User Profile
Friends
Calendar
Zarathoustra des classes moyennes

Below are the 25 most recent journal entries.

[ << Previous 25 ]

 

 
  2016.04.28  17.02
---

Man "Stikli" patika. Ne jau tāpēc, ka man te kādam gribas pieglaimoties, bet tāpēc, ka man nemaz un nekur nebija kauns lasīšanas laikā, nebija sajūta, ka "latvieši jau nepavelk" vai ka "eksaltētās latvju prozaiķes spēlējas ar Lielajiem Vārdiem, un tāpēc paliek smieklīgas". Jo piekritīsiet taču – ir risks, ņemot latviešu romānu rokā, ka uz šiem grābekļiem būs uzkāpts. Vienlaikus tomēr jāatzīst, ka, piemēram, "Mātes pienu" ir rakstījusi pakāpi profesionālāka autore, jo tur spriedze burtiski tika kāpināta ik minūti, kamēr "Stiklos" dažbrīd likās – aha, te es redzu tev cauri, draudzenīt, kā tu gribi ar mani kā lasītāju paspēlēties. Bet uz to var pievērt acis, jo kopumā tā koncepcija "ģimenes tumšā pagātne kā vēlāko sūdu ietekmētājs + trauslais gars pret trulo sistēmu" patīkami atgādina abus šīs koncepcijas dižgarus – Heinrihu Bellu un Salmanu Rušdi. Un šai sakarā man dikti nepatika Rudītes recenzija "Irā", jo, ja tu 80% no recenzijas satura velti aplūkojamā darba ideoloģijai nevis literārajai kvalitātei, tad tas jau bīstami velk uz tikumības grozījumu veida domāšanu. Jo man daiļliteratūras darbā ir galvenais, kā tas ir uzrakstīts, nevis kādas idejas tas pārstāv. Man ir pilnīgi vienalga, vai rakstnieks slavē Ulmaņa režīmu vai peļ (enivei, viss šajā pasaulē ir relatīvs), galvenais, lai bauda lasīt.

 
 


 
  2016.04.25  13.11
---

Pirms es pats noskaidroju internetos, varbūt kāds erudīts aši zina, kas tā ir par frāzi vāciski, kuru "Deff Leppard" ir iesamplējuši pirms "Rock of Ages" un "Offspring" pirms "Pretty Fly"? Ko tā nozīmē un kas ir oriģināldarbs, no kā tā ņemta?

 
 


 
  2016.04.22  11.25
---

Sen nebiju tik jauki pasēdējis kvartirņika piepīpētā virtuvē kā Laligabas āfterītī.

 
 


 
  2016.04.21  12.07
---

Aha!

=============

Labdien,

laimīgo īpatsvars Latvijā audzis par 11%, tomēr vīriešu un sieviešu laimes izjūtas atšķiras - sievietes Latvijā pērn bijušas nedaudz laimīgākas nekā vīrieši. Lielāka iesaiste sabiedriskos notikumos, ticība citu atbalstam un sava atbalsta sniegšana liek sievietēm justies labāk, bet ne mazāk svarīgi ir tas, vai sievietēm līdzās ir tuvinieki, ar kuriem kopā viņas var justies laimīgas. To, kādēļ sievietes Latvijā ir nedaudz laimīgākas nekā vīrieši, atklāj Amigo laimes indekss.

 
 


 
  2016.04.18  13.18
---

http://www.delfi.lv/kultura/news/culturenvironment/latvijas-arhitekturas-gada-balva-2016-nobalso-par-savu-favoritu.d?id=47321943

 
 


 
  2016.04.18  12.21
---

Iedomājos par tādu ētiskas dabas jautājumu. Ja pārim patīk seksa laikā satērpties lateksa kostīmos ar kaķa austiņām un ar pātadziņu sist vienam otru orgasma laikā pa dibenu, vai tāda seksa laikā ir morāli pieņemami censties ieņemt bērnu?

 
 


 
  2016.04.14  10.04
---

Citas vīriešu dziesmas.

Nu nevaru es rakstīt par Igiju bezkaislīgi. Kaut sit mani nost. Jaunajā albumā atkal saredzu visu iespējamo gaumīgumu, noslīpētību, Lielos Vēstījumus, profesionalitātes triumfu, lai gan internetos (droši vien pamatoti) teikts, ka nekas diži izteiksmīgs jau tas nav.

Nosaukums "Post Pop Depression", manuprāt, ir vienkārši bezgaldziļš. Pirmais līmenis – spēle ar sevi kā laikmeta apzīmētāju. (Ne velti viena no albuma dziesmām "American Valhalla" beidzas ar atkārtotu un atkārtotu frāzi "I have nothing, but my name"). Otrais līmenis – norāde uz sadarbību ar pārējiem džekiem, kuri visi pārstāv laikmetu, kurā ar rokmūziku nodarbojas vairs tikai Igija skartie. (Lai atceramies jau 1996. gadā "Trainsporttinga" hrestomātisko citātu par "Zigiju, kurš tāpat jau sen ir miris"!)

