barbala ([info]barbala) rakstīja,
@ 2016-05-18 21:19:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
runājot par modēm
Es te nesenīt draugu lokā šūmējos par, manuprāt, neveselīgo tendenci – pieaugušo krāsojamajamajām grāmatām. Šķiet tāds brangs solis debilizācijas* virzienā, lai gan, var apsveikt drukas industriju un krāsaino zīmuļu ražotājus, kuriem ar šī žanra popularitāti izdodas rehabilitēties.

Par to satraucas arī psikologi ASV , bet Austrālijas korporācijas izmanto darbinieku "garīgās veselības" uzlabošanai (korporācijas gan vienkārši varētu nejāt darbinieku garīgo veselību, tiesa gan, tas ir komplicētāk, kā uztaisīt krāsojamo grāmatiņu stūrīti izsūktajiem modernajiem vergiem.)

Abus rakstus izlasot paliek neomulīgi – this is the world we are living un aiztaupot jau zināmos uzbraucienus lētā garīguma meklējumiem ("budisms 90 minūtēs"/ "apgaismība tējkannām"), tas brīdis, kad pieaugušie izpaužas krāsojot sagatavotus templeitus, ar zīmuli aizpildot krāsu laukumiņus ir pielīdzināms pieaugušu cilvēku centieniem apģērbties bērnu drānu veikalā vai turīgiem kundziņiem līksmes pēc uzēst no sociālajām pakām.

Proti – ne no tā plauktiņa ņemdami. Taču šodien saņemtā mēstule no Miami reklāmskolas mani maķenīt tomēr ielīksmoja.



*piekrītu un atvainojos, nav veiksmīgs termins. Bet vispārējais dažādu parādību un ieradumu profanācijas vilnis (nejaukt ar vienkāršošanu dēļ tehnoloģiskiem risinājumiem, bet tieši trivializēšana (spožs piemērs- Donalds Tramps, piemēram)), popkultūrisms un "elitism for the masses", jā tas mani aizķer .


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]blond
2016-05-18 21:38 (saite)
oi

(Atbildēt uz šo)


[info]anonymous
2016-05-18 21:41 (saite)
Labi, ka atgādināji. Ne pārāk sen kaut kādā braucienā lidostas grāmatnīcā labu brīdi nespēju pārvarēt mulsumu. Bet, kā vēl nesenāk, manīju kaut kur tīklos, šķiet, lielākā mūsu valsts izdevniecība grasās izdot (vai jau ir sākusi) lokalizētas versijas. Gaidu grabulīšus vīna veikalā.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]barbala
2016-05-18 21:43 (saite)
man sākumā likās - nu labi, viena, otra, mandalas. Bet Londonās veselas nodaļas un arī Rozē jau cienīgi plauktu klājumi. Izdevēja-drukātāja sapnis, nekādu tekstu, sasodītu korektoru.

Varbūt jāatjauno rēbusu populariāte? Vai "savelc cipariņus, sanāk cūciņa"?

bet ja nopietni, tiešām creepy.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]blond
2016-05-18 21:49 (saite)
Bet nē. Es nupat sapratu. Nav nekā jauna šai pasaulē. Saki - ar ko gan tas atšķiras no izšūšanas pēc gatava paterna? Daudzas sieviešu paaudzes ir ar to nodarbojušās, sēžot pie savu guļamistabu vai viesistabu logiem. Darinot tualetes un virtuves dvielīšu izšuvumus ar bonzām.
Cilvēkiem arvien ir bijusi vajadzīga kāda nodarbība, kas novērš domas no aktuālā. Vai, gluži otrādi, ļauj šīs problēmas pārdomāt vienatnē.
Pilnīgi normāli.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]heda
2016-05-18 22:02 (saite)
Prasmes, kas vajadzīgas izšujot, vēl jo vairāk pirms paaudzēm, kad vecvecmammas pašas zīmēja un rēķināja rakstus, pret šo ir kā 1000:1.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]blond
2016-05-18 22:04 (saite)
es atbildēju jau augstāk
man šķiet, vajag nokāpt no saviem tipa intelektuālajiem augstumiem un paskatīties uz pasauli plašāk

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]heda
2016-05-18 22:08 (saite)
neviens jau te netaisās aizliegt krāsot :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]blond
2016-05-18 22:11 (saite)
protams, jautājums ir tikai par to, kā mēs šo parādību vērtējam. un vai redzam vēsturiskā kontekstā vai tikai šausmināmies par mūsdienu "seklumu"

