemesli, kāpēc nonāk šajā sarakstā, jo zinu, ka vairāki no šiem projektiem patiesībā ir realizēti, bet, ja to neņem vērā un vienkārši izrunā skaļi sekojošas frāzes, tad ir jāsmejas tā, ka jumts dreb, vismaz mēs tikko birojā šausmīgi izsmējāmies.

Ansis Ataols Bērziņš par 800 eiro kopš 2016. gada nav radījis dziesmas.

Ģirts Šolis par 800 eiro kopš 2016. gada nav radījis izrādi "Vemšanas stāsti".

Inta Rudzīte par kopsummā 6500 eiro kopš 2016. gada nav iekonservējusi Mihaila Rapenekera akmens cilni Rīgā, Šķūņu ielā 11.

Rihards Zaļupe par 20 000 (!) eiro kopš pērngada nav radījis muzikālu jaundarbu filmai "Nameja gredzens".

Uldis Skanis, pagāns tāds, par 300 eiro nav atsedzis Kuldīgas Svētās Trīsvienības Romas katoļu baznīcas grīdas fragmentu.

 
 


 
  2018.01.25  09.29
---

Diez, ir tādi pāri, kas savā dirtytalk-ā mēdz iekļaut sabiedriskās aktualitātes? Man ienāca prātā, ka šonedēļ topā varētu būt "mans briedis stāv un tev jau slapjš usiks".

 
 


 
  2018.01.24  12.25
---

https://www.facebook.com/events/172072633555642/

Ja nu sestdiensvakar ikurāti kādam nav, ko darīt...

 
 


 
  2018.01.24  11.02
---

Beidzot cilvēku pasaule un mītisko būtņu pasaule ir satikušās un šeipšiftings ir realitāte. Lūk, kādu šodien izsūtīja preses relīzi:

====

PTAC brīdina – nāriņu astes ievērojami palielina noslīkšanas risku bērniem

Labdien!
Pēdējā laikā visā pasaulē bērnu vidū lielu popularitāti ir ieguvušas nāriņu astes, kuras paredzētas lietot peldēšanas laikā. Lai arī cik vizuāli skaisti šīs nāriņu astes neizskatītos, pēc ekspertu pārbaužu veikšanas tika secināts, ka to valkāšana samazina bērna spēju peldēt līdz pat 70 procentiem, līdz ar to būtiski palielinās arī noslīkšanas risks.

 
 


 
  2018.01.23  15.58
---

25. janvārī plkst. 14.00 Rīgas Centrālās bibliotēkas filiālbibliotēka „Vidzeme” (Brīvības gatvē 206) aicina uz tikšanos ar socionikas eksperti Veltu Līviju Miķelsoni.
Daudzos kolektīvos notiek diskusijas par attiecībām ar tuvajiem, kolēģiem, dzīves un kursa biediem. Kā saprast, kas es esmu? Kā atrast sevi? Kāpēc ar vieniem saskarsme ir iepriecinoša, bet dažus mēs vienkārši nevaram ciest?
Pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados lietuviešu matemātiķe un socioloģe Aušra Augusta, pamatojoties uz šveiciešu psihologa Karla Gustava Junga izstrādāto cilvēku tipoloģiju un poļu psihiatra Antona Kempinska koncepciju par „informējošo metabolismu”, radīja jaunu psiholoģijas nozari – socioniku.

 
 


 
  2018.01.19  09.42
---

Ir arī uzvarētājs konkursā "Gada Virsraksts"

http://tautaruna.nra.lv/palidzi/234671-mazais-sunitis-ta-ari-skumigi-sez-kratina-un-mekle-saimniekus-jo-1000-share-nav-palidzejusi/

 
 


 
  2018.01.18  14.04
---

http://nra.lv/latvija/234586-par-ko-ir-ventspils-mera-aivara-lemberga-pirma-gramata.htm


Viss šīs publikācijas teksts ir ļoti mistisks, bet vieta, ko citēšu zemāk, mulsina visvairāk. Ko reportāžas autore Aisma Orupe tai brīdī ir domājusi, lietojot, šādu, ja tā drīkst izteikties – dadaistisku – interpunkciju, es tiešām nezinu.