Noformējums ar četriem vīriem melnās ādas jakās, kur Džošs Hommijs stāv pirmais, Igijs pa vidu, nolasās gan kā maestro reveranss albuma producētājam, noliekot to pirmajā vietā, gan kā klasiska roka promo fotogrāfija, kur līderis ir vidū. Starp citu, (vismaz man pieejamajā Eiropas tirgum izdotajā CD) nevienā vietā ne vismazākajā šriftā nav pateikts nekas par "mūzikas un tekstu autoru". Ir tikai lielais nosaukums "Iggy Pop Post Pop Depression" un divās vietās skaidri izdalīts no pārējiem ieraksta dalībniekiem "Produced by Joshua Homme". Manuprāt, tas nav ar desu, bet ar nolūku. Džošs nav pie albuma autora, jo ir tikai viens dievs, Igijs nav sevi atkārtojis pie teksta un mūzikas "kredītiem", lai iznāktu blumbergisks paklanījiens Džoša lomai.

Mūzika ir tāda, ko es tuvākās nedēļas klausīšos uz riņķi vēl un vēl un vēl. Jā, te varbūt nav tik svaiga notikuma sajūta, kāda bija, kad Igijs izdeva "Preleminaries", bet te viss ir tik pareizi, tik pareizi, kad saliek kopā to, ko QOTSA un ko Igijs ir devuši rokmūzikai. Vairākas dziesmas skan it kā mēs būtu iekāpuši 69. gadā, un notiktu pirmie "Iron Butterfly" un "Jefferson Airplane" mēģinājumi padarīt mūziku transā dzenošu. Domāju, ka Keils, kurš producēja pirmo "Stooges" albumu, lepotos ar Hommija spējām šajā žanrā.

Kā jau ierasts, vissmeldzīgāk Igijam iznāk dziedāt (un rečitēt) par skumjām maukām. 1990. gada "Candy" un 1993. gada "It's Our Love" moteļu mīlas tēmu turpina "Gardinia", kas neapšaubāmi arī ir spēcīgākais gabals priekš radiohita, kāds tas arī ir palaists. Man arī patīk. Tomēr man vienmēr visjaukākie ir šķituši brīži, kad Maestro ielien teju nepieklājīgi dziļi salkanā popā, un te nu šoreiz skaņdarbs "Chocolate Drops" vienkārši rauj nost jumtu. QOTSA jau arī nav nekas baisi alternatīvs, bet te nu izskatās, ka Džošs ir varbūt pat pākāpis sev un uztaisījis kaut ko tik pūkainu, bet reizē tieši tāpēc līdz okeāna dziļumiem smagu.
"When you get to the bottom
You're near the top
The shit turns into chocolate drops"
Eh, kā šo arī Dzenītim būtu prieks apstrādāt!

 
 


 
  2016.04.12  13.57
---

Nebrīnos, ka šis kungs lepni retvīto tieši šo ziņu. Skaidrs, ka totalitārismā sievietēm neļautu tik viegli dauzīties ar rabarberiem.

https://twitter.com/DzintarsRasnacs/status/719841610670981120

 
 


 
  2016.04.11  10.09
---

Meikšāna "Vilki un avis" Liepājas teātrī.

Iesākumā gan jāpasaka, ka pirms nokļūt teātrī pilnīgā ekspromtā nokļuvām uz trešo periodu izšķirošajā LHČ finālspēlē. Tā kā mums bija Pilnīgais Mīkstais uz to, kurš vinnēs, tad, sēžot liepājnieku sektorā, tomēr turējām īkšķus par Ogri, jo mums likās, ka viņi vismaz kapājas un ir pelnījuši izlīdzinājumu. Kā zināms, Ogre izlīdzināja brīdī, kad bija noņēmuši vārtsargu – kas vispār ir lieliski, manuprāt, to visi ir pelnījuši. Tātad taisnība pasaulē ir. Tad nu devāmies uz teātri, un vēlāk uzzinājām, ka Liepāja vinnēja pagarinājumā, kas arī ir ļoti labi, jo iepriecēja līdzjutējus savās mājās un parādīja, ka Seska (tobiš, Liepājas nodokļu maksātāju) dāsnums ir tikpat efektīvs un uz sasniegumiem vērsts kā savulaik Zaharjina dāsnums.