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2016-05-18 22:34 (saite)
Es šausminos(?) ne par seklumu, drīzāk par to, cik bēdīgi, ka noskrējiens/apsitiens/ izdegšana/ viss viens/ ir tik plašs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]unpy
2016-05-19 00:02 (saite)
Šis ir visa saknē. Kad riktīgi izdegsi, psihenē, ja noveiksies, nozīmēs "darba terapiju", kuras laikā varēsi no A4 lapām līmēt aploksnes. A4 lapas, kancelejas līme, šķēres. Nav dikti radoši, bet it kā palīdzot.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2016-05-19 00:15 (saite)
Ja kāds izlasītu arī tos rakstus, kurus es ieliku...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]unpy
2016-05-19 00:24 (saite)
Taisnība, neizlasīju. Tagad pavirši izlasīju un šī brīža doma ir tāda, ka tas ir tikai normāli, ja cilvēki uz milzīgo informācijas blīvumu un citām baisām psiholoiskām slodzēm reaģē, krītot iekšā autismā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]wiatryga
2016-05-19 14:01 (saite)
te uzskaitītais izskatās pēc diezgan skaidrām sab. daļas diagnozēm. tā ir.. ne jau no labas dzīves izšuj ceriņus vai krāso lapeļus, cilvēki vienkārši nemāk norobežoties, padomāt, pabūt vieni daudzos citādajos veidos. tagad šis tiek populāri legalizēts... tas pilnīgi noteikti skaitās labāks nekā apmešanās zaru būdā pilsētas parkā vai pakāršanās biroja tualetē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]blond
2016-05-18 22:07 (saite)
lejupslīde ir vērojama, tomēr es nerunāju par rakstu rēķināšanu, runa ir par tiem izšuvumu paraugiem, ko pārdeva viens pret vienu. pārzīmē un izšuj. vai izskaiti attiecīgos krustadūrienus

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]heda
2016-05-18 22:11 (saite)
šaubos, vai tajos laikos kāds pārdeva jau ar sarēķinātiem diegiem un pareizām krāsiņām kā mūsdienās

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]blond
2016-05-18 22:16 (saite)
nu vismaz krustardūrienu izšuvumiem bija precīzi zīmējumi.
tāpat visiem autentiskajiem tautiskajiem rakstiem citos dūrienos (atvaino, nezinu nosaukumus) ir savākti un izdoti vai muzejos noglabāti precizi izšuvumu paterni. mana vectante Elza Jende bija diezgan ievērojama tautas izšuvumu rakstu vācēja un arī darinātāja, viņai ir savs fonds Vēstures muzejā. Tās lietas vienmēr it bijušas matemātiskas. Trīs diegi pa labi, četri pa kreisi.Nekāds tādas pašdarbības.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]heda
2016-05-18 22:26 (saite)
Bet vai vari iztēloties, ka kāds pēc gadiem kādā fondā krās un glabās šīs grāmatiņas? Man krāsojamās gramatas asociējas ar posmu sīču attīstībā, kad viņiem vēl vajag rāmi, un roka nekontrolētāka kā radošā fantāzija, bet atgriezties pie tā vēlreiz pieaugušā vecumā, tomēr pēc regresa izklausās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]blond
2016-05-18 22:44 (saite)
nu tās bonzas jau arī neviens baigi nekrāj. smalkāki raksti ir smalkāku cilvēku rokās. bet cik tad ir % to "smalkāko" cilvēku?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]heda
2016-05-18 23:04 (saite)
Vecmāmiņu izšuvumi daudziem tomēr saglabāti :) Kas zina, varbūt reiz būsim krāsojošās ōmītes, un mazbērni saglabās mūzu krāsojamās grāmtiņas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]crescendo
2016-05-19 10:00 (saite)
Ehm, un tieši ar to krāsojamās grāmatas arī ir labākas par izšūšanu. T.i. tas ir lieks priekšmets, kuru, kad lietderīgums ir pabeigts, nav jāliek goda vietā, jāslauka nost putekļi, par to kaut kā īpaši jārūpējas un whatnot.

Var vienkārši izmest ārā.

Ir arī tapetes 'pieaugušo krāsojamo grāmatu stilā'.

(P.s. nav tā, ka es te aizstāvētu kaut ko, ko man baigi patīk darīt, tāpēc būtu jāaizstāv. Man krāsojamās grāmatas riebās pat bērnībā, kur nu vēl tagad. Bet es redzu, kā tas varētu patikt citiem).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]vilibaldis
2016-05-18 22:19 (saite)
paskati tā laika "Mājas viesi", piemēram. Adījumi pat nav jārēķina, uzrakstīts katrs valdziņš rindas garumā, ar izšuvumiem līdzīgi :)
paraugu grāmatas bijušas modē visos laikos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]rediiss
2016-05-18 22:26 (saite)
galu galā ne jau visi ir talantīgi mākslinieki, lai paši no savas galvas izdomātu, kas pas un kas nepas. varbūt līdzīgi ir arī ar krāsošanu. ne jau visi māk ar zīmuļiem operēt, lai paši ko sakarīgu radītu. nu, man, teiksim, nekas vairāk par skumju bumbulīti ārā nenāk. esmu mēģinājusi. īpaši radošos brīžos esmu viņam piezīmējusi kaut kādus vītenīšus apkārt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]vilibaldis
2016-05-18 22:28 (saite)
par to arī stāsts

