kanariņš - [entries|archive|friends|userinfo]
helvetica

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Jan. 12th, 2015|03:04 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Mīļie cilvēki, lūdzu, izdariet tā, lai vēl manas dzīves laikā Latvijā eitanāzija būtu legalizēta un brīvi pieejama. Pļāpājot ar šveices ieziemiešiem interesantākā sarunas daļa bija par "eitanāzija mūsu dzīvēs" praktisko pieredzi, tā kā vienam tur jauns depresīvs kolēģis, otram uz gultas palikusī vecmāmuļa un daudzi citi cilvēki riņķī apkārt ir izvēlējušies beigt savas dzīves gaitas normāli, ar eitanāzijas palīdzību. Vietējie gan ar dalītām jūtām vēstīja par šiem notikumiem, lai gan tie ir tie paši cilvēki, kuri dirsās par vācu migrantiem, kuri atņem šveiciešiem darbavietas u.tml. konservatīviem tematiem.
Man personīgi tas šķiet lieliski. "Nemaz tik traki jau viņam nebija", "viņš bija pārāk jauns", "nevar zināt, kas mūs sagaida nākotnē" u.t.t., man nešķiet nopietni (nopietnā sadaļa varētu būt visādi brīvprātīgā, bet vairāk piespiedu kārtā notikušie u.tml. trikī gadījumi, par ko labāk zinās pļāpāt medicīnas ētiķi, bet es ne par to šoreiz). Ja cilvēks grib finalizēt šīs zemes gaitas, būtu tikai lieliski, ja viņam būtu iespēja izdarīt to tīri, civili un bez lieka trobeļa. Tas nekas, ja kādam no malas šķiet, ka varēja paciesties, saņemties etc., manuprāt, tieši šie gadījumi, kas no malas šķiet ne pietiekami dramatiski, būs labs iemesls vēl dzīvajiem padomāt divreiz, pirms koķetēt ar depresiju un visādiem citādiem klīniskiem stāvokļiem. Dzīve kļūs pa resursu, līdzīgi naudai, veselībai, izglītībai, ar kuru rīkoties, nevis kaut kāds obskūrs vienums, kura gaita zināmā mērā ir loterija.
linkpost comment

Comments:
From:[info]unpy
Date:January 12th, 2015 - 03:25 pm
(Link)
Jā, tas būtu jauki kaut vai no tā viedokļa, ka rimti, ārstu uzraudzībā ar garantētu rezultātu un patīkamā veidā tomēr ir daudz ērtāk un ar smukāku rezultātu, nekā slīcinoties vai lecot lejā no kāda nama jumta.
[User Picture]
From:[info]bljanna
Date:January 12th, 2015 - 03:25 pm
(Link)
From:[info]gaujard
Date:January 12th, 2015 - 03:29 pm
(Link)
+++++++++++miljons
[User Picture]
From:[info]ttp
Date:January 12th, 2015 - 03:32 pm
(Link)
suicide booth no futuramas nav nemaz tik peļama lieta
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:January 12th, 2015 - 03:52 pm
(Link)
suicide booth no dr.Kevorkiana ;)
From:[info]ernuerna
Date:January 12th, 2015 - 03:44 pm
(Link)
sliecos piekrist
[User Picture]
From:[info]ravejsledzejs
Date:January 12th, 2015 - 04:02 pm
(Link)
es jau sen uzskatu, ka šij iespējai ir jābūt.
From:[info]komentaarietis
Date:January 12th, 2015 - 04:02 pm
(Link)
un tev neliekas baisi, ka dzīve kļūs par resursu? (nemaz nerunājot par to, cik lielu kaitējumu ir nodarījis tas, ka skatījums uz dabu bieži vien aprobežojas kā uz vienkāršu izejmateriāli rezervi, proti, resursu novietni, krājumu, kas, protams, ir bezgala skumji un aprobežoti). tas pats arī, piemēram, par izglītību - cik milzīgu kaitējumu akadēmiskajai videi un skolniecībai ir nodarījis tas, ka izglītība tiek uzlūkota par vienkāršu, pliku resursu? obskūrs vienums, kamōn, cik nihilistiski, cik modernistiski!
[User Picture]
From:[info]jim
Date:January 12th, 2015 - 04:13 pm
(Link)
man liekas baisi, ka dzīvība ir indivīdam uztiepta
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:January 12th, 2015 - 05:22 pm
(Link)
Dzīve jau sen ir resurss un runāšana par to cilvēka-rotaļīgā un cilvēka-mītpoētiskā aizplīvurotajā vārdnīcā neļauj tieši uzrunāt tās visas ciešanas, ko attiecīgs stāvoklis (jau gadsimtiem) rada..
[User Picture]
From:[info]zvirbuleens
Date:January 12th, 2015 - 05:39 pm
(Link)
Tas viss ir nevajadzīgi. Tā vietā, lai slimam indivīdam nodrošinātu tādu dzīvi, ar kuru viņš ir apmierināts, atzīt, ka problēmas var atrisināt ar eitanāziju. Protams, vēl sliktāk, ja nedara ne vienu, ne otru.
[User Picture]
From:[info]bljanna
Date:January 12th, 2015 - 05:46 pm
(Link)
"lai slimam indivīdam nodrošinātu tādu dzīvi, ar kuru viņš ir apmierināts"