Bet, ja par lietu – nebeidzu priecāties, cik VM ir vienmēr lieliskas un dižas idejas. Tomēr kaut kā līdz galam nekad netiek tās idejas izpildītas. Un pat nevar saprast, kāpēc tā. Mums (ļoti) patika no pirmā cēliena vidus līdz otrā cēliena vidum. Beigas izčākstēja. Ļoti stilīga dekorāciju koncepcija un tas, kā skatuve strādā stāsta stāstīšanai. Forša aktierspēle tajos apmēram 70% izrādes, kad nekliboja draivs. Jo ir grūti spēlēt, ja režisora uzstādījums ir kaut kāda "lai pastiprinātu tēlu farsu, nejutīsim partnerus, izturēsimies, kā amatieru teātris, kur visi ber savus tekstus". Bet, kā jau teicu, brīžos, kad panesās, tad šis paņēmiens šķita varen labs. (Gods uz vecumdienām ir kļuvis par Jarānu.)

P.S. "Nauuuudu!" ;)

 
 


 
  2016.04.07  15.24
---

Ārprats! Nu ir sūdi. Es mīlu gan rasbainieku, gan affairu. Ko nu lai dara?

 
 


 
  2016.04.05  11.55
---

Ak, Kungs!

https://info.riga.lv/lv/news/ridzinieks-kurs-strada-par-ziedu?8868

 
 


 
  2016.04.05  10.01
---

http://www.delfi.lv/skats/cilveki/uzmini-dzimumu-siem-rigas-modes-nedelas-viesiem.d?id=47267569

 
 


 
  2016.04.05  09.23
---

"Mūžīgais komentārs" Nr. 4" Nacionālajā teātrī.

Sākumā galīgi nepatika. Nu tā, ka likās – kāpēc vispār jātērē savs un skatītāju laiks, lai mūsdienās kaut ko tādu uzvestu. Bet uz beigām likās, ka tīri tā nekas. Patika, ka DK, gatavojot savu pirmo izrādi, šķiet, nolēmusi nehaltūrēt un nebūt pavirša itin nekamī – telpu aktieri apdzīvo 100%, rekvizīti ir ļoti daudzveidīgi un ņemšanās ap tiem gandrīz visos gadījumos ir jēdzīgi atbilstoša saturam no simbolu viedokļa, Liuziniks ir lieliski baudāms no aktierspēles viedokļa (ko nevar teikt par pārējiem).

Beigu beigās, kā jau teicu, liekas, ka – jā, ja es būtu daudz dzīves vētrām gan veču dēļ, gan savu dēmoniņu dēļ izgājusi 40-gadīga dāma, es arī režisētu izrādi par šo – proti, par džekiem, kas attaisno savu pavesto meiteņu reģistru ar to, ka tak viss bijis pa īstam; par beibēm, kas vaino vīriešus visā, lai gan pašas grib pūt un palaid; par tiem trešajiem, kurus līmē par plāksteriem, lai gan joprojām prātā ir sapisušies ar iepriekšējām attiecībām. Taču... Pričom tur Kirkegors? Noteikti pasaulē ir desmitiem lugu, kuras uzrakstījuši cilvēki, kas māk šajā žanrā precīzi un spēcīgi parādīt visas šīs risināmās tēmas – tos sauc par dramaturgiem. Savukārt tajā, kas tur iestudēts, kaut kā tas stāsts bija galīgi ne tāds, kurā var līdzpārdzīvot, un galīgi ne tāds, ar kura palīdzību trāpīgi var izstāstīt to, ko DK tur ir diezgan acīmredzami izstāstījusi.

 
 


 
  2016.04.04  13.16
---

http://www.kubana.com

https://twitter.com/nilsusakovs/status/716936522809876480

Jo tālāk, jo inčīgāk. " Vienotās Krievijas" partneru partijas vadītajā Rīgas pilsētā izteiktu anti-kremļa protesta rokmūziķu festivāls. Kaut kas nelīmējas kopā.

 
 


 
  2016.03.31  16.19
---

Prieks, ka "Neatkarīgās Rīta avīzes" komentētājs saņem vērtīgu žurnālistikas nozares balvu.

http://www.latvia.mid.ru/yp2015_lat_03.html

 
 


 
  2016.03.31  13.05
---

Te viss ir labi. Gan no dizaina, gan satura viedokļa.

http://giibii.lv

Īpaši iesaku noklausīties pirmo dziesmu sadaļā "Mūzika".

 
 


 
  2016.03.30  19.39
---

Pirmais LTV "90-tie" pagājušajā nedēļā vēl varēja tikt uzskatāms par interesantu faktu vācelīti, ko rādīt mūsdienu jaunajiem žurnālistiem un politologiem redzes laukuma paplašināšanai. Savukārt tas, ka šovakar komentētāju-ekspertu lomās ir Odisejs Kostanda, Andris Pauls-Pāvuls un Sandra Veinberga, jau liek uzdod jautājumu, vai LTV nevajadzētu tiesāt par stulbumu un kaitniecību pret valsti.