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]barbala
2016-05-18 22:30 (saite)
Labs punkts par to hobija pielīdzināšanu, jā. Tomēr izšūšanā ir tehnika- spodršuvums vai krustdūriens vai cits, kamēr krāsošana prasa vien aizpildīšanas funkciju, tas ja par tehniskajām prasmēm.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]vilibaldis
2016-05-18 22:37 (saite)
es pieņemu, ka smadzeņu centri šīs nodarbes uztver visai līdzīgi. Mēs te kā visu roku meistari protams varam uzraut degunu un ņemties par piemērotību/nepiemērotību, bet patiesi ir ļaudis kam abas rokas kreisās un šāds krāsošanas darbs piepūles ziņā ir pat ļoti pielīdzināms spodršuvumam.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]unpy
2016-05-18 22:40 (saite)
Arī gleznošana profesionālim ir tikai aizpildīšanas funkcija, ja tā strikti ņem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zimbabve
2016-05-18 22:10 (saite)
Nez, es kaut kā uz to skatos kā uz ko līdzīgu adīšanai, ēst gatavošanai, dārzniecībai un citiem ar rokām darāmiem darbiem uzmanības novēršanai. Pat zinu cilvēku, kas zīmē ļoti gaumīgas krāsojamās lapas, nebūtu iebildumu pašai pamēģināt.
Tiesa, ja darbā priekšnieki piedāvātu krāsojamās grāmatas stresa mazināšanai, dabūtu ar tām pa galvu :D

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]blond
2016-05-18 22:11 (saite)
lūk, tieši manas domas

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]vilibaldis
2016-05-18 22:23 (saite)
nuja, tieši tā jau tas arī ir

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]krii
2016-05-18 22:24 (saite)
Adīšanai, ēst gatavošanai un dārzniecībai ir praktisks rezultāts. Tas tiešām ir radošs darbs, kas ietver visus etapus: a) tu jūti neskaidru iekāri gan pēc procesa, gan rezultāta; b) tevī nobriest vēlamā rezultāta ideālforma; c) tu ļaujies fantāzijām par ideālo rezultātu, bet paralēli daļa tavu smadzeņu pusapzināti kalkulē nepieciešamos resursus un darbību algoritmu; d)ideālforma apaugusi jutekliski uztveramiem parametriem un tehniskajām specifikācijām, ir skaidrs, kādi izejmateriāli nepieciešami un kāda būs darbību secība; e)vieglā mulsumā un priecīgu nojautu pilna(-s)uzsāc Lielo Darbu; f) notiek radošais process, kurā vari pārsātināties krāsām/ garšām, smaržām/taktilām sajūtām, meditēt, apcerēt un pagurt, aprēķināt proporcijas un strauji reaģēt, lai koriģētu kļūdas; g)gandarījums, radot pabeigto; h) ir rezultāts, kuru vari uzvilkt mugurā, aiziet uz darbu un uzklausīt kolēģu sajūsmas spiedzienus/uzlikt uz šķīvjiem un tēlotā pieticībā klanīties ciemiņiem/ atrādīt viesiem un dāsni solīt jaunos stādiņus.
Krāsojamajās grāmatiņās ir tikai mazmazītiņa daļiņa no f stadijas. Varbūt vēl no g, bet tā nosacīti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krii
2016-05-18 22:26 (saite)
g) redzot, nevis radot, protams.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]heda
2016-05-18 22:28 (saite)
Lūk!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zimbabve
2016-05-18 22:28 (saite)
Nez, man galīgi nav talanta uz zīmēšanu, tāpēc arī sīku ķiņķēziņu zīmēšanai jāliek lietā radošās spējas, varbūt vairāk nekā cilvēkam, kam tā lieta padodas. Domāju, ka atkarībā no krāsojamo materiālu veida ir arī A un bišķi C stadija, piem., ja ir ēnošana, toņu pārejas un krāsas izvēlies pats.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]vilibaldis
2016-05-18 22:31 (saite)
ir arī gana komplicēti krāsojumi (līdzīgi kā puzles), kas var ietvert arī citus tevis minētos parametrus un beigu galā nonākt rāmī pie sienas. Cilvēki ir dažādi un dažādas viņu pašizpausmes :))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zimbabve
2016-05-18 22:37 (saite)
Piem., šie darbiņi man ļoti patīk: https://www.etsy.com/shop/HaircutForAMoose?ga_order=most_relevant&ga_search_type=handmade&ga_view_type=gallery&ga_search_query=adult%20coloring%20pages&ref=sr_gallery_1