=====


"Tā var būt? / Jums šķiet, ka / nevar? Var gan!» uzsvēra A. Lembergs"

 
 


 
  2018.01.18  12.56
---

https://www.facebook.com/kristine.melne/posts/1387741114684690

 
 


 
  2018.01.18  09.42
---

"Gaismas raksti". Uz ko mēs – daudzmaz atvērti un laikmetīgi domājošie kutūrpatērējošie klusībā cerējām? Uz to, ka Latvijas establišments uz simtgadi neaplohosies un nebūs kārtējās senīlās izdarības. Jo, pie tam visi tie KKF sponsorētie atmiņu ugunskuri Kārķos un tamlīdzīga herņa iezvanīja trauksmes zvanu, ka – piemēram, atšķirībā no somiem – mēs simtgadē riktīgi skumji izskatīsimies. No šī viedokļa "Gaismas rakstus" varēja nemaz neiestudēt un neizrādīt. Pietiktu, ka vienkārši paziņotu – "simtgades sākumu varētu nosvinēt, sametot kopā Johansonu, Šlāpinu, Šipsīti un Radiokori". Un viss. Tāpat visiem būtu skaidrs – ā, forši, tātad konceptuāli ir apņemšanās būt laikmetīgiem. Un tad tālāk varētu būt bijis tā, ka nekādas izrādes nemaz nav. Jo man bail, ka tagad tuvākās četras dienas uz Gaismas pili piestaigās daudz visādu konservatīvi noskaņotu, daudznozīmības neprotošu, simbolus nešifrējošu ļaužu no ietekmīgiem amatiem valsts pārvaldē un lielajā biznesā, un pēc tam ilgi pukosies, ka hipsteri iztērējuši daudz naudas, lai uztaisītu abstraktu un nesaprotamu murgu. Bet ja par pašu izrādi - tur pamatā ir vecā Viestura M. nelaime, kurai jau kopš "Straumēniem" un "Krāsainajām pasakām" esmu sekojis līdzi, un šad tad iecibojis, ja pareizi atceros (un no kuras viņš tikai "Vilkos un avīs" daudzmaz labi tika vaļā) – viņš nejūt to, cik simbolam jābūt nolasāmam, un bieži tāpēc var šķist murgains un pašmērķīgs, lai arī īstenībā visu labi iecerējis. Bet nu bija jau arī izcilas vietas (sorry par spoileri) – piemēram, daina par karu, asinīs zobentiņu un visu šo tematiku, kuras laikā dejotāji rāda aktīvus my-fitness gym zāles apmeklētājus.

 
 


 
  2018.01.15  15.40
---

Dzejoļu cikls "Nozares"


Dzejolis par Latvijas laikmetīgo mākslu

Kurševa Maija
Dibenā kaija

Dzejolis par Latvijas politiku

Reizniece Ozola Daniņa
Pīzdā viņai biezpiens un paniņas

Dzejolis par Latvijas alternatīvo mūziku

Simons Krasts
Pedarasts

Dzejolis par Latvijas akadēmisko mūziku

Andris Dzenītis
Maziņš penītis

Dzejolis par Latvijas maksātnespējas administrāciju

Māris Sprūds
Tas nu gan ir sūds

Dzejolis par Latvijas kritiku

Baklāne Anda
Pisa to panda

Dzejolis par Latvijas sportu

Rebeka Koha
Drausmīga poha

Dzejolis par Latvijas reklāmas industriju

Nils Sakss
Dirsā fakss

Dzejolis par Rīgas domi

Ameriks
Pimpis pliks

Dzejolis par Latvijas teātri

Ivars Krasts
Pedarasts

 
 