 
 


 
  2016.03.30  09.27
---

http://www.lsm.lv/lv/raksts/arpus-etera/anda-rozukalne-domas-pec-zurnalistikas-izcilibu-balvu-sadalisanas.a175639/

 
 


 
  2016.03.29  14.05
---

Sabiedrība mēdz uztraukties. Sak', kāda jēga maksāt nodokļu, ja neredzu, kā tie tiek izlietoti. Medicīnas pakalpojumos bardaks, ceļi nelaboti, bērnus skolo slikti motivēti pedagogi... Tagad šajā pesimisma ielejā iespīdējis saules stariņš. Par nodokļu maksātāju naudu ir tapis kas jēgpilns!

https://info.riga.lv/lv

 
 


 
  2016.03.24  10.16
---

Kaut kā salikās aktuāls atkal viens vecais Skats.lv gabals.

http://www.delfi.lv/skats/izklaide/opaca-latvijas-mediju-virsraksti-ar-ko-nenosaut-garam.d?id=44686550

 
 


 
  2016.03.23  13.45
---

Ir izstrādāta jauna trendīga sociālo tīklu mārketinga stratēģija, par kuru es neesmu vēl dzirdējis?

https://twitter.com/dievietelv/status/712568363059429376

https://twitter.com/dievietelv/status/712583469285711872

https://twitter.com/dievietelv/status/712379641181429760

https://twitter.com/dievietelv/status/712379641181429760

https://twitter.com/dievietelv/status/712340237813473284

...un mans favorīts:

https://twitter.com/dievietelv/status/711979472602447873

 
 


 
  2016.03.23  09.30
---

http://www.delfi.lv/kultura/news/art/tests-eksperts-vai-teicamnieks-cik-labi-zini-latviesu-makslas-klasiku-darbus.d?id=47220651

 
 


 
  2016.03.21  16.38
---

Vienīgais loģiskais izskaidrojums šim ir tas, ka kaut kādi Kremļa maigās varas polittehnologi ir tādu izdomājuši, lai atbaidītu Latvijas bērnus no patriotisma.

https://www.youtube.com/watch?v=70GWQgf1mqs

 
 


 
  2016.03.21  11.37
---

Ar sajūsmu izlasīju Malapartes "Nolādētos toskāniešus". Tādi viņējie "Straumēni". Reti jau kad iznāk lasīt tādu bezsižeta beletristiku, ko mūsu paaudzei bērnībā mācīja caur Konstantīna Paustovska iepazīšanu.

Šitādam Malapartem es gribētu būt draugs, jo draiski pašironisks lokālpatriotisms iet kopā ar vispārēju mizantropiju. Būtu gribējies pašam uzrakstīt ko tādu, jo pa 90% vārda "toskānieši" vietā ieliekot "kurzemnieki" un vārda "itāļi" – "latvieši", atbilst tam, kā es identificēju savu lokālpatriotismu iepretī naidīgajai un svešajai ārpasaulei, kura ir tur – aiz dzimtā novada robežām. Nu, piemēram, riktīgi taščījos no šiem:

"Vai jums kādreiz ir gadījies satikt kurzemnieku, kurš būtu apmierināts pats ar sevi un ar savu tuvāko? Tādu, kurš nedomā sliktu par sevi un par citiem, tādu, kurš aiz katras domas un katras jūtas nemeklētu kādu apslēpto domu un apslēpto jūtu? Tādu, kuram labajā pietiek ar labo un ļaunajā ar ļauno?"
158. lpp.

"Pēc kurzemnieku skatieniem var spriest, ka viņi nekad nav tikai liecinieki: viņi vienmēr ir arī tiesneši. Viņi skatās uz tevi, nevis lai apskatītu, kā dara pārējie latvieši, bet lai tevi tiesātu un vērtētu: cik tu sver, kāda ir tava cena, cik tu esi vērts, ko tu domā un ko gribi. Un viņi skatās uz tevi tā, ka vienubrīd tu apjēdz, ka tava vērtība nav nekāda lielā vai ka tu vispār neesi nekā vērts. Šā skatīšanās maniere, nevis kas cits ir par iemeslu nemieram un aizdomām, kas pārņem ikvienu tautu – gan latviešus, gan svešzemniekus –, ieraugot kādu kurzemnieku."
80. lpp.

 
 


 
  2016.03.18  11.07
---

Ūdris komā, bebris cietumā. Kurp ejam?!

http://www.delfi.lv/news/national/criminal/starp-kukulnemsanas-skandala-aizturetajiem-policistiem-ari-bebrs-bruno.d?id=47202575

 
 


[ << Previous 25 ]