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]vilibaldis
2016-05-18 22:42 (saite)
vai ne,
man bija slinkums meklēt piemēru :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]krii
2016-05-18 22:41 (saite)
Gan jau, ka ir, nestrīdēšos. :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]unpy
2016-05-18 22:31 (saite)
O_o Tā neko sev. A man likās, ka tas viss vienkārši - iestādi, nopļauj, sagatavo paēst, nu, jā, par adīšanu neko nezinu, bet, piemēram, plaukta vai strazdubūra taisīšana - vienkārši uztaisi plauktu vai strazdubūri un viss.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krii
2016-05-18 22:38 (saite)
Vienkārši un viss - var nomazgāt traukus, vai izmēzt ateju.:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]unpy
2016-05-18 22:44 (saite)
Nu, ja tā iedziļinās, tad droši vien, ka tie, kuri atejas mēšanu vai trauku mazgāšanu uzter kā mākslu, to izdara labāk. Un tā varētu būt pareizā pieeja, jā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]barbala
2016-05-18 22:36 (saite)
jā, tā ir katram pieejama "sajūta par radīšanu", nevis radīšana. Maldina tikpat ļoti kā "sajūta par pačurāšanu".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krii
2016-05-18 22:39 (saite)
Jā, kaut kā tā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]panacea
2016-05-18 22:34 (saite)
jesis, es arī pievenojos, ka man būtībā ir vienalga, kā cilvēki pavada savu brīvo laiku, ja vien tas kaut kā netraucē man. krāsojamās grāmatas es ietilpinātu kā izcili jaukā kategorijā, jo ir bijuši arī kaimiņi, kam lai atslābinātos ir bijis jāklausās metāls pilnā skaļumā katru dienu 3 stundas pēc darba.

bet šeit es arī pievienojos, ka ir draņķīgi, ka ar grāmatām grib (un diemžēl dara arī) darba vietas ārstēt sajātos nervus. nu un gan jau nejau tikai darba vietas, gan jau ka ieviesīs arī profesjonālie ārstētāji, jo tas ir viegli, lēti un masām. tā, piemēram, meinsteijs tagad ir maindfulnesis tai pašā UK. pāri pa lielam jau viņš nedara. vai palīdz? droška tik daudz kā normāla individuāla terāpija nē, bet tam akal nau naudas. bet kamōn, par to labāk mēs nedomāsim, tam mēs iedosim pakrāsot grāmatiņu un aizmirsīsim šīs lietas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zimbabve
2016-05-18 22:39 (saite)
Vai stundām klapē koka plauktiņus vai būvē putnubūrīšus :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2016-05-18 22:42 (saite)
Cik tur tālu līdz "ravēšanas terapijai" un "maltuves apskaidrībai", tas tiesa.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zimbabve
2016-05-18 22:43 (saite)
Eu, bija tak ideja par biznesu Tupenis.lv, kur apgarotos ļaužus var sūtīt kaplēt bietes, varbūt jābliež vaļā:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2016-05-18 22:46 (saite)
Jāveidz ņirgāties. Vajag citu pagriezienu- dzīvesziņa, uttt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]unpy
2016-05-18 22:47 (saite)
Bija Jelgavas novadā viens kungs, kaut kāds šamanis - ezotēriķis, kuram allaž tā dīvaini sanāca, ka viņa fanātes(pārsvarā vientuļas kundzītes gados) atstāja šī sektai kaut kādus īpašumus. Tad, kad šis bija saņēmis kaut kādus hektārus zemes, tad audzēja tur kosmiskos rāceņus. Nu, rāceņus, virs kuriem iespraustas trijstūrī kārklu klūgas, kas tos savieno ar kosmosu. Un tad kundzītes par 25LVL stundā drīkstēja tos rāceņus kaplēt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zimbabve
2016-05-19 12:20 (saite)
Kosmiskie rāceņi, āāā :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dumshputns
2016-05-19 00:26 (saite)
ai, nu ir taču zināma lieta, ka pasaulei jātransformējas permakultūras virzienā, kur daudz vairāk cilvēki piedalīsies pārtikas audzēšanā un mazāk laika veltīs profesionālai patērēšanai vai uz iegribām balstītu patērēšanas objektu radīšanā.. Jebkas, kas palīdz tam pietuvoties, jābliež vaļā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]unpy
2016-05-18 22:29 (saite)
Man šitādu uzdāvināja uz jubileumu, taču nepaguvu izmantot.

