Comments: |
| From: | junona |
Date: | January 12th, 2015 - 06:23 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Kad zaudē samaņu, tad nav nekas, kas neapmierina. Neapmierina parasti tad, kad vēl ir pie samaņas (vairāk vai mazāk). Līdz ar to jautājums - kāpēc neļaut dažiem samaņu uz visiem laikiem zaudēt tiem, kam būšana pie samaņas ir nepanesama?
Kāpēc eitanāzijas diskusijās vienmēr šī eigēniskā nolemtība? Kāpēc neļaut vai nemudināt šiem cilvēkiem padarīt būšanu pie samaņas par panesamu?
| From: | junona |
Date: | January 12th, 2015 - 06:31 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Kas ir "eigēniskā nolemtība"? Bet atbildot uz jautājumu - laikam tāpēc, ka ir cilvēki, kuri (pārsvarā fizisku ciešanu dēļ) savu dzīvi atrod par nepanesamu. Es neredzu, kur ir problēma. To ir grūti iedomāties? Kādā veidā grasies mudināt?
Cilvēki saka daudz ko. Kā izvērtēt un nošķirt, kad šis cilvēks tiešām ir visu pamatīgi izsvēris un pārdomājis, un kad tā ir mirkļa iegriba, untums, emociāls uzplūds, kas - varbūt - jau nākošnedēļ var mainīties?
+ Paskatīsimies vēsturiski/kulturāli. Antīkajā pasaulē pašnāvība bija ok, morāli pieņemama padarīšana. Tad kas ir tas, kāpēc pašnāvības morālā pieņemamība pēc tam krasi mainās?
Bet tad jau mēs ne uz vienu cilvēka (kompetentas personas) lēmumu nevaram paļauties un nevienu izvēli nevaram "ņemt par pilnu", jo tas taču varbūt ir untums, mirkļa iegriba... :D
Ir dažādas izvēles un pavisam noteikti arī var runāt par zināmu lēmumu hierarhiju. Piekritīsi, ka jautājums par dzīvošanu vai nedzīvošanu nav tāda paša ranga jautājums par to, vai es gribu sviestmaizi ar tunci, vai tomēr labāk ar lasi?
Tu pats atbildēji - sviestmaize ar tunci vai lasi vairāk izklausās pēc lēmumiem "mirkļa iegribā", nekā dzībības izbeigšana, pareizi?
Ne obligāti - arī tur var gadīties kādi pārdomāti un izvērsti pārspriedumi.
Vai tad kāds to apšauba! Jālasa starp rindiņām.
| From: | junona |
Date: | January 12th, 2015 - 07:05 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Tieši tāpat, kā tajos gadījumos, kad cilvēks atsakās no ārstēšanas (tādas tiesības jau tagad ir paredzētas pacienta tiesību likumā), kas arī daudzos gadījumos var beigties letāli. Ir problemātiski, bet tas nebūt nav nerisināms jautājums. Sistēmās, kurās eitanāzija / asistētā pašnāvība tiek praktizēta parasti ir iestrādāti mehānismi, kas palīdz nošķir izsvērtus lēmumus no mirkļa untumiem.
Labi, paskatīsimies. Un kas? Neredzu, kā šī "paskatīšanās" palīdz jautājumā par eitanāzijas legalizāciju. Turklāt, "antīkā pasaule" šajā gadījumā ir pārāk vispārīgi. Ciktāl mēs zinām, tad nebija tāda vispārīga konsensusa par to, vai pašnāvība ir vai nav ok. Bija cilvēki, kas teica, ka ir ok, un bija tādi, kas teica, ka pavisam nav ok.
"Kāpēc neļaut vai nemudināt šiem cilvēkiem padarīt būšanu pie samaņas par panesamu?"
Nu, tad aiziet - ieteikumi, kā indivīdam ar viņa subjektīvo ķermenisko pieredzi, kas, piem., ietver nepanesamas sāpes, padarīt dzīvi panesamu! Jūtu, ka būs spēcīgi.
Un vispār - kas ir "eigēniska nolemtība"?
| From: | junona |
Date: | January 12th, 2015 - 07:09 pm |
---|
| | | (Link) |
|
"Eigēniskās nolemtības" dekodēšanu, domāju, nesagaidīsim.
Var jau būt, neesmu pārliecināts. Nu labi, dodiet man arī šo iespēju. | |