 
  2018.01.11  11.37
---

"Ļeņina pēdējā eglīte". Sākot vērot izrādi, sākumā mulsums. Atmiņā nāca kaut kur medijos (atgriežoties mājās, pārlasīju Zanu Radzobi novembrī "Irā", bet tur tā nebija) vai "Cibā" publicētā iznīcinošā kritika, ka "žēl Daudziņu un kolēģus, kuriem jāķēmojas". Bet tad ar katru brīdi arvien vairāk kļuva skaidrs, kāpēc tas, kas tur notiek, ir pielāgots tieši šim vēsturiskajam personāžam un tieši šim brīdim viņa dzīvē. Uzdrošinos to traktēt tā – ir kādi 3-4 cilvēki, kas mainījuši pasaules vēstures ratu tādā līmenī kā Tīrona izrādes varonis. Nu Čingizhanu vai Napoleonu neskaitām, jo viņu iespaidotās izmaiņas ir pālāk tālu no tā, lai ikkarts viens no mums varētu pārliecinoši attiecināt konkrētā vēsturiskā personāža darbu ietekmi uz to, kas mums šodien visapkārt notiek. Un tātad par šiem 3-4 cilvēkiem (Hitlers, Mao, Gandijs, nu varbūt vēl kāds) būtu saistoši taisīt lugu/izrādi, viņu savārīto, kas jāstrebj turpmākajām paaudzēm, miksējot ar viņu nāves brīdi. Tāpēc Tīronam tēmas izvēle ir ļoti pamatota un tā labā nozīmē paceļas tālu pāri tam tēmu lokam, kas ir parastajās "aktualitāšu, par kuru jārunā māksliniekam" robežās Latvijas kultūras vidē. Tāpēc man patika tas postmodernais mikslis un kā viņi tur ņēmās un ārdijās, un man pat gribējās, lai ir vēl groteskāk, vēl neželīgāk, vēl skatoloģiskāk, naturālistiskāk, lai "uzšķērž pa hārdo", cik vien var. Cits jautājums – vai šo izrādi var ierindot kaut kur kādos JRT reitingos kā labu, vidēju vai sliktu? Tādā veidā kaut kā pagaidām vēl man par šo nedomājas. Drīzāk es teiktu, ka šis ir "kaut kas cits", no JRT "ārā stāvošs", ko noorganizēt ar JRT aktieru izcilo prasmju palīdzību. Nu, jā – un "Mielastu" jau tieši tā pat varēja raksturot.

 
 


 
  2018.01.04  16.48
---

https://www.facebook.com/solonaklubs/videos/1691409817545964/

 
 


 
  2018.01.03  16.18
---

Ak!

========

Vecrīgā nepilngadīgu meiteni nākas aizturēt, lai pēc pirkstu nospiedumiem noteiktu viņas identitāti

30. decembrī neilgi pēc pulksten 4.00 Rīgas pašvaldības policijas Centra pārvaldes darbinieki, patrulējot vecpilsētā, pamanīja jauniešu pāri. Meitene publiskā vietā bija novilkusi bikses un urinēja, savukārt puisis viņu turēja.

Policisti nolēma abus jauniešus apturēt. Jautājot par viņu vecumu, abi apgalvoja, ka ir pilngadīgi un dodas uz tuvējo naktsklubu. Policisti lūdza uzrādīt personu apliecinošus dokumentus vai nosaukt savus datus mutiski, lai pārliecinātos par jauniešu stāstītā patiesumu, kā arī sastādītu administratīvā pārkāpuma protokolu par dabisko vajadzību nokārtošanu publiskā vietā.

Sarunas laikā pārkāpēja, nepārtraukti grīļodamies, turējās pie drauga un nosauca vairākus neeksistējošus personas kodus. Tāpat ik pa laikam mainīja savu vārdu un uzvārdu līdz nonāca līdz vienai konkrētai versijai. Dežūrdaļas darbinieki vairākas minūtes mēģināja jaunieti identificēt, taču viņas apraksts neatbilda sniegtajai informācijai.

Likumsargi, aizdomās par patieso datu slēpšanu, pieņēma lēmumu meiteni aizturēt un nogādāt Valsts policijā identitātes noskaidrošanai.