(Atbildēt uz šo)


[info]yeux_glauques
2016-05-18 22:31 (saite)
pšt. what a load of horseshit. nav tādu "tikai bērniem" domātu lietu. un ja arī ir, tad tās noteikti nav ar zīmēšanu/krāsošanu (like, the most basic human self expression) saistītas.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]barbala
2016-05-18 23:51 (saite)
Nu re, lieotāj, trešo reizi pat nebūs jāatkārto - own your own shit.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]siltavieta
2016-05-18 22:35 (saite)
man patīk izkrāsot, bet speciāli sev neesmu pirkusi, parasti sakrāsoju māsasbērniem grāmatas un pie otras māsas netīšām vienu ballīšu vakaru visu nosēdēju tās mandalas krāsodama, ārkārtīgi nomierinoš pasākums un beigās vēl tāds gandarījums, ka nu tikai

(Atbildēt uz šo)


[info]unpy
2016-05-18 23:04 (saite)
OK. Šis ir debilizācija. Pieņemsim. Kas nav? Cilvēki atpūtai risina krustvārdu mīklas, sev par prieku sacer dzejoļus un, jā, pat stāda kaut kādu herņu dobēs un veic ierakstus vietnē klab.lv. Ja tas sagādā prieku, atvieglojumu un aizmiršanos, vai tiešām labāk ir strebt šņabi vai stāvēt ar slaveno nazi slavenajā vārturūmē?

(Atbildēt uz šo)


[info]kaukau
2016-05-18 23:28 (saite)
Man ir traki smuka grāmata "Secret garden". Reizēm lieliski, socializēšanās nolūkos, ar Bērnu pakrāsojam, citreiz viņa mieriņā krāso pati, meklē visādus zvērus, taureņus un puķes.
Un jā, zīmēšana (ne tikai izkrāsošana) un glītrakstīšana nomierina nervus pirms gulētiešanas, ja kārtīgs krimiķis grāmatformātā to nespēj izdarīt.

Kad tās vēl tikai sāka kļūt par nodaļām grāmatveikalos, redzēju meitenes, kas slima ar kkādu mentālu kaiti, blogu, kurā viņa aprakstīja, kā tās grāmatas palīdz viņai tikt galā ar sevi un visām problēmām. Amizantais gan bija, ka grāmatas viņai deva izdevniecības un pretī prasīja recenziju(?). Nevarot visu paspēt izkrāsot, tāpēc mājās, cik sapratu, krājas kaudzes ar grāmatām, kam izkrāsots pa dažām lapām...

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]rasbainieks
2016-05-19 10:19 (saite)
jā, basfordas krāsojamās grāmatas ir ārkārtīgi skaistas, esmu tādu (ar smalkiem zīmuļiem komplektā) dāvājusi svētkos kungam ar doktora grādu :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]snorke
2016-05-19 06:06 (saite)
forsi - es nopirksu!

(Atbildēt uz šo)


[info]ravena
2016-05-19 08:56 (saite)
šim prāta vienkāršotājam, man liekas, katra maza bērna mamma iziet cauri. es esmu krāsojusi desmitiem poniju, princešu un feju. tas ir nomierinoši&iemidziņoši. diezgan ātri atslēdz prātu

galvenais, pabeidzot krāsot, vajag aiziet un izdarīt kaut ko pieaugušu - dzert&drāzties, piemēram

bet kopumā, modernie debilizēšanas paņēmieni vairs nav pat smieklīgi, jo pārāk tuvu pielīduši manam kontaktu lokam

(Atbildēt uz šo)


[info]rasbainieks
2016-05-19 10:15 (saite)
ai kādi augstā zirgā sēdēdami, ai

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]barbala
2016-05-19 10:35 (saite)
Sasodīts! No kurienes tas? kādi augsti zirgi? Ir vērts izlasīt abus klātpievienotos rakstus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]rasbainieks
2016-05-19 10:38 (saite)
"neveselīga tendence", "debilizācija" – tas ir tas augstais zirgs

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2016-05-19 11:20 (saite)

Atkārtošos, ja izlasīsi abus rakstus, tad minētā neveslīguma tendence tur ir gluži glīti aprakstīta. Ar dažādām cēloņsakarībām.

Jā, "debilizācija" nav labs vārds, piekrītu un atvainojos par,
profanācija droši vien precīzāka, taču atļaušos tomēr paturēt tiesības nepriecāties par to, ka mūsu visu laikabiedru dzīves ritms/tēmas spiež pieaugušus cilvēkus noplombēties, piedošanu, tik ļoti trulajā. Ar trulo domāts nevis vispārīgs nopēlums grāmatu krāsošanai, bet tas, ka "cilvēki nojājas tiktāl", ja bez dienišķās atslēgšanās devas nejaudā vilkt savas dzīves un mans itinkā norādījums ir par to, ka "lai nevajadzētu tā atslābt, varbūt nevajag tā saspringt." Ar uzsvaru uz pēdējo. Un jā, man personiski liekas, ka piemēram, vērtīgāk tomēr ir lasīt vai rakstīt grāmatas, nevis tās izkrāsot vecumposmā pēc 10 gadiem un esot pie labas garīgās/emocionālās/psiholoģiskās veselības, bet to uzskatīsim par personisku nesapratnes pilienu (turpat, kur legingi un sci fi). Vai, līdzvērtīgu tam, ja tagad pagriezīsim tēmu par, piemēram, bēdīgi slaveno "velo vs auto vs gājēji pilsētā." Katram savas tulznas.