Var būt apstākļi, kad dzīves kvalitāte ir sliktāka par nāvi, un to nespēj uzlabot pat visbrīnumainākie medicīnas sasniegumi un grandiozākās morfija devas.
[User Picture]
From:[info]indulgence
Date:January 13th, 2015 - 07:07 am
(Link)
Pagaidām likumdošanā un sabiedrībā dominē amorāli moralizējošs uzstādījums slimam indivīdam nodrošinātu tādu dzīvi, par kuru viņš ir ļoti neapmierināts (lai neteiktu vairāk).
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:January 12th, 2015 - 06:29 pm
(Link)
es domāju, ka neuztveru mūža ieslodzījumu kā sodu (sods vispār viena no samudžinātajām un sviestainajām tēmām), bet gan kā sodāmā izolāciju no sabiedrības, līdz ar ko nav starpības, vai viņš sēž ķurķī visu atlikušo mūžu, vai arī ietaupa visiem līdzekļus un finalizē savu dzīvi šeit un tagad: ārpus sabiedrības viņš ir abos gadījumos.

tiesa, manas domas var arī nebūt saistošas, jo kas gan es tāda esmu, (bio)medicīnas ētiķe noteikti nē.
Man vairāk satrauc egoistiskais uzstādījums, lai tad, kad es pati vārtīšos savos sūdos kādā slimnīcas gaitenī (un tā ir reāla iespējamība, tā kā mans dzīvesveids un ienākumi noteikti nenodrošinās pensijas 100 līmeni ar personīgi aprūpi zelta dzintarkrasta pansionātā), es labāk gribētu varēt izslēgt savu dzīvi un darīt to bez kādām papildus morālām, praktiskas dabas u.c. sekām "sabiedrībai kopumā".
[User Picture]
From:[info]bljanna
Date:January 12th, 2015 - 07:00 pm
(Link)
Bet es jūtu, ka Cibā ir jauns trollis [info]komentaarietis :D
(Replies frozen) (Thread)
From:[info]komentaarietis
Date:January 12th, 2015 - 07:04 pm
(Link)
Kāpēc?
(Replies frozen) (Parent)
[User Picture]
From:[info]junona
Date:January 12th, 2015 - 07:07 pm
(Link)
Troļļi ir jebkuras diskusijas dzinējspēks un slepkavas. Nupat jau paguru.
(Replies frozen) (Parent) (Thread)
From:[info]komentaarietis
Date:January 12th, 2015 - 08:41 pm
(Link)
īstenībā jau man šī ieraksta sakarībā visnotaļ negāja pie sirds postulāts, ka "dzīve kļūs par resursu", kaut kāds transhumānisms, kas neatstāja vienaldzīgu, man liekas, tur tālu nav līdz nacistu vai komunistu versijai
[User Picture]
From:[info]neoplasm
Date:January 12th, 2015 - 09:41 pm
(Link)
jā, man liekas, ka tas būtu skaisti, ja cilvēkam būtu tādas tiesības uz tīru, mierīgu nāvi. un es nesaprotu, kāpēc vēl nav; kāpēc ir tik normāli uzskatīt, ka cilvēks sev nemaz nepieder.
[User Picture]
From:[info]junona
Date:January 12th, 2015 - 11:08 pm
(Link)
Nav jau tā, ka vēl nav. Vēl nav pie mums. Tiesa, es arī neparedzu, ka tuvākajā laikā būs.
[User Picture]
From:[info]junona
Date:January 12th, 2015 - 11:14 pm
(Link)
Par lietu. Lielā mērā tev piekrītu, bet ir skaidrs, ka ir diezgan daudz labu iemeslu, kāpēc mūsu valstī to tik drīz nepiedzīvosim. Par dažiem no tiem jau esmu publiski rakstījis (paši noteikti zināt kur), tāpēc šeit neatkārtošos. Vienīgi piebildīšu, ka tuvākajā laikā tas pat nav politiski iespējams - lai par to pārliecinātos atliek tikai nedaudz pavērot, kā notiek diskusijas Saeimā par līdzīgiem jautājumiem (piem., iesaku palasīt, ko deputāti pauda diskusijās par nāves soda atcelšanu), bet ievēlēt radikāli atšķirīgus pārstāvjus mums tuvākajā laikā nespīd.
From:[info]nulle
Date:January 13th, 2015 - 12:05 pm
(Link)
Sen nebiju redzējis 100+ komentārus, smuki!
From:[info]zifs
Date:January 13th, 2015 - 03:56 pm
(Link)
Esmu pret eitanāziju cilvēkiem (starp citu nefanoju arī par dzīvnieku iemidzināšanu). Ja nu kāds akurāt grib nomirt - varbūt tad lai pārstāj ārstēties. Bet eitanāzijas legalizēšanai var būt visai neparedzamas sekas. Kurš un kā izlems to, kuru eitanizēt un kuru nē? Var sanākt kā ar nāvessodiem. Kā arī morālais aspekt nekādi nerunā par labu tai. Dzīvība ir absolūta vērtība. Tas ir kaut kas neatkārtojams un unikāls. Un man liekas nepieņemami, ka kāds to var pārtraukt "mākslīgi". Bet es netaisos diskutēt. TAs ir tikai mans viedoklis.
[User Picture]
From:[info]klusums
Date:January 13th, 2015 - 10:25 pm
(Link)
Esmu pavēlu, bet man bija patīkami izlasīt šo viedokli.
Un mazliet pakomentējot - fascinē, ka daudzi no argumentiem reducējas uz egoismu. Jā, un?? Cilvēkam ir (vajadzētu būt) tiesības egoistiski izlemt, ko darīt ar savu dzīvi.