Pārrunu laikā puisis nepārtraukti iejaucās un liedza policistiem pildīt savus amata pienākumus, pieprasot pārkāpēju atbrīvot. Jaunietis meiteni turēja un neļāva doties uz operatīvo transportlīdzekli. Izvērtējot viņa darbības, pieņemts lēmums arī puisi aizturēt par nepakļaušanos policistu likumīgajām prasībām.

Jāpiebilst, ka aizturēšanas laikā puisis meiteni nosauca citā vārdā, savukārt viņas somā atrastas pases uz divu personu vārdiem. Vienas pases turētājs bija nepilngadīga persona, savukārt otras – pilngadīga. Abos pases attēlos redzamās personas bija ļoti līdzīgas.

Pirms iekāpšanas pagaidu aizturēšanas nodalījumā, jauniete sāka kliegt, ieķērās durvju restēs un lika priekšā kājas, lai tās nevarētu aiztaisīt. Tomēr viņas spēki pēc pāris minūtēm izsīka un likumsargi varēja doties ceļā.

Aizturētie nogādāti Valsts policijā, kur, pateicoties pirkstu nospiedumu datu bāzei, atklājās arī datu slēpšanas iemesls - iereibusī jauniete izrādījās nepilngadīgās pases turētāja. Par notikušo informēta viņas māte.

Kopumā meitene vakara gaitā bija uzdevusies par divām eksistējošām personām un mēģinājusi likumsargus pārliecināt, lai tieši šīm personām sastāda administratīvā pārkāpuma protokolu. Jauniete tā arī nepaskaidroja, kāpēc pie viņas atradās citas personas pase.

RPP darbinieki pārkāpējai sastādīja administratīvo pārkāpuma protokolu par dabisko vajadzību nokārtošanu publiskā vietā. Savukārt saistībā ar pārējiem pārkāpumiem jaunieši nodoti Valsts policijas darbiniekiem apstākļu izvērtēšanai.

Pielikumā – ilustratīvs attēls

 
 


 
  2018.01.03  15.51
---

Smuki pateikts.

http://www.delfi.lv/news/comment/comment/kristaps-klauss-nodoklus-maksa-cilveki-nevis-uznemumi.d?id=49602667

 
 


 
  2018.01.03  13.44
---

Banksiji aug griezdamies...

http://www.delfi.lv/news/national/criminal/grizinkalna-tris-mazas-meitenes-rotalu-laukuma-uzraksta-nepieklajigu-vardu.d?id=49607217

 
 


 
  2017.12.28  16.00
---

Tā, tā, tā.

http://www.mansmedijs.lu.lv/talsu-novada-mit-runajoss-azis/

 
 


 
  2017.12.21  12.02
---

Tags: vecu cilvēku mūzika

Visi zina, ko šodien dara "Cure", "Pixies", mazāk cilvēku varbūt zina, ko dara Elizabete Freizere vai "Jesus And Mary Chaine". Bet ir tādi astoņdesmito gadu alternatīvās mūzikas dižie vārdi, par kuriem ikdienā esam aizmirsuši interesēties. Pērn pēc 15 gadu klusēšanas "Violent Femmes" izdeva kritiķu noniecinātu un komerciāli neveiksmīgu albumu, taču es to mīlu nekritiski, un aicināju Edgaru Ā. apsvērt puslīdz aktīvi koncertējošos "Violent Femmes" aicināt uz "Laba daba", lai vienreiz tur būtu patiešām varens hedlainers. Edgaram tā ideja patika, bet nezinu, kā tur sanāca – vai viņš kaut ko noskaidroja, vai ne. Bet enivei – šis gabals no pēdējā albuma ir kaut kas tāds, ko var klausīties no rīta līdz vakaram uz riņķi, ar platu muļķa smaidu pa visu muti līdz ausīm. :)

https://www.youtube.com/watch?v=S0IJsyrZ_Cg

 
 


 
  2017.12.20  14.55
---

Kāpēc gan es nepiedzimu gadiņus 4-5 agrāk!? Tad noteikti būtu tur bijis.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1473276146043321&id=168331399871142

 
 


[ << Previous 25 ]