Un te nu var arī šīsnedēļas vienu no labākajiem lasāmgabaliem,
http://elpais.com/elpais/2016/01/19/inenglish/1453208692_424660.html iz Baumana,
ar bezgala tvītelīgo citātu –
"Most people use social media not to open their horizons wider, but to lock themselves in a comfort zone”.






(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zimbabve
2016-05-19 11:46 (saite)
Man ir zināmas aizdomas, ka gadījumā, ja visi pārietu uz grāmatu lasīšanu vai rakstīšanu citu ķobi iztīrošu lietu vietā, ne pārāk spīdošo rezultātu tu uzskatītu par vēl lielāku debilizāciju. Tak pietiek paskatīties uz pirktāko grāmatu topiem.
Nu kamōn, ar ko šāda atslābināšanās ir sliktāka par jebkādu citu veidu, sportu, iešanu dabā, pasēdēšanu ar draugiem, dzerot vīnu un zviedzot par krāsojamām grāmatām un debilizāciju? Un jā, abus rakstus izlasīju un nekur neredzu uzsvaru uz infantīlismu vai trulumu, bet gan uz veidu, kā pieaugošais informācijas daudzums/dzīves temps prasa kaut kā atslēgt smadzeņpodu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2016-05-19 12:04 (saite)
Uff.
Pie šādas argumentācijas tad varu pretjautāt – ar ko gan tādā gadījumā plaši un augstprātīgi izzviegtā "homeopātija" ir sliktāka, kā krāsojamās grāmatas? Kodolā viss ir viens, kam palīdz krāsošana, kam graudiņi/placebo, meditācija vai galu galā- zviegšana ar draugiem par visu. Un krāsojamās grāmatas tad atļautos ieridāt turpat, kur citos zviedzienos tiek ierdātas zāļu tējas pret piena sēni vai sārmainā diēta.


(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zimbabve
2016-05-19 12:18 (saite)
Homeopātija nepretendē uz elementāru stresa noņemšanu, bet gan uz plaša saslimšanu klāsta ārstēšanu, ir tak atšķirība. Ar krāsojamo grāmatu neviens nemēģina izārstēt ne gripu, ne vēzi, tā nav ārsta papildspecialitāte un kaut kā neesmu manījusi atsauces uz koloropātijas materia medica vai grāmatu tirgošanu aptiekās.

Nez, šis cepiens man nav baigi saprotams, bet katram jau savas varžacis.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]simamura
2016-05-19 11:09 (saite)
es krāsotu. un pieļauju, ka man pat būtu grūtības ar nepāršaušanu pār kontūrlīnijām dažbrīd. Bet mani nenormāli besī piedāvātie paterni. Vēl neesmu redzējis pieaugušiem cilvēkiem piemērotus krāsojamos paternus. Tavs swearwords piemērs arī nepārliecina, ne tuvu nepārliecina. Bet man padomā ir tāda tiešām jumtu noraujoša krāsojamā grāmata. Ar sarežģītību ne mazāku kā nosēdināt veļasmašīnu uz Čurjūmova-Gerasimenko komētas vai atkārtot Fragonāra Šūpoles.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]barbala
2016-05-19 11:28 (saite)
Labi, labi. Cik tad vairs līdz tam, kā lapu krāsotāju vakari Čomskī vai kur nu.
Cerams, ka šis augšāmcels arī herbāriju kultūru un pat zīļu vīriņu kustību.

p.s. un nē, arī šis vēl nav piemērs
http://thespiritscience.net/2016/04/12/celebrate-the-mathematical-beauty-of-nature-with-this-fibonacci-coloring-book/

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]simamura
2016-05-19 11:42 (saite)
nē, es negribu dirsties, nopietni. man vienkārši pēdējā laikā ir iebildumi pret "viss iet uz leju" retoriku. Jo kad tad ir bijis tai kalnā, ko? Es cilvēces vēsturē to vēl neatrodu, lai gan nemeklēšanu man nevar pārmest.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2016-05-19 11:48 (saite)
jūs mani mazliet skumdinat, draugi.

tad kā īsti ir – sociāli nepieņemamāka ir retorika par to, ka viss iet uz leju vai pati "iešana lejā klusējot" vai, jaušu, īpaši nepieņemamā situācija – retorizēšana, ka viss varbūt arī iet uz leju, BET pamainot šādus/tādus iestījumus savā rīcībā var arī nemaz tik ļoti uz leju neiet?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]simamura
2016-05-19 12:04 (saite)
skumjas ir cēls, tiešām cilvēcisks stāvoklis. piedod, ja likās, ka es kaut ko metu sejā

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]crescendo
2016-05-20 10:36 (saite)
Sociāli nepieņemama tā ir biš citas perspektīvas dēļ.

Par mākslu neko daudz nezinu, tāpēc pastāstīšu pasaciņu.
Reiz senos laikos gudri onkuļi izdomāja tādu internetu. Internetu varēja lietot tikai cilvēki, kam bija pietiekami jaudīga matemātiskā domāšana. Interneta kultūra bija elitāra, tur dominēja precīzajām zinātnēm piederoši prāti. Tur valdīja cieņa un saskaņa.

Pakāpeniski internes kļuva pieejamāks, tagad tā ir izgāztuve.

Vaimanuvai.

Ne jau nerdu elite kļuva stulbāka. Ne jau visa sabiedrība kopumā kļuva stulbāka (tieši otrādi). Bet, protams, kopiena 'interneta lietotāji' kļūstot plašākam, vidējais interneta lietotāja intelekta līmenis ir nobraucis pilnīgā dziļumā.



Par to, ka kaut kas kļūst masām pieejamāks, nav jāraud. Vai nebūtu labi, ja problēmas tiktu risinātas konkrētāk, nekā krāsojot grāmatiņu? Būtu. Bet lielākās daļas gadījumā tā nav izvēle starp 'konkrētāk vai pakrāsot'. Tā ir izvēle starp 'pakrāsot vai neko'. Labāk pakrāsot. Varbūt saņemsies arī kam vairāk. Uz 'labāk' ir jācenšas jebkurā gadījumā, gan nekā nedarītājam, gan krāsotājam, gan tam, kura magones nu jau ir gandrīz vecākiem atrādāmas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]lavendera
2016-05-19 11:38 (saite)
man ir viedoklis.
(man ir arī krāsojamā grāmatiņa :))
pēc intuitīvās glezniecības semināriem secināju, ka man ir ieslēgusies krāsu redze - es pamanu smalkas nianses apkārtējā vidē un prātoju, ar kādu toņu sajaukšanu tās varētu attēlot uz papīra. Kamēr zīmēju tikai ar parasto zīmuli, arī mana pasaule bija plakana un pelēka.
Tā ka šitās lietas es izmantoju nevis "relaksācijai", bet uztveres treniņam. Parīzē krāsojamo grāmatu plauktā redzēju ne tikai rakstiņus a la Secret Garden, bet arī dažnedažādu slavenu gleznotāju darbu reprodukcijas ar sīkos gabaliņos sadalītu izkrāsojamo variantu blakus. Tas savukārt māca nevis uzmest paviršu skatienu muzejos izstādītajam, bet ietrenēt redzēt, kā gleznotājs lieto krāsas. Un manuprāt tas ir ļoti noderīgi, ja cilvēks nav dzimis vizuālists! Skatīšanās kvalitāti var vingrināt tāpat kā dziedamo balsi1

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]barbala
2016-05-19 13:02 (saite)
jā, mākslu mācīšanā šo izmanto jau sen un iespējams, ir, kam palīdz.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]minchux
2016-05-19 12:59 (saite)
a tu pamēģini :P! Man savas grāmats nav, bet ar bērniem piesēžot, parunājoties, kamēr krāsojam - zini, baigi var aizrauties mikipeli krāsojot, tā, ka prom negribas iet un tik nomierinoši! p.s. es saprotu, ka šis ir šīsdienas cibas topiks, koments top vēl iepriekšējos nelasot..

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]barbala
2016-05-19 13:01 (saite)
:) šķiet, tūdaļ izkrāsošu visu ekseli.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]wiatryga
2016-05-19 14:14 (saite)
es Tev jūtu līdzi, es nezinu, kādēļ, bet nolēmu to pateikt.
un sev vēl vairāk - jo man riebjas arī ekselis. un mani nenomierina krāsojamās grāmatas. un arī vairs ne grāmatas vispār.
tā ka vēl piedevām sanāk, ka apskaužu tos, ko apbur Secret Garden (man arī ir, bet bērniem tā neder, tas ir pierādījies - viņiem tur pārāk sīki "viss jau priekšā uzrakstīts". PPS pat bērnībā nesapratu, kā var krāsot kaut ko, ko nevari pats uzzīmēt, pē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2016-05-19 14:20 (saite)
Paldies.

Jā, sāku nojaust, ka šī varētu būt viena no "uzaugšanas specifiskā vidē" blaknēm, kurā sekošana kaut kādiem priekšrakstiem vai (nicinošā balsī) ŠTAMPIEM tika grauta saknē un ne man ļāva ar zīmodziņiem spēlēties, ne grāmatiņas pārāk krāsot (un es tāpat maucu pāri kontūru maliņām). Tā vietā, iekrāva rokās tās lielās ļeningradas akvareļkrāsu kastes, vāverpadušu otas un vatmaņa loksnes un vēlēja iet pašai darīt un nerādīties, iekams nav skatāmi. Tā nu sēdēju pļavā un krāsoju magones.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]wiatryga
2016-05-19 23:11 (saite)
Man ienāca prātā salīdzinājums. Varbūt garām - ir pārāk vēls, lai es to zinātu, bet... Bērni spēlē dakteros - un viss ok, kam negadās.. Bet, ja biroju darbinieki atslodzei sāktu spēlēt dakteros savas 5 - 15 min dienā, rastos jautājumi un šaubas par prātīgumu, vai ne, lai arī, iespējams, viņi nudien atslābinātos un varbūt pat jautri pavadītu laiku.
Tad nu lūk - īstu mākslinieku mulsums par krāsošanas masveidību adulthūdā.
Bet, ja nopietni- kāda sagadīšanās, lūk, mana mamma raksta no sava darba šādi: "Krāsojot bieži vien pauž to, ko nevar pateikt vārdos; ir bijušas reizes, ka tieši zīmējums un krāsojums atklāj stāstu, jo iemītnieka sazināšanās spējas ir ierobežotas. " Jāpiebilst vien, ka to viņa par cilvēkiem ap 90- 100 gadiem, kam bieži vien nudien citas spējas ir.. ierobežotas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zimbabve
2016-05-20 22:47 (saite)
Tikko izlasīju šito un sapratu, kāpēc tēma uzvilka, mums fons līdzīgs, tikai mazliet citā veidā.
Ceru, ka neapskaities:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]honeybee
2016-05-19 14:04 (saite)
Bērnišķīgas lietas nav debilizācija/trivializācija/profanācija, bērnišķīgas lietas - spēlēšanās, neperfekcionisms un "es šito savam priekam, nevis lai krutiem cilvēkiem liktos kruta" - ir bērnišķīgas lietas un ar to arī foršas. Es drīzāk kreņķētos par pasauli, kurā nevar vienkārši uztaisīt visu vecumu "un tagad paspēlējamies ar krāsiņām, bildītēm, burtiņiem, diedziņiem, dzijtiņām un citām figņiņām" pasākumus un ir speciāli jānodala "adult" sekcija tam visam.

/jes, es arī šito daru, reizēm, kad nav tik daudz laika, lai Domātu un Tamborētu, bet vajag 2-5 min atslodzi no kaut kā, ko lasu/rakstu/citu daru. Līst internetā, protams, ir galēji neproduktīvi šādos gadījumos.

//also, tas psih* raksts jau nu gan šķiet "tā, šitie te tagad daudz zīmē, kādu juhņu par to varētu pateikt, lai Visi Citi Būtu Debili, Bet Mēs Vieni Tādi Gudri Un Zinoši" paraugs, džīzas. būtu labāk krāsojuši. :)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]barbala
2016-05-19 14:21 (saite)
Labi. Es piekrītu tiktāl, ka bērnišķīgas lietas ir savam priekam. Tas, kas mani šķebina, ir tas, ka šis veicina iestigšanu, sniedz ātru mierinājumu, bet īsti jau neremdē (as opposing to "darbs ar problēmas cēloni"). Līdzīgi, kā apēst konfektes badā un saiet cukurdrudzī. Ilūzija par mierinājumu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]crescendo
2016-05-20 16:19 (saite)
Vakar noskurinājos, bet tagad aizdomājos.
No kurienes īsti radās pārliecība, ka šis tiek lietots tikai (vai vismaz galvenokārt) ātram mierinājumam, kā aizvietotājs sūram 'darbam ar problēmas cēloni'?

Jo linkotajos rakstos īsti nav norādes, ka šāds pielietojums tam visam ir no indivīdu perspektīvas. Tad no kurienes tā izdīga?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2016-05-20 16:38 (saite)
Es gribu drusku paņemt pauzi no šīs tēmas. Atbildēsu, bet nav jaudas precīziem formulējumiem, savukārt neprecīzus- nedrīkst.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]crescendo
2016-05-20 16:43 (saite)
Droši. Kaut pēc mēneša.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]penny_lane
2016-05-19 14:35 (saite)
+++

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]nova
2016-05-19 15:35 (saite)
es domāju, ka kopumā ir labi, ka kaut kas tāds ir kā alternatīva izšūšanai, zemes rakšanai vai kokaīna šņaukšanai. kas ir ne visai labi - šitentā visa komercializācija un padarīšana par trendu. man arī uzdāvināja tādu ļoti skaistu un caķīgu, bet beigās secināju, ka izkrāsošana to visu smalkumu neglābjami sabojā:(
t.i. izkrāsots vairs neizskatās tik smuki kā neizkrāsots. tāpēc krāsošanu pametu, bet atdevu bērnam, lai plosās.

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?